Ga naar inhoud

onderweg naar icsi


tamara

Aanbevolen Berichten

Wij moesten bij de vorige zwangerschappen toch echt de 1e dag van de laatste menstruatie als datum aanhouden. Je kunt ook de punctiedag aan houden en twee weken er bij op tellen. Joy

 

 

 

ps. Bij mij is er een menstruatie begonnen. Ik denk dat ik niet zwanger ben maar wacht het verloop toch even af. Jammer, want er is een grote wens. Maar met twee kinderen en nog 4 cryo's kan ik het hebben. (geloof ik.) Joy

 

 

 

 

 

jeetje dat is wel balen zeg joy! dat is is nooit leuk of je nu al meer kinderen hebt of niet.Als dit je grote wens is,is dat altijd een tegenvaller.

 

Toch blijf ik voor je duimen hoor!

 

 

 

 

 

liefs troeteltje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 191
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Hoi troeteltje.

 

 

 

Van harte met je zwangerschap en met het goede nieuws van 8 cryo's.

 

En suc6 woensdag met de bloedtest.

 

Heeft al dat duimen toch geholpen hihi.

 

 

 

Hoi Syllie

 

 

 

Hoe is het met je lekker uit gerust op je vakantie?

 

Wij zijn zelf ook lekker een weekje weg geweest.

 

Wij zijn nog niet gestart wij gaan zo ongeveer 17 oktober weer beginnen.

 

Dus nog ff w8 en dan gaan we er weer voor.

 

Jij gaat morgen weer toch weer beginnen? spannend allemaal.

 

Hoeveel moest je gaan spuiten?

 

Ik moet 200 puregon spuiten en dan decapetyl.

 

 

 

Hoi joy

 

 

 

Wat balen dat je een soort van menstruatie heb het is idd nooit leuk of je nu al kinderen heb of niet de wens is er gewoon.

 

ik wens je heel veel sterkte

 

 

 

Nou meiden dat was het weer tot snel

 

Dikke kroel Tamara

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Tamara,

 

 

 

Hoe gaat het met je?

 

Ja ik ga 1 deze dagen starten, zal morgen of overmorgen zijn.

 

Wanneer ik ga menstrueren.

 

Lekker dat je ook even bent weg geweest. Heb je er van kunnen genieten?

 

 

 

Oke 17 oktober ongeveer, spannend he?!

 

Ik begin met decapeptyl spuiten op m,n eerste dag en vanaf dag 3 ga ik er puregon bij spuiten. Dosis is nu 225 omdat ik bij de eerste keer 150 maar 3 follikels had.

 

 

 

Ik hou je op de hoogte en succes met wachten, nog een paar weekjes!!

 

 

 

Liefs Syl

Link naar reactie
Delen op andere sites

lieve allemaal,

 

 

 

hier even n snel berichtje, vandaag bloedtest gehad en deze is ook positief!

 

wij zijn dus zwanger! Nu 4 weken en 4 dagen echt super gaaf, kunnen ´t nog

 

nauwelijks bevatten allemaal... 16 okt 1e echo erg spannend! Uitgerekend op 5/6

 

juni 2010. Hopen dat nu alles goed blijft gaan!

 

 

 

 

 

de kaarsjes blijven nog voor iedereen branden!

 

 

 

 

 

liefs troeteltje:bye:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Troeteltje,

 

 

 

Super joh! Geniet er lekker van!! Kan mij heel goed voorstellen dat het niet te bevatten is als het dan eindelijk zo ver is.

 

 

 

Ik heb vandaag mijn eerste deca prik gezet dus ik hoop op net zoveel succes als jij!!

 

 

 

Liefs Syl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Troetetje,

 

 

 

Wat een goed nieuws na terugkomst. Hartelijk Gefeliciteerd met je zwangerschap. Is aales niet voor niets geweest, je had zoveel tegenslagen en nu een dikke streek en een goede bloedtest. Weet je hoe hoog je HCG waarde was? Geniet er maar van en stuur een beetje van je zwangere vibes naar ons toe!

 

 

 

Tamara moet je toch weer een maandje wachten, maar ja dat kan er ook wel bij. Morgen is het al oktober, de tijd gaat toch snel.

 

 

 

Syllie ben je al begonnen met spuiten? Hopelijk maar je nu meer follikels dan de vorige keer.

 

 

 

Joy hoe gaat het met jou, hopelijk heeft de ongesteldheid niet doorgezet. Een wens is een wens of je al kinderen hebt of niet.

 

 

 

Bij ons komt het nu ook steeds dichterbij. Vrijdag ons gesprek in het ziekenhuis, ben echt heel benieuwd hoe alles gaat en wanneer we evt kunnen en willen beginnen.

 

 

 

Liefs Linda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Syllie

 

 

 

Wat goed dat je aan het spuiten ben is toch altijd weer spannend of je mag beginnen.

 

Ben al voor je aan het duimen hoor!!!!!!!!!!!

 

 

 

Hoi Linda

 

 

 

Ja het is jammer maar helaas niet anders als het goed is mag ik zo rond 17 oktober weer beginnen al hoop je ergens toch altijd nog nou mischien ook niet en het gewoon op de natuurlijke manier.

 

Heel veel suc6 morgen.

 

 

 

Nou dat was het weer tot snel

 

 

 

groetjes Tamara

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi ms78,

 

 

 

Jeetje wat rot voor je, heel veel sterkte ermee!!

 

Is altijd ff een @#$$%%# moment!

 

 

 

 

 

He Tamara,

 

 

 

Bedankt....eindelijk gaan we er weer voor!

 

Voor jou nog een paar weekjes he?!

 

 

 

Linda, hoe is het gesprek geweest vandaag in het ziekenhuis?

 

 

 

Doei!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Dames,

 

 

 

Het gesprek afgelopen vrijdag was positief. We gaan langzaam starten met onze 1e IVF/ICSI poging.

 

Sinds een dikke 3 weken ben ik aan de pil, zodat we als er plek was meteen zouden kunnen beginnen. Eind van deze maand ga ik dus beginnen met de Decapeptyl spuiten. Ben ook eens benieuwd of ik er bijwerkingen van ga krijgen, denk dat dat heel verschillend is per persoon. 2-11 moet ik dan voor de eerst echo. Daar krijg ik dan te horen wanneer ik meot starten met Puregon. De week erna moet ik om de dag voor een follikel meting gaan. Een heel geregel nog dadelijk met mijn werk. Ik zelf zie ook een beetje tegen de bolletjes op, jakkes en natuurlijk de punctie. Maar ja eerst maar eens bij het begin beginnen.

 

 

 

ms79 veel sterkte deze tijd, echt balen dat het negatief is.

 

 

 

 

 

troeteltje hoe gaat het met jou, al een tijdje neits meer gehoord?

 

 

 

Groetjes Linda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Linda

 

 

 

Spannend dat het nu allemaal dichter bij komt en dat je dan ook eindelijk gaat beginnen.

 

wie weet zijn we dalijk allemaal te gelijk zwanger.....

 

 

 

Hoi Syllie

 

 

 

Hoe gaat het met het spuiten?

 

Heb je dr last van of valt het mee?

 

Ik vind die puregon altijd de meest pijnlijke prik.

 

Als ik goed gerekend heb heb je dan zaterdag je echo?

 

 

 

Nou meiden ik weet voor nu ff niks meer ga zometeen ff lekker naar dansles ff aan iets anders denken.

 

 

 

veel liefs Tamara

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi hoi!

 

 

 

Linda wat een super goed nieuws dat je mag beginnen eind deze maand! worden spannende tijden nu, echt super om te horen!

 

 

 

syllie, hoe gaat t met jou? over n paar dagen de echo, hopen dat je deze keer de juiste dosis hebt gekregen en genoeg folikels zult hebben!

 

 

 

ms en joy, wat een klote nieuws om te horen zeg, geef de moed zeker niet op! (al s dat makkelijker gezegd dan gedaan)

 

 

 

tamara, hoe gaat t allemaal met jou?

 

 

 

een updatje vanuit hier: vandaag 5 weken en 1 dag zwanger, moet zeggen dat t besef er nog niet echt is, natuurlijk ben ik super blij maar de kans dat t nog mis kan gaan is er natuurlijk ook nog en daar ben ik best bang voor,bij elk toilet bezoek toch ff checken en bang als ik wat zie. Denk als ik de 16e het hartje heb gehoord en ik zie wat er in m'n buik zit dan ik dan echt opgelucht adem kan halen. In m'n omgeving is wel iedereen(veel mensen wisten dat we hiermee bezig waren dus konden we er niet om heen) super enthousiast. We hebben al een hoop spulletjes gekregen, erg leuk maar nog zo onwerkelijk, kan t nog echt niet bevatten allemaal. Wat ik zelf merk aan m'n lichaam is dat 't echt aan geeft dat ik even moet gaan zitten of liggen,geen hongergevoel, 't is dat ik weet dat ik nu met regelmaat moet eten maar honger heb ik dus echt niet, en sommige etenswaren vindt ik echt niet lekker nu. Vanaf morgen begin ik met urine op te vangen voor moeders voor moeders, vindt 't erg goed dat dit kan en vind dat dit 't minste is wat ik kan terug doen. Zonder dit was 't voor ons waarschijnlijk ook moeilijker om de juiste medicatie te krijgen. Zo dit was t weer even.

 

 

 

 

 

fijne avond nog voor iedereen!

 

 

 

 

 

liefs troeteltje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve allemaal. Dank voor de bemoedigende woorden!!!!Nog twee kansen, dus wie weet?! Ik ga geen maand meer wachten, ik wil ook geen evaluatie we gaan direct door met de volgende cryo's. Ik weet ook niet waarom ik er een vaart achter zet maar ik ben nu in de stemming en anders ben ik bang dat de spanning te hoog oploopt. ik weet niet goed hoe ik het uit moet leggen.

 

Donderdag a.s. de eerste echo voor de follikelmeeting. En ja het is inderdaad soms lastig regelen met je werk, hoe meegaand ze misschien ook zijn??? Succes he? Joy

Link naar reactie
Delen op andere sites

He meiden,

 

 

 

Hoe gaat het?

 

Met mij gaat het nog steeds goed. Ik zit vandaag op dag 5 met spuiten en ik krijg nu net als de vorige keer last van bijwerkingen. Niet super erg ofzo maar ik voel dat mijn bloed stroperig is. Dat vind ik wel eng. Ik probeer zoveel mogelijk te bewegen, dat had de arts geadviseerd.

 

 

 

Linda, spannend dat het nu bijna zover is voor je..tja de bijwerkingen kunnen inderdaad voor iedereen weer anders zijn. Het kan natuurlijk makkelijk zijn dat je straks nergens last van hebt. Succes met wachten!!

 

 

 

Tamara, ik heb vrijdag de echo. Hoe gaat het met jou? Je hebt gelijk ff lekker dansen, dan kun je lekker ergens anders aan denken. Dat heb ik met sporten, vind ik zo lekker maar in de weken dat ik bezig ben met spuiten ga ik niet, raar he?!

 

 

 

Troeteltje, fijn dat het nog steeds goed met je gaat.

 

Het is wel heel goed te begrijpen dat je de angst voelt dat het nog mis kan gaan maar je moet maar proberen positief te blijven denken, en proberen te genieten! Maar ja na de echo is dat inderdaad makkelijker!

 

 

 

Joy, jij ook heel veel succes donderdag!! Ik hoop voor je dat deze poging eindelijk succesvol is!!

 

 

 

Nou meiden, ik ga nu lekker slapen en hou jullie op de hoogte!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo meiden

 

 

 

Hoe is het met iedereen?

 

 

 

Troeteltje

 

 

 

Al last van de eerste kwaaltjes ?

 

En nog ee paar dagen dan Gaan jullie je wondertje zien en horen lijkt me een geweldig gevoel....

 

 

 

Syllie

 

 

 

Morgen je echo..

 

Ben benieuwd hoeveel het er zijn.

 

Ben al voor je aan het duimen.

 

Dansen was erg leuk hoop nieuwe dingen geleerd.

 

Mn man en ik zijn vorig jaar dr mee begonnen omdat we gingen trouwen en eigelijk vonden we het zo leuk dat we gewoon lekker er mee door zij gegaan.

 

Het is iets wat je samen kan doen.

 

maar als ik met mn hormonen bezig ben heb ik ook niet altijd zin.

 

Toen ik mn punctie had gehad hadden we ook dansles die avond nou dat doe ik niet meer hihi

 

 

 

Linda

 

 

 

Hoe is het met jou ?

 

Al een beetje aan het idee gewent van de ivf?

 

 

 

Joy

 

 

 

Hoe gaat het met jou?

 

Las dat je in okt weer een cryo poging heb ook voor jou duim ik

 

Want we zitten allemaal in het zelfde schuitje en we willen allemaal hetzefde.

 

 

 

Nou meiden dit was het weer ga lekker met mn mannetje een dvd kijken.

 

Tot schrijfs

 

 

 

Dikke kroel tamara

Link naar reactie
Delen op andere sites

goedemorgen tamara,

 

 

 

hoe gaat t allemaal met je? ben erg benieuwd wat je nu allemaal mee maakt.

 

 

 

Hier op zich redelijk. Ben gisteren naar het ziekenhuis geweest, dit omdat ik weer een opgeblazen buik en steken onderin kreeg. Heb gebeld met de assistente en ik moest met spoed die kant op komen. Je begrijpt wel dat ik helemaal in paniek raakte, en bang was voor 't ergste.Gelukkig kon manlief mee. Blijkt dat ik nog behoorlijk wat vocht vast houdt, er is gelijk bloed afgenomen (krijg ik vandaag de uitslag van) en mocht dit niet goed zijn dan zit de kans er dik in dat ik wordt opgenomen. Was ff schrikken natuurlijk. Wel een hele opluchting dat het vruchtzakje op de juiste plek in de baarmoeder zit en dat het er verder goed uit ziet. Het vruchtje zelf was nog heel moeilijk te zien, maar daar hoef ik me geen zorgen over te maken zei ze, pffff!

 

Wat haar wel opviel was de uitslag van de bloedtest, deze was behoorlijk hoog. Ze vroeg dan ook of er tweelingen bij ons in de familie zitten, en ja dat is aan beiden kanten het geval. Ze mag het natuurlijk nog niet uitspreken omdat er nog niet veel te zien is, maar het kan dus zijn dat ik ipv 1 wondertje, 2 wondertjes in m'n buik heb zitten! erg spannend dus. Ook wist ze te vertellen dat er een emmy van top-kwaliteit is terug geplaatst, en de overige 8 zijn ook allemaal van top-kwaliteit. Na al dit goede nieuws, begon ik een beetje te vergeten waarvoor we daar waren haha. Maar goed feit ligt er dat ik nu echt naar mn lichaam moet gaan luisteren, dacht dat dit al aardig lukte maar blijkbaar ben ik toch te vroeg weer full-time gaan werken en teveel dingen gaan doen. Mag voorlopig echt nog maar halve dagen gaan werken, normaal vindt ik dit best balen maar nu moet het wel. Ze heeft me letterlijk verteld dat ik nu al verantwoordelijk ben voor het geen wat er in me groeit, en daar heeft ze natuurlijk gelijk in. Zo weer ff een verhaal.... vandaag dus de uitslag van 't bloed en volgende week vrijdag de echo, spannend nu of er 1 of 2 zijn!

 

 

 

Alvast n heel fijn weekend!

 

 

 

 

 

liefs,troeteltje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Troeteltje, het leed blijft je niet echt gespaard, je hebt al een helebole meegemaakt deze poging. Het moet dan ook een zeer goede embro (of 2!) zijn die zich goed vasthoud. Hoe was de uitslag van eht bloed? Naar je lichaam luisteren is zeker belangrijk, maar zelf doe ik dat ook niet altijd. Nog een weekje en dan heb je de eerste echo, spannend, zeker nu of het er 1 of 2 zijn. Doe het lekker rustig aan.

 

 

 

Syllie hoe was je echo vandaag? Hopelijk waren er al een boel follikels te zien. Wanneer moet je voor de volgende fm?

 

 

 

Mijn man en ik zijn wel gewend aan het idee van de IVF/ICSI. Kan haast niet wachten om te beginnen. Alleen maak ik me weer een beetje zorgen om het werk. Mijn baas belt me nl komende week om een afspraak te maken om te praten over de IVF poging. Ik had nl een mail gestuurd naar haar en de coordinator om een beetje het schema uit te leggen, wanneer en hoelang ik mogelijk afwezig ben. Toen ik begon metde IUI had ik ook al een vervelend gesprek. Dat wil ik nu niet meer. Ik weet helemaal nog niet wat ze precies gaat zeggen, dus eerst ff afwachten. Ik kan er niets aan doen en heb er al helemaal niet zelf voor gekozen.

 

 

 

Hoe gaat het met jou Tamara, al een ongi in aantocht?

 

 

 

Liefs Linda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden,

 

 

 

Hoe gaat het?

 

Ben vandaag voor de echo geweest en ik had 8 follikels! Was er even stil van want ik ging maar van het ergste uit dat het er misschien weer maar 3 waren. Geen slechte score gelukkig!

 

Ik heb maandag om 08:30 de punctie. We moeten om 08:00 in het ziekenhuis zijn. Ben best zeuwachtig, weet allemaal niet wat me te wachten staat natuurlijk....

 

 

 

Tamara, hoe gaat het met je? Ben je al aan het aftellen?

 

Voor jou komt het nu ook dichtbij he?! Nog een weekje ongeveer?

 

Succes met wachten de laatste dagen!

 

 

 

Linda, voor jou schiet het ook al op he?! Nou wat vervelend dat ze op je werk niet zo meedenken of bedoel je dat niet met vervelend gesprek? Laat je niet gek maken hoor! Zou het echt oneerlijk vinden als ze hier geen rekening mee houden maar ja misschien valt dit gesprek wel mee?!

 

Bij mij weet niemand iets op m,n werk dus ik heb er geen ervaring mee....

 

 

 

Hoi Troeteltje,

 

 

 

Wat vervelend dat er complicaties waren maar gelukkig dat je kindje nog veilig op zijn of haar plekje zit! En misschien wel 2!!!! Dat zou helemaal geweldig zijn!!

 

Heel veel strekte en doe maar lekker rustig aan, denk aan jezelf en aan je kindje(s)!! Dat is nu het belangrijkste!

 

 

 

Nou meiden, ik hou jullie op de hoogte en succes met wachten!!

 

 

 

Fijn weekend!!

 

Liefs Syl

Link naar reactie
Delen op andere sites

lieve allemaal,

 

 

 

thankx voor de reacties!

 

 

 

Linda, jeetje das wel balen als het idd weer een vervelend gesprek zal worden, jullie hebben hier echt niet voor gekozen en doen ´t ook niet voor je lol. Helaas hoor ik deze verhalen wel vaker, en snap er totaal niets van! Je droom wordt zo wel in de weg gezeten en dat wil niemand.Nou meis, ik hoop op t beste en dat t wel mee zal vallen.

 

 

 

syllie, wat een goede score zeg 8! Wil je alvast enorm veel succes toewensen voor maandag! Hopen op een mooi resultaat!

 

 

 

Hier gaat het nu op zich wel goed, pijn is wat weg gezakt en voel me verder ook goed. Gisteren uitslag gehad en het bloed was goed, geen opname dus. Nu dus

 

op tijd rusten, veel water drinken en elke dag gewicht bijhouden. Als er niets meer

 

tussen komt over een weekje dus de echo, erg spannend!

 

 

 

liefs,troeteltje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo dames

 

 

 

Troeteltje

 

 

 

Wauw mischien twee wondertjes!!!!!!!!!!

 

Schrok wel van je verhaal van het ziekenhuis maar gelukkig was je bloed goed en hoefde je niet opgenomen te worden.

 

Gaat het nu wel weer een beetje met je?

 

Met mij gaat het wel hoor zit eingelijk te w8 tot ik weer mag beginnen dat zal ongeveer 17 oktober zijn.

 

Ik ben wel blij dat je hier een beetje je verhaal af kan schrijven en kan kijken hoe het met de rest gaat.

 

Je gaat gewoon met iedereen meeleven.

 

En nu dat jij er mischien twee kleine wondertjes krijg is alleen maar leuk om te lezen ben wel erg benieuwd hoor.

 

Nog een paar dagen dan weet je het!!!!

 

 

 

Syllie

 

 

 

Morgen je punctie.

 

8 goede follikels nou ik zit al voor je te duimen hoor en morgenochtend zal ik zeker aan je denken.

 

en naar de uitslag van morgenmiddag zal ik ook zeker aan je denken

 

Ik wens je veel suc6 morgen en komt allemaal goed..

 

 

 

Linda

 

 

 

Vervelend dat ze op je werk niet zo meegaant zijn.

 

Ik moet zegen ik heb daar in wel een makkelijke baas kan altijd wel ff weg voor een echo of gewoon voor controle.

 

Maar kan me wel voorstellen dat je er tegenop ziet maar je zit er niks voor niks in dit traject en hier heb je niet om gevraagd.

 

veel suc6 bij het gesprek

 

 

 

Nou meiden ik weet het niet meer hihi het is zo'n lang verhaal geworden.

 

 

 

dikke kroel Tamara

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

 

 

 

Nou ik heb de punctie gehad hoor! Het is mij alles mee gevallen gelukkig.

 

Er zijn 5 eitjes gevonden en het zaad was goed genoeg voor ICSI.

 

Nu maar hopen op een bevruchting en doordeling en als dat allemaal goed gaat heb ik donderdag de terugplaatsing....

 

 

 

Tamara voor jou schiet het ook al op he?!

 

 

 

Liefs Syl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Linda,

 

 

 

Bedankt voor je berichtje! Ja echt de punctie vind ik echt te doen. Het zal misschien wel schelen of je 20 follikels of 8 follikels zoals ik heb. Maar ik zag er zo tegenop!!

 

 

 

Voor jou is het ook bijna zover, fijn hoor als je eindelijk mag starten!

 

Ik mag 18 dagen na de punctie testen. Dus dat zou 30 oktober zijn. Maar eerst maar even afwachten of er een bevruchting en een deling plaats vind.

 

 

 

Sterkte met wachten, nog ruim een week en dan ga je er ook voor!!

 

 

 

Liefs Syl

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi hoi meiden!

 

 

 

spannend hoor syllie! ben je vandaag al iets te weten gekomen over je terugplaatsing van morgen? Fijn dat de punctie goed is gegaan en mee is gevallen!

 

 

 

Tamara, voor jou ook bijna weer de startdatum,spannend hoor! maar wel erg fijn!

 

 

 

linda, en is het gesprek meegevallen op t werk? of heb je dit nog niet gehad? bijna beginnen met de deca, ook voor jou een spannende tijd nu.

 

 

 

hier alles goed,luister nu echt naar mn lichaam en rust dan ook veel. Het huishouden kan me nu even niet schelen, normaal ben ik echt pietje precies maar nu maakt t me even niet uit, gelukkig helpt manlief goed mee!Onze hond vindt t nu wel geweldig zoveel aandacht haha. Nog 2 nachtjes slapen en dan weten we of het er een of twee zijn! Begin stiekem toch best wel zenuwachtig te worden, hier hadden we nl helemaal niet op gerekend. Het maakt ons ook echt niet uit, een is van harte welkom en ook twee! We zijn al hartstikke gelukkig dat we eindelijk zwanger zijn! Laat jullie snel wat weten!!!

 

 

 

liefs,troeteltje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden