Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

vanmiddag dus naar revalidatie geweest, was het een intake met de ergo en de fysio therapeute en donderdag heb ik dan voor het eerst therapie.

Het was best een emotioneel gesprek, waar ik niet op voorbereid was...

Moest alles vertellen van de zwangerschap en ook van mn borderline.

Ze waren wel heel duidelijk dat mn pijn niet weg zou gaan en ik beperkt zou blijven, maar dat ze samen met mij een "puzzel"zouden maken om het wat dragelijker te krijgen.

Ik heb blijkbaar volgende week een gesprek met de maatschappelijkwerker, hoort bij het team en die gaat helpen accepteren dat ik gronisch pijn heb.

Ze wilde weten wat mij doelstelling was, en ik vroeg of ik weer kan gaan werken en sporten.

Ze vonden ook dat mn zwangerschap een heftige ervaring was en wilde weten of ik het had verwerkt, en ik barste in janken uit, blijkbaar heb ik het niet verwerkt.

Het was een emotionele bedoeling maar ook duidelijk, ik zal beperkt blijven.

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey meiden,

Hier na lange lange tijd maar weer eens een berichtje van mij! (schaam schaam).

Ik heb het verschrikkelijk druk met mijn nieuwe baan. Werk elke week rond de 34 uur, en dat is heftig!

Maar ik wilde jullie even op de hoogte houden van onze aankomende ICSI behandeling, dus ik typ even snel vanaf mijn werk.

Vandaag de intake gehad, en dat was prima.

We moeten weer bloed laten prikken en zaad testen.

Dinsdag 17 november gaan we heen om de uitslagen te bespreken, en dan kunnen we starten!

we gaan iets meer prikken dan vorige keer omdat we toen maar 3 eitjes hadden. Maar met de PCOS blijft het wel uitkijken natuurlijk.

Nou ik ga gauw weer verder aan het werk. Ik hoop het weekend even goed tijd te hebben.

Sorry sorry sorry!

Liefs Diana

Gast estrhalita
Geplaatst

Hoi Meiden,

Diana wat super dat jullie ook al zo snel kunnen beginnen. Ik heb gisteren mijn 1ste fm gehad en de grootste was 11mm. Maandag weer een meting en dan woensdag of donderdag de punctie. Ik hoop echt dat de 1ste keer raak is, want het doet toch wel pijn de groei van die follikels met 2 kids erbij.

Hier gaat het even wat minder. 2 Kotsende kinderen gehad vannacht dus Jan en ik zijn gesloopt. Ga ook gauw, wassen, dweilen en opruimen.

Misschien tot later dit weekend dan kom ik misshcien nog even terug.

Geplaatst

Hey Diana, goed om weer wat van je te horen, begon me al wat zorgen te maken.

Zal inderdaad best pittig zijn zoveel uur werken, maar dat zou toch niet zo blijven?

Es, das best ff pittig geweest zeg en 11 mm voor de follikel klinkt goed.

Ilona heeft 6 volle dagen spuitluiers gehad, de billetjes waren helemaal stuk gegaan echt heel zielig.

Oorzaak was het door komen van 3 tandjes tegelijk, ze zijn nu door het tandvlees heen en het was gelijk over de spuitluiers.

Heb vanmorgen ff nieuwe kleertjes voor Ilona gekocht, ze gaat nu over naar maat 80, de kleertjes worden steeds leuker.

Meiden , voor jullie allebij heel spannend, misschien volgend jaar wel een brusje voor jullie erbij.

Kunnen jullie weer samen op gaan :yeswink-1:

Gast estrhalita
Geplaatst

Even een korte krabbel van mij. Heb het heel erg druk dus zit weinig achter de pc.

Vanmorgen mijn 2de fm gehad. Er zijn er 9 te zien, waarvan de grootste nu 15 en de kleinste 11. Dus donderdag om 8.30 uur de punctie en zondag de terugplaatsing en dan 30 oktober testen. De punctie is veranderd. Ik krijg een infuus met pijnstilling. Doordat ik aan een infuus lig maar Jan er niet bij zijn. Hij moet wachten in de wachtkamer. Dat vind ik wel wat minder. Maar ja hopelijk werkt de pijnstilling en heb ik minder last.

Ik zal later deze week even een lang stukje typen, maar zo zijn jullie in ieder geval op dehoogte.

XX

Geplaatst

O jee wat spannend, en wat zo dichtbij ineens zeg, misschien ben je over 2 weken wel zwanger!!!!

Wat goed trouwens zeg je follikels. zal uiteraard hard voor je duimen!!!!

Gast estrhalita
Geplaatst

Ja het komt weer erg dicht bij, maar zie weer zo op tegen die punctie Bah. Al die ellende. Maar ja.

Hoe is het voor de rest met je Renaat? En met je Therapie? Erg confronterend he heb ik gelezen. Maar voelde je je na die therapie wel beter?? EN wat zeiden hun over weer zwanger worden? Jeetje wat een vragen he, haha. Als je het niet wil beantwoorden snap ik het wel hoor. Niks moet hier he dat weet je.

Hier is het lekker druk. Eerst de kindjes ziek en nu Jan. Lekker net voor een IVF behandeling. Koorts is heel slecht voor de zaad van de man, dus ik baal zo. Mocht het zaaad zo slecht zijn dan hoop ik dat ze de IVF eventueel kunnen omzetten naar een icsi behandeling. Maar ja misschien valt het allemaal wel mee.

Jensje moet morgen in het ziekenhuis zijn. In zijn slaap stopt hij wel eens met ademhalen en als hij moet huilen stopt hij ook. In het begin kon ik hem bij het huilen nog wel adem laten halen, maar de laatste week reageert hij daar ook niet meer op en wordt hij helemaal blauw. Robbie heeft slaapapnue. Dus onze kinderarts wil morgen ook Jens even helemaal onderzoeken. Dus hopelijk komt er iets uit waar hij tegen te behandelen is. Ik maak me hier niet zo veel zorgen om. Voor de rest ontwikkeld Jens zich niet. hi hi. Hij is blij met wat hij kan denk ik. Al loopt hij wel aan 2 handen netjes mee. Maar is nog zo wankel als wat. We oefenen dus hier elke dat wel een paar keer mee. Wie weet helpt dat

Nou ga lekker even gtst kijken en tot van de week.

Geplaatst

Huh?? tot volgende week?? ben je de hele week niet aanwezig?? heb ik wat gemist??

Nou ja, de therapie is nu voornamelijk nog praten, ze stellen me allerlei vragen om zo te ondekken hoe ik wat allemaal doe.

Moet van het moment van opstaan uit bed tot naar bed gaan moet ik alles in detail vertellen hoe mn dag verloopt, morgen heb ik de afspraak met maatschappelijk werk ook van dat team, om te gaan leren accepteren dat ik pijn heb.

Ze geven me nu nog bewust geen antwoord op die vragen van mij, omdat ze mij eerst beter willen kennen precies in kaart hebben wat en waar mn pijn is, dan kunnen ze geloof ik een verwachting wat te bereiken vertellen, weet niet of ze een uitspraak doen over nog een zwangerschap.

Gister is Michel weer thuis gekomen en hij begon zelf over een 2e baby, een poosje er over gehad en hij is er echt nog niet uit, hij zeg geen nee en geen ja.

Hij heeft een hele grote angst voor herhaling van mn zwangerschap.

Vanmiddag naar het UWV voor mijn gesprek met de arts daar, ben er best wel zenuwachtig voor, ben ook bang dat het mis gaat, aangezien ze in augustus mij belde wanneer ik verwacht te bevallen en ik steeds met Arnhem belde en daar moest ik heen, maar ze waren mijn dossier kwijt kreeg ik een brief dat ik naar utrecht moet en ze wisten niet van elkaar dat ze er mee bezig waren en moet er voor mn bekken en mn borderline heen, en daar wisten ze niets van enz enz enz.

We zullen zien.

Es, heel veel succes, hoop dat de punctie erg mee valt en dat er een topper terug geplaatst wordt.

Gast estrhalita
Geplaatst

Er staat niet volgende week, maar van de week hoor haha

Geplaatst

Hey meiden,

Hier ben ik dan weer even, vanaf mijn werk weer. Lijkt wel de enige plek waar ik het forum nog lees, haha!

Jeetje Es, wat schiet de behandeling al op.

Valt het mee of tegen? Ik zie zo tegen het spuiten zetten op!!!!! Vond het vorige keer ook al zo'n drama.

Hoeveel deca spuit jij? Ik heb geen enkel idee meer wat ik vorige keer had, ik geloof dat ze nu zei dat ik 150 moest gaan spuiten.

Renaat: Wat een gedoe nog steeds bij jou! UWV kan verschrikkelijk moeilijk om alles doen he?! Jeetje dossier kwijt, dat is bij mij ook gebeurd, werd er ziek van. Mja als het eenmaal allemaal is geregeld.

Heb jij nog veel pijn aan je bekken?

Ik heb er regelmatig last van, maar het is wel te doen. Soms heb ik dagen dat ik echt bijna niet uit mijn stoel kan komen, maar andere dagen gaat het heel goed, maar het blijft pijnlijk.

Ben ook wel huiverig wat het bij een eventuele zwangerschap gaat doen.

Tot snel weer!

Liefs DIana

Gast estrhalita
Geplaatst

He Renaat wat een gezeur joh bij het UWV. Maar omdat je nu bij een revalidatie arts loopt kunnen zij dan niet een brief schrijven naar het UWV over wat je precies hebt etc. Scheelt voor jezelf weer veel emotie en ergenis?

Diana. Deca zijn die standaard spuiten en Puregon is de prikpen en daar spuit ik 150 van. Vanavond om 22 uur de Ovitrelle zetten ipv Pregnyl. Het valt allemaal wel weer mee hoor. Het spuiten gaat mij makkelijk af. Alleen begint mijn buik wel weer dik te worden. Al zie ik mijzelf dit niet echt weer over 2 maanden doen hoor.

Wanneer begin jij met spuiten?

Geplaatst

hahaha Es, je heb gelijk er staat van de week, ik heb te snel gelezen.

Gister dus bij uwv geweest en die arts vind niet dat mn pijn door mn zwangerschap komt, weet nu ook niet wat dat voor gevolg heb.

Wat betreft mn borderline, hij ziet mij geen hele dagen en hele weken meer werken, hij denkt max 20 uur.

Nu moet ik wachten op een uitnodiging van de werkdeskundige en die gaat echt bepalen voor hoeveel uur ik wel of niet kan werken en dan moet ik naar een reintegratiecoach.

Een heel gedoe zo weer.

succes Es deze week.

Diana jij bent goed druk dus, wanneer gaat het bij jou beginnen??

Geplaatst

Hey meiden,

Voor ons gaat het 17 november beginnen.

Dan hebben we om 14.00 ons tweede gesprek, en omdat ik de pil helaas weer slik, kan ik daardoor wel meteen beginnen. Al is de uitslag van het zaadonderzoek dan nog wel even van belang, want dan pas weten we welke behandeling het gaat worden.

Maar we gaan maar gewoon weer van ICSI uit.

Wat een gezeur bij het UWV, Renaat. Pffff, de 1 zegt dit en de andere weer wat anders. Lastig hoor! Sterkte!

Hey Es, dank je wel voor de verduidelijking!!!

Ik weet echt niet meer hoe het allemaal ging. Heb het verdrongen denk ik, haha.

Nou nee hoor, maar vorige keer ben ik er totaal niet mee bezig geweest. Ik wist niks, heb er niks van gehoord of gelezen, we zijn echt helemaal blind de poging gestart. Dus de deca is standaard hoeveelheid en de puregon is de aanpasbare?

Liefs Diana

Geplaatst

Hey meiden,

Ik vergeet helemaal te vertellen hoe het nu met Jamillah gaat.

Nou mevrouwtje heeft inmiddels 5 tanden, en nummer 6 bijna :-) Waarvan overigens aan de bovenkant 2 hoektanden!!! Raar gezicht hoor!

Sinds begin van de maand gaat ze naar haar nieuwe KDV. Het gaat geweldig daar. Ze slaapt er heel goed, eet er prima, en ze zijn echt dol op haar. We zijn erg blij dat we zijn omgeschakeld.

Verders kan ze inmiddels zelf zitten, en ook zelf staan. Lopen aan het handje lukt ook al! Liedjes zingen vind ze ook erg leuk. Poesje mauw kan ze zelfs meezingen, en op Jan Smit met Tuintje in mijn hart is ze helemaal verzot, hahaha!

Nou ik ga weer even verder aan mijn werk.

Gast estrhalita
Geplaatst

Inderdaad kan de puregon hoger of lager worden afgestemd, maar standaard is 150.

Gsiteren de eisprong spuit gezet. Niet Pregnyl, maar Ovitrelle. Ik moest hem om 22 uur zetten. Om 23.30 uur werd ik wakker van de misselijkheid. Uiteindelijk zat ik om 3.30 uur op de bank met een emmer onder mijn neus en heb ik op de bank geslapen. Nou ja geslapen. Ik was stront misselijk en het water in het aquarium was leeg dus dat was een enorme herrie. Vanmorgen om 7uur met mijn billen op de pot en daarna weer even de emmer bekeken aan de binnenkant en toen was het over. Dat wil zeggen nog steeds misselijk, maar kotst partijen meer.

Ik denk dat het van de Ovitrelle is.

He diana en wat is Jamillah opeens snel. Jensje doet dat allemaal nog niet hoor. Aan 2 handjes lopen lukt wel, maar dat is zijn middel nog wel aan de boegie woegie. Meezingen, doen met liedjes al helemaal niet en hij tijgert alleen nog maar. Ergens proberen op te klimmen vindt hij veel te eng. Moet ik me nu zorgen gaan maken???????????????????

Geplaatst

Volgens mij had ik vorige keer 100 van de puregon ivm de PCOS, zal ook wel de reden van slechts 3 eitjes geweest zijn, wilde daarom ook persee nu wat meer, maar daar zijn ze terughoudend in. Wat wel te begrijpen is natuurlijk.

Ik zou mij geen zorgen maken om Jens hoor!

Ik heb een neefje van 30 november en die staat ook nog helemaal niet.

Denk dat Jamillah even een spurtje aan het maken is, en die staat straks weer tijden stil hoor.

Echt kruipen doet ze trouwens ook niet hoor, ze tijgert alleen, maar dat gaat snel genoeg voor haar denk ik.

En tja dat babbelen is ze altijd al snel meegeweest, doet ze ook alweer even.

Liefs Diana

Gast estrhalita
Geplaatst

Hier alles top. Ik was proefkonijn voor een punctie met infuuspijnstilling. Man wat was dat super. Mijn 2 punctie voor ons 2de kindje waren namelijk een ramp, maar deze was top. ik voelde wel het aanprikken van de eitjes, maar voor de rest niks. Ook nu voel ik me goed. Dat ik ziek was dinsdagavond komt inderdaad door de Ovitrelle. Die geeft een zwangerschapshormoon af waar je dus misselijk van kan worden.

Oke het resultaat mag er ook wezen, 10 eitjes en 11 miljoen zaadcellen. Zondagmorgen tussen 8.30-10.00 uur worden we gebeld en ergens in het begin van de middag de tp. 30 oktober testen. Prima toch.

Gast estrhalita
Geplaatst

Ja die verschrikkelijke ww. Ach ja het hoort erbij. Duimen duimen duimen maar dames

Gast estrhalita
Geplaatst

Jens had al een week spuitluiers. Ik dacht nasleep van zijn buikgriep, want denk je na 7 tanden is nu zijn 1ste kies door.

Geplaatst

Hey dames, wat leuk om te lezen dat jullie kindjes het zo goed en snel doen. Tandjes, en al stapjes, wow!

En Esthralita, wat spannend dat je zondag de terugplaatsing hebt, en fijn dat de punctie zo mee viel. Heel veel succes gewenst, hoop dat je op 30-10 op het zwangerenlijstje staat!

Gast estrhalita
Geplaatst

Daar ben ik weer. Officieel weer in de wachtweken.

Van de 10 eitjes waren er (maar) 4 bevrucht. De beste hebben ze teruggeplaatst en die was 8-delig. Een prima kwaliteit. Nu zegt dat niks, want Jens was maar 4-delig.

Wel nog even paniek geweest, want gisteren had ik opeens koorts. Dus in het ziekenhuis helemaal nagekeken, maar het had niks te maken met de punctie. Een griepje waarschijnlijk. Vandaag de hele dag 37,7 gehad en ja hoor buikgriep. Als mijn emmy maar blijft zitten met die buikgriep.

Nou en dan moeten we nu wachten t/m 30 okt. Dan mogen we testen. Die dag ga ik de hele dag met de kids naar een vriendin. Dus hopen op ee goede uitslag dan wordt het een super dag.

Geplaatst

Hey Es, 8 delig is super goed, ik snap best dat "er maar " 4 goed waren een beetje terleurstellend was.

Zal deze 2 weken hard duimen dat je die andere niet nodig heb.

Succes in de ww.

Geplaatst

Jeetje Es, wat een spanning!

De verschrikkelijk WW, die vergeet je nooit meer he?!

Ik ben als een gek aan het duimen voor je hoor!

Liefs DIana

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden