Ga naar inhoud

Wachtbankje / Broedbankje


Seetje

Aanbevolen Berichten

  • Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

nou ik kom erbij want vandaag om kwart voor 3 was het zover.

 

ik heb een achtcellige embbie in me baarmoeder!

 

super spannend. maar voel me nu eindelijk wat rustiger. geen afspraken om te onthouden gewoon lekker rust. ze hadden 20 eitjes geprikt. 18 bevrucht waarvan 8 gelukt en nu dus een in me buik en effe afwachten hoeveel er door mogen voor cryo. krijgen we brief van.

 

heel erg last van mijn darmen na de punctie en ook steken en beurs gevoel dus dat rustig aan doen gaat lukken. pfffff.

 

en water water enn nog meer water. drink nu 2 liter water en daarnaast sap en thee en.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit is wat ze doen in het z-huis waar ik loop. alleen in uitzonderlijke gevallen willen ze, misschien, in overleg overgaan tot het terugplaatsen van 2. zo is me verteld aan het begin van de behandeling. ik denk misschien als de kwaliteit wat minder is?? of misschien bij cryo's??

 

bij tweeling zwangerschappen heb je ook weer kans op bijkomende complicaties/vroeggeboorte en dat willen ze dus vermijden.

 

 

 

ik ben trouwens heel erg jong ;-))) 40 namelijk ;-)

 

en jij??

 

zijn er nog meerdere oudere jongere op het wachtbankje of ICSI/IVF behandeling??

 

 

 

en nog tips voor innesteling ??

 

;-)

 

 

 

groetjes allen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lila schreef:ik ben trouwens heel erg jong ;-))) 40 namelijk ;-)

 

en jij??

 

zijn er nog meerdere oudere jongere op het wachtbankje of ICSI/IVF behandeling??

 

 

 

 

 

Hihihihi...nou dan ben ik helemaal jong bij!!! :-)))) :tongueP: ik ben 41!

 

Ik weet dat Floor ook 41 is en wachtende....

 

 

 

 

 

Bij osn was het beleid in 2003 dat het niet uitmaakte 1 of 2 tp, dus toen had ik 2 tp. In 2005 was het beleid al verandert en werd het standaard 1 tp met uitzonderingen. Maar ik wilde perse 2 tp omdat bij de eerste beh. in 2003 ook 2 waren en er gelukkig 1 door is gegaan en hun mij geen garantie kunnen geven welke blijft zitten. Dus kreeg ik er 2tp!!

 

Die zijn nu ook alle 2 bij mij!!:blizzard:

 

 

 

Nu wilde ik dan niet nog eens een 2-ling (overigens bij mij alles goed gegaan) en heb dus nu 1 tp!! Vandaar.

 

Maar meestal doen ze toch 2 tp bij oudere jongere?! Maar jij had er een die was 8 cellig? dat is natuurlijk een top-emmie. Zullen ze om die reden dus niet gedaan hebben.

 

 

 

Hopelijk mag het geluk bij je zijn en blijft ie voor je zitten!:occasion16:

 

Groetjes AnnevD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meestal wel ja!

 

Maar misschien zijn ze dan toch bang bij een 8 cellige top-embryo dat er een 2-ling zwangerschap ontstaat. ook bij die jonge blommen van 40+?!:drawGirl:

 

 

 

Misschien durven ze dat toch niet aan dan?

 

Of Lila? Wweet jij zo of de anderen emmies ook een paar hele goeie bij zaten?? Want dan is de kans ook zo erg groot!

 

En ben jij bij je dochter , Lila, van de eerste ivf zwanger geworden? dat kan natuurlijk ook een reden zijn?

 

 

 

Maar ja...dan kun je meer kans hebben in ieder geval DAT je zwanger wordt maar ook grote kans DAT je zwangere wordt van 2 bij 2tp!

 

 

 

Succes met wachten verder, en de anderen ook natuurlijk!!

 

Groetjes AnnevD

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee ik weet nog helemaal niks over de andere embryootjes.

 

ze zouden nog een dag langer krijgen en dan zou er dus beslist worden of en hoeveel er kunnen worden ingevroren.

 

dit protocol verschilt ook per z-huis blijkt wel.

 

want wij kregen dit dus niet te horen en konden dus ook niet terugbellen. we krijgen hierover schriftelijk bericht! binnen twee weken.

 

 

 

dit is mijn eerste ivf/icsi ervaring. mijn dochtertje is geadopteerd.

 

zouden we dolgraag nog een keer doen, maar dat kan door onder andere leeftijd van partner niet meer.

 

dus dit pad is onze laatste kans op nog een wondertje.

 

 

 

ben nu best wel bezig met innesteling

 

wanneer zou het zijn en kan ik er nog iets voor doen.

 

en ja stom hoor, je weet dat het niet kan maar toch denk ik afentoe "als het er maar niet uitgelopen/gelekt is" hahaha

 

ja het is maar zo een klein dingetje

 

we konden tijdens tp kijken op het scherm naar de emby en hoe die werd opgezogen voor hij naar ons toe kwam

 

zie je dus ineens hoe ongelovelijk klein het is en wat een onbeschrijfelijk wonder het eigenlijk is dat dit iets is wat bij zoveel mensen gewoon zomaar gebeurd.

 

en dan ook nog het feit dat een eitje maar 8 uur leeft

 

zo kort maar

 

 

 

ik probeer er zo nuchter mogelijk mee om te gaan maar ik weet voor mezelf zeker dat dat voornamelijk komt door het feit dat ik al mama ben.

 

ik weet nog hoe verdrietig en boos enzo ik was voor dat ik mama werd.

 

ik heb mijn hele leven al kinderen gewild en dan groei je op en zie je om je heen iedereeen zwanger worden alleen jij niet ( had ook aldoor een leuke partner trouwens die 'nog geen kinderen wou')

 

 

 

ik wens iedereen dat geluk toe op wat voor manier dan ook

 

suc6 allen en op voor een wonder!

Link naar reactie
Delen op andere sites

HoiLila,

 

Ik wist niet dat je dochter geadopteerd is. Maar wat een weg heb je al bewandeld dan zeg! Ik vind het ook heel moedig van je om een kind via die weg te mogen opvoeden en liefde te geven. heel erg knap van jullie.

 

Ik weet niet of ik dat zou kunnen.

 

 

 

Voor en innesteling kun je verder niet veel doen....het enigste wat ik nu doe is gravitamon slikken , maar ook extra foliumzuur 0,5 mg en nu ook Omega3-6-9 die kan helpen bij een goede doorbloeding e.d. Maar dat heb ik de vorige keren niet gedaan.

 

Maar ja...je wil er toch iets voor doen?! Toch?

 

Kon je maar echt iets doen of laten ervoor he?

 

:unsure:

 

 

 

Bij ons in het ZH krijg je dus ook na ongeveer 2 weken per post de uitslag van een evt. cryo's.

 

Ik heb ze eerst nooit gehad en nu.....per brief zaterdag gehoord dat ik nu wel 5 cryo's heb! dat is echt onvoorstelbaar.

 

 

 

De hele procedure van bijv. ivf vind ik al zo bijzonder. Dat het zo maar zo kan!Het is al een wonder als je zo zwanger wordt. Maar dit proces van klein wezentje naar een pracht baby in je armen....dat is echt...tja..onvoorstelbaar mooi! Wonderbaarlijk.

 

Hopelijk groeit het goed bij je. En mag het voor jullie zo zijn... Ik duim er gmet je mee..!!

 

 

 

Zijn er trouwens zo'n strenge leeftijdsgrenzen dan?

 

dacht dat eerst alleen 1 persoon en kind kan adopteren? Welke leeftijdsgrens is er dan?

 

 

 

Nou meid... heel veel sterkte met wachten!

 

groetjes AnnevD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lila,

 

tuurlijk ben je alleen maar bezig met de innesteling, dat is nu de fase waarin je zit! En dan duurt het wachten lang en sdan struint iedereen internet af voor tips en meer!

 

Echt waar, het is lang wachten ....wij duimen mee!

 

 

 

cyn

Link naar reactie
Delen op andere sites

HoiLila,

 

Ik vind het ook heel moedig van je om een kind via die weg te mogen opvoeden en liefde te geven. heel erg knap van jullie.

 

Ik weet niet of ik dat zou kunnen.

 

 

 

 

 

 

ach moedig en knap???

 

vind het eerder knap van haar. zeker in het begin, hoe ze als klein meiske haar vertrouwen zo aan me schonk.

 

er is in mijn ogen niks knaps aan het houden van een kindje wat in je armen word gelegd en aan jou word toevertrouwd.

 

een kind is een kind en heeft liefde en aandacht nodig

 

we staan er niet meer zo bij stil dat ze geadopteerd is, soms voelt het zelfs vreemd om te denken dat ze niet uit mijn buik komt, zo eigen voelt ze.

 

we zijn er ook heel open over en ze weet waar ze vandaan komt etc.

 

 

 

 

 

ja foliumzuur en omega maar ja dat slikte ik toch al, samen met mijn dochtertje ;-)

 

 

 

en wow 5 cryo's das mooi

 

ik ga hopen dat er voor ons ook zoveel zijn weggelegd!!

 

 

 

moet zeggen dat het wachten me best meevalt

 

word alleen zo duf van dat rustig aan doen, en hangen op de bank.

 

( dit inverband met de pijn in mijn buik, die gelukkig wel langzaam minder word)

 

 

 

 

 

en de duimen draaien hier ook als gekken hoor

 

voor iedereen hier

 

 

 

suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh leeftijdsgrenzen. pff toen wij ons meidje kregen was het 46 geloof ik maar ondertussen is er wel het een en ander veranderd, weet dit niet precies want eigenlijk ben ik dus helemaal niet meer daar mee bezig :-) maar ja ondertussen is mijn man dus ook 5 jaar ouder. ( in jaren dan want eigenlijk is ie nog steeds een puber hahaha;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hhiih grappig ja...in jaren ouder worden...maar lekker nog een puber!! wibel

 

 

 

Ik kan me het gevoel wel voorstellen, dat je kind je echt eigen wordt. Maar toch vind ik het knap, zeker ook van je dochter!! Het moet toch allemaal lopen en gaan... Als ikk zie hoe ik met de eerste was....pffff..bakte er niet veel van in het begin. Moest enorm wennen. Is wel goed gekomen...maar toch...

 

Kan me voorstellen dat je leifde kunt geven aan elk kind. heb ik in mijn vorige relatie ook gedaan. Meer aan zijn kinderen...dan aan hem!!:eek:

 

Maar goed...

 

 

 

i weet dat wachten lang duurt...... en voor mij is het verlossende woord er bijna uit!!!

 

 

 

Ik mag vertellen....eeen beetje voorzichtig nog.... dat ik vandaag 2x getest heb..... en euh...beide keren..euh...geeft ie zwanger aan. Gisteren een bloeding gehad en dacht dat het over was! pfffffffff...

 

Ik kan het niet geloven...ik hoop dat alles goed blijft gaan..maar eerst naar de bloedtest morgen en vrijdag de uitslag. En dan op naar de echo.

 

Nou ja....zucht...:biggrin:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Anne: -- okt begonnen met deca spuiten - punctie: ?

 

Petra: 21 okt begonnen met spuiten - Punctie: 21 nov om 9:00 uur - tp 23 nov

 

Esther: -- okt Begonnen met spuiten - Punctie: ?

 

AnnevD: 2/11 begonnen met spuiten, punctie 25 nov. - tp van 1 emmies 28/11!!!!

 

 

 

Nicoline --- 30 novemerFM --> verwachte punctie 5 december

 

 

 

 

 

 

Maar jij bent toch Nicoline? Isa-beau? Of heb ik dat verkeerd?:sick:

Link naar reactie
Delen op andere sites

euh... Maar Nicoline....je hebt op 8 dec. TP gehad...dat is 4 dagen geleden... Gebruik je ook progestan?

 

Wan daar kunnen heel veel symptomen van zijn.

 

 

 

Ik ben ...euh....ge woon zwanger?! ontzettend ja...kan nog niet geloven. echt..

 

Hopelijk is het bij jou straks ook zover.

 

zucht...pffff heel veel sterkte met wachten!

 

En let euh...maar niet zo veel op wat je hebt. Want ik voelde laatste week echt niks bijzonders. Begint vandaag pas.... Dus zegt allemaal niks.

 

Ik weet hoe het is....ik ben ook zo, al vanaf dag 1 van tp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad, de hoop nog niet opgeven hoor. Ik voelde de ochtend van de test enorme krampen en wist zeker dat ik ongi zou worden. Niet dus, ik was zwanger! Die hormonen doen zoveel met je lijf, dat kan nog alle kanten op. Positief blijven denken hoor!

 

 

 

Ik slikte ook nog tarwekiemolie met vit. E van dr. Vogel, dat was juist voor de goeie doorbloeding. En als je zwanger bent, moet je stoppen met Omega 3-6-9 en overstappen op alleen Omega 3!! Is beter voor de zwangerschap.

 

 

 

Anne,

 

gefeliciteerd met je zwangerschap meid! Een test is een test en die van morgen zal het alleen maar bevestigen toch? Wie weet een 2ling, of heb je er 1 laten terugplaatsen?

 

 

 

Corine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oww ik wist niet dat je daarmee moet stoppen met Omega 3-6-9 als je zwanger bent? Goed dat ik dat weet...en waarom is dat eigenlijk?

 

 

 

Ik heb veel minder kans op een 2-ling omdat wij er 1 tp gedaan hebben, juist om die reden dat ik een 2-ling heb en grote kans had/heb op weer een 2-ling. Mar goed...als de natuur beslist om toch te delen?? dan is dat zo.... Maar nu daarom dus 1 tp

 

 

 

Groetjes AnnevD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Anne wat spannend dat is fantasties nieuws

 

 

 

en Isa-Beau............4 dagen terugplaatsing

 

kan je toch nog niet ongi worden lijkt me hoor

 

krampen zeggen volgens mijn niet veel want ik heb aldoor krampen ;-)

 

heb 10 dec. TP gehad

 

ik zei nog tegen een vriendin. deze periode is eigenlijk de periode dat vrouwen die geen probs hebben met zwanger worden dus niet eens weten dat ze zwanger zijn.

 

dat is dan pas ongeveer 10 tot 14 dagen na de TP lijkt me ( beetje grof want kan per persoon wel wat verschillen lijkt me) maar lijkt mij dat dit nog geen ongi kan zijn hoor

 

ik kreeg van de docter te horen dat mijn rommelende darmen en krampen dus ook kunnen komen van die progestan balletjes

 

die gebruik jij toch ook nu?

 

maak je nog niet te druk

 

het is nog maar dag 4 na TP voor jou

 

suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden