Ga naar inhoud

Wachtbankje September

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Susanne,

Allereerst van harte met je zwangerschap! Wel even een kritische note: je stelligheid over wat je moet doen (normaal) doet me wel een beetje pijn als ik eerlijk ben..

Pieneke

• Reacties 340
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Hoi meiden!!

Mijn wachtweken zijn reeds voorbij en ik ben sinds afgelopen maandag 'officieel' zwanger na onze 1e icsi-tese behandeling! Ik had de tp op zondag 30/8 en mocht maandag 14/9 dus voor een bloedtest! Heb zelf thuis niet eerder getest dan zondag de 13e (cd 31).

Zelf vond ik de wachtweken ook erg spannend!! Heb wel alles gewoon gedaan...lees ook nog wel eens op dit forum dat mensen geen koffie meer nemen, niet meer gaan sporten, veel rust in één keer nemen enz. Geen van dat alles heb ik gedaan!! Heb zelfs nog een wijntje gehad, hahaha!! Volgens mij moet je gewoon doen wat je normaal ook doet!!

Iedereen die nog in de wachtweken zit heel veel succes!! Het is zeker spannend en blijf hoop houden op een wondertje, het kan zeker!!

Allereerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap, super!

Ik vind alleen je alinea over de wachtweken een beetje ondoordacht.

Er zijn algemene richtlijnen over wat wel en niet goed is voor je lijf ten tijde van een innesteling/zwangerschap. Ik kan het wel met je eens zijn dat je echt geen twee weken op de bank hoeft te gaan liggen ofzo. Een vrouw die via de natuurlijke weg zwanger raakt weet dit nog niet in de fase waarin wij weten dat er een embryo is teruggeplaatst en zal dan ook gewoon haar ding doen. Ik denk ook niet dat 1 glaasje wijn heel erg slecht zou zijn maar ik heb zelf ook de keus gemaakt om dit niet te doen om er in ieder geval zeker van te zijn dat het niet aan mij heeft gelegen als er iets mis gegaan zou zijn.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Goeiemorgen allemaal

Ik wil het nu toch wel een beetje opnemen voor Susanna.Ze deelt gewoon haar ervaring en haar kijk op de wachtweken. Maar ze zegt niet dat iedereen het per definitie moet doen zoals zij het doet. Maar dit forum is toch om al je ervaringen en gedachtes te delen.

Geplaatst

IK ga ook op het wachtbankje.

Vorige week zaterdag de eerste terugplaatsing gehad na ivf.

Ankomende donderdag mag ik de bloedtest doen.

Vorige week ziek geweest dus erg rustig aan gedaan.

ik wens jullie allemaal heel veel succes.

groeten

Rachel

Geplaatst

Hope hope, 20 aug TP 1e ivf, 31 aug. thuistest negatief, 1-9 bloedtest

Joke, IVF/ICSI, 21 aug TP, 4 sep testen

Miki, IVF, TP 21 aug, 4 sep bloedtest

Peggy, IVF, 21 aug TP, 5 sep. testen, ongi

Pammy, IUI, 7 sep testen

Ursela, IVF, 26 aug TP, 9 sep.testen

Eef82, ICSI, 27 aug tp, 10 sep testen

Nienke, CRYO tp 3 sept, 15 september testen

Ramona, IVF, 03 sept TP, 18 sept.testen

Ariva75 IMSI, tp 3 sept, 10 sept bloedtest; 17 sept. testen

Luna, IVF, tp 6 sept, 18 sept. bloedtest

Chrissy, ICSI, tp 6 sept, 21 sept. bloedtest

Pieneke, ICSI tp 2xCRYO 8 sept, 23 sept. test (POGING 5)

Rachel, IVF ,TP 12 sept,24 sept testen

Marchan, ICSI TP 13 sept, 25 sept testen,

Herma , ivf 10sept tp2 emmy's 25 sept testen

Schapenwolkje, icsi, TP cryo, 28 sept testen

Lexa, IUI, 28 sept testen

Hellen, ISCI TP cryo, 1 okt testen

Ilse03, IVF 18 sept TP, 3 okt testen

Esk, IVF 18 sept TP, 4 okt testen

ms78, cryo tp op 23 sept 7 okt testen?

Heb je ertussen gezet Rachel

Geplaatst

Het verlossende antwoord is er: ik ben niet zwanger. Ik stond natuurlijk al een paar dagen op "ORANJE", maar nu dus definitief rood. Gisterochtend had ik nog een licht positieve test, maar had wel de hele week al bruine afscheiding. Ik denk dat er wel een proces van innesteling heeft plaatsgevonden, maar dat dat niet goed gegaan is.

X Pieneke

Geplaatst

Pammy, IUI, 7 sep testen

Ilse03, IVF 18 sept TP, 3 okt testen

Geplaatst

He wat een rotnieuws Pieneke, bij jouw had ik juist verwacht van wel met zo'n mooie embryo's. Ik wens je veel sterkte en succes bij een eventuele verdere behandeling.

Groetjes Herma

Geplaatst

He Pieneke, sterke meid, ik had het zo voor je gehoopt. Hopelijk kun je snel de volgende cryo poging inrollen. Dat hielp mij in ieder geval wel aardig door de teleurstelling heen..

@ Susanna, gefeliciteerd! Wat een geluk, gelijk de eerste keer raak :-) .

Ik denk dat ieder op zijn eigen wijze de wachtweken door moet zien te komen, maar als je al meerdere mislukte pogingen hebt gehad, wordt het normale ritme wat moeilijker. Tenminste, zo ervaar ik dat.

Voor jou natuurlijk superfijn dat je lekker je ding deed en zo "snel" zwanger bent!

Ik heb gisteren weer een eerste echo gehad voor de 2e cryo tp. Was nog wat te vroeg, dinsdag weer. Ik kom dus nu in ieder geval op de wachtbank oktober omdat de tp eind september zal zijn.

Lieve wachtmeiden, heel veel sterkte, hopelijk houden jullie het nog een beetje vol.

lfs,

Nienke

Geplaatst

susanna gefeliciteerd...geniet ervan!

Pieneke...ondanks dat je er al een klein beetje rekening mee had gehouden misschien toch balen meid! Sterkte en ik hoop dat de volgende poging succesvoller zal zijn voor jullie!

Geplaatst

Hoi allemaal,

Afgelopen maand is onze 2e icsi poging geweest met helaas een negatief resultaat.

Ik ben vandaag weer ongesteld geworden en ga maandag bellen om mee te mogen doen voor de cryo poging, hebben er nog 2 en hoop zo dat deze goed uit het ontdooiingsproces komen...

Heel veel sterkte voor iedereen in de wachtweken en gefeliciteerd voor diegenen die positief hebben getest! Ik hoop snel weer op het wachtbankje te kunnen plaatsnemen ;-).

fijn weekend!

Gr, Emma

Geplaatst

Pieneke wat k*t. Ik heb dat zelf ook een keer gehad, een vaag positieve test en dan toch ongesteld. Dat is zo onzettend frustrerend en oneerlijk. Dikke knuffel!

Susanna gefeliciteerd met je zwangerschap!

Wat betreft die wachtweken: ik snap wel dat de opmerking bij sommige meiden een beetje verkeerd valt. Het is positief bedoeld, maar een beetje ongelukkig geformuleerd.

Als je een aantal mislukte terugplaatsingen achter de rug hebt, dan moet het voor je gevoel aan de innstelling liggen...dus ga je eerder van alles proberen om die innstelling te bevorderen. Dat lijkt me logisch, want dat is het punt waarop het steeds mislukt. Je hebt een embryo, maar het blijft niet zitten. En het kan ook heel erg goed dat hier ook echt een probleem zit! Zie mij en Pieneke met onze vaag positieve testen en de vele meiden hier met al vele terugplaatsingen van prachtige embryo's en toch niet zwanger...

Van het hele innstellingsproces weten ze nog onzettend weinig, kijk naar het wisselende beleid wat betreft progesteron en testen. Het kan dus heel goed zijn dat het bij sommige vrouwen wel zin heeft om rustig aan te doen. En gelukkig zijn er ook meiden die gewoon hun eigen dingen kunnen blijven doen.

Om maar een heel ander voorbeeld te geven: ik ben na de punctie een week lamlendig. Een collega van de stapt de dag erna weer op de fiets. Er zijn met ivf geen normen wat dat betreft. Alleen ervaringen en die zijn van iedereen anders.

Dikke knuffel allemaal,

Henne

Geplaatst

Henne, bedankt voor de juiste samenvatting.

Het is gewoon voor iedereen anders en geloof me dat het echt waar is dat een tweede poging totaal anders is dan een eerste.

Ik heb zelf uiteindelijk 2,5 poging (lastig uitleggen maar komt door opgelopen diabetes 1 door IVF) ondergaan en vond de 2e totaal anders dan de eerste, en de derde poging weer heel anders dan de 2e.

Ik ben zelfs, ondanks het geluk van de goed verlopende zwangerschap, nog wel bezig met het verwerken van alles. Het is gewoon niet niks.

Voor iedereen een dikke knuffel,

Vanessa

P.S. Henne, las net in een ander topic dat je vriend ziek is, beterschap!

Geplaatst

@ pieneke

nee he!!! jeetje wat een k*tnieuws, gwoon weg niet leuk!!

BAH

ik sluit me aan bij Henne, heel goed geformuleerd!

meiden, zet hem op

Geplaatst

He Pieneke wat vervelend! Sterkte meid!

Susanna gefeliciteerd! Geniet van je zwangerschap!

Hier alles rustig. Moet zeggen dat het beter voelt zonder al die hormonen. Heb wel pregnyl moeten spuiten, maar dat was ook het enige. Gelukkig geen utrogestan bolletjes. Dus als ik nu iets voel, voel ik het ook daadwerkelijk... Stukken relaxter!

Geplaatst

Zo wij gaan ook weer aan de bak, voor de 3e en laatste keer... helaas waren er bij de vorige pogingen geen cryo's. Eerst aan de menopur gezeten en vandaag de pregnyl 10000 gezet, deze zullen de komende dagen gevolgd worden door nog een paar pregnyl 1500 ellendelingen :-( en dan hebben we maandag de punctie en donderdag de terugplaatsing.

Geplaatst

Ik ben op dag 10 van het wachtbankje gevallen. Menstruatie pijn en bruinverlies. Zal straks wel doorzetten. Heb ook een test gedaan ( veels te vroeg natuurlijk) uiteraard negatief. Het voelt zo Kl*te gewoon. Gelukkig heb ik nog 2 betaalde pogingen al moet ik daar nog niet aan denken. Ik twijfel of ik meteen door zal gaan of een half jaartje wacht. Ik word ook ouder en mn eicellen worden er dan ook niet beter op. Ik wens jullie allemaal HEEL VEEL SUCCES en bedankt voor jullie verhalen en steun. Ik wil alleen maar goed nieuws lezen hier he!

X Herma

Geplaatst

Lieve Herma,

Gadsie.. wat een verdrietig nieuws weer. Het is en blijft lastig om elke keer weer teleurstellingen te moeten incasseren. Mag ik weten hoe oud je bent dan?

Pieneke

Geplaatst

@Vanessa: ga binnenkort als het goed is voor poging 2 en las dat die voor jou heel anders is geweest als de 1e poging. Nu ben ik toch wel nieuwschierig wat voor jou het verschil maakte. Kan me misschien nog helpen om me door poging 2 heen te worstelen ;-)

Ik denk ook dat je heel anders terugkijkt op je ivf/icsi behandeling als je de 1e x meteen zwanger bent en dat ook goed blijft gaan. Voor ons allemaal is zwanger worden al niet vanzelfsprekend. En ik denk hoe meer pogingen je moet ondergaan om zwanger te worden (en sowieso als het helemaal niet lukt) hoe minder vanzelfsprekend het zal zijn. Het is ook vaal wel apart om te zien dat hoewel we allemaal in hetzelfde schuitje zitten, we toch allemaal op onze eigen manier omgaan met de behandeling. Kan me voorstellen dat het voor sommige dames (en misschien ook wel mezelf) soms moeilijk is om te lezen dat er dames zijn die vanuit hun blijdschap zeggen dat er niks is wat je er zelf aan kunt doen en dat je gewoon moet blijven doen wat je normaal doet en dat het dan vanzelf goedkomt. En het is natuurlijk heel erg fijn dat dat voor sommige van ons werkt, maar helaas werkt dat niet voor iedereen zo. En hoe meer teleurstellingen je te verwerken krijgt in dit traject, hoe harder je je best gaat doen om ervoor te zorgen dat de omstandigheden perfect zijn. Je doet en laat alles waarvan je denkt dat het een negatieve invloed zou kunnen hebben, ook al is van sommige dingen nooit bewezen dat ze werken. Dan zie je maar weer hoe diep onze wens zit.

Voor de rest iedereen uiteraard succes met wachten en voor bij wie het gelukt is: GEFELICITEERD..!!!

Geplaatst

Pammy, IUI, 7 sep testen

Ilse03, cryo tp 20 sept TP, 5 okt testen

Ik zit ook weer officieël op het wachtbankje.

Kom net terug van de tp, lees maar bij topic cryo: kwaliteit cryo

Geplaatst

Pammy, IUI, 7 sep testen

Ilse03, cryo tp 20 sept TP, 5 okt testen

Sas, 1ste icsi, tp 1 emmie, 4 okt. testen

Ik heb mezelf er ook even tussen gezet heb vandaag de tp van 1 emmie gehad. Ik mag 4 oktober testen mag het bij september op of is het handig om een oktober wachtbankje te maken.

Sas

Geplaatst

@ Pieneke, ik ben 30 ,op zich nog niet heel oud dus maar heb niet zulke goede eitjes.

1e ivf 11 eitjes, 4 bevrucht: 3 matig en 1 gemiddeld. zwanger misgegaan curretage met 10 weken.

2e ivf 6 eitjes ,6 bevrucht 5 matig en 1 gemiddeld .nu dus mislukt

GRoetjes Herma

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden