Ga naar inhoud

Isala kliniek Zwolle

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Hilde; herkenbaar wat je schrijft...ik had precies hetzelfde voor mijn laatste poging. Ik was gedemotiveerd en was begonnen zodat ik mezelf later "in het bejaardenhuis" geen verwijten zou kunnen maken van had ik nou nog maar dit, of had ik nu nog maar dat. Ook op de afdeling merkten ze aan me dat ik afstand aan het nemen was....Toch moest het blijkbaar zo zijn...inmiddels ben ik alweer ruim 12 weken zwanger! Dat had ik écht niet meer durven hopen! Maar ook nu lopen we nogsteeds niet te jubelen van blijdschap..het is zo dubbel allemaal. Natuurlijk zijn we erg blij dat het weer gelukt is om zwanger te raken, we zijn erg blij dat we de eerste mijlpaal van de 12 weken grens gehaald hebben, maar zijn nogsteeds erg voorzichtig....eerst zien, dan geloven! Maandag mag ik weer voor een echo en ik dacht even van: o...als jij nou zondag ongi wordt dan komen we elkaar misschien nog wel tegen....ik had er alleen helemaal niet bij nagedacht dat ik niet meer op de fert. afdeling kom voorlopig maar naar gyneacologie moet.... Ik wens je superveel sterkte en hoop zo voor jullie dat die lieve kleine krullebol in 2012 een net zo lief broertje of zusje gaat krijgen meid! Mijn duimen draaien hoor!

@allemaal; vanaf hier een hele gezellige jaarwisseling gewenst en voor 2012 heel veel geluk, gezondheid, zwangerschappen én gezonde baby's toegewenst!

Liefs Esly!

• Reacties 4,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Esly. Dank voor je lieve berichtje. We ondergaan het, en we zien wel waar het schip gaat stranden of dat het deze keer wel blijft varen....

Dat jij voor jezelf nog een stukje veiligheid inbouwt lijkt me ook niet verwonderlijk. Na wat jullie met jullie zoontje hebben meegemaakt, weet je dat het anders kan lopen. Volgens mij kunnen jullie pas opgelucht ademhalen als de kleine huilt na de geboorte en de artsen hem/haar hebben goed gekeurd. En dan nog... Elke dag die je met je kind mag beleven is kostbaar. Dat hebben we in de nabije omgeving ook wel gezien.

Het zou wel leuk zijn geweest als we elkaar dan weer even hadden gezien... maar denk dat ik dan wel 's morgens er had moeten zijn. En ze zouden jou dan wel 's middags gepland hebben... Tot nu toe nog niet ongesteld... zou normaal gesproken ook rond de 4e moeten zijn. Maar mijn lijf maakt er de laatste tijd zo'n potje van... als het nu was geweest had ik er ook niet raar van staan te kijken.

Succes maandag!!!

Groetjesssssssssss

Geplaatst

Allereerst wil ik iedereen een super goed 2012 wensen!!!

Esly, hoe was de echo gisteren? Fijn dat je de 12 weken grens voorbij bent. Maar kan me voorstellen dat je voorzichtig blijft.

Misschien een beetje brutaal, maar mag ik vragen of er een (medische) reden is dat jullie zoontje zo vroeg geboren is? Als je deze vraag liever niet wil beantwoorden, dan heb ik daar alle begrip voor hoor! Ik hoop dat jullie over een half jaartje een prachtig gezond kindje in jullie armen mogen houden.

Hilde, hopelijk kwam de ongi niet te vroeg...inmiddels al begonnen met spuiten?

Katalaya, hoe is het met je?? heeft jouw lichaam het zelf 'opgepakt' of start je toch met de cyotec? Ik hoop voor je dat het niet nodig is?

Andere dames, hoe is het met jullie?

Even een vraagje aan jullie allen: hebben jullie nog speciale vitamines oid gebruikt tijdens jullie poging?

Vandaag nog lekker genieten van het laatste vakantiedagje. Ben blij dat alle 'feestdagen' weer achter de rug zijn. Met oud&nieuw was het zelfs erg gezellig (zag er erg tegenop, maar dat was achteraf gezien weer eens ten onrechte). Laatste dagje vakantie en dan weer lekker aan het werk!

Geplaatst

Allereerst ook van mijn kant voor iedereen hier de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar, met heel veel geluk, gezondheid, zwangerschappen en gezonde baby's!!!

@Mare; de echo was weer prima gisteren, onze uk was weer keurig volgens het boekje gegroeid en is nu 6 cm. De 12 weken grens hebben we idd gehad, al moet ik eerlijk zeggen dat me dat niet zo heel veel zegt....wij weten inmiddels dat het ook daarna nog mis kan gaan! Je mag me best vragen of er een reden is waarom ons zoontje zo vroeg is geboren, maar die is er eigenlijk niet. Mijn vliezen zijn op een ochtend spontaan gebroken en een uur later lag ik in het zkh. Gelijk bloed prikken en er werden diverse onderzoeken uitgevoerd en het leek alsof ik gezond was. De volgende dag waren mijn bloedwaardes achteruit gegaan en bleek ik een infectie te hebben. Ze weten niet of die er heeft gezeten en die de vliezen heeft geprikkeld of dat het iets anders is en de infectie er later bij is gekomen. Door die infectie ben ik heel erg ziek geworden, uiteindelijk heeft de gyn. moeten ingrijpen omdat ook ik het anders niet zou overleven. Ik ben toen ingeleid en bevallen....ons zoontje leefde toen hij ter wereld kwam maar omdat hij nog zo klein was is hij kort na de geboorte overleden. Dit is uiteraard de korte versie...maar het was echt hel! Ik merk nu aan mezelf dat ik heel angstig ben om ook dit kindje te moeten verliezen en het is net alsof ik de film nog een keer zie...de schrik zit er goed in zeg maar. A.s. maandag mogen we alweer voor controle en horen we wat voor checks ze allemaal willen gaan doen en wanneer. Erg spannend dus allemaal.

Hoe gaat het met jou? Wanneer gaan jullie ook alweer starten? Wel fijn dat oud/nieuw gezellig was...!!

@Katalaya; ook ik ben ff benieuwd hoe het met je gaat?

@Hilde; en jij? ben je alweer begonnen?

@Chris; hoe gaat het met je? Ben je nog aan het werk? Of al begonnen met je vervroegde verlof?

@Disi; en hoe is het met jou?

@Danielle, Sas en Bunbums: kunnen jullie nog een beetje genieten? En hoe voelen jullie je?

@die ik vergeten ben; hoop t niet, maar voor t geval dat: bij voorbaat sorry!! Als ik je vergeten ben...hoe gaat het met je?

Liefs Esly!

Geplaatst

Allereerst de beste wensen voor iedereen in 2012. Dat er maar veel gezonde baby's geboren mogen en veel dames hier zwanger worden.

Hier gaat het goed. Ik ben per vandaag gestopt met werken op advies van de bedrijfsarts die ik vandaag heb besproken. Het ging opeens dan wel weer erg snel. Donderdag ga ik nog even naar het werk om afscheid van mijn collega's te nemen met gebak of met koek. Ik heb best wel veel last van bandenpijn en lage rugpijn. Met de baby's gaat het goed. Ik voel regelmatig bewegingen, al zijn dat vaak geen harde trappen. Volgens mij zijn ze eerder met elkaar bezig dan met mijn buikwand. Ik zie mijn buik regelmatig bewegen, met name als ik op bed lig in de avond. Ik ga er dan ook maar vanuit dat dit allemaal een goed teken is. Volgende week donderdag (12 jan) heb ik een groeiecho. Ik ben wel heel benieuwd of ze dan nog steeds zo goed groeien. Verder ben ik benieuwd wanneer ik mag bevallen. Ik denk namelijk dat ik het fysiek niet tot de 40e week ga volhouden. Maar dat ik vanaf nu thuiszit, zal mij goeddoen.

Geplaatst

Ik wens ook iedereen een goed en gezond 2012

@Esly echt heftig meid! kan mij voorstellen dat jullie niet naar de 12 weken grens kijken.

Wel blij te horen dat jullie uk het goed doet. fijn dat jullie maandag al weer terug kunnen komen en ze je goed in de gaten houden!

@chris fijn dat je al gestopt bent nu, lekker rustig aan doen

hihi lijkt me wel een leuk gezicht als je je buik ziet bewegen.. geniet er nog maar even lekker van.

Hier alles goed. donderdag weer een echo spannend weer

Hoe is het met de rest van de meiden?

Geplaatst

Hey meiden!

Dat het maar goed jaar mag worden! Voor ieder op zijn eigen manier!!!

Esly, dat is inderdaad wel een heel heftig verhaal. Ook voor je partner. Hij was jou ook nog bijna kwijt dus.... Pffft... Ook voor jezelf! Dat je eigenlijk gedwongen wordt je zoon al op de wereld te moeten zetten.....!

Maar nu groeit er weer een kindje in je buik, sta je onder superscherpe controle... Spannend, spannend, spannend...! En vandaag was alles gelukkig weer goed. Wel lekker dat ze al zo snel ook al gaan bekijken welke onderzoeken er nog gaan gebeuren.

Alle andere zwangere dames, lekker blijven genieten!!!!

Chris, volgens mij wordt een tweelingzwangerschap eigenlijk nooit tot 40 weken voldragen, toch? Lekker dat je dan nu je verlof alvast in gaat... Geniet ervan!!!

Mare, wanneer mag jij nou precies weer?

En alle andere meiden... toitoitoi!!!

Hier lijkt er een ongesteldheid door te gaan breken. Verwacht vanavond toch wel een spuit te gaan zetten. Morgen dus bellen of ze dan ook nog een gaatje hebben voor een echo. Laatste keer....Dubbel..

Heb ik weer zin in het traject? Als het goed uit gaat vallen wel, anders niet, want dan is het definitief nee.. Dus eh... tja....

Groetjesssssssssssssssss

Geplaatst

@Sas; zeker heftig en we hebben er veel verdriet van (gehad). Inmiddels doen we ons best om de draad weer op te pakken en dat lukt de ene keer aardig goed, de andere keer wat minder. Ik geloof er alleen heilig in dat ons mannetje niet weg is, maar regelmatig op zijn manier bij ons is....er gebeuren teveel dingen om het nog te ontkennen! De wetenschap dat ie bij ons is doet me dan weer erg goed. Van te voren heb ik me vaak afgevraagd hoe ik me zou voelen als ik opnieuw zwanger zou zijn...ik heb er rekening mee gehouden dat de onzekerheid zou toeslaan dus we zijn niet erg verrast. Deze periode (van kerst enzo) is een beetje lastig..ik vind het dus wel fijn dat het weer "normaal" is. Voor jou alvast veel succes met de echo donderdag! Heb je die nog op de fert.afdeling? En daarna? Ga jij (ook) naar gyneacologie? Of mag je naar de verloskundige?

@Hilde; ik las op je forum dat de deca er vanavond misschien in mag?? Spannend meid! Alvast veel succes gewenst!

@Chris; wat heerlijk zeg dat je nu lekker rustig aan kan doen. Ik kan me voorstellen dat je niet verwacht nog 10 weken rond te lopen met 2 ukkies in je buik. Doe lekker rustig aan, laat je flink in de watten leggen en geniet meid!

Liefs Esly!

Geplaatst

Kan mij voorstellen dat je blij bent dat de feestdagen weer over zijn, dit zijn toch de dagen dat je er eventjes extra aan denkt.

Ik weet zeker dat jullie mannetje nooit weg gaat, het is ook een mooi idee dat hij bij jullie is.

Ik krijg de laatse echo op de afdeling, als alles dan goed is kan ik naar een verloskundige... ben nu al zenuwachtig voor morgen

Ben ook pas aan het eind van de dag aan de beurt :-S

Nou ja nog eventjes geduld hebben.

rustig aan doen

liefs

Geplaatst

Hey meiden!

Sas, heel veel succes morgen!

Nou, hier al weer aardig met het ziekenhuis aan de telefoon gehangen. Vanmorgen was het baarmoederslijmvlies te dik en er zat weer een cyste. Moest dus bloed laten prikken en over de uitslag kon ik vanmiddag terug bellen. De assistente had de bloeduitslagen nog niet gezien, ging er naar kijken en wilde het vervolgens eerst met de arts overleggen. Ze belde me later terug. Een of ander hormoonwaarde was te hoog om te starten. Dat vermoedde ik al toen ze zei dat ze met de arts ging overleggen. Toen ik vroeg of het ook nog te maken kon hebben met de cysten die er in november ook hadden gezeten wilde ze toch nog even met de arts overleggen. De arts die me vanmorgen had geholpen was er niet meer. Deze arts kon er verder niet meer zoveel over zeggen. Vrijdagmiddag kan ik nu weer bellen, omdat de arts die me vanochtend heeft geholpen er dan weer is. Voor nu is het stoppen met spuiten en de eerste dag van de volgende cyclus weer proberen.

Groetjesssssssssssss

Geplaatst

Dat is even een tegenvaller!! maar goed, liever dat je het nu weet dan dat je er later achter komt, je wilt toch het liefst zoveel mogelijk slagingskans hebben tijdens je poging!!!

Nouja, vrijdag nog maar even afwachten, en op naar de volgende cyclus!!

Geplaatst

Sas, veel succes morgen, ik duim voor een mooie echo! Fijn dat je daarna over mag naar de verloskundige!

Katalaya, hoe is het met je?

Esly, Wat moet het ontzettend heftig zijn wat jullie meegemaakt hebben…wat een horrorverhaal… en dan moeten bevallen terwijl je al weet dat jullie zoontje het niet kon redden… dat je daar dan nog de kracht voor vindt, heel bijzonder… Niet meer dan logisch dat jullie er veel verdriet van hebben en dat alles met ups en downs gaat en jullie je weg hierin aan het zoeken zijn. Juist nu tijdens de zwangerschap zullen er super spannende en confronterende momenten zijn. Worden jullie op dit gebied begeleid (vanuit het ziekenhuis of door iemand anders?). Bijzonder dat jullie de aanwezigheid van jullie zoontje ervaren en dat dat jullie weer kracht geeft! Super dat de echo afgelopen maandag weer goed was. Wel fijn dat je onder strenge controle staat en ze je goed in de gaten houden. Hoe gaan ze je de komende periode begeleiden/wat gaan ze onderzoeken? Ik hoop voor jullie dat het snel juni/juli wordt en jullie een gezond wondertje in jullie armen mogen houden!

Chris, de mensen in mijn omgeving die zwanger waren van een tweeling zijn tussen de 6 en 3 weken voor de uitgerekende datum bevallen. Volgens mij haalt bijna niemand de 40 weken. Ik hoop voor je dat je de 37 weken wel gaat halen! Moet je bij een tweelingzwangerschap automatisch in het ziekenhuis bevallen? Goed dat je voor jezelf kiest en inmiddels de laatste werkdag gehad hebt. Lijkt me wel raar als het verlof ineens zo plotseling in gaat. Wat bijzonder dat je jouw buik ziet bewegen! Geniet van je verlof en doe rustig aan!

Hilde, wat ontzettend balen dat er weer een cyste zit en je niet verder mag met spuiten. Het zit je ook niet mee zeg! Je stelt je toch helemaal in op een poging (je laadt je er helemaal voor op) en dan is het wel frustrerend als het anders loopt… hopelijk krijg je vrijdag meer duidelijkheid…

Die tegenstrijdige gevoelens die je beschrijft zijn overigens erg herkenbaar. Wel weer vol hoop starten, maar tegelijk zo bang zijn voor het mislukken van de poging…. Behoefte aan duidelijkheid, maar eigenlijk niet willen horen dat er geen kindje komt….jezelf voor houden dat het ook ‘goed komt’ als de poging niet lukt, maar het vanbinnen zo anders voelen… Kortom, gedachten die alle kanten opvliegen.

Ik ben weer gestart met de pil en over een week of 2 start ik met decapeptyl. Ik verwacht (als alles volgens planning gaat) halverwege februari de punctie te hebben.

Geplaatst

Thnx meiden!!!

Nou Mare, dan gaan we elkaar misschien nog wel treffen.... Verwacht rond de 26e nu mijn menstruatie weer.... Of ze moeten me eerst nog weer aan de pil willen hebben strakkies.... Maar dat hoor ik dus vrijdag.

Groetjessssssssss

Geplaatst

@Sas; dank je voor je lieve berichtje! We krijgen inderdaad goede ondersteuning en onze omgeving is zo superlief voor ons...hoe hard het ook is, op deze manier kom je er wel achter wie je echte vrienden zijn....! Ik ben normaal gesproken best wel nuchter (al zeg ik het zelf), maar lichten die te pas en te onpas flikkeren, mn hand die gaat tintelen (als ik hem weghaal is het over, leg ik hem terug dan tintelt hij weer), in de zomer (bijna) dagelijks witte vlinders in de tuin en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ondanks dat we hem natuurlijk heel erg missen vinden we het wel fijn dat hij op deze manier toch bij ons kan zijn. Nogmaals veel succes morgen met de echo!

@Hilde; wat ongelofelijk balen dat je je poging moet afbreken! Aan de andere kant...als je een poging ingaat wil je die ook optimaal kunnen benutten toch? Zeker als het je laatste is...dat voelt toch een beetje van erop of eronder! Ik hoop dat je vrijdagmiddag gerustgesteld wordt en eind januari/begin februari weer van start mag meid!

@Mare; ik weet nu alleen dat ik elke 2 weken controle krijg en hoor maandag hoe die er dan uit gaan zien. Ik ben benieuwd....Voor jou duurt het ook niet lang meer voordat je mag starten!

@Noekie; hoe voel jij je? Je zal inmiddels wel een mooie buik hebben? En zijn jullie inmiddels verhuisd?

Liefs Esly!

Geplaatst

Hier gaat het goed, ben alleen erg verkouden nu en moet veel hoesten, dat is wat minder. De buik groeit aardig! Merk het nu ook wel, het werken wordt zwaarder en na een dag werken ben ik kapot. Maar ach, het hoort erbij :D We hebben het er allemaal wel voor over!

Aan de buitenkant voel ik helaas nog niets, ook het hartje kan mijn vriend nog niet horen, dat is dan weer het jammer van een placenta aan de buikwand :S

We zijn nog niet verhuisd, eerst zouden die mensen er december uit, toe januari en nu februari, dus we hopen deze maand eindelijk eens een definitieve datum te krijgen!!

Wordt het wachten een beetje zat :S wil zekerheid :D

Esly, wat mooi te om te horen dat jullie mannetje nog bij jullie is, het is misschien maar een kleine troost maar toch, hij is niet helemaal weg, hij zal jullie er (denk ik) proberen doorheen te slepen, door moeilijke en minder moeilijke tijden! Ik snap dat de 12 weken grens jullie misschien niet veel zegt, maar je hebt die mijlpaal toch maar weer bereikt!!

Geplaatst

echo gehad, alles wat goed!!! beebje was druk leuk om te zien haha

nu precies 12 weken dus gaat prima

erg blij nu :)

Fijne avond allemaal

Geplaatst

Nou, hier zijn we er voorlopig weer even klaar mee...

7 Februari een gesprek met dokter Cohlen. De arts die me woensdag had gezien had zoiets van: het is de laatste tijd te onrustig om zomaar wat te gaan doen. Het is de laatste poging. Dus ze raadde aan om nog een keer om tafel te gaan...

Ja, het moet allemaal zorgvuldig gebeuren. Helemaal waar... En dat wil ik ook. Liever nog verder door de molen als deze kans verspelen. Maar ow wat baal ik er nu van. Nog langer onzekerheid, nog langer spanning....Loop ook de hele tijd te zeggen: Het is hardstikke stom!!! En wat? Tja, niemand kan hier wat aan doen... De situatie is stom!!!!

Groetjesssssssssssssssss

Geplaatst

het is inderdaad heel dubbel lijkt me, aan de ene kant wil je gewoon door, je hebt je er op ingesteld en aan de andere kant wil je deze laatste poging natuurlijk wel goed kunnen benutten, nu doorgaan zou verspillen zijn en dat is ook niet de bedoeling!

Maar wel balen zeg iedere keer weer die tegenslag!

Geplaatst

Het lijkt mij ook dubbel, natuurlijk wil je graag verder. maar aan de andere kant weet je dat het beter is dat ze het eerst goed gaan bekijken, en heb je een betere kans

Het is ook een stomme situatie...

Geplaatst

Hildever, jeetje wat lijkt me dat dubbel inderdaad.. Pffff zo tegenstrijdig, snap je helemaal. Die onzekerheid is echt killing. Ik hoop dat er meer duidelijkheid komt uit het gesprek met dr Cohlen.

Sas, yesss super!! Lekker genieten nu!!!

Noekie, het schiet voor jou ook al aardig op he meis, lekker genieten!! Hopen dat jullie snel meer duidelijkheid hebben over het huisje, zou toch wel fijn zijn.

Mare, mooi weer wat duidelijkheid en al gestart. Ik duim voor je!!

Esly, alweer 13 weken. Gaat ook snel he, ik begrijp je onzekerheid. Jullie hebben i.i.g. weer een mijlpaal overwonnen nu op naar de rest. Dat gaat helemaal goed komen!

Allereerst voor iedereen nog de beste wensen, dat het maar een vruchtbaar jaar mag worden vol met nieuw geboren baby's en zwangerschappen :) Ik ben toch nog niet te laat, mag tot 10 jan toch??? :)

Was even een tijdje afwezig, druk op het werk, veel slapen en nergens de puff vandaan kunnen halen om iets te doen. Herkennen jullie dat?

Inmiddels ook al de 12 weken gepasseerd. Aankomende woensdag hebben we een echo in het ziekenhuis en hopen we dat we dan ontslagen worden :) De onzekerheid begint wel weer te komen, zal alles wel goed gaan daarbinnen??? De kwaaltjes worden minder en op de één of andere manier schiet het toch wel vaak door mijn gedachten wat als het toch niet goed zit. Volgens mij ga ik dat mijn hele zwangerschap wel houden hahaha. Wachten op de bevestiging van woensdag. We hebben het met oud & nieuw aan onze ouders verteld. Die waren echt door het dolle heen, ik kan mijn buikje inmiddels ook niet meer goed verbergen.. Nu mijn werk nog, maar dat doe ik pas na de echo. Ik heb wel erg last van bandenpijn? Althans ik hoop dat dat het is? Hebben meer dames hier last van of ervaring mee?

Fijne avond

Geplaatst

Heb de afgelopen wel meegelezen, maar nog weinig tijd gehad om even achter de laptop te kruipen…

Hilde, wat ontzettend balen! Dat stomme wachten, de spanning en onzekerheid altijd, zo frustrerend. Maar je hebt wel gelijk. Zo’n laatste poging wil je maximale kansen hebben… Hopelijk krijg je in februari meer duidelijkheid en kunnen jullie dan snel starten. Ik hou een plekje voor je vrij op het bankje J!

Sas, super dat de echo goed was! Geniet er van!

Noekie, hopelijk krijgen jullie nog voor de bevalling nog de sleutel van jullie eigen stekkie! Of gaat dat niet meer lukken?

Danielle, fijn dat je inmiddels de 12 weken grens voorbij bent! Op naar een mooie echo woensdag! Knap dat je het zo lang stil hebt weten te houden voor jullie ouders, heerlijk die reacties! Volgens mij zouden we het nog geen dag voor ze stil kunnen houden.

Katalaya, al een tijdje niets meer van je gehoord….kan me voorstellen dat je misschien even niet de puf hebt om op het forum te komen of te reageren. Ben benieuwd hoe het met je gaat en leef met je mee….dikke knuffel!

Esly, fijn dat jullie goede ondersteuning krijgen en lieve mensen in jullie omgeving hebben. En dat je er achter komt wie je vrienden zijn, niet leuk maar wel erg verhelderend…. Bijzondere ‘signalen’ die je beschrijft, fijn dat het, ondanks het verdriet, jullie een goed gevoel geeft!

Wat goed dat je elke twee weken op controle mag! Hopelijk krijgen jullie maandag meer duidelijkheid over hoe de onderzoeken en controles er uit gaan zien. Ben benieuwd!

Chris, inmiddels lekker aan het ‘uitbuiken’? Beetje tot rust aan het komen? En, staat de babykamer al klaar, zijn de namen bedacht etc?

En inderdaad, bij ons schiet het ook al weer op. Over twee weken zijn we al weer echt begonnen. Voelt ook wel goed, mag van mij ook wel weer beginnen.

Verder vandaag een heerlijk relaxed dagje. Weinig in de planning! Fijne zondag allemaal.

Geplaatst

He danielle, jij ook nog de beste wensen voor 2012!! Bij mij werden de kwaaltjes minder bij 10 weken, na 1 of 2 dagen minder worden waren ze helemaal voorbij.. Dit maakte mij ook erg onzeker.maar gelukkig onterecht!!! Ik ben erg nieuwschierig naar de uitslag van woensdag, ga er vanuit dat alles goed gaat en dat dekleine wat betreft groei mooi op schema ligt!!! En die onzekerheid, jah die blijft!! Het word wel minder, maar k heb het nog steeds, als de kleine een tijd niet voel dan beginnen die twijfels weer...

Ik ben 6 april uitgerekend, we hebben net gezien dat er in dezelfde straat nog een huis leeg komt per 1-2 dus we gaan morgen even bellen! Maar uk heb er wel vertrouwen in dat we voor de bevalling een huis hebben!

Geplaatst

Hey allemaal,

Hier inmiddels ook de 12 weken gepasseerd. Het blijft een soort van niet voor te stellen dat ik echt zwanger ben.

Het is dat het echo apparaat echt op mijn buik zit en dat ik moe en misselijk ben maar het blijft raar om me voor te stellen

dat er echt een mensje in mijn buik groeit. Het zal wat echter worden wanneer mijn buik begint te groeien denk ik en al

helemaal wanneer je het kindje gaat voelen. Dat zal bij mij misschien wat later zijn ivm een voorliggende placenta.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden