Ga naar inhoud

wie met verhoogd FSH heeft goeie ervaringen?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

dames goedemorgen

ook ik ben niet voor me zelf ooit aangesloten bij dit topic maar heb me hier ookaltijd fijn gevoeld

wat ik even met jullie wil delen is dat mijn schoonzusje (wel de rede van mijn aansluiting) nu ook bekend gemaakt heeft zwanger te zijn al ruim 12 weken is ze nu

en helemaal op de puur natuurlijke weg , hoezo is er geen hoop meer als je fsh te hoog is

wij zijn dit jaar gewoon samen zwanger, ik via icsi ivm endometriose en slecht zaad en zij via natuurlijke weg ondanks vehoogd fsh en fragiele x syndroom

dis was al met al een geweldig jaar

zwaar maar zeker mooi

ik gun ieder van jullie volgende kerst dat ze hun kleinje ook vast mogen houden of op zn minst een dikke buik

fijne feestdagen en een heel bijzonder goed 2011

(voor iedereen die het mss nog weet en nog wil ,komt er nog iets van een baby/peuter borrel?

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He Pleun,

wat een onwijs goed nieuws van je schoonzusje!!!!Leuk om nu samen zwanger te zijn. Ik heb je al een tijdje niet gezien (gelezen), ik lees niet op elk topic mee.

Wat leuk dat jullie een jongen krijgen! Hoe gaat het? Heb je alles al een beetje op orde?

Een babyborrel moet er wel komen ja, heel leuk. Alleen zijn we nog niet allemaal zwanger, misschien is het dan wat lastig. Lieve Sen, lieve Bloem, de eerste van dit topic horen gewoon ook zwanger te zijn! Natuurlijk ook Joske en Daantje. Als ik iemand vergeet, sorry! Het topic is natuurlijk ook wel iets rustiger.

Lieve meiden,

fijne avond!

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik wil iedereen hier een heel mooi 2011 wensen! Gevuld met baby geluk

Degene die zwanger zijn een voorspoedige zwangerschap en een mooi bevalling...

En de andere meiden wens ik een heel vruchtbaar jaar!!

En natuurlijk de meiden die al mama zijn...heel plezier met het genieten van jullie wondertje!!

Afgelopen zaterdag zijn wij begonnen met ons ivf avontuur....

Spannend! spannend en nog eens spannend!

Hadden jullie ook zo'n hoofdpijn van de deca? Heb sinds zondag al hoofdpijn grrrrr....

en ben zoooooo ongeduldig en geiriteerd hahaha lang leve de hormonen! Alles voor het goede doel hè!

Nou meiden fijne jaarwisseling,

liefs Daan

Geplaatst

Lieve meiden,

Daantje, wat een spanning he! Ik kreeg ook onwijze koppijn van de Deca, dat is vervelend spul.

Heel veel succes met je poging, houd je ons op de hoogte?

Voor alle lieve FSH meiden, een hele fijne jaarwisseling en ik hoop dat 2011 voor iedereen iets goeds in petto heeft, wat dan ook!

Liefs mia

Geplaatst

he daar issie weer, was deze topic kwijt. Wordt ook niet meer zo veel geschreven.

Meiden, allemaal de beste wensen met veel liefde, geluk, gezondheid maar vooral veel kindjes!!!

liefs

Sen

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit deel van het forum, heb eerst op de plek van IUI geschreven. Ik wil me graag even voorstellen en ik zou graag af en toe meekletsen.

Na 6 X IUI is tijdens de evaluatie ontdekt dat ik hoogstwaarschijnlijk in de vroege overgang zit of kom. Nu mag ik in maart wel een IVFpoging doen maar ik zit met veel vragen, niet alleen over de kansen maar ook over de klachten die bij de overgang horen.

Hebben jullie informatie gekregen via jullie gynaecoloog?

Ik heb zelf ervaren dat ik er steeds om moet "zeuren" om informatie te krijgen.

Ik heb al jaren (eigenlijk sinds 16e) PMS-klachten en ik vraag me af of er niet altijd al iets mis is geweest, een hormoonstoornis. Ik ben nu 36, Ik ben zo vaak naar de huisarts geweest en uiteindelijk pas een half jaar geleden doorgestuurd naar het ziekenhuis. Nu pas na een half jaar wordt ontdekt dat mijn cyclus steeds korter wordt en ik denk dat mijn lichaam ook niet goed reageerde op de hormoonstimulatie (alleen de eerste IUIpoging had ik 2 follikels en de andere 5 X maar een).

Hebben jullie ook zoveel onbeantwoorde vragen en heeft iemand al een goede betrouwbare bron van informatie gevonden? Een arts die vragen serieus neemt, verder onderzoek doet?

Ik hoop dat ik informatie met jullie kan delen.

Veel sterkte voor iedereen!

Geplaatst

hoi sunlight, welkom hier. Tegen mij is ook gezegd dat ik hoogstwaarschijnlijk in de vroege overgang kom. Deze conclusies is getrokken uit het feit dat ik nog maar weinig follikels aanmaak met stimulatie i.c.m. een verhoogde FSH/lage AMH waarde. Zijn deze waarden ooit bij jou bepaald? en zoja, hoe hoog/laag waren ze? Ik heb verder een vrij regelmatige cyclus en totaal geen overgangsklachten. Dus dan is het best moeilijk om zomaar aan te nemen dat dit het daadwerkelijk is. Mijn ervaring met artsen is dat ik zelf altijd alles moet vragen wat ik wil weten. Er wordt weinig tot niets spontaan verteld en/of uitgelegd. Ik google alles gewoon of schrijf mijn vragen op een briefje zodat ik ze niet vergeet als ik bij de arts ben. Maar je kan ongetwijfeld ook hier op het forum veel antwoorden op je vragen vinden.

Geplaatst

Hoi Sen en anderen,

Dank je voor je antwoord, Sen. Goed om ervaringen te delen en zo elkaar te steunen en meer te weten te komen. Wel overvalt mij steeds het gevoel dat als ik toevallig iets over het hoofd zie, door iets niet te vragen of zelf uit te zoeken, er iets mis gaat.

Ik heb in november een gesprek aangevraagd met de gynaecoloog die mijn dossier bijhoudt. Ik heb haar gevraagd waarom het kon zijn dat mijn cyclus steeds korter werd. Het antwoord was duidelijk: door de stimulatie van hormonen.

Nu, in een evaluatiegesprek, blijkt dat dit waarschijnlijk komt door de vervroegde overgang. Ik word hier onzeker en soms ook boos van, want zo zijn er wel meer dingen die ik me al lang afvraag (naar aanleiding van klachten) die voor mijn gevoel niet of te laat serieus genomen worden.

Morgen heb ik weer een gesprek met deze gynaecoloog. Het heeft wat voeten in aarde gehad om een afspraak te maken, voel me nu een 'lastige patient' maar ik vind dat ik recht heb om vragen te stellen over de situatie, ik heb namelijk alleen telefonisch de uitslag gekregen van echo en bloedonderzoek.

Heb jij of heeft iemand nog tips/vragen om te stellen aan de gynaecoloog?

Ik ga in ieder geval een second opinion aanvragen. Heb jij daar ervaring mee?

ps Sen: ik zal de waarden navragen, dat hoor je nog

Geplaatst

Hi Sunlight,

Welkom!

Ik ben er ook vorig jaar achtergekomen dat ik in de vervroegde overgang ben.

Na een miskraam liep mijn menstruatie niet zo goed....raar patroon...boeding, paar dagen niets dan weer wel.

Eerst werd mij gezegd dat ik maar moest afwachten en dat het niets was.

Na een paar maanden nog steeds niet normaal en toen heb ik om een afspraak gevraagd.

Uit bloedonderzoek bleek een laag AMH en een verhoogd FSH...dus vervroegde overgang en de kans op een zwangerschap was nihil werd mij gezegd.

Helemaal uit het veld geslagen natuurlijk...maar in juli spontaan zwanger?? Helaas weer een miskraam...

We zijn nu bezig met onze eerste ivf poging! Kijken of mijn eitjes misschien reageren op stimulatie....heel spannend allemaal!

Ik zou zeker een afspraak willen als ik jou was! Heel raar om zoiets via de telefoon te horen...je hebt zoveel vragen en die wil natuurlijk beantwoord krijgen.

En je moet je helemaal niet druk maken of je "lastige patient" bent...het is niet niks wat je te horen krijgt en je wilt gewoon goed voorgelicht worden...dus

gewoon zoveel mogelijk vragen zou ik zeggen!

En als je een second opinion wilt moet je dat zeker doen.

We zitten dus een beetje in hetzelfde schuitje....

ik wil je heel veel sterkte wensen de komende tijd..

We zullen elkaar nog wel spreken denk ik.

liefs Daan

Geplaatst

Allemaal een heel gelukkig nieuwjaar!!!

Sen, hoop zo dat 2011 jouw jaar gaat worden!

Daantje, succes. Dat het maar meteen de 1e keer raak mag zijn!

Mia, hoe gaat het met je? Alweer in het 2e trimester he, hou hem/haar goed vast hoor!

Hoi Sunlight, welkom hier! Laat je niet te snel afschepen met de diagnose vervroegd overgang hoor. En dat je bij de IUI niet meer follikels had is niet zo raar, want de dosering van de hormonen is dan veel lager dan bij IVF. Gelijk heb je, veel vragen stellen als dingen onduidelijk zijn. Dat is ook een onderdeel van het vak.

Liefs, Henkie

Geplaatst

Bedankt meiden voor de reacties! Ik ben ondertussen wel wat wijzer geworden, maar de waarden weet ik nog niet Sen, die hoor ik deze week hopelijk.

Ik ga vrijdag naar Leiderdorp (Medisch Centrum Kinderwens) voor een second opinion. Ik lees er goede verhalen over op de site, een meer persoonlijke benadering, voelt prettig.

Sterkte allemaal!

Geplaatst

hallo lieve meiden,

Sunlight, welkom! Bij mij is 2 keer een verhoogd FSH geconstateerd en mijn moeder en oma waren vroeg in de overgang (35/30), ik was slecht te stimuleren bij de iui en mijn man had op die momenten zeer slecht zaad, alle reden om toch maar met ivf te beginnen omdat je niet weet hoe lang je stokjes nog mee willen werken. Ik heb helemaal geen rare cyclus of overgangs klachten, de kans is bij mij gewoon groter dat het eerder gaat beginnen, de vraag is wanneer. Laat je niet afschepen, zoek alles uit en blijf gewoon afspraken maken, je wil niet dat je straks de boot gemist hebt terwijl er misschien nu nog iets aan te doen is. kom lekker voor jezelf op!

Daantje, hoe gaat het met het stimuleren? Voel je al iets gebeuren?

Henkie, hoe is het in het mannen huishouden?

Sen, meis hoe gaat het? Ben je al weer ergens mee bezig? Hoor je nog wel eens van bloem?

Pleun, hou je het nog een beetje vol? Het gaat de goede kant op, nog even, spannend!!! Hoe is het met je schoonzusje? Hoe ver is ze nu?

Hoe gaat het met alle andere fsh meisjes?

Hier gaat het goed, ik vind het wel heel spannend. Ik zal pas echt genieten zodra ik in de buurt van de 30 weken kom. Baarmoeder blijf rustig, please!!!! Ik ben natuurlijk dolgelukkig met dit kleintje, maar ik ben ook bang, dit mag niet nog een keer gebeuren!

Meiden fijne dag!

Kissie Mia

Geplaatst

mia hier gaat het vrij goed ook met mn schoonzusje ik ben nu ruim 34 weken en zij 15 weken dus net zover als jij

de laatste loodjes.......... maar verder mag ik eigenlijk nog steeds niet klagen hoor dus dat doen we dan maar niet he

en dezekeer gaat het bij jou helemaal goed komen dat kan niet anders

probeer er toch van te genieten als je kan

Geplaatst

Dank je Pleun!

Ik heb grotendeels een goed gevoel erbij hoor, ik ben over het algemeen positief ingesteld.

Zijn jullie al helemaal klaar met kamertje, namen enz? Leuk om mee bezig te zijn he!

Kissie Mia

Geplaatst

mijn schoonmoeder staat op dit moment het kamertje een grote sopbeurt te geven zodat we het straks op kunnen maken met alle leuke dingetjes zoals hemeltje en beddengoed en met de namen zijn we er 98% uit

Geplaatst

Pleun, succes met de laatste loodjes!! Nog maar een paar weekjes en je hebt je jochie in je armen!

Mia, kan me je gevoel helemaal voorstellen dat je pas met 30 weken geruster erop wordt. Doe het rustig aan en luister naar je lichaam. Mijn zus is nu 29 weken maar heeft welk veel last van harde buiken en de cervixlengte nam ook af dus die heeft nu bedrust gekregen helaas. Maar ja alles voor een gezond beepje deze keer he!

Sen, hoe is met jou meissie?

Daantje, groeit er al iets??

Sunlight, succes in de Leiderdorp vrijdag!

Hier mijn laatste weekje vrij. Ik moet zeggen dat ik nog niet heel veel zin heb om weer te gaan beginnen maar van de andere kant is het wel goed om weer eens wat anders te doen dan luiers verschonen en flesjes geven...

Ze worden wel echt al groot. Met name Stijn is al volledig normaal qua grootte en gewicht, resp 6 kilo en 60 cm). Job is iets kleiner met bijna 5400 gram en 56 cm).

Dit zijn ze nu:

Foto-FMX7PXXS-D.jpg

Foto-K4XOE4WB-D.jpg

Liefs, henkie

Geplaatst

Ooooooh henkie wat een poepies!!

Heerlijk jongens zeg....

Hier groeit volgens mij nog weinig..ben zaterdag begonnen met de groeihormonen maar merk nog niet veel volgens mij! Wat voelden jullie dan?

Mijn humeur merkt er trouwens wel wat van hahaha...

Heb ook nog niet echt tijd gehad om er echt bij stil te staan..

Afgelopen zaterdag ons huis op Funda gezet...maandag direct 3 kijkers en gisteren is het al verkocht!!! Ben helemaal sprakeloos...moet er over 4 maanden uit!

Nooooooooit verwacht dat je in 3 dg een huis kan verkopen...en natuurlijk nog helemaal niks anders op t oog dus dat kan nog stressen worden...en ik was zo heerlijk zen!

Helemaal niets meer van over nu hihihi

Allemaal maar een beetje over me heen laten komen toch?

Mia..kan me voorstellen dat t moeilijk is om rustig te genieten....zorgen heb je altijd natuurlijk en jij hebt ze dubbel! ik duim en alles komt goed (-:

Pleun..succes en alleen maar denken aan dat kleine hummeltje wat je straks kunt knuffelen en die laatste weken zijn zo voorbij!

Sunlight...heel veel succes bij jouw second opinion!

Liefs Daan

Geplaatst

he meiden,

Wij hebben eind december een evaluatiegesprek gehad na de mislukte poging. De arts stelde voor om even een paar keer IUI te proberen omdat: a. het zaad sterk is verbeterd, b. ik een low-responder ben en c. we door de vergoede pogingen heen zijn en iui gewoon nog wordt vergoed. Ik ben dus 14 dg geleden begonnen met clomid, maandag fm, amper groei en heel dun bmsv (3,5mm). Was echt vreselijk teleurgesteld want we dachten de iui in te kunnen plannen. Dus weer naar huis gestuurd met ovulatietesten en nu moet ik testen en hopelijk heb ik dan volgende week een follikel die groot genoeg is. Ik vraag me soms wel af of dit niet kansloos is maar volgens de arts dus niet, geluk zit in een klein hoekje volgens hem.

van Bloem hoor ik af en toe wel wat via de mail. Het gaat naar omstandigheden redelijk met haar.

liefs

Sen

Geplaatst

Sen kan me zo goed voorstellen dat je helemaal teleurgesteld bent!!

Hoop dat de de iui toch succesvol zal zijn....en het is waar...geluk zit in een klein hoekje en je hebt maar 1 mooie goede eicel nodig!! (vertel ik mezelf ook heel vaak (-;

liefs daan

Geplaatst

He meiden,

Henkie, wat een lekkere ventjes! Wat moet het toch geweldig zijn. Grappig dat het broers zijn maar beiden ook zeker iets eigens hebben wat betreft uiterlijk! Leuk hoor! Hopelijk doet de bedrust voor je zus iets, lijkt me heel spannend als je merkt dat je cervix korter wordt. Ik ben vandaag voor meting geweest en de cervix was mooi lang en dicht, dus tevreden!

Daantje, ik voelde altijd van alles in mijn buik tijdens het spuiten maar er gebeurde nooit veel, ha ha. Ingebeelde follikels waren het bij mij! Wanneer heb je de eerste meting? Wat heerlijk dat je huis zo snel verkocht is, dat is in deze tijd wel heel bijzonder. Je kan met een gerust hart zwanger worden (please), je zit straks niet met dubbele lasten! Nu lekker op je gemak naar een nieuw huisje kijken, ook heel leuk om te doen!

Sen, Wat fijn dat ze geloven dat je kans hebt met iui. Wel balen dat jou cyclussen zo kunnen afwijken, op zulke verrassingen zit je echt niet te wachten. Wil je Bloem een dikke knuffel geven van me?

Fijne avond!

Kissie Mia

Geplaatst

Hoi meiden!

Vandaag eerste fm gehad!

Er groeit wel wat maar wel heel weinig.

Rechts 2 stuks, 1 van 16 bij 15 mm......en 1 van 15 bij 8 mm..... en links 2 te kleine....

Erg magertjes dus maar.....2 is beter dan geen enkele toch? Er is nog hoop!!

Woensdag volgende meting

liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden