Ga naar inhoud

Uitgeteld in MEI 2010!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Ursula,

Die echo bij 8 weken was om te kijken of het hartje inderdaad is gaan kloppen en nu bij 11 weken om alles nog een keer na te kijken, voordat ik overstap naar mijn eigen ziekenhuis. Die nekplooimeting is op eigen verzoek, dus vandaar nog een echo.

Het gesprek met de psycholoog is as donderdagochtend en ik hoop echt dat ze ons weer kan helpen. Afwachten maar weer.

Ssandy

• Reacties 362
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey meiden

Morgen mijn eerste echo en ik vind het doodeng.

Ben zo bang dat het hartje niet zal kloppen of iets anders mis is.

Pffff

Jullie horen me morgen!

Geplaatst

Succes Marchan! Ik hoop dat alles goed is. Volgens mij is zo'n eerste echo tenenknijpend spannend...

Geplaatst

Hee Marchan,

alvast heel veel succes vandaag, ik hoop dat het een hele mooie echo wordt!! Met een mooi duidelijk hartje! Zal aan het einde van de dag even spieken of er al nieuws is!

ursula: wij hebben gisteren de 4de echo van ons beebje gehad, inderdaad wel meer dan normaal. Eeste echo was met 6 weken, daarna met 9 weken omdat ze moesten nakijken of er 1 of 2 hartjes klopten, met 10 weken bij de 1 ste afspraak bij de verloskundige, gisteren numero 4 voor de nekplooimeting en volgende week numero 5 voor de 12 weken termijn echo. Inderdaad wel veel maar ik vind het zelf wel fijn, toch iedere keer weer een bevestiging dat alles nog op zijn plekje zit!! ik hoop dat je bij de huisarts ( of zijn vervanger ) je antwoorden krijgt zodat ook jij onbezorgd van je zwangerschap kunt genieten!!

En Sandy, heel veel succes morgen ochtend bij de psycholoog. Ik hoop dat ze jullie en je zoontje kunnen helpen!!!

Verder beetje te vroeg geroepen dat de kwaaltjes afnamen, ons beebje heeft wraak genomen en hang nu iedere ochtend vrolijk boven de wc!!! onze zoon heeft verder in zijn peuter puberteit besloten dat zijn middag dutje overbodig is waardoor hij de rest van de dag mega hangerig en vervelend van de moeheid is!! Yoehoe zal nog eens zeggen dat ik me goed voel hihi ;-)))

heel veel groetjes Cynthia xx

Geplaatst

Hey meiden

Vanochtend mijn eerste echo gehad en het hartje zien kloppen!!!!

De baby was 0,8 cm en moet ongeveer nu 1 cm zijn iets kleiner dus maar ze zei er niks over dus zal wel goed zijn.

Ik ben de hele dag moe en heel veel misselijk maar hoef niet te kotsen haha.

Liefs

Geplaatst

Hee Marchan!!

Gefeliciteerd!!! Zijn de ergste zenuwen nu een beetje bedaard??

Nu wel proberen een beetje te genieten, dat probeer ik ook.

Groetjes,

Sandy

Geplaatst

Super gefeliciteerd Marchan!! Wat fijn om te lezen dat je het hartje hebt zien kloppen!! Nu proberen te gaan genieten!!!

liefs Cyn

Geplaatst

Marchan, wat fijn dat alles goed is! Als je twijfels hebt over de lengte zou ik gewoon even bellen naar je huisarts/verloskundige of gyneacoloog, je hebt er niks aan om gestressed rond te lopen dat merkt die kleine ook.

Dat zeg ik dan wel heel wijs maar zelf heb ik sinds een aantal dagen geen enkele zwangerschapsklacht meer (was al niet veel). Slaap alleen een beetje meer dan normaal. En dan ben ik toch een beetje ongerust ook al zit ik op mezelf in te praten dat tig vriendinnen ook nergens last van hadden.

Cynthia, moest wel lachen om jouw verhaal, niet echt aardig van mij omdat jij kotsend boven een wc hing met een druilerig zoontje maar omdat je het zo treffend beschreef. Ik hoop dat jij je nu weer goed voelt maar niet zeggen he??!!

Je praat over ons beebje, is het er 1?

Veel zwangerschapspret meiden!

Geplaatst

Hee Ursela,

We zijn inderdaad zwanger van 1 kindje, er waren 2 embryo's teruggeplaatst, beide waren ze ingenesteld, 1 tje is door blijven groeien en de andere is tussen 4 en 5 weken gestopt met groeien!

Ja een peuter in de beroemde peuterpubertijd is niet altijd even makkelijk als je je niet echt op je lekkerst voelt, nu werkt mijn man heel veel in ons restaurantje dus moet die puberende peuter zich toch echt wat meer alleen vermaken!! Gelukkig slaapt hij s'avonds al lekker vroeg zodat deze mama rond 8 uur in bed of op de bank kan kruipen! s ochtends slaapt hij tot ong 8 uur dus als ik nu zorg dat ik eerder boven de pot hang dan komt alles goed haha!!

Vindt trouwens wel dat je bij een 2de zwangerschap veel er veel minder bij stil kunt staan omdat er gewoon weg al een kleintje die ook aandacht, liefde en verzorging nodig heeft rondloopt!! Weet niet of iemand hier ook ervaring in heeft??

Heel veel zwangerschaps plezier en we hopelijk houden we elkaar allemaal een beetje op de hoogte!!

groetjes Cynthia x

Geplaatst

Hallo dames.. Hoe gaat het met jullie?

Ik had een echo vandaag en een bloedprik erbij, over 2 weken nekploimeting...in die moet ik eerst spannend afwachten. En sinds vandaag ben ik weer gerustgesteld, want ik zag weer e:booty:en klopende hartje en mijn wondertje bewoog ontzettend met zijn lichaam ...Mooi belden zijn dat. Nog 2 weken wachten voor het andere test-resultaten.

Mijn gyn zie ik als goed is nog volg. keer en dan moet ik opzoek gaan na een andere verlos. praktijk in de buurt. Wie heeft al test-uitslagen ?

Liefs, Ariva

Geplaatst

Hoi Arriva,

Ik heb nog geen test-uitslagen. Wel moet ik zo naar het VU voor de nekplooimeting, dus vanmiddag weet ik in ieder geval meer.

Sandy

Geplaatst

Dat is super Sandy! Gefeliciteerd!!!

Arriva, ook fijn dat alles goed gaat.

Ik ben wel jaloers hoor op jullie echo's. Ik krijg pas weer een echo rond week 18. Bleh. Volgende week heb ik een afspraak met een soort verloskundige. Ik hoop dat zij naar het hartje kan luisteren om mij te vertellen dat het goed klinkt natuurlijk. Ik was bij de dokter geweest maar dat was pet. Ze zat op internet te lezen wat ze mij moest vragen. En heeft me niksniet onderzocht. Ik was aardig zuur na de 5 minuten dat ik met haar had gepraat en weer buiten stond. De volgende dag ben ik terug gegaan en gezegd dat ik het een slechte eerste controle vond. Gelukkig kan ik dus volgende week bij de jordmor terecht en hoef ik niet meer naar de turnusdokter. Ik snap wel dat leerlingdokters ook ergens moeten leren en oefenen maar liever niet nu met mij.

Ik heb helemaal geen kwaaltjes meer maar kan wel een winterslaap gaan houden. Om 20.00 lig ik al op de bank en is de dag wat mij betrefd voorbij.

Ik vind het fijn dat het met alle mei-meiden zo goed gaat!

Geplaatst

Leuke nieuws Sandy! Wat een opluchting zou ik zeggen voor jou..Heel gaf.

Dat hoop ik ook voor iedereen alleen goede uitsalgen horen.

He, Ursela, ik begrijp jou heel goed. Maar dat is zeker raar dat daar waar je wont anders is dan hier. Dus je moet nog week 20 zitten op te wachten? heel erg lang lijkt me..hoeveel weken ben je nu?

Mijn kwaltjes worden iets minder gelukkig en ik wil ook aleen maar lekker onder de warme dekentje kruipen en niet gestoord worden. Soms ben ik wat zeer gevoeliger en emotioneler..:color:..

Trouwens, wat is hier bij ons veel rustiger dan in juni uitgerekend...in mei komt weinig vogeltjes uit de eij.))

• 2 weken later...
Geplaatst

Hallo aanstaande mei-moeders!

Hoe gaat het met iedereen? Ik hoop dat alles goed gaat. Krijgen jullie al een buikje? Veel last van kwaaltjes?

Ik ben steeds minder moe. Gisteren een bergtocht gemaakt van 4 uur en dat ging prima. Daar had ik de afgelopen maand geen energie meer voor over. Ik ben blij dat ik dat nu wel heb want een gezonde en fitte ik is belangrijk. Wel slaap ik veel, helaas onderbroken, lig toch wel een paar uur wakker iedere nacht nadat ik naar de wc ben gegaan. Maar dat zijn soms ook fijne nachtelijke mijmer-uurtjes. Hoe zal het gaan? Soms lig ik met mijn buik te communiceren of namen te verzinnen. Ik voel wel dagelijks mijn baarmoeder zitten. Een soort kleine zeur steek rechts en links van mijn buik. Volgens de verloskundige is dat mijn baarmoeder die plaats inneemt. Dus dat ik ok.

De eerstvolgende echo hebben we pas in december, precies op de verjaardag van mijn man. Ik kijk er naar uit.

Ben benieuwd hoe het met de andere mei-mama's is.

Geplaatst

Hoi Ursula,

Met deze mei-mama gaat het goed. Gelukkig minder misselijk en iets minder moe. En ja, ik begin al een aardig buikje te krijgen, maar het is voor mij ook al de derde, dus je rekt iets eerder uit.

Mijn volgende echo staat gepland over 3 weken. Ik ben dan 16 weken en dan gaan mijn man en zoon lekker mee. Dan 4 weken daarna de 20 weken echo. Dus voor de kerst weten we of het een jongen of een meisje is, dat willen we toch graag weten. Jullie ook of zeg je we zien het wel als het geboren is?

Groetjes,

Sandy

Geplaatst

Sandy bij mij vertelden ze bij de echo van 16 weken ook het geslacht al, je zou het dan dus al kunnen weten...spannend!

Geplaatst

Fijn om te horen dat met iedereen goed gaat.

Bij mij ook volgens mij niet veel kwaltjes meer, alleen ik ben nog vaak moe en ik eet goed. Beetje heel soms zeurende stekjes . Ook iets meer energie voel ik in mijn llichaam ,maar dan wil ik ook daarnaar een doetje doen, dus ik probeer energie gelijkmatig te gebruiken. En wat de tijd gaat steeds langzamer en dat komt omdat mijn echo's worden steeds later gepland en dat vind ik minder, want ik wil zo graag weten hoe daar alles gaat en mijn schatjes wil zien . Ik hoop dat de tijd sneler gaat...

P.S>de geslacht vind ik ook leuk om te weten, maar niet zo belangrijk :meisje of een jongen het wordt-alles welkom, toch?

Geplaatst

Hallo Mei Mama's

Met deze Mei mama gaat het ook weer stukken beter, durf het alleen niet helemaal hardop te zeggen omdat ik daar de vorige keer keihard voor gestraft werd! hihi,, zie nog groen van die fijne weken. Ben wel nog erg moe, ga lekker vroeg slapen omdat ook ik elke nacht wel 1 of 2 keer wakker wordt omdat ik naar de wc moet! Daarna weer moeilijk in slaap komen! Maar zoals Ursela ook al zei kun je dan wel lekker wegdromen bij de gedachtes aan je kleintje!

Wij hebben over 2,5 week de volgende afspraak bij de verloskundige, volgens mij gaan ze dan alleen hartje luisteren en heb ik pas weer een echo met 20 weken. Nog even afwachten dus, wij willen wel weten wat het wordt, vooral omdat mijn man en ik zo verschillend zijn in het denken wat het wordt, ben wel benieuwd of mijn voorgevoelens kloppen! Voor de buitenwereld willen we het wel geheim houden, voor hen blijft het dus een verrassing!!!

Mijn buikje begint nu ook echt zichtbaar te worden, bij een 2de kindje inderdaad veel sneller dan bij mijn eerste. Toen zag je bij de 20 weken echo nog helemaal niks. Pas nog net in mijn gewone kleren maar wil volgende week toch de overstap doen naar in ieder geval zwangerschapsbroeken omdat het mijn gewone broeken nu niet meer zo lekker zitten!!

Vanmiddag uitslag van de combitest!!! Spannend!! Hoop dat het goed nieuws is want ik ben gewoon aan het werk, kreeg geen vrij geregeld en het ziekenhuis bij ons wilde zich perse aan de 2weken erna grens houden!!! ( ben wel met een hele lieve collega dus als het niet zo goed zou zijn dan, mag ik wel naar huis!! ) Maar daar gaan we hopelijk niet van uit!!!

Ik hoop dat we elkaar allemaal een beetje op de hoogte blijven houden!!!

Heel veel groetjes Cynthia!!xx

Geplaatst

Hei cynthia!

Fijn om te horen dat alles goed gaat en dat je minder groen ziet.

Heb je al een uitslag binnen?????? Spannend! Veel succes gewenst en dat het een super gezonde meibaby wordt.

Geplaatst

Hoi meisjes,

Moest even kijken hoe het bij jullie gaat hoor. Zit zelf bij juni 2010 te tikken. Doen jullie allemaal de combi test?

Liefs

Natas

Geplaatst

@Natas: Zoals je gelezen hebt, heb ik inderdaad de combinatietest gedaan. Verder

gaat alles goed en ik hoop dat het met jou ook goed gaat.

@Cyn: Heb je de uitslag al binnen?

@Ursula: Ik vind al dat de tijd heel snel gaat. Zo kreeg ik te horen dat ik zwanger

was en morgen ben ik alweer 14 weken onderweg. Voor je het weet ben

je aan het bevallen (en dat is nou niet iets waar ik heel erg naar uit zit

te kijken).

Sandy

Geplaatst

Hei Natas/otjes,

Ik kijk ook altijd bij de juni-2010-moeders. Bij jullie zijn er veel meiden, dat is leuk.

Ik doe geen combinatietest. Twee redenen. De eerste is dat ik in noorwegen woon en het hier niet gestimuleerd wordt. Ze willen een samenleving waar niemand wordt uitgesloten en daar hoort een ander beleid bij. Je krijgt hier alleen combitest (nekplooimeting e.d.) aangeboden als je ouder bent dan 38 en als er medische redenen zijn. De eerste echo is normaal hier in week 18. Gelukkig heb ik er al eentje gehad vanwege IVF in week 7. Maar nu is het wachten tot week 18.

De tweede reden is een gevoelsmatige. Het leven in mij voelt als een deel van mij. En mijn man vind het onzin dat ik uberhaupt over die test nadenk. Hij is erg positief ingesteld. We kunnen namelijk wel naar een privekliniek toe voor een nekplooimeting, het is niet verboden of zo hier.

Ik vind het een erg moeilijke beslissing maar nu ik hem eenmaal genomen heb voelt het ok en juist.

Waar ik nog wel een beslissing over moet nemen is de inenting tegen varkensgriep (mexicaanse griep in nl). Daar ben ik nog niet over uit. En jij?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden