Ga naar inhoud

wie met verhoogd FSH heeft goeie ervaringen?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hee meiden,

dit is echt een rustig topic geworden. Weet iemand hoe het met bloem gaat. Haar blog is niet meer toegankelijk!

Kissie Mia

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Mia,

Weet ook niet hoe het met Bloem is.... Zag ook dat haar blog is afgesloten, dus dat voorspelt niet veel goeds helaas.

Wanneer gaan jullie nu weer van start? Was het een leuke dag bij babyboom?

Mijn zus d'r zoontje is idd spontaan te vroeg geboren bij ruim 31 weken. Normaal gesproken niet echt een probleem zou je zeggen, maar helaas bleek n aongeveer 10 dagen dat hij uitgebreide hersenschade had. Het is en blijft onduidelijk waardoor dat gekomen is. Mogelijk al in de baarmoeder, maar heb zelf toch ook sterk de gedachte dat het toch is gekomen door het feit dat hij op een gegeven moment 2 klaplongetjes heeft gekregen en misschien toen toch zuurstof tekort. Hij lag aanvankelijk helemaal niet echt bewaakt omdat het best goed ging, dus misschien hebben ze dat wel te laat ontdekt. We zullen er nooit meer achter komen.

Hier alles goed. 30 weken inmiddels. Begint wel langzaamaan zwaarder te worden, maar wat wil je met zo'n buik bij mijn postuur. Hopelijk laten ze zich over een week of 6 al zien.

Ga ontzettend voor je duimen meis! Laat even weten wanneer je weer van start gaat.

Liefs, Henkie

Geplaatst

hey meiden, ik zie ook dat bloem dr blog is afgeschermd. Ik denk dat ze alleen nog bepaalde personen toegang wil geven. Ik ga het haar vragen. Voor zover ik weet, heeft ook Bloem veel pech gehad de laatste maanden. Min of meer hetzelfde verhaal als bij mij... denk dat ze effe geen zin heeft om hier te schrijven? maar kan best zijn dat ze af en toe effe komt bijlezen.

Geplaatst

Hallo dames,

Laat ik mezelf even kort voorstellen. Ik ben 37 jaar en alleenstaand en heb al jaren een kinderwens.

In 2007 na 3 jaar proberen om zwanger te worden ben ik voor onderzoeken naar het ziekenhuis gegaan, daar zijn geen afwijkingen gevonden.

In 2009 kwam ik na jaren een heel oude jeugdvriend tegen en na veel praten bood hij aan spermadonor te willen zijn. Na veel praten etc. ben ik begin 2010 weer naar het OLVG gegaan voor hulp. In het eerste gesprek heb ik duidelijk aangegeven, dat ik bewust alleenstaand moeder wil worden en dat een vriend donor zou zijn. Zolang hij zich officieel zou willen registreren als donor zou dit geen probleem zijn.

Door onbekende reden kom ik bij een andere arts terecht. Uit testen bleek dat mijn FSH waarde te hoog was, eerste meting 11, 2de was dit 17.

Vervolgens werd er op de 3de dag van mijn menstuatie gekeken naar het aantal follikels, dit waren er 4.

Bij de vervolg afspraak werd mij het harde nieuws te kennen gegeven dat ik door mijn verhoogde FSH waarde en het lage aantal follikels voor geen enkele behandeling meer in aanmerking kwam.

Ik heb vervolgens het OLVG gevraagd dit allemaal op schrift te zetten. Toen ik de brief kreeg, verbaasde het mij dat de voornaamste reden het feit was dat ik alleenstaand was en dat daardoor binnen het OLVG geen mogelijkheid was voor verdere behandeling.

Nu het volgende;

Doordat ik alleenstaand ben word ik geweigerd, daarnaast speelt ook nog het feit dat vrouwen met een verhoogde FSH een verminderde kans op zwangerschap hebben en hierdoor (vrij vaak) geweigerd worden binnen Nederland.

Ik heb 2 september een afspraak voor een second opinion in het AMC.

Ook heb ik 6 september een afspraak voor een intake in Dusseldorf en 10 september bij St.Geertgen.

Het is vrijwel zeker dat ik niet geholpen ga worden in het AMC, echter heb ik deze bevestiging voor mijn verzekering nodig om eventuele behandeling in het buitenland vergoed te krijgen.

Daarnaast heb ik een heel goed gevoel bij Dusseldorf, dit is puur gevoel en ondertussen lees ik heel goede berichten over St. Geertgen.

Heeft iemand soort gelijke situatie meegemaakt? Mogelijk kunnen jullie me een beetje in de goede richting wijzen, daar ik heel graag alle kansen die ik kan benutten.....

Tevens zou ik het heel fijn vinden om af en toe mijn hart te kunnen luchten en ervaringen te kunnen delen....ik moet zeggen dat ik me hierin heel alleen voel, ondanks ik veel lieve vrienden heb. Ik heb gemerkt dat zij het heel moeilijk vinden om het over dit onderwerp te hebben.

Alvast heel erg bedankt,

Estrella

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

Wat fijn te zien dat er weer wat gebeurd hier....Ik hoorde via hyves van sen dat jullie je zorgen maakten om mij. Dat hoeft niet hoor. Ik vind het soms gewoon lastig om met al deze onderwerpen bezig te zijn....ik heb soms nog wel meegelezen.........en mijn blog is niet afgesloten omdat jullie er niet op mogen lezen, of omdat er echt iets ernstigs mis zou zijn, maar omdat ik het vermoeden heb dat een voormalige vriendin nier erg discreet ermee om gaat en ik ook vind dat het haar niet aangaat hoe het met mij is. Zij heeft voor de 2e keer, om mij onbekende redenen het contact verbroken (via, via hoorde ik dat ze vond dat ik erg veranderd was sinds ik wist dat kinderen krijgen voor mij niet zo eenvoudig zou zijn...en vond me dus minder leuk, denk ik).

Ik ga het blogadres aanpassen en dan kan ie gewoon weer gelezen worden hoor. gelukkig is ze een beetje een digibeet en zal ze niet zo snel zelf een manier zoeken om het nieuwe adres te achterhalen. Dus, dat gaat gauw gebeuren.

Voor de rest is hier weinig nieuws.....we hebben idd erg veel pech gehad en ik heb voor mezelf besloten dat 2010 nog het jaar zal zijn dat we zelf proberen om van onze eitjes een kindje te kunnen krijgen en dat we in 2011 de weg naar ecd op gaan. Ik ben gewoon helemaal op van alles, wil ergens een streep trekken. as zaterdag moet ik weer gaan spuiten.....

op 13/9 hebben we een orienterend gesprek in geertgen.

Lieve meiden...ik zal binnenkort weer wat meer schrijven. Zit nu op mijn werk. Ik wens jullie allemaal sterkte en alles wat jullie verder nodig hebben op het moment. Later zal ik even reageren op elk van jullie persoonlijik.

liefs bloem

Geplaatst

Lieve Bloem,

Goed om wat van je te horen. Kan het me levendig voorstellen dat je ook niet altijd zin hebt om de verhalen van anderen te horen, met name niet van het inmiddels toch best al wel aantal zwangeren hier...

Knap van je om 2010 als een jaar van de laatste kans op een genetisch gezien eigen kindje ziet en daarna verder gaat kijken. Ik denk dat het voor jullie echt niks uit gaat maken. Dat kleintje wat er ws met behulp van ECD een stuk gemakkelijker zal komen, zal zo'n warm nestje bij jullie krijgen. Ik hoor en zie dat ook bij Chantal, die moedergevoelens zijn er toch wel. Zodra je de kleine voelt schoppen in je buik, onbeschrijflijk. Had dat zelf nooit zo gedacht, maar het is echt zo.

Uiteraard hoop en duim ik nog steeds met jullie mee dat het geluk eindelijk eens aan jullie zijde mag zijn. Dat jij, Sen, en Mia gewoon de komende ICSI/IVF zwanger raken en dat we daar allemaal dolgelukkig een dansje voor gaan doen!!

Ook Joske, die nu volgens mij weer op het bankje heeft plaatsgenomen, go girl!

Estrella, helaas kan ik je weinig zeggen over IVF/ICSI bij alleenstaande vrouwen. weet wel dat ze in Ndl idd vrij terughoudend zijn met IVF/ICSI bij een verhoogd FSH. Ik zou zeker de second opinion afwachten in het AMC en anders misschien eens in Belgie of Dusseldorf informeren.

Lieve meiden, fijn om jullie weer te spreken!

Kuzz, Henkie

Geplaatst

hey meiden, wat fijn om weer wat van jullie te horen en de vertrouwde namen weer te zien :)

HP, meis wat ben je al weer ver!! en wat een mooie buik!

Ik zit nog niet op het bankje, we zijn vandaag net weer naar het ziekenhuis geweest voor evaluatie en hoe met de cryo's.

Als het goed is wordt ik dit weekend ongesteld, en dan op cyclus dag 12 voor een echo, (als er tenminsten plaats is deze maand) dan wordt deze maand, als alles goed gaat, 2 cryo's teruggeplaastst. De cryo's worden in de natuuurlijke cyclus teruggeplaatst.

het enigste waar ik me nog een beetje druk om maak, is dat ik afgelopen maand wel de bollen heb gebruikt (om mijn ongi later te plannen), terwijl hun denken dat ik een rustmaand heb gehad.

Dat kan invloed hebben, ook de deca van de IVF kan invloed hebben op de natuurlijke follikelgroei. En daar hangt weer vanaf of de cryo's thuis mogen komen, of niet.

Maar dat zien we dan wel op CD 12.

We hebben gelukkig nog 5 cryo's over van de eerste IVF.

Als ik nog een tweede IVF moet is dat geen probleem in mijn geval, omdat ik 12 eicellen had met veel goede bevruchtingen.

Ik mag in principe tot 44 jaar, omdat mijn biologische leeftijd nog goed is, en ze over de resultaten heel tevreden zijn. En zijn er nog cryo's na 44 jaar, wordt het dan besproken.

Het geeft wel rust, ik dacht dat ze maar tot en met 42 gingen.

nou dan nu nog zwanger worden..., en blijven!

liefs joske

Geplaatst

Lieve Henkiepankie,

In dank je voor je reactie.

Gisteren ben op gesprek geweest in het AMC. Helaas kunnen zij op kort termijn ook niets voor mij betekenen.

Met donor, zou het de arts het willen proberen, echter met bekende of onbekende donor moet je ongeveer een half jaar in consuling. Indien een positief advies dan kom je op hun wachtlijst voor IVF, deze is 9 maanden. Maar volgens de arts is tijd niet echt iets wat ik heb (ivm met mijn eicel voorraad). Zijn advies is toch elders te proberen of het daar sneller kan.

Ik heb echt het gevoel dat ik moet gaan liegen.....op het moment dat ik een bekende donor mee zou nemen en de arts zou vertellen dat het mijn partner is, dan wordt je dus wel geholpen.

Dit is zo frusterend, ik wil gewoon mezelf zijn en niet over mijn situatie te hoeven liegen, ook ik heb die kinderwens en als alleenstaande mag ik ook gehoord worden!!!

Maandag naar Dusseldorf en volgende week vrijdag naar Geertgen, hopen dat zij iets voor mij kunnen betekenen.

Intussen probeer me te focussen op alle mooie verhalen die ik op deze site kan vinden, het zien van mooie dikke buiken geeft me toch hoop!!! En iedere keer ontroert mij het zo (van blijdschap) als ik weer lees dat het raak is en dat er kleintjes geboren zijn.......:icon_sunny:

Estrella

Geplaatst

Estrella,

Ben het met je eens dat er veel bureaucratie is. Jouw keuwze is m.i. gerechtvaardigd en waarom zou je in deze zo lang moeten wachten. Volgens mij zijn ze in Dussledorf wel gemakkelijker. In ieder geval gaan ze daar wel gemakkelijker naar IVF ook bij vervroegde overgang. Meerdere meiden op dit forum zijn daar al geweest. Hoop dat je daar meer succes hebt en je droom mag uitkomen...

Liefs, Henkie

• 3 weken later...
Geplaatst

Hee meiden,

wat een lekker rustig plekkie is dit geworden zeg! Ik wil toch even melden dat ik weer begonnen ben met de Gonal-f. Spannend!!!

Hopelijk gaat het lekker met jullie!

Kissie Mia

Geplaatst

Hey Mia,

Had al even gekeken of ik je zag op het wachtbankje van oktober, maar dat is dus nog net iets te vroeg.

Hoop zo dat het voor jullie ook nu meteen raak mag zijn. Op naar een mooi broertje of zusje voor

Phileine. Duimen draaien weer hoor!

Hoe waren de opnames van babyboom eigenlijk?

Voor mij, de toch wel steeds zwaarder wordende, laatste loodjes. Gelukkig zal ik niet lang meer hoeven te wachten op mijn jochies!

Dikke kus, Henkie

Geplaatst

Jaah, waarschijnlijk kan ik wel op dat wachtbankje, daar moet ik me geestelijk nog even op voorbereiden, ha ha!

33,4 weken alweer, goed zeg. Het zal wel heel vol zijn in je buik! Ik ben zo benieuwd. Ben je er klaar voor? Ben je al thuis? Stop je eigenlijk eerder met werken als je een tweeling verwacht?

De opnames van Babyboom waren erg leuk! Ze zijn ook een dag bij ons geweest om een portret te maken, was een erg leuke dag. Met een lach en een klein traantje! Heel leuk team. Het voelt ook echt goed om mee te doen!

Succes met de laatste loodjes, laat je maar lekker verwennen! Ik heb me voorgenomen om met mijn volgende zwangerschap me als een prinses te gaan gedragen, ik laat me helemaal verwennen, ha ha! Ben bang dat niemand me met rust laat en dus wel moet! Al die lieve mensen om ons heen, komt helemaal goed!

Kissie Mia

Geplaatst

Hey Mia,

Spannend hoor, het hele IVF circus weer door, maar gelukkig weet je nu wel wat je kan verwachten. Komen ze van babyboom nu ook filmen in het ziekenhuis? Zou mooi zijn als ze een succesverhaal van jullie kunnen laten zien.

Hier idd een erg volle buik. Ben nu eenmaal niet groot en smal, dus je ziet nu eerst een buik en dan mij pas :-). Heb net mijn laatste werkdag gehad. Wel aan verlof toe moet ik zeggen, want heb erg veel last van vocht in mijn benen en slaap ook bijna niet meer. Dus zeker wel aftellen naar het eind. Hoop dat de jongens met zo'n 36/37 weken spontaan komen, maar helaas heb ik daar ik niks over te zeggen.

Hou je me op de hoogte hoe het gaat? Ik duim met je mee!!

Kuzz, Henkie

Geplaatst

Hi iedereen!

Ik zal me even voorstellen.

Ik ben Daan en al een tijdje actief op dit forum...bij het topic "het verloop van een miskraam"

In t kort staat alles in mij handtekening.

Ook ik ben in de vervroegde overgang...eerste fsh meting was 24, de tweede 14

Ik ben in Enschede onder behandeling en hier wilden ze wel een ivf-poging proberen.

Het is er niet van gekomen want ik werd wonder boven wonder zwanger in juli...maar in augustus bleek het mis!

En in September was het helemaal mis want het bleek een partiele mola zwangerschap...ben nu aan t wachten totdat mijn lichaam alles opruimt.

En dan waarschijnlijk wel een ivf poging.

Ik ben wel verbaast dat men in nederland zo verschillend te werk gaat mbt het hebben van een verhoogd fsh?! Raar hoor..

Mijn gyn zei we gaan er gewoon voor en kijken wel hoe je reageerd op de hormonen.

Kans is natuurlijk klein maar er is een kans.

Dus als het goed is doe ik een beetje mee met jullie?

Ik lees dit weekend even een paar pagina's door...dan weet ik wie wie is (-:

fijne avond allemaal, liefs daan

Geplaatst

He Daantje,

dat is goed hoor! Het is een beetje een rustige topic geworden, dus leuk om het weer een beetje op te peppen! Wat onwijs vervelend van die miskramen, dat hakt er vast wel in.

Ik begin deze maand ook weer, zoals je ziet in mijn handtekening was onze eerste ivf poging raak, helaas is ons meisje veel te vroeg geboren en overleden.

Ik ben ook heel benieuwd hoe mijn lichaam nu gaat reageren op de stimulatie, vorige keer had ik 8 follikels en daar kwamen 5 goede eicellen uit, niet slecht dus voor iemand met een verhoogd fsh.

Als je vragen hebt, kom maar op!

Groetjes Mia

Geplaatst

Mia wat vreselijk voor jullie!

Wat een verdriet...

Hoe gaat t nu met jullie?

Dus een nieuwe poging? Heel spannend, en 8 follikels en 5 eicellen is zeker een mooi resultaat.

Nu maar weer zo'n mooi aantal!

Fijn dat er mensen zijn hier die ook dat stomme fsh probleem hebben.

Hoe hoog was dat van jou als ik vragen mag?

Daan

Geplaatst

He daantje,

het gaat nu best goed met ons hoor, samen staan we erg sterk, ik ben blij met mijn maatje!

Mijn FSH is een keer 17 en een keer 12 geweest. Niet extreem hoog maar mijn moeder en haar oma waren al jong in de overgang. Het is gewoon iets wat erfelijk kan zijn. Mijn moeder was 35 toen ze begon te kwakkelen en met 38 was het klaar, haar oma was zelfs 30. Bij mij was er nog wel gewoon menstruatie elke maand, ze wilde verder niet wachten, dat zou zonde zijn. We weten niet of dit de rede is dat we niet zwanger worden, mijn man heeft ook minder zaad. Mijn moeder heeft mijn zusje gekregen toen ze 35 was, vanaf dat moment is het nooit meer goed gekomen. Daar was ik nu ook wel bang voor, na de geboorte van onze dochter, is mijn cyclus nog niet normaal geweest. Ik ben sinds donderdag begonnen met stimulatie ondanks er een cyste zit. Vrijdag heb ik de eerste follikel meting, ik ben heel benieuwd of er iets gebeurd!

Wanneer ga je beginnen?

Groetjes Mia

Geplaatst

Hi Mia,

Vrijdag de eerste meting wat spannend zeg, laten ze maar mooi aan t groeien zijn!

Ik weet nog niet wanneer ik begin.

Het weefsel van de miskraam is onderzocht en daar was uitgekomen dat het om een partiele mola ging.

Dit houdt in dat er naast een vruchtje ook foute cellen onstaan. Mijn lichaam moet deze cellen zelf opruimen, doet mijn lichaam dat niet

dan moet ik een chemo kuur! Dood eng dus allemaal.

Om dit te checken moet ik elke week mijn hcg laten prikken. Dit moet binnen 12 weken onder de 2 zitten en dan is alles goed en mag ik weer zwanger worden.

Ik heb net meek 6 laten prikken en het was mooi gedaald....zit nu op 4, dus ik ben er bijna.

Ik ben al bij mijn ivf-gyn geweest en die is helemaal voor een poging. Wanneer we dit doen is alleen nog even de vraag.

Morgen heb ik een telefonische afspraak met de gyn die mijn mola ellende in de gaten houdt, even vragen hoe hij over een ivf poging denkt.

Groetjes Daan

Fijn dat het redelijk goed gaat met jullie!

Geplaatst

Jeetje, dat is wel wat zeg zo'n mola zwangerschap. Wel fijn dat je hcg zo goed gedaald is. Blijven duimen dus.

Ben benieuwd wanneer jullie kunnen beginnen.

Fijne zondag!

• 2 weken later...
Geplaatst

Lieve meisjes van het fsh topic!

Even weer wat leven in dit topic blazen?!

Hoe gaat het met iedereen? De eerste 2 fsh topic baby's zijn al geboren! Henkie nogmaals van harte gefeliciteerd met je twee heerlijke jongens!

@Henkie, ben benieuwd hoe het voelt als tweeling mama! Henkie ik hoop dat wij jouw goede voorbeeld allemaal kunnen volgen! Ben je lekker aan het genieten van je kraamtijd? Lekker druk met je twee mannetjes zeker. Ben je weer opgeknapt, het is zeker heftig geweest?!

@Bloem, lieve bloem, ik ben heel benieuwd hoe het met jou gaat. Ben je weer bezig met het een en ander?

@Sen, he Sen, ben natuurlijk ook heel benieuwd hoe het met jou gaat, ook heel wat tegenvallers gehad natuurlijk, heb je nog veerkracht over? Ben je weer bezig met een poging?

@Chantal, hopelijk geniet je heerlijk van je zwangerschap, voor jou schiet het ook al lekker op he! Jullie kijken er vast erg naar uit. Jij gaat zorgen voor de volgende fsh baby!

@Joske, Hoe gaat het, misselijk, moe? Of valt het mee? Ik hoop dat dit een prachtige zwangerschap voor je word!

@Daantje, weet je al wat meer? Gaan jullie beginnen?

@Estrelle, is er al meer duidelijk vanuit Düsseldorf of Geerten?

@Jootje, hoe gaat het met jou?

@Kyra, jij bent ook al erg ver in je zwangerschap, goed zeg!

@Pleun, je bent ook al weer 20 weken zwanger, heerlijk he!

Ben ik iemand vergeten? Ik hoop het niet, het is ook al zo lang geleden dat dit forum erg actief was.

Hier ook een heftige week achter de rug. We zijn dus begonnen met een nieuwe poging, erg spannend allemaal.

Vrijdag 1 oktber had ik de eerste fm, ik was al 9 dagen aan het stimuleren met Gonal f 300 eh. Helaas 1 dominante follikel van 16mm, 1 van 15mm (wat waarschijnlijk de cyste was) en nog 1 mini, links helemaal niks! K nieuws dus. Ik ben altijd heel positief maar nu was ik het helemaal kwijt, wij allebei!

Maandag 4 oktober was de 2e meting, nog steeds bal, links zaten wel 2 mini's. Afgesproken dat donderdag toch een punctie zou plaats vinden omdat weinig follikels wel bij een verhoogd fsh passen. Mijn man moest ook die ochtend zaad inleveren voor een semenanalyse, want misschien zou icsi nodig zijn, ook omdat mijn opbrengst zo laag is.

Dinsdag 5 oktober weer terug voor fm, misschien zouden er 2 echt meedoen, misschien zelfs 3. Duimen dus maar.

Donderdag 7 oktober, de punctie, 7 eicellen! Toen brak mijn klomp, wat was ik blij!!! Het is natuurlijk niet te zeggen dat ze allemaal rijp zijn, maar mijn lichaam houdt iedereen voor de gek. Het waren er zelfs meer dan de eerste keer. Nu maar hopen dat er een paar goeie bij zitten. Er word wel icsi gedaan omdat ik er eigenlijk maar 3 zou hebben en omdat mijn man ook best een slechte uitslag had.

Al met al, een hoop stress gehad. Nu maar hopen dat er een paar goed bevruchtingen ontstaan, dit horen we zondag 10-10-10!

Lieve meiden ik hoor graag hoe het met jullie gaat!

Hele dikke kus Mia

Geplaatst

Oh Mia..., zie je wel...., toch meer eicellen!

Ik had met de eerste meting 6 en de 2 meting die 4 dagen later was wel 13 follikels (maar heb geen verhoogde FSH).

wij waren dus ook positief verbaasd dat in een paar dagen er zoveel bij kunnen komen.

Met 7 eicellen heb je echt meer kans op goede bevruchtingen!

Nee ben niet misselijk hoor, alleen af en toe een drukkend gevoel in mijn buik. En ben s'avonds ook wel eerder moe.

hou wel steeds mijn hart vast als ik naar de wc ga, maar dat zal wel zo blijven.

Tja this hier wel een beetje stil, Henkiepenkie heeft 2 wolken van jongens !

Ik ben ook benieuwd hoe het met de rest van de meiden gaat!

liefs joske

Geplaatst

mia wat goed 7 eitjes

hier zit vast een brusje voor phileine bij dat moet gewoon

en mss heb je dubbel geluk en win je op 10-10-10 ook nog de staatloterij

al hoop ik dat als het er maar 1x geluk is dat het de goede emmy's zijn

henkie ik ben benieuwd hoe het met jou en je kerels is

dikke kus voor alle andere meiden hier

hopelijk snel goed nieuws voor iedereen

ik doe het lekker kalm aan ben nu 100% in de ziektewet met bi en mheb geen baan waar ze me met spoed terug willen dus ik zal het allemaal gewoon wel beleven

Geplaatst

Ja Joske het kan raar lopen met die follikels! Ben dus best wel opgelucht. Met mijn vorige zwangerschap was ik ook zo onzeker, ik bleef broekloeren! Mijn buik voelde ook heel gespannen en ik bleef maar testen doen! Hoeveel heb jij er al gedaan?

Pleun, balen van die bi! Doe maar rustig aan hoor je baan is nu gewoon zwanger zijn, heel belangrijk!

kissie Mia

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden