Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Joy, als je wilt stoppen is dat natuurlijk je eigen keus, en dat is helemaal prima.

Ik ben zelf amper actief op facebook en hyves, maar heb het wel.

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Gast estrhalita
Geplaatst

Ja Joy dat is natuurlijk je eigen beslissing. Ik zit ook niet veel op het forum, alleen hier. Omdat ik gewoon Medusa wil blijven volgen. Als zij meer of facebook zou zitten dan zou ik misschien hier ook wel minder zijn, maar ja dat zit ze niet haha. Diana zien we hier ook bijna niet meer. Ze is wel veel op facebook hoor.

Ik blijf gewoon lekker, dan zijn we nog samen Medusa....

Ik kan ook geen lipstick opdoen hoor vind ik. Het ziet er gewoon verzorgd uit. Maar ook dat is persoonlijk haha.

Jo ik heb dat helemaal gemist hoor dat Mies weer in het land is. NOu lekker genieten is dat he. KOmt wel even goed uit nu. Jammer dat hij 9 feb weer weg gaat, maar is dat de laatste x voorlopig of niet??

Oke die van mei staat dan. Tegen die tijd mailen we nog wel welke dag.

Vandaag een foto middagje gehad. 170 foto's gemaakt van de jongens (meer dan de helft is al weer in de prullemand hoor) maar er zitten er een paar leuke bij.

[ATTACH=CONFIG]3425[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3426[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3427[/ATTACH]

Geplaatst

Ik zal ook wel blijven koekeloeren hier.....want ik ben natuurlijk wel nieuwsgierig hoe e.e.a. verloopt! Dus.....misschien veranderd er niet veel aan mijn bezoeken hier, haha. Joy1

Geplaatst

Joy, wat jij wilt, je bent vrij om te doen wat je wilt natuurlijk.

Diana is hier ook eigenlijk nooit meer.

We kletsen hier ook veel beter dan op facebook denk ik, dan leest iedereen mee die we kennen en hier niet.

leuke fotoos Es, en wat wordt Jens al een grote knul ineens :-)

Ik dacht dat het alleen mooi stond met lippenstift of zo, dus zonder is ook mooi?

Ja heeerlijk dat hij weer thuis is, hierna nog 1 x 3 weken weg en dan 9 weken thuis heeeeeeeeeerlijk :-D

Gast estrhalita
Geplaatst

Oh ik liep dus achter dat hij al weer thuis is haha. NOu straks lekker 9 weken thuis. Inderdaad genieten voor jullie.

Ik heb ook het idee dat Jens opeens heel erg groeit hoor. Vind het ook zo groot opeens in alles haha. Wel makkelijk want hij voert nu opdrachten uit, dus hij maakt zijn eigen bed op, ruimt troep van RObbie ook op haha. Lekker misbruik van maken. Maar in mei kan je ze beide weer in levende lijve zien hoor. Gezellig. Kijk er nu al naar uit. Stom he.

Zo ik ben me verkouden man niet normaal meer. Maar vandaag ga ik een dagje shoppen in Zwolle met mijn vriendin uit Steenwijk. Dus ja ik kan niet ziek zijn. Gisterenavond om 20.30 uur lag ik al in bed. Uiteindelijk ben ik om 22 ur gaan slapen. Wel elke 2 a 3 uur wakker geweest van de verkoudheid en vanaf 5 uur niet meer geslapen. Maar ik voel me iets beter. NOg wel snip verkouden maar ja het moet maar toch. Effe geen kids. Jan werkt nu heel heel heel veel. Dus ik doe echt die kids en die honden nu alleen en ben het effe zat. En dat reageer ik af op de kids, niet goed natuurlijk. Om Jan ook zijn rust te gunnen komt vanaf half 6 de oppas, zodat Jan kan voorslapen. HIj moet om 22 uur beginnen. Dus kan hij lekker een paar uur maken. Hij moet vandaag weer om 11.30 uur zijn bed uit omdat ik weg moet, maar was pas om 7.30 uur thuis. Dus ja weinig slapen voor hem.

Nou de kogel ik door de kerk. We gaan verhuizen. we zijn voor 99,9% rond met de gemeente over de perceel indeling. Zodra dat 100% is kunnen de vergunningen aangevraagd worden. Als alles voorspoedig loopt (uhm dat doet het natuurlijk nooit) zitten we eind dit jaar, begin volgend jaar in ons nieuwe huis. En dan moet je echt op visite komen in het voorjaar hoor. We wonen dan tegen over de kinderboerderij, Plaswijckpark. Dus ideaal voor kids.

Nou volgens mij ben je zo weer een beetje bij haha. xx

Geplaatst

O wat balen dat je zo verkouden bent, en net als je een dagje gaat winkelen, maar goed het gaat al beter.

Wel leuk ff dagje shoppen hoor :-)

Ik herken het wel afreageren op de kid(s), ik kan nu ook echt minder hebben en reageer dat ook op Ilona af, ze zit ook nog eens in een fase van lekker dwarliggen, das weer het fijne dat Mies nu thuis is, kan ik ff weglopen en hij het doen, ben ik niet steeds de kwaaie pier.

Hoe komt dat dat Jan nu zoveel moet werken???

Oooo he he wat fijn dat het eigenlijk rond is met de grond, dan kunnen jullie beginnen.

ja dat klinkt wel heel leuk dat plaswijck, daar heb je het zomers vaak over, kom zeker langs dan.

Vind het ook leuk dat je op kraamvisite komt, leuk om de jongens weer te zien :-)

Vind Jens inderdaad ineesn een hele knul op die foto, Robbie veraanderd geen spat maar je ziet Jens echt veranderen.

handig dat je hem dingen kunt leren :-) wie weet leert Robbie weer van hem.

Ilona speelt heel veel met dr pop en speelgoed keukentje, is ook zooo leuk om te zien.

En wat een fantasie heeft ze dan zeg.

Vandaag laatste schilderwerk baby kamer, gister de luxaflex opgehangen, heeft de hele dag geduurd, van die kunstof shutters zijn het, lastig op maat maken, kan niet wachten met op orde maken.

De meubels zijn wit met heeel donkerbruin, en de kleuren die ik gebruik zijn zwart en knalblauw.

In mn hoofd is het erg mooi en is het een stoerkamertje.

Zal als het ene beetje staat wel fotoos maken.

Winkelse vandaag xxx

Gast estrhalita
Geplaatst

Jan werkt veel omdat hij wat resvere wil hebben voor het huis straks en wat als we dit huis binnen 1 jaar niet verkocht krijgen. Dus vandaar. Plus de zaak waar hij werkte is verbouwd en vernieuwd (3x zo groot geworden) dus was de mogelijkheid er ook naar. Ik vond het goed in 1ste instantie, maar nu eigenlijk niet meer. De kids zien hem nu zo weinig en ik ken Jan van 1 wordt het 2 avonden en dan 3 etc etc.

Jens en Robbie zitten dvd te kijken en ondertussen met de treinen te spelen. Ik denk dat het fantasie spel bij een jongentje toch anders is. Robbie heeft nog niet zo veel fantasiespel en Jens heeft het wel maar ook niet heel heftig. Wel met naar bed gaan dan krijgt Piet Piraat ook een speen en moet hij ook onder de dekens en een kus van mij haha.

NOu ik ga mij optutten en aankleden. Over een uur moet ik Jan wakker maken, hondjes uitlaten en dan ga ik er vandoor. FIjne dag.

Gast estrhalita
Geplaatst

ps klinkt leuk die babykamer. Ben benieuwd naar de foto's

Gast estrhalita
Geplaatst

Het was redelijk koud in zwolle dus na 1,5 uur shoppen hadden we het wel gezien. We hebben eerst even geborreld en daarna lekker tapas gegeten. Echt en super zaakje waar we zaten, alleen was het er heel koud binnen. Het was een heel klein zaakje en omdat de deur vaak openging was het er enorm koud binnen. Heel jammer was dat. Ik was om 22.30 uur weer thuis. Dus heerlijk genoten. JIj morgen naar de arts he?? Spannend.

Geplaatst

Nou ondanks de kou toch een lekker dagje gehad.

ja morgen naar de kinderarts, pas om hald 4 dus zal pas laat zijn dat ik hier schrijf.

Morgenochtend gaan we op intake gesprek naar de basisschool voor Ilona, dat vind ik ook errrrg gek, het idee dat ze dit jaar naar school gaat, ook al is het pas in november.

Heb jij dat niet??

Ben jij al bezig voor basisschool voor Jens??

Gast estrhalita
Geplaatst

Jammer dat de afspraak zo laat is, moet je lang wachten.

Ik ben met Jens beperkt qua schoolkeuze omdat ik ook Robbie breng en haal en ik dus met zijn tijden rekening moet houden. HIj staat nu op 2 scholen ingeschreven. Ik ben niet eens wezen kijken, 1 school ken ik al en de ander zit nu in een noodgebouw omdat ze een nieuw pand aan het bouwen zijn dus ja dan krijg je toch geen goede indruk.

De ene school is hier in de wijk en is een openbare school met schooltijden van 8.10-13.45 en op woensdag tot 11.45.

De andere school is bij ons nieuwe huis in de buurt en is een Christelijke school met schooltijden van 8.25-14.45 en op woensdag en vrijdag tot 12.15.

De inschrijving is op beide scholen goedgekeurd. Dus we zien wel.

Gast estrhalita
Geplaatst

Nee niet wachten tot het goed gekeurd wordt. Maar je moet je inderdaad inschrijven op een school. Dan weet de school ook hoeveel leerlingen ze kunnen ontvangen. Openbare scholen moeten alle leerlingen aannemen, maar de christelijke school neemt elk jaar maar max 59 kindjes aan. Dus was ik blij met de brief dat Jens plek heeft.

Succes vanmiddag. Ik ben straks naar Utrecht, naar Miss Saigon en vanavond laat pas thuis. Dus lees het morgen pas xxxxx

Geplaatst

Veel plezier bij miss saigon.

vanmiddag bij de kinderarts/nefroloog geweest en was verhelderend, we weten nu wat de 1e periode na zn geboorte ons te wachten staat.

Hij moet inderdaad gelijk antibiotica en in zijn 2e levensweek krijgt hij een echo en ook bespreking van de echo om te kijken hoe groot en hoe de verstopping eruit ziet, wat meestal daarna gebeurd is als hij een week of 4 oud is ze met mn buisje z'n piemeltje ingaan en vloeistof in zn blaas doen, dat buisje laten ze ff zitten en dan maken ze een rontgen echo om te kijken hoe de doorstroming is vanaf z'n piemeltje tot aan zn niertjes, en wat daar zichtbaar op is, dan wordt er besproken wat verder.

Ze kunnen dan pas zien waar de verstopping daadwerkelijk zit, dat kan op 3 plekker zijn.

Ook al 1 nu maar 1 urethra verstopt wil dat niet zeggen over hoe het er straks uit ziet, pas na 1 week na zn geboorte ongeveer dan werkt zijn systeem zelf en wordt pas duidelijk hoe groot en waar het verstopt zit.

Gevraagd of hij ondanks dat hij maar aan 1 kant een verstopping heeft hij toch nierschade kan hebben en dat is wel mogelijk, wel gunstig is dat omdat hij nu ontwikkeld met waarschijnlijk 1 onderontwikkelde nier de andere nier daardoor sterker wordt, maar ze kan nog niets zeggen wat voor problemen dat voor hem wel of niet op gaat leveren.

Voor nu ben ik tevrede, weet wat ons te wachten staat, dat hij gewoon mee naar huis mag als wij ontslagen worden uit het zh, ik gewoon een kraamtijd thuis zal hebben.

Ze zei wel dat dat we nog vaak met elkaar te maken gaan hebben, waar ik uit op maak dat het niet bij 2 afspraken blijft.

Donderdag de guo, heb ook gevraagd of het kan dat donderdag blijkt dat het weg is, en dat was echt heeeel onwaarschijnlijk, was niet iets waar ik vanuit moest gaan.

Voor nu tevrede, ze was heel megaand en begripvol, en dat het voor ons heel wat is.

Gast estrhalita
Geplaatst

Je hebt nu in ieder geval wel duidelijk in beeld wat je kan verwachten na de bevalling. Je hebt in ieder geval een gewone kraamtijd. Dus dat is al zalig. Daarna is het gewoon per afspraak afwachten. Maar wel fijn dat ze begrip had voor jullie situatie en ook de tijd voor jullie nam. EIndelijk worden jullie serieus genomen zeg maar.

Wij hebben net te horen gekregen dat Robbie is uitgelood voor dolfijntherapie in Benidorm van 7-12 mei elke morgen om 10 uur. Dus ook super nieuws. VOor het eerst dat wij zonder honden en vliegend op vakantie gaan. Spannend.

Geplaatst

ja, ze nam ons echt serieus, was een fijn gesprek.

Robbie is ingeloot bedoel je :-) maar dat is super nieuws, deze mei vakantie al??? wat leuk en spannend.

Ben benieuwd hoe dat zal zijn.

Geplaatst

Het wordt weer een stevig baby'tje, vandaag 32 weken en de echo gaf bijna 35 weken, dat wordt wel een 8 ponder zei ze, net als bij je dochter, ja met 38 weken 8 ponder das mooi hoe beter het met hem gaat kwa gewicht werkt allemaal mee om zo vroeg mogelijk te halen, ik ga voor 38 weken :-)

Gast estrhalita
Geplaatst

Wouw wat een grote baby haha. Nou die kan makkelijk met 38 weken gehaald worden. Dat is totaal geen probleem. Jens was ook groter dan gemiddeld. Ik denk ook dat hij daarom een week te vroeg kwam haha.

En ja Robbie is ingelood haha. Gisteren hebben we een hote geboekt en de vluchten. We wilde eerst alles via een reisburo doen, gewoon officieel. Maar de hotelkeuze in Benidorm is niet zo luxe. En ja wij willen toch altijd wel wat luxe. Dus via booking.com en expedia gekeken en een super hotel (denken wij) gevonden in Benidorm, met enorm kinder gedeelte bij het zwembad voor maar 570 Euro met zijn 4-en inclusief ontbijt en avondeten. Dit was een aanbieding. Ze hebben ook wifi in het hotel tegen een kleine vergoeding, dus de Ipadjes kunnen ook mee en de kids hebben de tijd van hun leven zeg maar. De tickets gewoon geboekt via Transavia en nu nog een auto. Zodat we ook de omgeving een beetje kunnen bekijken. Ik heb er zoveel zin in.

Maar eerst vandaag. Robbie heeft en roostervrije dag. We zouden eerst naar Ouwenhanddierenpark gaan, maar ja veel te koud nu. Dus nu wordt het Ballorig. Maar ze voorspellen zoveel sneeuw en het wordt hier al donkerder, ben benieuwd.

Geplaatst

Lekker en nog aardig goedkoop die vakantie :-)

Hier sneeuwt het behoorlijk ondertussen alles mooi wit.

Ouwehands is vlakbij ons :-)

Ja een flinke baby, maar geeft niet dan is er geen rede om met 38 weken niet te halen :-D

babykamer is af, zal straks foto plaatsen

Gast estrhalita
Geplaatst

Nou wij waren in Ballorig toen het licht begon te sneeuwen. Toen we om 15.30 uur naar buiten kwamen lag er toch een pak. Robbie vond het helemaal top haha en toen we na 45 minuten rijden (wat normaal 10 min is) thuis kwamen wilde hij dus niet meer naar binnen. Haha. En hoe is de kamer geworden?

[ATTACH=CONFIG]3493[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3494[/ATTACH] Effe nog wat foto's. Eentje van vandaag en eentje van de peuterspeelzaal de fotograaf.

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik heb nog 4 vrij kaartjes voor Ouwehanddierenpark die geldig zijn t/m 28 februari. Wil jij ze misschien hebben, want omdat ik woensdag aan mijn voet geopereerd moet worden kan ik de rest van de maand niet. Misschien vind jij het leuk om effe te gaan??

Geplaatst

Leuke fotoos :-) heerlijk die mannetjes in de sneeuw.

Zal zo nog eens aan Mies vragen of hij een foto maakt van de babykamer, is heeeel mooi geworden al zeg ik zelf :-D

Ja ik wil die kaartjes wel, leuk ga ik deze maand nog ff met een vriendin en haar dochtertje

O ja das deze week alweer dat je aan je voet geopereerd wordt, zal er aan denk, probeer ik.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden