Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Gast estrhalita
Geplaatst

O wat een goed nieuws van Rolf zeg. Je mag zeker wel

Janken van blijdschap. Dat scheelt toch zoveel zorgen zeg. Super nieuws.

Ik zit nu lekker in de speeltuin met Jens. Robbie heeft therapie thuis.

Wat voor telefoon krijg je? Is zo verslavend een smarthphone. Ik hen een iPhone. Jan

Had er ook 1 maar die wordt een beetje kippig dus is nu overgestapt naar een Samsung galaxy III veel groter beeld scherm, maar ik zweer bij mijn

Iphone

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

o lekker in de speeltuin :-) wat voor therapie heeft Robbie dan??

Ja echt super blij vanmiddag

Een samsung galaxy note die is nog een stuk groter dan de galaxy III, Mies heeft hem al en zaterdag ga ik hem ophalen :-D

onze 1e smartphone

Gast estrhalita
Geplaatst

Wouw spannend hoor met je eerste smartphone. Ik vind het enorm verslavend, maar het is wel zo dat je nu altijd te bereiken ben op welke manier dan ook. Eigenlijk gewoon te erg voor woorden. Een jaar geleden alleen sms-telefoon en nu ook mail, facebook etc. Soms laat ik hem express wel een thuis, maar dan krijg ik gelijk reacties waar ben je nou, waarom reageer je niet.

Ben benieuwd hoe jullie het gaan vinden. Kan Mies hem ook op zijn werk gebruiken? Of heeft hij daar geen bereik?

Geplaatst

Dat is een groot voordeel, met bellen of smsen niet daar heeft hij geen bereik, maar kan wel op de wifi daar en kunnen we whats appen en we hebben getest de skype is super helder beter dan d laptop, ik kan hem dan ook bereiken inplaats altijd af te moeten wachten tot hij wat van zich laat horen.

Gast estrhalita
Geplaatst

Wouw dat is super fijn zeg. Beter he dat jullie daar niet eerder aan begonnen zijn dan.

Gast estrhalita
Geplaatst

Nee ik bedoel beter hè --> super dat het kan. En zonde dat jullie er niet eerder aan

Begonnen zijn

Verkeerd getypt haha

Gast estrhalita
Geplaatst

Nee tot nu toe nog niet. Donderdag naar Slagharen geweest 1,5 bui op ons hoofd haha. Woensdag hoop ik naar de efteling te kunnen??

En 6 augustus gaan wij nog voor 12 dagen naar Egypte. Vanmorgen geboekt. Zoveel zin in.

Gast estrhalita
Geplaatst

Vandaag een heerlijke dag in de Efteling gehad. Echt super genoten, gisteren nog naar Blijdorp geweest en morgen gaan we zwemmen. Wij vermaken ons zo haha.

[ATTACH=CONFIG]4357[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4358[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4359[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4360[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4361[/ATTACH]

Gast estrhalita
Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]4362[/ATTACH]

En deze ook nog natuurlijk

Gast estrhalita
Geplaatst

Nee helemaal niet natregerend. Ik Slagharen verleden week 1,5 bui gehad maar op tijd kunnen schuilen en deze week bij de uitjes geen regen gehad. En vandaag was het echt gewoon lekker weer. In het zonnetje in de speeltuin gezeten. Vanmorgen nog even wezen shoppen voor de vakantie. Ik wil niet veel kleren mee nemen en alles lekker luchtig dus allemaal (strand) jurkjes gekocht. Mijn koffer is dus klaar haha. Voor de kids zwemvestjes met bijpassende surfschoentjes. weet ik zeker dat ze niks overkomen zeg maar. Nog 2 weken. We hebben oppas voor de honden. Dus dat is sinds gisterenavond ook geregeld. Zij komt 2 weken in ons huis. Nou ik heb me er toch zin in, zalig man. En vermaak jij je een beetje met je 2 kdis.

Geplaatst

Wat lekker zeg zo je vakantie :-) en heeeeerlijk shoppen om op vakantie te gaan :-D

Hier is het pittig, zit er ook beetje door heen met Ilona, maar die gaat gelukkig zondag voor waarschijnlijk een week logeren bij opa en oma.

Geplaatst

Opzich wel hoof, maar ook behoorlijk opstandig.

Echt grens opzoeken en dat dat 3 weken alleen op mij komt is momenteel wel pittig.

Heerlijk he, lekker buiten zitte. Heb camping bedje.buiten staan en daar rolf in gelegd .

Hey heb jij nog feestje gehad??? Welke jurk is het geworden??? Xxx

Gast estrhalita
Geplaatst

En is het deze week wat rustiger voor je nu Ilona bij opa en oma is?

Hier is het redelijk goed te doen met deze 2. Ze luisteren aardig en we doen ook veel dingen buitenshuis en dat vinden ze ook heel leuk. Gisteren lekker naar het strand geweest zit Jens opeens helemaal onder de itslag. Ik denk Zonneallergie. Toch maar even de ha gebeld omdat we ook nog naar egypte gaan natuurlijk. Heeft hij Roodvonk. Ja lekker he. Gelukkig heeft hij een milde vorm en is hij er niet ziek van

Morgen gaan we naar Julianatoren. Is zo leuk. xx

Geplaatst

Ze is vandaag weer thuis gekomen,heb dr wel erg gemist maar was wel "lekker"rustig

Roodvonk nee he, zit je niet op te wachten, had Robbie dat ook niet vlak voor dat jullie naar benidorm gingen??

Mn neefje heeft waterpokken waar Ilona vanaf gister was dus ik hoop dat zij ze krijgt.

ja jij doet erg veel met je kids, petje af voor je :-)

Ilona is voor het eerst bij de zee geweest, ooo opa wat een groot meer zei ze :-D

Gast estrhalita
Geplaatst

Julianatoren kan ik je echt aanraden om een keer naar toe te gaan. Zo leuk voor deze leeftijd. We waren er om 10.15 uur en gingen pas om 17.30 uur weer weg. Ik was er met 2 vriendinnen en in totaal 5 kids haha. Drukke bedoeling, maar het ging allemaal goed.

Inderdaad Robbie had ook roodvonk, maar bij Jens twijfel ik echt of hij het heeft hoor. 's morgens heeft hij bijna geen uitslag en zodra hij het warm krijgt en zich dus gaan inspannen zit hij helemaal onder. Misschien gewoon warmte uitslag. Ach we zien wel. Het is nu iets minder warm dus even aankijken.

Deze week gaan we het wat rustiger aan doen. Maandag altijd een thuisdagje met boodschapjes doen, wassen, en huisje doen. Dinsdag weet ik nog niet, woensdag met mijn moeder denk even naar de speeltuin of zo en donderdag en vrijdagmiddag op visite. 's morgens dus lekker thuis. En ja dan nog 1 weekend en dan gaan we weg. Zo spannend. Ben heel benieuwd hoe ze het vinden op vakantie. Het is daar heel warm.

Mies komt ook weer bijna thuis toch.

Geplaatst

Heb meer gehoord dat Julianatoren leuk is voor deze leeftijd, misschien maar eens heen gaan :-)

je zou inderdaad denken dat het warmte uitslag is dan.

heeeerlijk bijna op vakantie, nou vliegen weten ze al, zal vast goed komen.

Jaaaaaaaaaaa woensdag komt hij weer thuis, als ik oppas kan vinden oor Rolf gaan Ilona en ik met de trein naar Utrecht centraal om hem daar op te wachten en dan samen met de trein weer terug, leuk voor dr.

Gast estrhalita
Geplaatst

Ja julianatoren kan ik je echt aanraden. Het was er ook helemaal niet druk en ik begreep van het personeel dat het nooit echt druk daar is. Alle attracties zijn voor deze leeftijd op de achtbaan en de bootjes in het water na (is mijn mening he). De rest kunnen ze overal zelf in. En wat een feest was dat dat ze niet met mij ergens in hoefde. Dus zou ik zeker eens bekijken of je dat kunt doen.

O wat leuk met de trein Mies halen. Hier zijn ze ook helemaal weg van de trein (Metro dan maar ja boven de grond rijdt hij een deel en dan is het een trein). Doe het ook vaak Robbie ophalen met de metro. Leuk uitje zeg maar.

En als Mies terug is heb jij ook weer wat rust toch. Het duurt effe voordat je in je ritme bent met 2, ik denk dat ik daar zeker wel 6 maanden voor nodig had, maar echt nu op deze leeftijd (6-3) is het zo makkelijk. Nu is Robbie natuurlijk nog jong in zijn doen en vindt hij alles leuk wat Jens ook leuk vindt, maar ze worden steeds zelfstandiger. Zo makkelijk. Ik kan nu vaak zomaar de deur uit (zonder luiertas etc). Robbie heb ik altijd een luier voor in mijn handtas zitten en standaard in de auto liggen. Drinken en eten kunnen ze overal zo makkelijk, geen flesje meer mee etc. Voor mij geen baby meer hoor haha. En de zindelijkheid van Jens is echt super. Nooit meer ongelukjes. Poepen gaat nu ook goed. Hij vindt het nog wel eng om te poepen en we moeten dan altijd bij hem blijven, maar niks meer in zijn onderbroek. 's Nachts heeft hij nog wel een luier nodig, maar hij gaat nu ook steeds vaker 's morgens zeggen dat hij moet plassen als hij wakker wordt. Dus alles gaat op zijn tijd bij hem zeg maar. Nu RObbie nog haha.

Geplaatst

Hallo girlies, wat fijn om te lezen dat alles bij jullie zo goed gaat. Met mij gaat het ook goed. Nu zo'n drie weken terug van vakantie, die heerlijk was, in zuid-frankrijk. Daar in t zwembad waren veel zwangeren, dus af en toe moest ik wel even een paar keer snikken. Maar ja... Tijd heelt en vooral ook de lieve meisjes die we al mogen hebben. Verder mochten we deze maand weer gaan proberen dus dat is ook weer fijn en spannend. Maar als het niet meer gaat lukken dan ben ik natuurlijk al hartstikke dankbaar voor grote en kleine zus. Net voor de vacantie mijn scriptie afgerond en begin september ga ik stagelopen dus dat is leuk. Prachtige foto Es. Ooo ja, Charlotte is sinds we terug zijn zonder luier, ook ' s nachts. Gaat eigenlijk heel goed. :-) af en toe een ongelukje maar prima. Leuk ondergoed gekocht bij HenM, en dat vindt Florence zo leuk dat ze ook van alles aan wil, en niet meer uit dus... Dus die ligt nu te slapen met een romper, twee! onderbroeken aan (1x prinsessen, 1x hello kitty) een pyjama jasje en daarover een hello kitty hempje.... Slaapzak daaroverheen. Uit? Neee dat mag niet... Nou ok dan. Wel leuk weer proberen... Duimen jullie mee? Dikke kus, niki

Geplaatst

Niki, leuk van je te horen, fijn dat je vakantie zo heerlijk was.

Ja kan me voorstellen af en toe een snik als er zoveel zwangere vrouwen zijn.

Haha die Florence goed ingepakt dus :-)

Knap van Charlotte zo zindelijk en ook snachts.

Dat zie ik voorlopig niet gebeuren bij Ilona, maar vind ik ook niet erg.

Overdag gaat ook weer heel goed bij haar en dat vind ik wel fijn.

Tuurlijk gaan we weer mee duimen en ik hoop dat een 3e wonder er nog in zit voor jullie.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden