Ga naar inhoud

Wachtbankje / Broedbankje

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Ach meiden,

Laten we maar geen discussie gaan starten over wel of niet roken.

Iedereen weet dat het slecht en wat men daarmee doet, moet je zelf maar weten.

Dat is ieder zijn keuze.

Bovenal iedereen succes met alles!

ja inderdaad dit is niet het forum van http://www.ikstop.nl ( TIP!)

liefs lentezon

Geplaatst

Hoi lieve allemaal,

Wanneer hoor je of je cryo's hebt die daadwerkelijk ingevroren kunnen worden? Heb afgelopen vrijdag de punctie gehad, maar heb nog steeds niets van het VU vernomen?

Bri, een hele fijne dag morgen - geniet ervan!

Liefs

Geplaatst

Hai natasja,

Ik hoorde bij de tp hoeveel embryo's er over waren om ingevroeren te worden eventueel. Na zo'n 2 weken kreeg ik een brief thuis met de info hoeveel er daadwerkelijk ingevroeren waren.

Ik zou ff bellen als ik jou was

X

Geplaatst

Me too.....! We hoorden idd bij de tp dat er zowieso twee topemmies waren waarvan er 1 gebruikt werd voor de tp, en de andere meteen in de cryo was gedaan....er waren toen nog 4 emmies die eventueel door konden gaan delen en dan ook cryo's werden. Hierover zouden we later een brief krijgen en idd....binnen een week kregen we die dan ook. Helaas voor ons bleef het bij die ene cryo.....maar zou als ik jou was idd toch even naar het ziekenhuis bellen!

Geplaatst

Thanks, heb net ff gebeld, maar we krijgen dus binnen twee weken een brief. Weet ik dus nu nog niets. Tijdens de TP hadden ze het erover dat ze de dag erna wisten of de overgebleven 2 embryo's voor invriezen geschikt waren. Moet je dus weer twee weken wachten ..........

Geplaatst

En voor de rest wil ik nog zeggen dat we allemaal nog moeten genieten van elke dag dat we hier op aarde zijn en van alle kleine dingen die we wel hebben in plaats van die we niet hebben. Volgens mij zijn we bijna allemaal heel erg gelukkig in de liefde en dat is ook niet zo vanzelfsprekend!

Liefs,

Yvonne

He Yvonne, dat heb je mooi verwoord.

Laten we er idd maar niet verder over discussieren, iedereen moet gewoon lekker doen waarbij zij zich het beste bij voelt!!

Nou ik heb net ff nog bloed laten prikken, vanmiddag dus definitieve uitslag.

Is natuurlijk negatief, maar wie weet, misschien is er toch nog wel iets van een innesteling geweest??

Natasja, ik heb ook nog steeds geen brief ontvangen over de cryo's, ze zeiden dat dat idd wel 2 weken kon duren. Maar ik had van de week wel ff zelf gebeld en toen konden ze wel al zeggen dat ze er 13 ingevroren hadden.

doei, groetjes

Geplaatst

Hallo allemaal, paar daagjes niet geweest en wat een hoop berichten om weer bij te lezen!

Sann, hoe was je meting vandaag?

Otjes en andere meiden op het bankje: heel veel succes!!!

Kim, wat balen dat het niet is gelukt... Schrale troost zijn wel je 13 cryo's. Hoe doe je dat ;)!

Mannetje en ik gaan volgende week ff een paar dagen weg naar Duitsland. Leuk chaletje gehuurd en lekker wandelen en hopelijk ook langlaufen en misschien wel skieen als het een nog eens een beetje winter wordt. Daarna op 3-3 evaluatie van de 1e ivf (gaan we toch weer gelijk op Lentezon!) en dan starten met de (enige) cryo.

Achteraf vind ik het ook wel prettig dat er even een maandje tussen zit. Als je hoort dat het niet is gelukt wil je meteen weer door, maar later kom je daar toch weer van terug. In een ander bericht las ik ook dat iemand dat vond, grappig dat echt elk gevoel wel herkenbaar is hier he.

Lieve meiden, allemaal veel succes en hopelijk gauw goed nieuws hier!

Micky

Geplaatst

Hoi Arianne,

Ja, we willen wel meteen door gaan voor de cryo's, maar dat zal dan niet deze cyclus zijn, maar de volgende maand. We krijgen eerst nog een evaluatiegesprek, dat wordt vanmiddag afgesproken als ze me bellen voor de uitslag.

We kunnen idd nog wel even vooruit, dus daar ben ik toch wel blij mee, even geen hormonen en geen punctie..

Heb jij eigenlijk nog cryo's?

Geplaatst

Hoi Micky,

Ik lees dat jij ook nog een cryo hebt en volgende maand hiermee kan beginnen, veel succes ermee!!

We boffen idd met zoveel cryo's, maar ja ik had ook een overstimulatie dus vandaar zoveel eicellen..

Ik ben trouwens net gebeld en de uitslag was dus idd negatief, HCG kleiner dan 0,1. Dus ook helemaal geen innesteling geweest....

Wij mogen trouwens 10 maart komen voor gesprek.

Dus we hebben nu ook ff een paar weekjes rust, lijkt me ook wel ff lekker..

Micky, geniet lekker van je daagjes weg, ff er tussenuit, heerlijk!!!! Hopelijk kan je nog skieen!!

Groetjes xx

Geplaatst

Lekker Micky, er even tussenuit...je hebt helemaal gelijk....daar kan je soms ff van opknappen en natuurlijk ff nieuwe energie opbouwen....heel veel plezier hoor meis...enne...wat romantisch trouwens, zo,n chalet........hmmm.....goed idee!!!

Geplaatst

Micky,

Geniet van je daagjes weg.

Ff je gedachten op iets anders

liefs

Kim,

Wij hebben nog 4 cryo's.

Weten nog niet wanneer we weer door gaan.

Eertse maanden nog ff niet.

Hebben ff rust thuis nodig.

Maar ik kan ieder moment zkh bellen dat we doorgaan.

Dus we zien wel even.

Succes

xxx

Geplaatst

Micky, klinkt zeker romantisch zo'n chalet!! Je moet in deze tijd ook echt tijd voor elkaar maken vindt ik. Op een gegeven moment draait alles alleen nog maar om ziekenhuisbezoeken,spanningen en hormonen...bleh...! Dan is een weekje samen (heel romantisch) ontspannen een heeeeeeeel goed idee! Een maandje rust tot je volgende poging heb ik als heerlijk ervaren. Wij dachten eerst ook van, hup, door voor de cryo als het niet zou lukken maar toen het eenmaal zover was.....nee, ben blij dat we dat niet hebben gedaan. Geniet lekker van je ::theCabin:!

Kim , 10 maart alweer op gesprek! Ga je dan meteen aangeven dat je met de cryo's verder wil?

Arianne, succes met je beslissing. Wel fijn dat je op het moment dat jij er aan toe bent gewoon kan weer kan starten.

Liefs, San

Geplaatst
Achteraf vind ik het ook wel prettig dat er even een maandje tussen zit. Als je hoort dat het niet is gelukt wil je meteen weer door, maar later kom je daar toch weer van terug. In een ander bericht las ik ook dat iemand dat vond, grappig dat echt elk gevoel wel herkenbaar is hier he.

Micky

Hihi Mickey, inderdaad ook nu weer de spijker op zijn kop.

Ik had/ heb presies hetzelfde. Ik begin pas de laatse 2 weken wat 'in te storten', ,moe joh, want met de behandeling leef je echt op hoop, en dat is juist ff weg als het niet gelukt blijkt.

Geniet van de natuur he in Duitland, zalig een chaletje..ik heb zelf veel in Zwitserland vertoeft, zowel zomer als winter..gek op de bergen / natuur / rust.

...goede herinneringen aan!

Succes 3-3!

liefs lentezon

Geplaatst

Hallo meiden, ik kom met jullie meehopen en wachten. Ik heb gisteren plaatsgenomen op het beruchte wachtbankje. Van te voren zeggen al dat dit het zwaarste gedeelte van de ivf is maar nu we erin zitten snap ik het pas goed! Heb net een uur lang allerlei berichten in dit topic gelezen. Zo herkenbaar! Heerlijk. Je leeft echt tussen hoop en vrees. Hoe kom ik de dagen door? Wij moeten 3-3 testen. Na 6 jaar wachten op een zwangerschap zouden we best eens aan de beurt mogen zijn toch?

En dat geld voor jullie ook!! Fijn om zo met elkaar mee te lijden en de dagen af te tellen. Ik ben zo bang dat het niet gaat lukken en aan de andere kant zoveel hoop.

We hebben gisteren weer voor het eerst sinds jaren lekker gefantaseerd over hoe het zou zijn. Hebben jullie dat ook in de wachtweken? Zo'n emmy in je buik. Bizar idee. Aan de andere kant wil je niet teveel hoop krijgen omdat dan de teleurstelling zo groot is. Lastig hoor.

Nou meiden, ik duim voor jullie en ons hoor!!!

Geplaatst

Jootje veel sterkte !

Ik herken het: het fantaseren, heb ik ook voorzichtig aan gedaan ..echt wat is het dan weer dichtbij . Ik heb ook problemen met de eileiders. worstel er soms nog mee hoor dat het ons nooit vanzelf gaat lukken. Dus extra hoop tijdens de behandeling, en nu wij een verplichte 'pauze'hebben kan ik dus helemaal NIETS doen aan mijn kinderwens..zucht..

Maar genoeg over mij: zorg goed voor jezelf en zoek afleiding !

gr lentezon

Geplaatst

Jootje,

Heel veel succes en sterkte in de w.w!

En hoop doet leven!!

Schrijf maar lekker van je af als het nodig is, wij begrijpen allemaal hoe het voelt!

Liefs

Geplaatst

Hoi Jootje,

Ook ik heb verkleefde eileiders door een ooit doorgemaakte chlamidia infectie. Ik snap alleen niet en dat geldt ook voor Lentezon waarom bij jullie de eileiders zijn weggehaald. Bij mij zijn ook verklevingen gevonden tijdens mijn kijkoperatie, maar ze hebben alles gewoon laten zitten.

In ieder geval Jootje wens ik je ook heel veel succes hier op het wachtbankje. Ik moet nog wachten voordat ik hier kan plaatsnemen.

Groetjes,

Yvonne

Geplaatst

Jootje, heel veel succes op het wachtbankje! De ww zijn idd behoorlijk zwaar.....we duimen voor je!

We hebben eindelijk weer een positief nieuwtje he meiden net voor te weekend!! Milen is zwanger!!!!!!!!!Wiiiiiiieeeeehhhhooooeee!!!!!!!

Liefs, San

Geplaatst

He meiden, bedankt voor jullie medeleven. Tja, jullie weten allemaal wat het is he?

Yvonne: ik weet ook niet goed waarom bij de één gekozen wordt om eilieders te verwijderen en bij een ander niet. Ik denk dat het er mee te maken heeft dat de ene eileider die ik nog heb opgezet is en gevuld met vocht. De arts zei dat dat de kans op een geslaagde ivf verminderd en dat hij eruit moet voor poging 2. We hebben daar verder niet over gesproken omdat ze dat tijdens de punctie zag en vertelde. Ik snap trouwens niet dat ze dat bij een uitgangsecho niet hebben gezegd. Bij jou is de eileider verkleefd. Dat is misschien toch wat anders dan gevuld met vocht. Maar ja, ik ben ook geen arts :)

Jonne, ben jij degene die zo'n endo heeft? Ik lees zoveel namen dus ik moet nog even helder krijgen wie nu wat heeft en in welke fase zit. Zijn bij jou je eileiders verwijderd? Ik snap nooit helemaal het verschil tussen verklevingen en endo. Want ik schijn geen endo te hebben maar wel heel veel verklevingen. Zit je nu in een behandeling?

En Lentezon: jij moet ook nog wachten tot je mag beginnen?

Ik ging net naar AH om boodschappen en daar heb je nu die smurfenactie. Ik kreeg zo'n dicht zakje mee met een smurf. Thuisgekomen maakte ik hem open en raad eens? Babysmurf!!! Zou het een goed teken zijn??? :icon_bigsmurf:

Groetjes, Jootje

Geplaatst

hai Jootje,

net bij een ander topic al op je gereageerd...

Bij mij zijn ze dus ook verwijderd want dan zou alles netjes 'schoon 'zijn en geen extra complicaties kunne geven idd.

Tijd om dit alles te verwerken heb ik amper gehad: een mega dip in oktober zoals ik al ergens schreef en verders: doorgaan, doorgaan, doorgaan, positief je behandeling in willen... + heb niet eeuwig, ben net 35 geworden ....

Ik moet gewoon wachten op mijn evaluatiegesprek, maar dan ben ik net ongesteld dus vandaar dat ik denk dat het nu wel weer ff kan gaan duren.

De hele behandeling moet weer opnieuw bij mij. Ookal geven cryo's de helft minder kans dan een 'verse'ivf ..het is een kans he.

Ik zal wel eea aankaarten op 3-3 , hogere dosis? Wel 2 terugplaatsen?

Jij moet testen he op 3-3..spannendddddddd!!!! Ik voelde me wel een beetje zwanger eerlijkgezegd in de wachtweek ( dag 11 werd ik ongi helaas ) ..jij?

Voor mij nog 2 uurtjes dan is het weekend! Mijn mamma komt 'over'uit Drenthe en komt dus 3 dagen logeren dit weekend dus druk zal ik het hebben hihih

Ok iedereen een fijn weekend en succes met wachten meis!

Geplaatst

Oh, ik moet even wennen aan het schrijven onder 2 topics hoor. Dan reageer ik op iets bij het topic ivf en dan blijkt dat iemand dat hier schreef. Nou ja, maakt niet uit toch?

Weet iemand waarom je nu precies die progesteran moet gebruiken? Wordt je meestal pas ongi nadat je bent gestopt of zijn er ook meiden die gewoon ongi worden tijdens de progesteran?

En ik heb steeds zo'n pijnlijk gevoel waar m'n eierstok zit. Hoe zou dat komen? Ze hebben bij mij de kleine eiblaasjes laten zitten. Maar die rijpen toch ook door? Wat gebeurd daar dan mee? Of zou daar dat drukkende gevoel vandaan komen? Tja, ik ben een leek hoor...

Wat doen andere meiden in de wachtweken? Juist heel veel afspreken of rustig aan? Ik merk dat mijn humeur met het uur kan veranderen. Dan ben ik heeel vrolijk en bel ik een vriendin om even wat te drinken. Maar tegen dat het avond is ben ik wat somber en wil ik eigenlijk alleen nog maar op de bank hangen. Of net andersom. Lastig hoor. Zou dat nog door de hormonen komen of zit dat 'em in de spanning?

Nou, ik ga m'n hubby een heerlijke italiaanse maaltijd voorzetten a la Jamie Olivier. Dat heeft 'ie wel verdient. Jammer dat ik er geen wijn bij mag :-(

Doeidoei.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden