Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Gast estrhalita
Geplaatst
Ik breek even in..Estralitha, wat mooi!! Als. Het zover is wel duidelijk kenbaar maken he, ik sponsor je dan sowieso!!

O wat vind ik dat fijn om te horen zeg. Ik vind het altijd eng om mensen om "geld" te moeten vragen dus heb lang getwijfeld om dit te doen. Ik zal in januari hier een topic over openen, als jullie het woord dan verder verspreiden :notwhorty: :toppie:

Gast estrhalita
Geplaatst

Joy wat leuk dat je even komt kijken. Hoe is het met je?>

Niki alles goed.

Medusa ook alles goed. iedereen klaar voor de feestdagen??

Geplaatst

een mooi streven Es, voor Robbie zn dolfijntherapie.

Wij hebben deze week weer met Rolf een echo gehad, bij zn rechternier is het nog steeds verwijd, in hoeverre weet ik niet dat zegt de radioloog niet, en bij zn linkernier zit iets aan de buitenkant van de nier wat erin hoort te zitten, weet niet meer hoe hij dat noemde.

Zn linkernier was steeds normaal in orde, dit is dus nieuw, volgende week vrijdag afspraak bij kinderarts, ben benieuwd wat ze gaat zeggen.

Mies en ik hebben al gezegd, volgend jaar met feestdagen gaan we weg met zn 4tjes, pffffffff verplichte famillie geneuzel, ben eral dagen sjaggie van

Gast estrhalita
Geplaatst

Jeetje Medusa ben heel benieuwd wat de kinderarts te zeggen heeft. Klinkt in mijn oren toch niet al te positief toch? Of lees ik het verkeerd.

En ja ik deel je mening helemaal om met de kerst weg te gaan. Pfff wat een gezeur altijd he. Mijn moeder zegt wel:'je hoeft met ons geen rekening te houden hoor". Maar als we niet komen is ze boos snap je. Ik heb mijn zus gebeld of ze dit jaar allemaal bij ons wilde komen. Ze wist het rooster nog niet van haar man, nou dat was 3 weken geleden en ik heb nog steeds niks gehoord. Meerdere keren een sms gestuurd maar ze reageert gewoon niet. Belachelijk.

Jan moet werken op kerstavond, 2de kerstdag en oud en nieuw. Dus ik ben veel alleen haha. Ik wil nog wel in de kerstvakantie naar de efteling en China in Light hier in Rotterdam. Voor de rest weet ik het nog niet. !ste kerstdag blijven we in ieder geval thuis en 2de kerstdag gaan we dus toch maar bij mijn moeder op visite en dan lekker met zijn 4-tjes wat doen?? Maar wat?? Jan zou het regelen dus wacht maar af he.

Nou ga met het eten beginnen. xx

Geplaatst

Weet ook niet wat ik ervan moet vinden van zn niertjes, de radioloog leek niet echt onder de indruk dus denk ik het valt wel mee, maar ja aan de nadere kant denk ik, het klinkt niet zoals het hoort

Jan is veel werken zeg met de feestdagen.

Mies, moet de de 27e s ochtends weer weer weg om te werken.

Is inderdaad stom van je zus, wat dat betreft blij als januari is

Gast estrhalita
Geplaatst

En hoe was het bij de kinderarts vandaag? Goed nieuws?

Jij bent dus met oud en nieuw alleen. Ja ik ook hoor. Jan moet om 22 uur beginnen. Dus ja daarvoor slaapt hij altijd nog even dus eigenlijk een gewone avond zeg maar. Maakt mij ook niet zo uit. Ik ga altijd lekker tv kijken en op tijd in mijn bed liggen. Kan alleen vaak niet slapen vanwege het vuurwerk.

Zo de vakantie is begonnen. jens is er wel aan toe die best wel moe van al het school gebeuren. We gaan niet veel bijzonders doen (nog).

hardlopen gaat nog steeds goed. Gisteren weer 15 km gelopen in 1.24 uur. En vandaag bijna geen spierpijn. Ik word steeds beter haha.

Nou mocht ik niemand meer spreken. Fijne kerstdagen.

xx

Geplaatst

We moeten aankomende vrijdag naar de kinderarts, ben ook wel erg benieuwd, al wat van je zus gehoord??

Hier druk met de voorbereidingen van de kerstdagen.

Ilona is ook wel moe, slaapt veel meer dan anders.

Goed zeg van het hardlopen, vind het bijzonder knap van je.

Als ik jullie niet meer spreek hier de komende dagen, hele fijne feestdagen en goede jaarswisseling XXX

Gast estrhalita
Geplaatst

Merry Christmas

Mijn zus liet vrijdag weten dat ze het werkrooster van haar man nog niet wist (nou dat geloof ik dus echt niet) en dat we maar niet op haar moesten rekenen. Mijn maakt het niet zo uit, maar ik vind het zielig voor haar vader. Zijn andere dochter (ze zijn tweeling, zijn niet mijn echte zussen, maar stief zeg maar) woont in Lyonn dus die ziet hij ook bijna nooit. En nu laat deze (die 20 min hier vandaan woont) het ook af weten. Sneu en zielig dat ze niet aan hem denken. Ik denk dat er problemen tussen haar en haar man zijn. Die zijn er al jaren, maar ze praat daar nooit over. Van haar moeder en schoonmoeder horen we wel eens wat zeg maar.

Jan en ik zijn beide snip verkouden. De kids vervelen zich nu al thuis. Dus dat wordt lekker hier zeg maar. Ach ja we zien wel hoe we de dagen door gaan komen. Jan moest eigenlijk vannacht werken, maar werd om 22 uur gebeld dat ze het ook met 1 man minder af konden dus toen is hij lekker thuis gebleven. Vind ik wel fijn ben ik niet heel de tijd alleen met de kids en dan hoef ik niet steeds te zeggen. ssttt papa slaapt haha.

Nou Medusa sterkte vandaag :) en tot gauw

Geplaatst

Bij ons is het al jaren een ziekenboeg met kerst dus...als er al toestanden zouden zijn dan is het bij ons dus door ziekte opgelost.....Wel vervelend als familiebanden zo moeizaam verlopen. ( Brrr. hier was het overigens ook altijd kersttijd verdelen door scheiding van ouders e.d.)

Succes!!! Joy1

Gast estrhalita
Geplaatst

He fijne kerst gehad? Alvast een fijne jaarwisseling xxx

Geplaatst

Nog de beste wensen :-) goede jaarswisseling gehad??

Sorry voor late reaktie, ging weer ff niet zo goed met me door de feestdagen stress enzo, blij dat alles weer achter de rug is

Gast estrhalita
Geplaatst

Geen probleem joh.

Hier ook geen super dagen gehad hoor. Jan is ziek en heeft longonsteking. En ja als mannen ziek zijn haha.

Ik voel me ook niet super. Sukkel al vanaf april met vaginale infecties etc. Nou niemand kon mij helpen. Ene pilletje na de andere. Ging ik maar googlen en wat denk je kan door spiraaltje komen. Nu dus net het spiraaltje verwijderd. Deed geen pijn, alleen een raar gevoel. En nu maar kijken of het heeft geholpen. De tijd zal het leren zeg ik maar.

Gisteren zijn we de hele dag naar de efteling geweest. Jan was gelukkig ook mee. Het was echt een super dag. het was super druk, maar door Robbie hoeven we gewoon nergens in de rij te staan. Dat scheelt. We hebben echt genoten. We waren er om 11 uur en om 19.,45 uur zaten we in de auto terug.

Vandaag ga ik met de jongens naar de theater voorstelling van Piet piraat. Pas om 16 uur.

Nou dit was het nu even.

XX

Gast estrhalita
Geplaatst

Maakt niet uit. Ook Niki hebben we al een tijd weer niet gehoord

• 2 maanden later...
  • 10 maanden later...
Geplaatst

Hoi meisjes, de discussie lijkt gesloten..... Het was fijn met jullie allemaal samen. Ik hoop dat het goed met jullie gaat. Inmiddels ben ik afgestudeerd en werkzaam als psycholoog. Heel blij mee..... En weer aan het verbouwen... En weer zwanger.... Veel te spannend!!! Xxxjes van niki

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden