Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

amirah kruipt veel en kan zich aardig optrekken en langs de tafel stappen, meer nog niet. Ik zal erg blij zijn als ze gaat lopen.

Maar volgens het CB hoeft dat nog niet, ik vind het laat!

Pony staat vrij dichtbij, zo'n 6 a7 min met de auto. Het is dus niet te lopen, maar met de auto is het prima te doen.

Heb de auto voor de deur, dus kan er vrij makkelijk heen.

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jamillah was natuurlijk erg snel met alles, dus logisch dat je het nu laat vind, maar volgens mij hoeft het inderdaad nog niet.

das wel lekker dichtbij, ook al met de auto.

Gast estrhalita
Geplaatst

Laesies bedankt voor de felicitaties. Ik ben kapot haha. Van ons heeft hij een voorleesboek gekregen en kaartjes voor de musical van Thomas de trein. Hij is echt super verwend met allemaal spulletjes van Thomas, heb nu wel 6 verschillende baansets.

Diana hoe oud is amirah nu dan? Jens liep Pas toen hij 1 jaar en 4 maanden was?

Zie je trouwens nu medusa dat Ilona dus niet groot is dus ik snap het nog steeds niet van die kledingmaat hoor ;)

Geplaatst

Wat leuk dat Jens zo verwend is, ja je zult wel moe zijn, is erg vermoeiend een kinderfeestje, maar wel leuk.

Ja het is alleen bovenkleding 110/1160 onderkleding niet, vandaag had ze een rokje aan 86/92 en leggings koop ik 98/104 en zit ruim, gewone broeken 98.

Alleen truitjes is 110/116 en dat zit goed genoeg om de winter mee door te komen.

Ik had een piyama gekocht 110/116 daar verzuipt ze in, zelfs met omslaan nog veeeelste groot, piyama is dus 98/104 en daar kan ze de winter ook mee door komen.

winterjas ook 110/116, dus echt alleen bovenkleding

Gast estrhalita
Geplaatst

O dan valt het wel weer mee haha. Ben benieuwd hoe groot Jens is. Hij moet 12 december pas naar het cb. Is de oogtest trouwens bij jullie allemaal goed gegaan? Jens loopt al bij de oogarts dus ik denk niet dat ze het bij hem hoeven te doen.

Geplaatst

Ik heb een jaar bij de oogarts gelopen met Ilona maar de oogtest was helemaal prima, ging goed.

1tje uit de uitgerekend maart topic is morgen 26 weken is opgenomen met ernstig hellp, ze mag niet meer naar huis en als ze verslechterd wordt dr zoontje met een ks gehaald.

pfff is ook niet wat je wilt, jeetje das erg vroeg om al geboren te worden.

Gast estrhalita
Geplaatst

Hè dat is raar. Zie dat mijn bericht van gisteren er niet opstaat. Lig nu in bed achter de iPad en dat typt niet lekker hoor.

Mooie buik heb je hoor. Merk je verschil qua zwangerscap van Ilona of deze jongen man? Volgens mij is je buik veel puntiger??? Of vergis ik me?

We hebben vanmiddg de film van de smurfen gekeken. Jens zat helemaal in trnce tv te kijken. Nooit verwacht dat hij hem zo leuk zou vinden. Misschien maar een keer naar de bios met hem. Robbie's is daar echt nog niet aan toe, maar jens denk ik al wel.

Wanneer vieren jullie Sinterklaas. Wij maandag om 17 uur spannend hè

Ik ga slapen

Geplaatst

Ja mn buik is echt heel erg naar voren nu, en bij Ilona was ik meer ronddom

Wat leuk de smurfen, ja Ilona vind dat ook leuk, alleen zou zij niet een hele film zittend in een bios uitkijken denk ik, maar leuk om te doen.

Wij vieren vanmiddag sinterklaas bij mn zus, alleen is Ilona dus ziek, ze heeft al paar dagen oorontsteking en erg verkouden maar nu moet ze ook spugen en heeft ze buikpijn.... weet dus ff niet zo goed wat te doen.

Fijne sinterklaas :-)

Geplaatst

Vandaag sinterklaas gevierd, was erg leuk. Ilona heeft wel oorontsteking en vanmorgen gespuugd, maar ging goed vandaag.

hier een foto van een leuk pietje [ATTACH=CONFIG]3015[/ATTACH]

Gast estrhalita
Geplaatst

Wat een leuke foto, en wat is ze groot zo op die foto zeg. Echt al een jonge dame he. Heeft ze niet meer gespuugd? jens is al 3 dagen aan de diarree. Net in bad liet hij een wind en ja hoor het hele bad onder. Toen hij in bed lag had hij het er nog over dat hij poep had in bad en toen nog in de douche mocht haha.

Geplaatst

Ja echt al een dametje :-), nee gelukkig niet meer gespuugd, maar heeeel erg verkouden en nog wel last van dr oor.

Ja het heerst wel allemaal, maar das wel vies zeg natte poep in bad.

hoe was jullie sinterklaas

Gast estrhalita
Geplaatst

Jens is al 1 week aan de diarree, echt heel heftig. Is hij woensdag nog steeds aan de diarree ga ik naar de huisarts. Hij is nu ook snip verkouden en ziet echt heel wit. Eigenlijk kan hij niet slapen tussen de middag omdat ik Robbie van school moet halen, maar ik denk dat ik hem om 13 uur toch even 45 min op bed leg want om 17 uur komen er 2 zwarte pieten met heel veel kadootjes. Dus wij vieren vandaag pas sinterklaas.

Gast estrhalita
Geplaatst

Zo de sint is weer klaar. Het was leuk, al stelde die pieten niet veel voor hoor. 30 Euro voor een beetje zitten hier haha, ze waren niet echt interactief maar ja de kids vonden het super. Morgen de kerstsfeer in huis brengen. lekker alleen Robbie naar school brengen, huispakkie aan en met Jensje lekker thuis blijven. Kijk er nu al naar uit.

[ATTACH=CONFIG]3021[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3022[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3023[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3024[/ATTACH]

Hier wat foto's

Geplaatst

Wat een leuke foto's!

Wij hebben gisteren sint gevierd, het was heel leuk en de meiden zijn enorm verwend! Jamillah is er wel erg onrustig door, ze slaapt er slecht van.

nu nog de verjaardagen en dan op voor de kerst! Yeah!!! Ik heb er zo'n zin in.

Gast estrhalita
Geplaatst

O daar hebben ze hier gelukkig geen last van. Maar morgen de Sint spullen weg hoor. En voor kerst geen kadootjes. Het is wel genoeg geweest zo

Geplaatst

En Es, staat de kerstboom al en de versiering??? jij maakt er toch altijd iets groots van??? :-)

Fijn dat dat de sint dagen geslaagd zijn, maar ben ook blij dat de goedheilig man weer terug naar Spanje is.

Als Mies van de week thuis komt hier ook maar ff kerst versieren.

Wanneer ga je jamillah dr verjaardag vieren??

Ik ga toch niet met Ilona naar een logopedist, ben vanmorgen bij de ha geweest voor een verwijsbrief en hij vindt het niet nodig en vindt dat ze het goed doet voor een 3 jarige.

Gast estrhalita
Geplaatst

Het huis is inderdaad in kerststemming hoor. Alleen de boom staat nog niet. jan moet die halen en heeeft er nog geen tijd voor gehad.

Wat raar van je huisarts dat hij het niet nodig vind. Een huisarts kan dat helemaal niet goed beoordelen, die weten soms echt niet wat een kindje van 3 al moet kunnen. Vonden ze het op het CB wel nodig dan??Jens gaat steeds beter bij de logopediste en hij vindt het ook heel leuk om te doen.

Hoe is het voor de rest met je? Last van je bekken of niet zo erg bij deze zwangerschap.

Geplaatst

Op het cb heeft ze er niet naar gekeken daar was geen tijd voor, alleen gezegd dat ze het advies van psz overneemt.

Mocht ik het toch echt nog willen of geen verbetering meer zien bij Ilona mag ik zo bellen voor ene verwijsbrief zei hij.

Wij hebben gister 1 klein kunstboompje opgezet, Iloan vind helemaal geweldig, als Mies weer thuis is gaan we echt een boom opzetten.

Ja gaat wel goed met me, heb wel last van mn bekken maar minder erg als Bij Ilona, en heb snachts geen pijn, maar heb een electrisch bodem waardoor ik in een goede houding lig.

Ben wel regelmatig erg duizelig maar dat komt door mn lage bloeddruk.

Ik begin hem nu ook wel te voelen eindelijk :-)

Maar nog niet dat ik zeg tjonge jonge wat voel ik hem bewegen zeg, maar wat kleine schopjes af en toe.

Gast estrhalita
Geplaatst

Lekker zeg dat het cb er niet naar kijkt omdat er geen tijd is. Dan moeten ze toch tijd maken, raar hoor. Maar ja het cb zal altijd raar blijven.

Wij gaan morgen de kerstbook halen, ook wel weer lekker en dan ruikt het zo lekker in huis.

Wat fijn dat je de kleine nu eindelijk voelt. Qua je bekken ik heb namelijk altijd het idee gehad dat het erger is als je zwanger bent van een meisje, waarom weet ik niet. Maar veel kennissen en/of vriendinnen die zwanger waren en last van hun bekken hadden waren zwanger van een meisje. Raar toch he.

Nou wat ik gisteren mee maakte.

Om 14.45 uur wilde ik van huis gaan om Robbie te halen. Dus hup Jens in de auto. En Jens zat wel dat hij pijn had in zijn buik, maar ja misschien een poep die dwars zit?? Dus wij naar school. Onderweg nog even stoppen bij de apotheek voor vitamines. Kom ik terug bij de auto. Jens helemaal over de rode. Ik dus snel naar school rijden en hem daar uit de auto gehaald. Gilt hij het uit van de pijn in zijn buik en rug. Gillen echt. En ja hoor ik net op mijn knieen op zijn hoogte kotst hij mij helemaal onder. Dus jas uit en troosten, hup nog een keer kotsen. Dus snel school in om alles schoon te maken, hup nog een keer onder gekotst. In de klas van Robbie heeft de juf geholpen met onze spullen schoon te maken. Jens de gymkleren van Robbie aan, maar voor mij hadden ze niks schoons natuurlijk. Mijn haar helemaal onder echt alles. Zegt Jens (nog steeds aan het gillen van de pijn), mama een schone luier. Oke dus naar de wc hup weer kotsen. Trek ik zijn broek uit heel zijn bovenbenen echt knal rood. En Jens maar gillen dat zijn buik en rug zo pijn doen. De juf en ik stonden echt met ons handen in ons haar. Ik dacht eigenlijk aan een acute blindendarmontsteking, dus de spoedlijn van de huisarts bellen. Mocht meteen komen. Juf ons de auto in geholpen. Jens gelukkig niet meer gespuugd, maar hij bleef gillen van de pijn. Kom ik bij de huisarts aan en ik mag naar binnen, wordt Jens stil zegt hij tegen de dokter:"ik heel veel spugen, maar nu niet meer hoor". Ja en daar sta je dan. Geen pijn meer, niet meer spugen, geen rode benen niks niks niks. dat was het ik kon weer naar huis met een Jens die nergens meer last van had. Raar he. Echt 1,5 uur gillen van de pijn, 10x gespuugd en daarna niks meer................... Raadsel hoor.

Geplaatst

Jeetje wat bizar, maar je schrikt je rot als je kind zoveel spuugt en gilt van de pijn.

En daarna niet meer gespuugt of buikpijn??? wat gek, als het dan maar ook weg blijft.

Vorig jaar bij mn miskraam had ik al voor 5 weken zwanger heel erg pijn in mn schaambot en zo dat ik ook wel eens gedacht heb dat ik toen zwanger was van een meisje.

Ik ken zelf geen mensen die ook zo'n pijn in hun bekken hebben gehad, weet dat dus niet.

Maar diana had het beide keren zo erg en heeft 2 meisjes.

Maar we zullen nooit weten hoe het was geweest als we nu een meisje gehad zouden hebben.

Ik heb nu wel osteopathie gehad he, en dat heeft heeeel veel gedaan, als ik dat niet gedaan had was het veel erger geweest.

Geplaatst

Goedenmiddag, Hier is ze weer eens een keer. Alweer 24 weken! Poeh zeg Medusa, je gaat hard he? Wat fijn dat het zo goed danzij de osteopaat.

En jullie dus ook ziekte. hier zijn we ook aan het kwakkelen. Overgeven, kkorts, periode goed en dan weer koorts...andere kind koorts.....en zo zijn we 2 rondes verder.....Oef. Nou meiden, tot kiekes Joy1

Gast estrhalita
Geplaatst

Ja medusa dat klopt we zullen het nooit weten, maar het viel mij ind ieder geval op.

Zo de kerstboom is in huis. MOrgen gaan we hem optuigen, nu staat hij uit te zakken zeg maar. Zal morgenavond of zo effe een fotootje maken.

En morgen middag gaan we naar de musical van Thomas de trein. Ben benieuwd hoe ze het vinden. Jens wilde er namelijk perse naar toe.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden