Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik ben zo blij ben zo blij 27 januari hebben we intake gesprek voor een BRUSJE!!!!!!!!!!!!!!!

Michel wilde blijkbaar wel heel graag nog een kindje maar hij heeft grote angst voor het verloop van de zwangerschap, we hebben het er uitgebreid over gehad en we gaan toch nog voor een brusje.

Gast estrhalita
Geplaatst

Wouw renaat wat een super nieuws zeg. Echt onwijs voor jullie. EN nu maar hopen dat je weer zo snel zwanger bent.

hier gaat alles goed. Ik ben bij vlagen misselijk en af en toe wat krampen in mijn buik, maar meer niet. Geen gevoelige borsten helemaal niks. Zalig zo.

Geplaatst

Hey Es,

Met de oortjes van Jamillah gaat het niet goed, ze heeft veel pijn en er komt regelmatig pus uit.

Gisteren KNO arts gebeld, wil dat we nog 2 weken met de sofradex doorgaan, maar dit gaat zo toch gewoon niet???? Ik weet niet wat ik moet doen!!!!

Net het MCA gebeld, ben het wachten op de rode duivels SPUUGZAT!!! Ik heb PCO dus bijna geen cyclus, en als ik die al heb is die enorm verstoord.

Ze gaan overleggen en half 2 mag ik terug bellen, ze gaan overleggen of ik iets kan krijgen om het op te wekken. Dus: fingers crossed!!!!!

Renaat; Onwijs gefeliciteerd!!!!! Echt super nieuws en zo onverwacht! Ik hoop dat jullie snel van start kunnen en wie weet zijn we straks weer met z'n 3tjes zwanger!!! Es heeft tenslotte het goede voorbeeld al gegeven.

Liefs Diana

Gast estrhalita
Geplaatst

He Diana,

Jeetje wat balen van haar oortjes. Robbie had ook loopoortjes na de operatie, maar een dag of 5. Verleden week had hij ook loopoortjes maar weer een dag of 5. Hij had er wel last van.

Ik zou gewoon eisen dat hij Jamillah even bekijkt, want voor hetzelfde geldt is het niet goed.

Erg toch dat je nu zit te wachten opdat je ongesteld wordt. En volgende maand wil je niet ongesteld worden. Tegenstrijdig.

Hier gaat het goed. Het forum is fijn, maar kan je ook onzeker maken vind ik. In het EMC krijgen we geen bloedtest na de IVF behandeling. Dus gewoon nav de testen kijken of je zwanger bent en dan wachten op de echo. Maar vele krijgen hier wel bloedtesten. Bij een meisje die gelijk met mij is uitgerekend hebben ze vandaag bloed gemeten en die was veel te laag. Maandag moet ze weer komen. Terwijl ze wel misselijk is en overgeeft etc. Dat maakt mij zo onzeker. Ik ben ook misselijk, geef niet over. Dat heb ik bij al mijn zwangerschappen gehad, maar het enige wat ik nu niet heb is dat mijn borsten pijn doen en dat maakt mij toch wel zorgen. Agggggrrrrrrrrr. Was het maar 18 jan. dan weet je meer. Wel heb ik gisteren nog een kruidvat test gedaan en hij was wel donkerder dan al die testen daarvoor. En de Clearblue digitaal gaf vanmorgen ook "ZWANGER" aan. Maar ja wachten maar dus. Volgens mij is mijn buikje 's avonds al opgezet. Ik kreeg bij mijn andere zwangerschappen ook heel snel een buikje, maar misschien verbeeld ik het me nu wel. . Nou meiden ik ga RObbie wakker maken

Een hele fijne jaarwisseling en dat in 2010 al onze dromen maar uit mogen komen.

Dikke knuffel

PS Diana laat je nog even weten hoe het verder gaat met Jamillah haar oortjes en wat het zkh zei of je rode duivels

Geplaatst

Hey Diana, wat erg van Jamillah, hoe gaat het nu??? ben je toch nog naar de dokter gegaan?? en krijg je iets om de rode duiveltjes op te wekken???

Es, dat onzekere over alles de ww en dan als je zwanger bent de 12 weken ik was ff vergeten hoe erg dat is, nu wij eerst weer wachten op de intake begint dat gevoel wel weer terug te komen. snap heel goed je onzekerheid.

Ja diana ik had het eigenlijk ook niet meer verwacht ben heel verbaasd maar super blij.

Ik kan ook niet meer wachten ben gelijk super ongedudlig.

Vanaf maandag is Michel zijn ploeg gewisseld van shift en dan valt mijn vruchtbare periode in zijn afwezigheid steeds, het houdt me nu al erg bezig hoe we dat moeten verhelpen.

Met Ilona gaat alles heel goed, wat eens schatje is het toch, super ondeugend en een echt meid, een kattekop.

Ze loopt al helemaal los, nog wel wat wankel maar ze loopt de hele kamer door je ziet aan haar gezichtje dat ze er super trots op is.

Morgenochtend gaan we naar mn schoonouders en zijn pas ergens vrijdag weer thuis, hele fijne jaarswisseling meiden.

Geplaatst

Hey Meiden,

Allereerst een heel erg gelukkig nieuwjaar!!! Dat 2010 voor ons een babyrijk jaar mag worden!!

Ow renaat, wat heb je een mooie meid!!!! Onwijs leuke foto's.

Zal er vandaag weer eens een paar van Jamillah gaan maken.

Nou mijn moeder is oudjaarsdag naar de huisarts gegaan met Jamillah.

Deze heeft haar oren bekeken. De buisjes zitten er nog in en zitten ook goed, rechts is de ontsteking weg, en links zit alleen nog wat opgedroogd bloed.

Volgens de huisarts moeten we het nog een paar dagen afwachten, en paracetamol blijven geven, maar het kan zijn dat de buisjes iriteren. Dus als het zo blijft moeten we naar de KNO arts om hier naar te laten kijken.

Inmiddels heb ik het ziekenhuis ook gebeld.

Ik moet dinsdagochtend voor een echo en eventueel bloedprikken heen.

Ze gaan dan kijken wat er aan de hand is, ik ben erg benieuwd!

Es, bij mij in het ziekenhuis word ook 2 keer bloedgeprikt na de WW. Dat geeft inderdaad meer zekerheid. Maar aan de andere kant, op de natuurlijke wijze heb je dat ook niet. Maar ik snap je gevoel wel hoor!

Liefs Diana

Gast estrhalita
Geplaatst

Jeetje Diana, wat balen van haar oortjes. Gaat het nu al wel wat beter of heb je het idee dat de buisjes haar irriteren?

En nog steeds niet ongesteld? Had je hiervoor wel een regelmatige cyclus? Bij "uitgerekend in september" zijn 2 vrouwen opeens natuurlijk zwanger geraakt wat een wonder he, dus misschien?????????????????????? Maar wel fijn dat je gelijk een echo krijgt en dat er bloed geprikt wordt, want voor hetzelfde geldt is er iets.

Hier gaat nog steeds alles goed. Af en toe krampjes in buik en borsten. Jan zegt dat ik me geen zorgen moet maken, omdat alleen het zwanger worden en bevallen bij mij problemen zijn, als ik eenmaal zwanger ben verloopt alles voorspoedig, dus dat zal nu ook wel weer zijn. Nog 16 dagen tot de echo. Zodra er had activiteit is ga ik de vk bellen en de gyn van mijn eigen ziekenhuis. Daar moet ik dan ook gelijk naar toe voor nog een echo haha en om alles definitief op papier te laten zetten voor mijn geplande keizersnede. Ben daar zo blij mij. Niet meer wachten op de weeen, maar gewoon lekker plannen.

Hier nog even een foto van Jensje.

14597-5837676.jpg

14597-5812759.jpg

Diana succes dinsdag en laat even weten hoe het was.

Geplaatst

De rode duivels zijn er!!!!!

Vertraging door het slechte weer denk ik.

Maar goed we kunnen weer van start, morgen de primolut, en dinsdag de deca.

Wish me luck!

Geplaatst

Super dat de duiveltjes er eindelijk zijn, je kan weer beginnen.

Es, dat is fijn dat je niet super last heb van klachten.

O ja, nog de beste wensen meiden voor 2010 :blob6:

Gast estrhalita
Geplaatst

Super Diana, nieuwe ronde nieuwe kansen en nu maar hopen dat het lukt he

Gast estrhalita
Geplaatst

Helaas hier is het fout gegaan. Ik verlies sinds vandaag bloed. Dat vermoeden had ik zelf al. 18 januari een echo om te kijken of alles weg is en dan gelijk een gesprek wanneer we weer mogen beginnen.

Groetjes

Esther

Geplaatst

O jeetje Es, wat erg voor je had zo gehoopt dat het kwam door dat je veel verschillende testen gebruikt had.

Sterkte meid

liefs Renaat

Gast estrhalita
Geplaatst

He Renaat,

ja het gaat wel hoor. Heb het vruchtzakje woensdag verloren en het was een leeg vruchtzakje. Dat verklaard dus ook die lichte testen. Ik heb heel erg gevloeid, net zoals na je zwangerschap zeg maar. Maar sinds vandaag is het ver over. Dus dat is wel lekker. Omdat de miskraam zo vroeg was heb ik kans dat ik gewoon over 4 weken weer ongesteld wordt. Dan wil ik de 18de in het ziekenhuis gaan bespreken dat ik eind februari weer ga spuiten. Even 1 menstruatie gewoon afwachten en dan weer beginnen. Lijkt me wel zo lekker. Ja en dan maar duimen, want het is de laatste poging. Ik ga ook 2 emmies terug laten plaatsen Dus dat moet ook even besproken worden. Mocht het niet lukken dan heeft Jan al gezegd dat we er ook nog wel 1 of 2 zelf kunnen betalen dus dat scheelt, maar laat het niet zover komen. Het is toch een hoop geld.

Voor jou schiet het ook al op he. Spannend hoor.

Geplaatst

Fijn dat het ondanks toch wel redelijk goed met je gaat.

Hoop echt voor jullie dat zelf betalen niet nodig zal zijn en de volgend x zwanger bent.

Geplaatst

Hey meiden,

Es heel fijn om te horen dat het ondanks alles wel goed gaat!

Lijkt mij toch wel heel erg moeilijk allemaal.

Positief punt is dat het ook zo weer eind februari is, en dan gaat het gewoon lukken!!!

Renaat, ook voor jou schiet het enorm op! Nog even en jullie hebben het intake-gesprek.

Enig idee of je dan nog lang moet wachten?

liefs diana

Geplaatst

Ja onze intake komt ook al wel in de buurt, er is geen wachtlijst in Ede dat weet ik, ik zit alleen met het probleem dat vanaf 1 januari door wissling van shift van Michel ik dus niet vruchtbaar ben in de 2 weken dat hij thuis is maar dat ik vruchtbaar ben midden in de 2 weken dat hij van huis is, ben heeeel erg benieuwd if daar en oplossing voor is.

Hebben jullie een idee of daar iets voor is???

Gast estrhalita
Geplaatst

Renaat jij doet IUI toch? Jeetje ik weet niet of dat te regelen is. Misschien kunnen ze anders je cyclus omgooien (via de pil of andere hormonen of zo) ik denk ook dat dat beter is ivm de verse sperma. Maar dit zeg ik alleen maar met mijn logische verstand hoor. Niet dat ik dat ooit heb gehoord of zo.

Spannend wel.

Geplaatst

Ja wij doen IUI, weet niet of dat mogelijk is mijn cyclus omgooien, hoop wel op zo iets, iui moet met vers zaad.

Ik wil eigenlijk niet eerder dan april daadwerkelijk beginnen met inseminatie, heel dubbel gevoel, mijn gevoel zegt wil gelijk zwanger worden maar mochten we het geluk weer hebben dat het de 1e x lukt en we beginnen volgende maand ben ik rond Ilona dr verjaardag uitgerekend en dat wil ik niet, vind dat heeel moeilijk dat geduld opbrengen want aan de andere kant lukt het pas na een paar x is elke maand er weer 1 die niet lukt.

Gast estrhalita
Geplaatst

Haha en ik wil juist dat ze in dezelfde periode jarig zijn. Als deze zwangerschap goed was gegaan was hij/zij geboren 1 week na Robbie zijn verjaardag. Mocht ik in maart weer kunnen beginnen dan zal het rond Jens zijn verjaardag zijn.

En ik denk dat met de pil je cyclus wel om te gooien is. Als we vroeger op vakantie gingen slikte we toch gewoon de pil door, hierdoor had je een andere cyclus toch of denk ik nu te makkelijk.

Geplaatst

zo zie je maar weer, voor iedereen is het weer anders.

Bij de 1e maakte het me echt niet uit wanneer ze geboren werd maar nu zou ik toch graag niet eind dit jaar willen.

Ja dat is zo de pil doorslikken, heb daar 1 probleem in, ik ben heeeel erg allergisch voor hormoonhoudende anticoceptie, heb na de bevalling 2 maanden de pil geslikt en ik zat met mn bovenlichaam helemaal onder de exceem, het leek wel alsof ik 2e graads verbrand was.

Maar als dat mn enige mogelijkheid is dan moet dat maar denk ik.

Begin al wel weer zenuwachtig te worden.

Mijn zusje heeft gister dr intake gehad voor icsi, volgende maand gaan ze beginnen, hoop voor dr dat ze voor mij zwanger is, ze weet niet dat wij voor een brusje gaan en kan me zoooo goed het gevoel van haar voorstellen mochten wij eerder zwanger zijn, dat vind ik niet leuk voor haar.

Alleen jullie weten dat we een brusje willen verder niemand en ik hoop dat niemand het ook weet voor de zwangerschap.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden