Ga naar inhoud

Uitgeteld in MEI 2010!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hai Ursela

logisch dat je zo uitkijkt naar je kleine meid...maar wie weet wat de nacht nog gaat brengen!!!!

liefs

Babeth

• Reacties 362
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Ursula, ik hoop dat je gister toch nog een leuke dag hebt gehad, ondanks de tegenvaller dat je niet naar het ziekenhuis kon. Misschien is het vandaag dan eindelijk zover? Zo niet, dan hoop ik dat je er nog een leuke dag van kan maken (hoewel ik helemaal begrijp dat je het wachten inmiddels beu begint te worden...)

@Arriva, jij bent inmiddels ook je uitgerekende datum gepasseerd. Spannend hoor! Ik hoop dat je snel je kindje mag vasthouden.

@Sandy, wat fijn dat Sven het zo goed doet!

Geplaatst

Bedankt Esk, mijn dagen worden steeds langer. En die probeer ik zinnig in te vullen. Nooi gedacht dat na 40 weken de tijd gaat bijna stil staan.Al die bakkerpraatjes helpen nog niet: ananas, bitterlemon, vrijpartij...

Hoe voel jij , ik heb begripen dat jij ben al ook een beetjes beu van ?

Ik wacht met veel zin tot mijn bevalling komt, als vroeger een groot feest.

Ursela, peetje af voor jou geduld, die word super beloond. Of nu wordt het ?)

Sandy, super dat jouw kleine zo goed groeit ...hij wordt superkereltje.

Vandaag 40 weken en 3 dagen.

xAriva

Geplaatst

Ha Arriva, beu is een heel groot woord, maar ik zou het zeker niet erg vinden als de kleine ietsjes eerder komt. Ach, we zullen zien, ik hou het nog wel eventjes vol. Eerst jullie kindjes maar 's (die van jou en Ursula, want jullie wachten al het langst). Ben erg benieuwd!

Geplaatst

Hei!

Hier ben ik weer.

BEDANKT voor alle lieve berichtjes.

Het ziet er naar uit dat ik onverwacht een juni-mama wordt. Gisteren heb ik allerlei controles gehad in het ziekenhuis. Daarna mochten we weer naar huis. Maandag gaan we weer terug.CTG was goed, mijn baarmoeder doet niets (niet samentrekken of voorweeen). Ze groeit niet zo goed meer, had eerst een achterstand van -12% en nu (na 2 weken) -17% maar dat was genoeg groei vonden ze. Mijn baarmoederhals was niet rijp en ze is ook nog niet goed ingedaald. Tja....en normaal zou dit alles niets uitmaken omdat het beleid hier is dat ze na een week je gaan inleiden maar nu hadden ze een capaciteitsprobleem en wordt dat maandag. Maar dan krijg ik waarschijnlijk nog geen weeenopwekkers want eerst krijg ik dan een medicijn om die baarmoedermond rijp te maken en dat duurt 1 tot 3 dagen tot dat werkt en als het na drie dagen niet werkt wordt het keizersnede.

Manlief was alles op een gegeven moment zo zat dat hij (al vloekend) wegliep van het gesprek met de dokter. We stonden namelijk weer niet op de lijst, waren ze ons vergeten op te zetten. En dan na weken van spanning horen dat het een capaciteitsprobleem is, kon hij niet aan. Later ging het wel weer.

Ik denk ook niet (als ik naar de onderzoeksuitslagen kijk) dat ze uit zichzelf komt voorlopig. Dus nog even wachten. Het is best wel een zware dag gisteren, je helemaal 'opladen', instellen en dan ......niets.

Kan ik wel lekker het songfestival zien.

@sandy, wow wat groeit sven hard! Dat moet erg fijn zijn dat hij het zo goed doet. Hoe gaat het met jouw nachten en met jouw nachtrust?

Geplaatst

Hai lieve Ursela

ik kan me voorstellen dat het voor je man allemaal even teveel werd...er is een heel traject aan vooraf gegaan en nu leef je er natuurlijk zo enorm naar toe.

Ik moet zeggen dat het me wel frustrerend lijkt las je termen hoort van capacitieitsgebrek.Blijkbaar vind je meisje het allemaal wel prima...

Geniet nog lekker van je dikke buik en ik hoop dat jullie verrast worden en dat ze zichzelf eerder aandient.

liefs

Babeth

Geplaatst

Dag Ursela,

Jouw verhaal lijkt ontzettend op die van mijn (rijping, indaling) . Maandag moet ik ook na vk en daar gaan ze mij verder vertellen hoe en wat.

Liefs, Ariva

Geplaatst

Arriva, maandag wordt ook voor jou een heel spannende dag. Ik hoop dat jouw mannetje snel komt en dat je maandag ipv aan het praten met een verloskundige lekker aan het genieten bent van hem.

Esk en Dorine, succes met wachten!

Geplaatst

Bedankt Ursela ,

Ik hoop voor jou ook natuurlijk dat het zo snel mogelijk gaat gebeuren . IK duim ook voor jou.

Esk , Simonja-bedankt voor de steun..

X Ariva

Geplaatst

Dames,

Het zit jullie niet mee, maar ik hoop dat jullie maandag meer uitsluitsel krijgen.

Bij ons is er even niet zulk goed nieuws. Sinds gisteren ligt Sven in het ziekenhuis met een hersenvliesontsteking. Het is gelukkig wel een milde vorm, maar echt goed is dat natuurlijk niet.

Woensdag had hij 38 C koorts, maar mankeerde (voor zover ik kon zien) niets. Gisterochtend had hij 38,6 C koorts en dat is voor een baby van een maand niet goed. Dus via mijn huisarts ben ik doorverwezen naar het ziekenhuis, met dit als resultaat. Afgelopen nacht heb ik in het ziekenhuis geslapen en dat zal ik de komende nachten ook doen. Hij krijgt via een infuus antibiotica toegediend en ligt aan een monitor om hem goed in de gaten te houden. Hij drinkt gelukkig zijn flesjes goed leeg, heeft goede plas/poepluiers en is alert. Maar je merkt wel dat hij niet lekker is.

Hij moet in ieder geval tot zondag blijven, want dan pas zijn de uitslag van de kweekjes bekend en dan is het verder afwachten.

Ik hoop dat hij snel opknapt, want dit is ook niks.

Sandy

Geplaatst

Ach, wat erg! Ik hoop dat je kleine goed reageert op de medicijnen en snel weer beter is. Veel beterschap gewenst in ieder geval.

Geplaatst

Sandy, wat sneu voor die kleine Sven.

Ook ik hoop dat hij snel beter wordt en hopelijk mag hij zondag weer naar huis.

Liefs, Dorine

Gast Sannie66
Geplaatst

He Sandy, wat een naar bericht zeg! Veel sterkte met jullie kleine manneke...

Geplaatst

Wat een gedoe allemaal ursela!!! Ik hoop dat de kleine meid snel komt!!

Nogmaals veel succes ik denk aan je!

Groetjes Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Nu een wonder--> 2 september uitgerekend:bcbbboy2:

Geplaatst

Hei Sandy!

Dat is schrikken. Goed dat je er nog zo snel bij bent. Is tien keer niets als zo'n kleine uk ziek is. Ik hoop dat sven goed reageerd op de antibiotica en dat je hem zondag weer helemaal gezond mee naar huis mag nemen. Trek je het een beetje, die onmacht? Wel fijn dat je daar kan slapen. Hoe reageerd zijn broertje erop?

Veel sterkte!!!!!!!!

Geplaatst

@ Sandy; Heel veel sterkte met Sven en dat mij maar gauw weer mag opknappen!

@ Ursela / Ariva; Succes met de bevalling. Ik houd jullie forum al een tijdje in de gaten, Spannend hoor!

Geplaatst

@Sandy, hoe gaat het nu met sven? Mag hij vandaag naar huis? reageerd hij goed op de anti-biotica? Ik hoop het en duim voor jullie!!

Arriva? Nieuws?

Sinds vanochtend is er eindelijk iets aan de gang, ik verlies mijn slijmprop. (beetje onsmakelijk, slijm, rozig en bruin bloed bij het afvegen en op inlegkruisjes) En heb zeurderige lage buik en rugpijn. Helaas lees ik op internet dat het verliezen van de prop niets zegt over het aanvangen van de bevalling. Stiekem hoop ik (omdat het nu 2 weken na uitgerekende datum gebeurd) dat dit betekend dat mijn lichaam zelf het startsein geeft voor de bevalling. Zou ik mooi vinden, natuurlijk ipv met medicijnen. Morgen naar ziekenhuis, ben benieuwd wat er dan gaat gebeuren.

Ik merk dat ik een beetje veel monomaan aan het worden ben de laatste dagen, kan me vooral bezig houden met mijzelf en mijn meisje, mijn lichaam en de laatste dagen van mijn zwangerschap, is veel, vier keer MIJN in een zin...ik geef de schuld dit ego-denken maar aan hormonen. :drunken_smilie:

Sandy, nogmaals, veel beterschap met de kleine sven, ik denk aan jullie.

Geplaatst

Ursula, ik hoop voor je dat het dan eindelijk begonnen is! Ik ben zeer benieuwd en zal het forum blijven volgen.

Sandy, ik hoop dat alles naar omstandigheden goed gaat en dat kleine Sven het goed doet op de antibiotica. Ik hoop snel weer iets te horen.

Arriva, hou jij het nog vol?

Geplaatst

Hallo.

Wat goed Ursela, dat slijmverlies betekend ook begin van het bevalling. In een keer was verloren of met poosjes tussen?

Ik hoop voor je. Ik heb maar nog sooooms zeurende buik en dat is alles. Jou ''terugkeer tot jezelf'' ken ik nu heel goed. Voor de goede doel is dat bedoeld. IK had gelezen , dat vrouwen die dragen kindje ''over de tijd'' hebben wat dikkere placenta en aanmaak van progesteron daarmee wordt verhoogt. Of is dat goed of niet heb ik geen aantwoord op.

Esk, natuurlijk is wachten ''over de datum'' valt niet echt mee, maar ik denk dat het wachttijd goed voor de rijping van het kind is en aanst. maandag hoor ik het wel hoe verder moet bij vk. Hoe is met jou laatste weekjes?

Sandy. Sterkte met jou mennetje en ik hoop dat hij snel beter wordt.

Liefs , Ariva

Vandaag 41 week

Geplaatst

owwwww Ursela

wat fijn dat het begin nu op de natuurlijk weg gemaakt is!!!

je zeurderige gevoel onderin je rug en buik..... komt goed.

dat alles omjezelf en het kindje draait heb ik vaker gehoord van vriedinnen en zaosl ik je eerder zei..ik merkte het tijdens de dag dat Lars* en Nick* geboren werden. Al die tijd tijdens de weeën kon mijn man echt weinig voor me betekenen..hand vast houden en op mijn verzoek een washandje natmaken..raar, kontakt werd eigenlijk alleen gemaakt als ik het wilde zeg maar..vreemd om te ervaren maar zo werkt de natuur.

Meis, ik vins het zoooo spannend, ik weet niet of je dit nog leest maar ik wens je een voorspoedige bevalling en veel kracht, maar dat komt wel goed!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Spannend Ursela!! Ik volg je op de voet!!!

Veel succes!!!

Liefs Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Nu een wonder--> 2 september uitgerekend:bcbbboy2:

Geplaatst

Hallo allemaal,

Arriva en Ursula, jullie houden het wel spannend zo. Ik hoop dat jullie beiden snel bevallen.

Hier gelukkig weer goed nieuws. Sven is weer thuis sinds gistermiddag. Het is geen bacterie maar een virus en hij knapte zo goed op, dat we hem weer mee mochten nemen. Over 2 weken horen we, als het goed is, wat voor een virus het geweest is, maar dat blijft afwachten.

Groetjes,

Sandy

Geplaatst

Sandy, wat heerlijk dat Sven weer thuis is. Gelukkig dat het een virusje was en dat hij zo snel opgeknapt is.

Ursela, ik hoop dat het bij jou doorgezet heeft en dat je nu snel je kleine meid in je armen mag houden. Het heeft nu wel lang genoeg geduurd he?

Arriva, voor jou natuurlijk hetzelfde. Ik ben zeer benieuwd wat de VK vandaag met je gaat afspreken.

Liefs, Dorine

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden