Ga naar inhoud

Uitgeteld in MEI 2010!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Voor alle mei-mama's, een heel gelukkig 2010!

Ursela, wat een verhaal zeg. Ik ben blij dat het nu allemaal beter met je gaat en dat je klachten over zijn. Lijkt me niet echt fijn om mee te maken. Pas goed op jezelf.

Liefs, Dorine

• Reacties 362
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dag dames,

Allereerst nog de beste wensen voor dit nieuwe jaar!!!!!!!

Oud en nieuw hebben we goed doorstaan, al had ik woensdag een behoorlijke dip-dag. Mijn man hoefde maar naar mij te kijken of ik zat alweer te huilen. Bah bah bah, wat een prutdag.

Maar oudjaarsdag was het gelukkig weer over en 's-avonds kon ik Rick niet binnen houden toen er vuurwerk werd afgestoken. Zo trots als een pauw liep hij met een aansteeklont samen met zijn vader vuurwerk af te steken.

En nu, zitten we alweer 5 dagen in het nieuwe jaar. De kleine is erg bewegelijk, vannacht ook toen ik even naar de wc was geweest. Wel gezellig hoor, maar ook wel eens vervelend als ik wil slapen. Maar het hoort erbij!!!!

Begin februari komt er een paragnost bij ons thuis en we hopen dat hij ons meer over Maaike kan vertellen. Aan de ene kant ben ik sceptisch, maar aan de andere kant vind ik het ook wel erg spannend. Je weet natuurlijk niet wat je gaat horen en of hij iets kan vertellen. Nou ja, het duurt nog even.

Meer nieuwtjes heb ik op dit ogenblik niet.

Groetjes,

Sandy

Geplaatst

Hallo Hallo,

Sandy wat spannend dat er dalijk een paragnost gaat komen. Ik geloof daar eigenlijk wel in en ik hoop echt dat je daar je antwoorden vindt die je zoekt. In ieder geval dat je er een goed gevoel aan over houdt!! Wat leuk om te lezen dat Rick zo stoer achter papa aanliep om het vuurwerk af te steken, onze Armin hing bang bij mama in armen / nek te hangen, hij vond er maar niks aan en toen het de volgende ochtend nog een beetje doorknalde zei hij Mama is het nu nog niet klaar?? haha echt een durfal, NOT!

Ursela, wat een verhaal zeg, ik hoop dat je nu geen of weinig pijn meer hebt. Wel schrikken zeg!! Gelukkig was alles goed met je mooie meisje!

Bij ons is het oud/nieuwjaar ook goed gegaan. Wel erg moe erna maar was wel heel bijzonder! Vond toen het 00.00 uur was en al het vuurwerk de lucht inging toch wel even heel erg bijzonder, over een paar maanden hebben we allemaal een kleintje!! Stond er erg bij stil op dat moment en moest er ook een traantje om laten.. Hoezo emotioneel!!

Nog 3 weekjes en dan de groei echo..Ben best wel zenuwachtig! Waarom onze zoon zo licht was is niet echt bekend, ze hebben me toen "afgescheept "met het antwoord dat Ivf / ICSI kindjes vaker licht waren.Ik heb toen niet verder gevraagt, misschien dom maar nu niet meer terug te halen. Ik zal jullie op de hoogte houden!!!

Heel veel liefs xx Cyn

Geplaatst

Hei!

Sandy, speciaal dat er bij jullie thuis een paragnost gaat komen. Hoe voel jij het contact met maaike zelf? Spannend hoor.

Ik moest wel lachen bij de twee totaal tegenstrijdige verhalen, van stoere rick en sceptische armin.

Cyn, ik vergeet ook altijd de juiste vragen te stellen op het juiste ogenblik. Ik neem aan dat armin alles snel ingehaald heeft?

Ik ben deze week gewoon aan het werk gegaan en dat gaat goed. Soms voel ik dezelfde pijn weer opkomen maar die zakt dan ook meteen weer weg. Maar ik heb er vertrouwen in dat hij niet weer helemaal terugkomt. Dit omdat ons meisje veel rustiger is geworden. Alsof zij reageert op wat er in mijn lichaam aan de hand was. Ze was zo enorm druk vier dagen lang rond de jaarwisseling, dat ik zelfs af en toe dacht, ojee, en het wordt nog harder (het schoppen). Maar nu is ze weer gekalmeerd, ik voel haar nog wel vaak maar dat is prima, een speciaal contact. Ik wordt er gelukkig niet wakker van snachts zoals jij sandy. Mijn man heeft haar nu ook voelen bewegen. Ik lag al te slapen en hij lag een boek te lezen met zijn hand op mijn buik, toen was zij dus wakker en lekker aan het bewegen.

Mijn borsten zijn de laatste weken weer erg gevoelig en ook gegroeid. Het is nu minus 26 en het lijkt wel alsof de kou er naalden in prikt, terwijl ze toch lekker warm onder veel lagen wollen kleding zitten.

Ik vind het fijn om te lezen dat alles goed gaat met de mei-dames. Arriva, hoe gaat het met jou?

Liefs uit het noorden

Geplaatst

Dag meiden. Wat heb ik jullie gemist ! Eerst wenst ik jullie een liefdevol en gezond 2010 met gezonde beebs !

Al hele lange tijd kon ik me hier niet inloggen :happydance:. Mijn comp is verbouwd, alle mails, inloggegevens, alles was weg. En na meerdere keren te proberen hier weer inteloggen, waren geen succes pogingen. Ik baalde ontzettend van, dat ik niks kon jullie toesturen. Ik kon alleen lezen nog gelukkig. Wat een nieuws hebben jullie allemaal ! Bewegende buiken, parognoste, schrikoudennieuwavond voor Ursela.....

Gellukig nog bij iedereeen goed gaat en ik hoop dat zo blijft :toppie:.

Mijn boy:icon_flower: en ik haden 20 weken echo gehad en gelukkig alles nog goed gaat ..Zo veel geduimd voor die dag, was heel spannend, want was geen pretecho geweest en dan ook met hele strenge tante!! Maar nu een opluchting....Ik ga een tijdje na de cursus fit voor zwangeren en daar dansen we allemaal met onze bole buikjes. Heel leuk . Mijn buik beweeg nog niet, doordat aan de voorkant van de buik heb ik placenta ligen en alle shoppen kan ik niet voelen, maar regelmatig ik voel veel veel gerommel daar en daar.

Soms zie ik me in de spigel en ik mis mijn slanke lijf tot de tranen, maar als ik aan het kindje denk, dan dit gevoel gaat snel weer over. Mijn manlief moet veel best doen om mijn vrouwelijkheid op te buren.(zeg ik dat goed :-)?)

Leuk weer bij jullie zijn, ik hoor graag van jullie , wanneer hebben jullie volg. afspraken en wat hebben jullie al echt al voorbereid?

Ursela, weten daar ook niet waarom had je die pijngevoel ?

Tot zo.Ariva

Geplaatst

Foto-RPQDA4WR.jpg

Hallo meidames,

Hierbij een fotootje van mijn buikje. Ik ben ook wel benieuwd naar die van jullie.

Arriva, fijn dat je er weer bent en dat alles goed gaat. Volgens mij is het een zwangerschapskwaaltje om snel te huilen/tranen te hebben. Gelukkig heb je een lieve man die je troost.

Geplaatst

Hi Ursela, mooie buik al hoor! Ben ook altijd heel benieuwd naar de buiken van anderen, leuk om te zien.

Groetjes Dorine

Geplaatst

Mooi buiki Ursela...Als ik een tijd heb maak ik een serie foto's en zet ik die ook hier.....maar nu tijd is een luxe voor mij....Wanneer willen jullie precies stoppen met werken...ik twijfel over de tijd....aan eene kant wil ik ook rust en goed voorbereiden voor mei , aan andere kant ik ben baang dat ik me ga vervellen thuis...moejlijke keuze..

Geplaatst

Hallo dames,

Vandaag ben ik weer goedgekeurd door mijn gyn. Bloeddruk was goed (110/75), ik voel me goed en het hartje van de beeb klopte ook goed.

Over 3 weken heb ik een groei-echo en daarna weer een "apk-keuring" door de gyn.

Ik probeer zo lang mogelijk door te werken, want ik heb een eigen zaak. Je kan wel eerder stoppen, maar dan is er ook geen geld. Wel vraag ik een uitkering aan (die is er voor zwangere zelfstandigen) maar dat is ook de moeite niet. Ik zie wel hoe het loopt.

Sandy

Geplaatst

Hei mei-meiden!

Sandy, leuk om te lezen dat het zo goed gaat met jou en je buik. Hoe zit het als zelfstandige met verlof na de geboorte? ik zou het wel oneerlijk vinden als je als zelfstandige gedwongen wordt (financieel) om later te stoppen en eerder weer aan de slag te moeten. Hoe vind rick het nu dat hij een broertje krijgt?

Vandaag ook op apk geweest bij de verloskundige. Alles goed. Er komt zowaar een dag zwangerschapscursus hier in het dorp, blijkbaar zijn er nu genoeg zwanger om zoiets te organiseren. De kinderkamer is af!!! Jippie! De inrichting nog helemaal niet, maar vanaf nu ga ik lekker op zoek op internet. Mijn ouders komen langs in maart. Mijn mama kon het idee niet verdragen dat ze mij niet zwanger had gezien. Lief. En gezellig.

Cyn, heb jij je groeiecho al gehad?

Geplaatst

Hallo dames. Krijgen jullie ok allemal meer energie de laatste periode. IK wel en ben ik blij mee. Ik kan veel meer dingen doen en regelen.

Werken gaat makkelijker , alleen toch ik denk 1,5 manden voor bevalling te gaan stoppen.

Ursela , jou ouders komen in mart en dan gaan ze ook bij jou zo lang logeren tot dat kleintje wordt geboren ?

Wanneer wil jij stoppen met werken? Blij dat alles goed gaat met jullie.

Ik sluit me aan bij de mening dat als zelfstandige moet je zelf regels kunnen maken , maar die voor beide partijen goed uit moeten komen.

Zelfstandige moeders hebben veel moejlijker ermee. Ik hou van mijn beroep, maar Soms ben ik jalours op de vrouwen die wonen in eigen land en hebben gewoon een werkgever. DAt is wat ik mis, maar ik ben blij met mijn man, werk en ik wacht op mij superboy .

Geplaatst

Hallo dames. Krijgen jullie ok allemal meer energie de laatste periode. IK wel en ben ik blij mee. Ik kan veel meer dingen doen en regelen.

Werken gaat makkelijker , alleen toch ik denk 1,5 manden voor bevalling te gaan stoppen.

Ursela , jou ouders komen in mart en dan gaan ze ook bij jou zo lang logeren tot dat kleintje wordt geboren ?

Wanneer wil jij stoppen met werken? Blij dat alles goed gaat met jullie.

Ik sluit me aan bij de mening dat als zelfstandige moet je zelf regels kunnen maken , maar die voor beide partijen goed uit moeten komen.

Zelfstandige moeders hebben veel moejlijker ermee. Ik hou van mijn beroep, maar Soms ben ik jalours op de vrouwen die wonen in eigen land en hebben gewoon een werkgever. DAt is wat ik mis, maar ik ben blij met mijn man, werk en ik wacht op mij superboy .

Geplaatst

Hei arriva, fijn dat je meer energie hebt. Zo voor kerst zat je er nog aardig doorheen, gelukkig is dat nu weg. Mijn ouders komen voor 5 daagjes langs. En in mei weer.

Ik weet niet wanneer ik ga stoppen met werken, ik moet minimaal 3 weken voor uitgerekende datum stoppen maar ik kan me ook voorstellen dat het me op een gegeven moment niet meer lukt om patienten te verzorgen, ondanks dat ik de lichtste routes krijg toebedeeld zit er minstens 1 patient bij die getild moet worden. En ik merk dat ik nu een gewicht met me mee draag, vooral bij het douchen of aankleden van patienten, dan ga je toch op en neer en dat op is een stuk lastiger geworden, gebruik nu meestal ook een arm om me omhoog te duwen. Ik ga wel aan collega's vragen wat zij hebben gedaan. het credo is in ieder geval zolang als ik gezond ben blijven werken.

Ik mis nederland soms nu omdat ik zo veel extra vragen heb. Bv welke nationaliteit krijgt ze? Vannacht bedacht ik me opeens, hoe gaat dat hier met achternamen, in nld mag je kiezen en doe je zelf aangifte, hoe is dat hier geregeld? En nog een massa's vragen. Gelukkig allemaal van ondergeschikt belang.

Gisteren zat ik een boekje te lezen over borstvoeding wat ik van de verloskundige had meegekregen, daarin werd beschreven hoe zo'n hummeltje na de geboorte poogt te drinken. De tranen biggelden over mijn wangen, wat een super mooi moment moet dat zijn.

Naast zulke emo-aanvallen heb ik helaas ook al 'last' gekregen van zwangerschapsdementie, een boel dingen die ik normaal niet zou vergeten verdwijnen nu in een groot zwart gat. Haha. Dus mocht ik een tijdje niet meer inloggen hier dan zit mijn password in dat zwarte gat.

Geplaatst

Hei arriva, fijn dat je meer energie hebt. Zo voor kerst zat je er nog aardig doorheen, gelukkig is dat nu weg. Mijn ouders komen voor 5 daagjes langs. En in mei weer.

Ik weet niet wanneer ik ga stoppen met werken, ik moet minimaal 3 weken voor uitgerekende datum stoppen maar ik kan me ook voorstellen dat het me op een gegeven moment niet meer lukt om patienten te verzorgen, ondanks dat ik de lichtste routes krijg toebedeeld zit er minstens 1 patient bij die getild moet worden. En ik merk dat ik nu een gewicht met me mee draag, vooral bij het douchen of aankleden van patienten, dan ga je toch op en neer en dat op is een stuk lastiger geworden, gebruik nu meestal ook een arm om me omhoog te duwen. Ik ga wel aan collega's vragen wat zij hebben gedaan. het credo is in ieder geval zolang als ik gezond ben blijven werken.

Ik mis nederland soms nu omdat ik zo veel extra vragen heb. Bv welke nationaliteit krijgt ze? Vannacht bedacht ik me opeens, hoe gaat dat hier met achternamen, in nld mag je kiezen en doe je zelf aangifte, hoe is dat hier geregeld? En nog een massa's vragen. Gelukkig allemaal van ondergeschikt belang.

Gisteren zat ik een boekje te lezen over borstvoeding wat ik van de verloskundige had meegekregen, daarin werd beschreven hoe zo'n hummeltje na de geboorte poogt te drinken. De tranen biggelden over mijn wangen, wat een super mooi moment moet dat zijn.

Naast zulke emo-aanvallen heb ik helaas ook al 'last' gekregen van zwangerschapsdementie, een boel dingen die ik normaal niet zou vergeten verdwijnen nu in een groot zwart gat. Haha. Dus mocht ik een tijdje niet meer inloggen hier dan zit mijn password in dat zwarte gat.

Geplaatst

Hallo Mei Mama's

hier weer een berichtje vanuit Zuid Limburg....Het heeft een tijdje geduurd maar heb ongeveer 2 weken op de bank en in bed gelegen. ben nl van de trap gevallen. Samen met mijn zoontje liepen we naar beneden en toen knakte mijn linkervoet om. De laatste 5 treden gemist en zo voorover gekukeld. Dankzij het moederinstinct? heb ik me gedraaid in onze val zodat ik gelukkig niet op mijn buik terrecht ben gekomen. Heb mijn voet zwaar gekneusd en een flinke blauwe heup! Ben meteen naar het ziekenhuis gegaan omdat ik toch wel erg bang was dat er iets met ons kleintje aan de hand was. Daar 1 uur aan de scan gelegen maar met ons beebje gaat alles goed! Armin had alleen een bultje op zijn hoofd maar heeft er gelukkig verder geen last van gehad. nu na ongeveer 2 weken met pootje omhoog ben ik weer redelijk mobiel!! We zijn er erg van geschrokken maar gelukkig is er verder niks gebeurd!!

Ursela wat leuk dat je ouders komen. Lijkt me voor jou ook wel erg fijn om weer even samen met je ouders te zijn in toch deze speciale periode!! Ik hoop ook dat het werken goed blijft gaan. Lijkt me inderdaad toch wel lichamelijk erg zwaar werk wat je doet!! Ik vind het af en toe al heftig om Armin te tillen en die is maar 13 kilo.

Ik ga proberen tot 4 weken voor de bevallig door te werken zodat ik 12 weken erna heb! Met mijn 3 weken vakantie zou ik dan 15 weken hebben!

Groeiecho heb ik nog niet gehad, komende zaterdag zijn we aan de beurt, ben erg benieuwd, we hebben dan eerst 45 minuten pret echo en daarna nog 15 minuten opmeten! Volgens de verloskundige liggen alle kindjes tot 30 weken redelijk op 1 lijn en kun je pas vanaf dan wel of geen achterstand zien. weet dus niet in hoeverre de echo van zaterdag een heel goed beeld geeft omdat we dan nog net geen 26 weken zwanger zijn. Maar we wachten af en ik houd jullie allemaal op de hoogte!!

Nou ga nu snel weer aan het werk!! Heel veel groetjes en tot snel weer. xx

Cynthia

Geplaatst

hoi allemaal!

Ursela, ik moest even lagen over jou dementie, want mij overkomt hetzelfde en ik vind zo ganant...mijn nederlandse taal is slechter geworden , ik vergeet ter plekke dingen ,dus das is niet leuk om zo'n voor de klanten overkomen...niet iedereen begrijp het, heb ik het idee..

Mijn moeder komt in mei en in haar gevaal veel goedoe om hierheen te komen wegens visums.

Cyn, wil je voorzichtig zijn a.u.b.en ons niet meer bang maken met jou valdriften...:icon_smile:. Fijn dat alles weer goed uiteindelijk gekomen.

Ik hoorde vandaag dat bij 7 maanden moet hele babykamer goed klaar zijn en erkomt controle van kraamzorg..??:happy4: Nou, dan zijn we niet snel genoeg mee bezig dus..ik en mijn manlief moet opshieten dus.

Geplaatst

Hee Ariva, ik beloof ter plekke nu aan jou dat ik niet meer zal vallen hihi, was zowiezo niet meer de bedoeling want na 1 keer zo'n afdaling heb ik er wel genoeg van!! Fijn om te lezen dat je moeder in Mei komt, hoelang blijft ze??

Voor de rest.. Ik ben ook zo ontzettend dement aan het worden, Als ik aan het werk ben heb ik aan het einde van de dag overal memo blaadjes hangen en dan nog dingen vergeten... Aaaahhh ben blij dat mijn hoofd aan mijn lijf vastzit anders zou ik dat ook nog ergens vergeten!!!

Onze babykamer staat gelukkig al. ( we gebruiken het babykamertje van Armin ) We moeten alleen nog behangen en nieuwe gordijnen kopen. De nieuwe kinderkamer voor Armin is besteld en komt over 3 weken binnen, als we dan als een gek gaan inrichten ( manlief is heel relaxt dus dat lukt waarschijnlijk niet ) dan halen we het.

De vorige keer toen we het intake gesprek hadden van de kraamzorg vroeg ze wel hoe het met de spulletjes zat, toen heb ik maar gezegd dat alles oke was, ze heeft verder toen niet doorgevraagt en pas 4 weken voor de bevalling was alles in orde.. Dit wil ik deze keer liever niet meer want dat was best wel stressen op het laatst, terwijl ik toen eigenlijk lekker wilde genieten!!

Voor iedereen heel veel groetjes en tot snel weer.

Cynthia xx

Geplaatst

Hallo dames,

Bij ons is de babykamer ook al klaar. We gebruiken het kamertje van Maaike, is wel moeilijk, maar we hebben e.e.a. opgeknapt. Er is nl. laminaat gelegd en mijn hubbie heeft de meubeltjes geschilderd, zodat het er toch net iets anders uit ziet.

Laatst heb ik alles goed schoongemaakt (heel veel stof van het laminaat leggen) en alvast e.e.a. in de commode gelegd. Het enige wat ik dus nu hoef te doen, is zo af en toe schoonmaken en straks alles wassen, bedje opmaken e.d. Mijn moeder wast de gordijntjes straks voor me (ik ben daar niet zo'n held in) en dan kan de beeb wat mij betreft (tegen die tijd dan hoor) komen.

Ook qua inkopen doen ben ik aardig klaar, hoef alleen nog de luiers en Nutrilon 1 (voor de zekerheid / ik wil borstvoeding geven) te kopen. Gisteren heb ik nog een parasolletje, klamboe voor de wandelwagen en 2 knuffeltjes gekocht. O ja, ik kwam ook nog een zonnebrilletje tegen en die kon ik niet laten liggen!!

Voor de rest gaat het redelijk goed. Ik groei goed, heb over een week weer een groei-echo en daarna weer de "apk"keuring door de gyn. Het enige waar ik wel last van heb, is zo af en toe een stevige harde buik. Daar had ik bij mijn vorige twee zwangerschappen pas op het laatst last van. Misschien toch een teken dat ik het nog iets rustiger aan moet doen. De beeb heeft er volgens mij niet echt last van, die is levendig genoeg.

Vandaag ben ik toch langzaamaan begonnen aan een vlindersite voor Maaike. Het beginnetje is er, maar ik kon mezelf er nog niet helemaal toe zetten om het hele verhaal er in te doen. Daar moet ik me een soort van geestelijk op voorbereiden. Maar het begin is er....... kijk binnenkort wel of ik er verder mee ga en het verhaal ga schrijven.

Al met al is het toch weer een heel verhaal geworden.

Nog een prettig weekend!!!

Sandy

Geplaatst

Hallo Hallo,

Afgelopen zaterdag groei echo gehad! Op zich alles goed met de beeb, wordt waarschijnlijk weer een kleintje. Normaal gesproken groeien alle kindjes redelijk gelijk tot ongeveer 30 weken en zou er vanaf dan pas wel of geen achterstand te zien moeten zijn. Ten tijde van de echo afgelopen zaterdag was ik 25wk+6 dgn zwanger maar ons beebje had een groei van net 25 weken. Ongeveer 6 dagen verschil. Nu is het nog geen reden voor paniek en onze Armin was ook maar 2590 gram. Maar wel een reden om me wat beter in de gaten te houden! Heb de gegevens naar de verloskundige gestuurd en even afwachten wat ze er van zeggen!

Sandy, wat goed dat je aan een vlindersite bent begonnen. Een vriendinnetje van me heeft 2 dochtertjes verloren en heeft nu nog steeds hel veel steun aan de vlindersite. Zij zei wel ook dat het begin het moeilijkste was, het hele verhaal op schrijven, brengt toch wel hele heftige gevoelens met je mee! Ik hoop dat het je lukt..

Super zeg dat je babykamer al bijna helemaal af is!! Ik kan niet wachten totdat de kinderkamer van Armin klaar is zodat de babykamer ook echt babykamertje wordt! Had vorige week zo'n rare droom. Ik droomde dat de baby veel te vroeg geboren werd, en dat we in het ziekenhuis nog ruzie aan het maken waren over de naam en dat we het ziekenhuis koffertje wat nu natuurlijk nog niet is ingepast ook waren vergeten, kleertjes waren nog niet gewassen aaaahhhh, werd echt zwetend wakker! Hoop niet dat het een voorbode is... Probeer wel wat rustiger aan te doen. heb ook af en toe flinke harden buiken, echt een teken dat het teveel is... Dus echt rustiger aan doen!!!

Nou ga maar weer eens aan het werk!! tot snel allemaal...

xx Cynthia

Geplaatst

Hei!

Sandy, Oei, ik kreeg een portie nesteldrang van je verhaal. Alles al in huis en af.Wat goed dat je hubbie de kamer en meubeltjes heeft geschilderd. Dat lijkt me gevoelsmatig erg goed. Wat voor kleuren heb je gekozen?

Ik wist niet wat een vlindersite was en heb gesurfd. Dat is heftig! Ik snap dat je niet 1-2-3 je verhaal kan opschrijven. Naar wat ik begrijp hebben mensen ook veel steun eraan.

Denk je dat die harde buiken door stress komen? Ik heb soms ook een dag een harde buik en ik had gelezen dat als het een constante harde buik is, dus niet op een dag hard-zacht-hard-zacht dat het ook kan zijn dat alles uitrekt/groeit. Maar als het erg wisselend is op een dag is het duidelijk gerelateerd aan stress.

Cyn, doe de groei maar goed in de gaten houden, hoop dat jullie kleintje wat groter wordt. Hier hebben ze geen groeiecho's, vraag me af waarom niet. Lag hij lekker te bewegen op de echo?januari is zeker een drukke tijd op je werk? Allemaal mensen die verlangen naar zomer en weg. Lukt dat jou..rustiger aan doen? Lijkt me wel moeilijk met een kleine in huis en werken.

Arriva, super dat je moeder langskomt, hoe lang blijft ze? Niet gaan stressen omdat je niet alles af hebt hoor, nergens voor nodig. Dat komt wel goed. En anders kan je sommige dingen altijd nog kopen. Dit zeg ik wel dapper maar bij mij wordt die nesteldrang steeds groter.. Ik zou eigenlijk deze maand beginnen met alles aanschaffen maar dat laat een maandje op zich wachten, een nieuwe 40 meter lange speciale verwarmde waterleiding leggen was een erg grote kostenpost deze maand. Maar stromend water is toch wel prettig in huis. Grote dingen hebben we haast niet meer nodig, een kommode nog wel. Alleen alle kleine dingen...daar zie ik nog wel tegenop. Ik vind het al zo moeilijk om dingen te vinden hier. Ga binnenkort maar eens met een vriendin met een lijstje erbij babbelen, waar zij alles vandaan haalt. Ik wil trouwens gaan bakeren. Heeft iemand hier ervaring mee? mijn zus en schoonzus hebben het ook gedaan en die zijn positief erover. Mijn moeder vind het maar ouderwets van me, haha.

Tot snel!

Geplaatst

Hoi,

De kleur van de babykamer is groen, daar kun je alle kanten mee op. Dit was ook de kleur bij Rick en Maaike, alleen zijn het nu 5 verschillende tinten die goed bij elkaar passen (en echt niet te druk) ipv 3 tinten. Ik heb de keus aan manlief overgelaten en mij er verder niet mee bemoeid, want dan zouden we alleen maar meningsverschillen hebben. Want wat die in zijn hoofd heeft........maar het is heel mooi geworden.

Nu zitten we in spanning voor de echo van volgende week, want we hopen nu eindelijk duidelijkheid te krijgen over het geslacht. Ze dachten bij de 16-weken echo dat het een jongen was, maar met de 20-weken echo lag hij/zij niet stil genoeg om het bevestigd te krijgen. We wachten het maar weer af.

@Ursula: over inbakeren gesproken. Ik heb daar zelf geen ervaring mee, maar mijn zusje doet het wel bij haar zoontje Lucas en voor hem werkt het heel goed. Hij was nl erg onrustig met slapen en slaapt nu stukken beter. Wel jezelf goed laten voorlichten hierover!!

Verder geen nieuwtjes.

Sandy

Geplaatst

Dames. Inbakeren , wat is dat precies en met welke bijgerecht moet je dat eten ?:happy3:

zo te zien idereen druk mee bezig met voorbereidingen. goed so, vooral omdat dit zo leuk is.

Ik kreeg veel info van buitenaf en soms mis ik de tijd om rustig alles te denken en te lezen en alles goed te kunnen doen. ik wil op een mooi eiland zitten met veel boeken en internet en in rust genieten en wachten op mijn kereltje.Is dat hormonen of wet ik het niet? ))

Volgens mij werk en zwangerschap dat is de grootste dillema op dit moment in mijn leven. Petje af CYN ,dat je kan alles gooed te combeneren. Maar ik vraag me af of de kwaliteit van de leven daar door kan wel verminderen...Wat ben ik filosofisch zeg.

Vlinderssite lijkt me goed idee om nare ervaringen mee te delen, maar ik vind dit zo erg dat ik durf niet eens over te kunnen denken en over praten. DAt is iets voor deskundige en de mensen met ervaring daarmee.

Leuk om jullie berichten te lezen en ik blij dat alles bij iedereen zo goed gaat.

Ursela, daar waar je woon moet heel romantisch zijn , als je heb zo weinig cervice en luxe .)) Knap van jou. Blijven jullie daar ook voorgoed?

P.S. Harde buik heb ik als ik te druk heb, dus weet niet als het goed is..

Tot straks.

Geplaatst

Hei!

@sandy, goh, dat het toch nog spannend is voor jullie of het een meisje of een jongentje is! Ik ben een beetje jaloers, wil ook een groeiecho.

Ik heb een dik boek gekregen over inbakeren en ben dat aan het doorspitten. Regelmatig schieten de traantjes me in mijn ogen van ontroering wat niet zo bevorderlijk is voor mijn leessnelheid.

Leuk dat je groen hebt gekozen, ik heb op de bovenverdieping ook wit met groen, fijne vredige knusse kleur vind ik.

@arriva, inbakeren is het inpakken van je kleintje in doeken en wel zo dat hij/zij zich niet kan loswurmen, zit dan tot aan het kinnetje in doeken. Het schijnt vertrouwd te zijn voor kleine ukkies omdat ze gewend waren ingeklemd in de baarmoeder te zitten. Bovendien helpt het vaak bij onrustige slapers. Nuja, er zijn veel argumenten voor te vinden maar ik ben absoluut geen expert, tegendeel helaas. Ik ga het gewoon proberen.

Ik heb veel luxe hoor vind ik, noorwegen is nu niet bepaald een arm land en we werken allebei dus qua inkomen zit het ook prima. Alleen zijn de afstanden hier veel groter dan in nederland. Ik heb je een pb gestuurd met mijn hyvesadres, daar staat ook een fotootje op van ons stulpje. Ik weet niet of jij hyves hebt. Romantisch is het wel een beetje vind ik. Vandaag is bv zooooo mooi, zon schijnt, er is gisteren zo'n 40 cm sneeuw gevallen en het is een sprookje nu. Vanavond kampvuurtje met vrienden in de sneeuw, zin in!

Voorgoed? Geen idee? Het bevalt me enorm maar ik weet niet wat de toekomst voor ons in petto heeft.

Verder gaat alles goed met de zwangerschap. Ik vind het soms wel jammer dat anderen nog steeds niet kunnen zien dat ik zwanger ben, is me nog maar een paar keer overkomen dat iemand het zag uit zichzelf, iedereen denkt dat ik zo dik ben geworden. Dat vind ik jammer want ik ben zooo trots op mijn buikje en zo gelukkig ermee. Mijn lief en ik vinden het wel een enorme buik.

Ik vind het een mijlpaal om morgen in week 25 te zijn aangekomen. Iedere week betekend meer overlevingskansen voor ons meisje, ik kijk dan ook uit naar de volgende mijlpalen.

Ik weet niet hoe het met jullie is maar ik doe vaak en veel genieten (de kleine kwaaltjes doen daar niets aan af).

Geplaatst

Hallo dames...hoe verloopt het allemaal ???

Ik had een echocontrole en bloedonderzoek en bij het bloed vonden ze te veel zuker in eens. Dat komt denk ik door te veel eten van de laatste tijd. Om mijn energie op de pijl te houden at ik veel zoete spullen en kolhydraten. En dat was fout. Ik ben gelijk waker geschudt ! Ik ben nu op het diet , maar met minder energie natuurlijk...ik probeer nu meer sporten, zwemmen en kofie mischien? drenk iemand van jullie koffie? Ik deed dat niet , maar om te werken en niet als een zombi te kunnen lopen , moet ik wel proberen mischien.

War gezellig daar bij jullie Ursela. We hebben hier ook sneuw, maar ik wil hiervan in slap van komen.

Ik denk belangrijkste dat je zelf maar weet wat onder jouw hart groeit.

IK wordt soms zo emoitioneel bij kinderspullenafdeling en daarom probeer ik maar belangrijkste spullen eerst te kopen .

Hebben jullie nieuws?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden