Ga naar inhoud

Isala kliniek Zwolle

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oohh Hilde, dat weet ik wel :)

Ik had namelijk precies het zelfde. Ovitrell mogen ze niet meer mee geven (word niet meer vergoed) dus moet je nu zelf pregnyl bij je eigen apotheek ophalen..

Wel veel lastiger hoor, althans ik had er niet heel veel moeite mee (ben verpleegkundige) maar kan me voorstellen als je dat niet bent het best lastig is.

• Reacties 4,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Sharon; fijn om wat van je te horen, ik werd een beetje ongerust...het bleef zo stil! Gelukkig was mn ongerustheid ongerust! Fijn dat je cryo nu wel goed is ontdooit, heel veel sterkte in de killing ww

meid!

@Noeki; ook voor jou weer spannend meid! Misschien domme vraag, maar wat is fragementatie?

@Disi; ik snap je wel hoor meid!!! Ook zonder "mijn verleden" kan het soms allemaal teveel worden...neem je tijd en probeer te relaxen. (Ahum...moet je horen wie het zegt!)

@Hilde; wat vreemd dat je weer bent gaan vloeien! Ik ben benieuwd wat ze zeggen in het ziekenhuis.....

@Danielle; tegen mij zeiden ze in het ziekenhuis dat ze momenteel geen otrivelle konden krijgen en heb deze keer dus ook weer pregnyl gespoten. Wist helemaal niet dat de otrivelle niet meer werd vergoed...weet je ook miv wanneer? Heb nl. bij mn cryo traject in januari nog wel otrivelle gehad. t Zal toch niet zo zijn dat ik daar nog een rekening van ga krijgen? Voor jou ook spannende tijden he? Je hebt hetzelfde resultaat als wat ik had!;-)

@Hermien; ik vind het erg leuk dat je zo met ons mee blijft leven, super meid!

@Chris; thanks voor je peptalk meid!

Hier gaat het met ups en downs....Heb het weekend rustig aan gedaan en heb vanmiddag lekker op n ligstoel in de tuin gelegen! De tranen zitten hoog en komen er met regelmaat uit, ik voel vanalles en word ontzettend onzeker....Het liefst ging ik met mn hoofd onder de dekens liggen wachten tot het eerste paasdag was:-(

Ik wens de wachtende dames heeeeeeeeeel veel succes in deze killing weken en hoop gauw goed nieuws te hebben voor jullie!

Liefs Esly!

Geplaatst

@Esly fragmentatie is dat de cellen kleine stukjes loslaten, als het erger wordt valt het uiteindelijk uit elkaar maar de kans dat het op houd is ook zeker aanwezig en dan is er niets aan de hand. Bij de 8 cellige was dit donderdag al zichtbaar, zaterdag nog maar niet erger geworden dus dat is positief.

@Danielle, ja wij mogen op konningedag testen, hopen dat we niet dezelfde kleur krijgen (oranje/rood) Super zeg dat jullie een blastocyte terug hebben gekregen en ook nog eens cryo's hebben, echt super!! mocht het dan dit keer niet lukken hoef je eerst niet weer die hele ellende (ook ivm met de overstimulatie)

Hier is het nu nog rustig, vandaag wd1, dus duurt nog wel ff haha

Deze week is het nog wel vol te houden, volgend weekend gaan we lekker een paar dagen naar duitsland dus dan ben ik er ook wat minder mee bezig! Heb er geen problemen mee om de alcohol te laten staan maar soms toch wel lastig om die vragen te beantwoorden, waarom drink je niet... (hebben gister de verjaardag van mijn vriend gevierd) nou euuhh omdat ik aan de medicijnen ben, pijnstillers, whahaha wist niet wat ik er zo snel van moest maken, had daar niet echt bij stil gestaan hahaha en aangezien de meesten niet weten wat er allemaal gaande is moest ik toch wat bedenken hahaha

Geplaatst

Danielle,

Ik heb het helemaal verkeerd gelezen zie ik, je moest nog een tp krijgen maar nu

heb je deze in ieder geval al gehad en een hele mooie lees ik.

Super meid en nu op naar die positieve test he'!

Esly,

Doe datgene waar jij je goed bij voelt en als dat lekker onder de dekens kruipen betekend dan

laat je dan door niemand tegen houden.

Geef toe aan je gevoel het moet er allemaal uit!

Nog even volhouden, meissie!

Noekie,

Jij ook veel succes in deze weken!

Liefs Hermien

Geplaatst

Noeki, het wachten is zwaar. Maar op dit moment heb ik een voor de hand liggende tip: Geniet van het weer. Dus als je niet hoeft te werken, ge lekker de tuin in of het balkon op. Heel veel succes.

Geplaatst

Pfff Noekie, hier precies het zelfde.. Al moet ik wel zeggen dat ik er nu veel minder bij stil sta dan de eerste keer.. De dagen gaan (voor nu) nog wel snel :)

Ga je echt wachten tot met 30 april?? Om te testen??

Esly, hoe is het met je??

Hermien, geeft helemaal niks ;)

Geplaatst

ik weet hoe jullie je voelen, ik heb 14 april een terugplaatsing gehad van een 5 dagen oude cryo. nu in spanning wachten wachten wachten........ ;) succes dames!

Geplaatst

@Danielle; ik vlieg bijna tegen de muren op en wordt zo onzeker....pfff!!! Bij alles wat ik voel (of niet voel!!!!) vraag ik me af of het wat betekent, of dat het niets betekent....echt heel erg! Aan de ene kant kan ik niet wachten tot het zondag is, aan de andere kant ben ik zoooo bang voor de uitslag! Ik wil een groene regel...maar ja...heb niet zoveel te willen he?! t Is je meer afvragen of t je gegunt wordt! Vandaag is het een jaar geleden dat we positief testten van ons mannetje....Het voelt zo dubbel allemaal! Vorig jaar waren we deze dag zo blij....laat het zondag nou weer zo zijn!!

@Noekie; hihi, bij mij is het net anders om....11 wd gehad en nog 3 te gaan;-) Fijn dat je vh weekend even lekker weggaat! Geniet ervan meid!

@Sharon; ook voor jou schiet het op he? Ga je het volhouden? Of toch eerder testen?

Nou dames, ik duik mn bedje in, val bijna om van de slaap....Morgen weer een nieuwe dag!

Liefs Esly!

Geplaatst

@esly, nog 3 dagen meid! M'n duimen draaien overuren!! (heb er op de een of andere manier een goed gevoel bij! Hopelijk heb ik gelijk!)

Liefs naomi

Geplaatst

Voor jullie wachtende dames......HEEL VEEL STERKTE.

Ik wil graag mooie groene regels zien en ik zal dan ook heel

hard voor jullie duimen!

Ik weet hoe moeilijk deze tijd is voor jullie en daarom wil ik

jullie dan ook even laten weten dat ik aan jullie denk!!

Liefs Hermien

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

Helaas... hier dikke tranen en flinke teleurstelling! Onze poging is mislukt en we voelen ons afschuwelijk! Gevoelens van verdriet, boosheid en teleurstelling wisselen elkaar af....natuurlijk wisten we dat een negatieve test tot de mogelijkheden behoorde, dat die kans zelfs groter was dan een positieve test....We zullen weer moeten incasseren! Vragen als: waarom lijkt het nu alsof wij geen kindje mogen krijgen?!! Hebben we al niet genoeg voor onze kiezen gehad? Eerst 4 x IUI traject, toen baarmoederhalskanker, toen zwanger, toen na 5 maanden het verlies van onze geweldige zoon, een cryo traject die niet aanslaat en nu wederom geen positieve test!

Mijn hart ligt aan diggelen.....Zodra ik het weer heb geplakt zullen we weer contact zoeken met het ziekenhuis....er liggen nog 2 eskimootjes in de vriezer, hopenlijk is het dus nog niet voorbij!

Liefs Esly!

Geplaatst

@esly, mijn hartje breekt ook als ik je berichtje hier boven lees...

Meid, wat had ik gehoopt dat jullie zwanger zouden zijn...

Ik blijf voor jullie bidden dat jullie t geluk nog eens mogen mee maken!

Probeer de moed nog niet op te geven, de strijd i nog niet gestreden...

Liefs en dikke knuffel naomi

Geplaatst

Lieve lieve Esly,

Wat een verdriet......ik heb zo met jullie te doen.

Wat is het leven toch vreselijk oneerlijk.

Ik hoop dat jullie het "weer" een plekje kunnen gaan geven en dat

jullie hart nog een beetje te plakken is.

Het was jullie toch zo gegund en daarom zal ook ik net als naomi voor jullie

bidden en wens ik jullie alle sterkte toe om dit te kunnen verwerken en weer verder te kunnen gaan!

Veel liefs en een hele dikke knuffel, Hermien

Geplaatst

Esly, wat enorm verdrietig! Het is jullie zo gegund! Maar ja.... daar heb je zo weinig aan...

Neem je tijd. Wees lief voor elkaar... Huil al je tranen die je hebt er uit...

En heeeeeeeeeeeel veel sterkte met het lijmen van de scherven... Bekijk ze allemaal stuk voor stuk maar goed, en lijm ze met zorg...

Ik bid met Hermien en Naomi voor jullie mee!

Groetjesssssssssssss

Geplaatst

Meiden, wat een verschrikkelijke lieve berichtjes....ze doen me erg goed! Al weten we dat we dit verdriet zelf zullen moeten verwerken, dat we zelf de kracht weer zullen moeten vinden om verder te gaan is het wel erg fijn om te weten dat mensen met ons meeleven. Onze omgeving leeft zeker mee, doen hun best om begrip te hebben, maar we merken dat de meesten, gelukkig maar, niet beseffen wat de impact van een ivf/icsi traject is.

Ook jullie weten als geen ander wat de impact is en hoe het voelt om voor de zoveelste keer teleurgesteld uit een traject te komen! Ondanks m'n eigen verdriet blijf ook ik voor jullie bidden en hoop dat we uiteindelijk allemaal onze grootste wens in vervulling kunnen laten gaan. Hermien, ook al ben jij gestopt....ik hoop zo dat jou mooie dochter toch nog een broertje of zusje gaat krijgen!!!

Dikke knuffel voor jullie allemaal!

Liefs Esly!

Geplaatst

Lieve Esly,

Ik lees zojuist dat het bij jullie niet goed is gegaan. Het is zo oneerlijk. Ik weet verder niet zo goed wat te zeggen. Echte klote. Veel sterkte. Hopelijk komen jullie deze teleurstelling samen te boven. Christel

Geplaatst

Esly wat verschrikkelijk balen! Heel veel sterkte met het verwerken!!!

Danielle, het is wel de planning om het vol te houden tot de testdatum, ik moet deze week ook werken, dus dat schilt.

Moet zeggen dat het ook hier sneller gaat dan de eerste keer, zeker door het weekendje weg is het heel snel gegaan!

Zit er nu eens over na te denken en zit al op wd 10 :D

Hoe gaat het wachten bij jou? ook al op wd 9 als ik het goed heb...

Ga je het volhouden tot de testdatum?

Geplaatst

Esly wat verschrikkelijk kaa-uu-tee zeg...waarom mag het nou niet gewoon eens meezitten...sterkte!

Danielle en Noekie (hopelijk vergeet ik niet iemand) wachten jullie op de testdatum? of gaan jullie eerder testen? spannend, ik duim!

a.s. donderdag wordt onze koelkast gevult, ook weer spannend en een stapje in de goede richting...ik kijk ernaar uit. En dan wachten tot ik ongesteld wordt. Chris daar gaan we dan, op naar Mei!

Liefs

Geplaatst

ff een vraagje, ik heb ondertussen 2 icsi pogingen gehad en nu bij de laatste ook een cryo terugplaatsing die helaas mislukt is. Weet iemand of je met de cryos ook mag kiezen om er 2 terug te laten plaatsen, ook aangezien ik al 3 terugplaatsingen zonder resultaat heb gehad? ik ben bijna 35, ik weet dat ze liever 1 terugplaatsen, maar zou hier wel graag voor willen kiezen als dit mogelijk is. Ik heb toch echt het gevoel dat ik meer kans maak met 2.

Misschien dat iemand hier ervaring mee heeft?

alvast bedankt

Geplaatst

@Sharon76, ik weet niet niet of je met cryo's mag kiezen of je er twee terugkrijgt of niet. Allebei moeten ze ontdooid worden en dat levert een wat lagere kans op dan een verse tp. Ik zou het voorleggen bij het ziekenhuis.

Bij mijn 3e ICSI- poging ga ik vragen of er twee embryo's (mits die er zijn natuurlijk) teruggeplaatst kunnen worden, sterker nog ik sta er op. Met cryo's heb ik tot nu toe geen goede ervaringen.

@ Disi, mei komt gelukkig steeds dichterbij. Volgend weekend vermoed ik dat ik ongesteld word. En jij?

Geplaatst

Sharon, ik zou denken dat ze de keuze aan jou overlaten...ik kon bij onze laatste pogingen ook nog de keuze maken om er 2 terug te laten plaatsen hoewel onze arts wel van mening was om het er bij 1 te laten in onze situatie (namelijk rolstoelafhankelijke man). Ik denk dus dat er niet een standaard antwoord voor is, het is maar net hoe jullie persoonlijke situatie is waar de arts zijn advies dan voor geeft. Maar als alles bij jullie verder gewoon "normaal" is dan lijkt het mij dat je de keuze krijgt 1 of 2 (uitgaande dat ze per 2 ingevroren zitten en dat ze het ontdooien beide overleven)

Chris, wat is jou leeftijd eigenlijk? Bij jou zou ik toch ook wel denken dat ze voor tp van 2 gaan gezien je pogingen...

pfff ik weet niet wanneer ik ongesteld ga worden...ik zit op cd 22 maar denk dat ik rond deze dagen m`n eisprong heb gehad/ga krijgen, zo voelt het dus ergens rond 8/9/10/11 mei ongesteld worden. Jij rond koninginnedag?

Ooh Noekie ik zie net dat de planning is te wachten met testen tot de testdatum, sorry overheen gelezen.

Geplaatst

Sharon,

Ook bij een tp van een cryo mag je als alles verder goed is wel 2 emmy's laten terug plaatsen.

Het ligt natuurlijk wel aan het ontdooien, want ze moeten er natuurlijk wel allebei goed doorkomen.

Zelf kreeg ik altijd de keus, 1 of 2 en ik ben ook 35 jaar, dus ik zou het gewoon even voorleggen.

Maar nu moet ik er wel even bij zeggen dat ze bij ons ook per 2 waren ingevroren en volgens mij

gebeurt dit niet meer, dus even overleggen met de arts.

Disi en Chrish,

Voor jullie gaat het ook gauw weer beginnen, spannend.......

Danielle en Noekie,

Nog even volhouden....hoe moeilijk ook!

Groen is de kleur die ik graag wil zien bij jullie, hahahaha

Esly,

Meid, hoe gaat het met jou?

Ik moet steeds aan je denken en lief dat je ondanks alles ook nog

aan mij denkt.

Met mij gaat het goed en ik heb me er helemaal bij neer gelegd, maar

natuurlijk zou ik het geweldig vinden als jullie droom werkelijkheid zou worden.

Veel sterkte en denk goed aan jezelf en laat je emoties de vrije loop.

Verwerken is heel goed, vooral als jullie straks weer verder willen!

Liefs Hermien

Geplaatst

Hallo dames,

Hier is er weer een dag voorbij en ondanks dat we nog erg teleurgesteld en verdrietig zijn gaat het wel weer wat beter. Ik heb vandaag een beetje vanuit huis gewerkt, er is niet veel uit mn handen gekomen, maar vond het wel fijn om een beetje bezig te zijn. Vanmorgen heb ik gebeld met het zkh en we mogen wat hun betreft volgende maand verder met onze cryo's. Mocht dat niet lukken dan mag ik toch nog een ivf traject, dus we krijgen nog een kans! We hebben afgesproken om eerst maar eens te kijken hoe we ons volgende maand voelen en wanneer we zover zijn gaan we weer een poging doen.

@Chris en Disi; voor jullie is het nu bijna zover....alvast heel veel succes gewenst he? Jullie zullen, samen met Noekkie?, het wachtbankje groen moeten gaan kleuren. Noekie en Danielle zijn er ook bijna en Hilde en ik volgen later ok? Zo krijgen we dan tóch ons groene Zotte Zwolse Wachtbankje;-)

@Sharon; Bij mij was het tijdens mijn vorige cryo traject ook zo dat ze apart waren ingevroren. Als ik jou was zou ik het zkh bellen en je vraag bespreekbaar maken.

@Noekie en Danielle; spannend, spannend,...mijn duimen draaien volop voor jullie!

@Hermien; goed om te horen dat jullie je erbij neer hebben kunnen leggen. Ook ik blijf hopen op een wonder voor jullie!

@Allemaal; heeft iemand de laatste tijd nog iets van Diane vernomen? Ik ben wel benieuwd hoe het met haar gaat.....

Liefs Esly!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden