Ga naar inhoud

Uitgeteld in MEI 2010!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ha Ursula, ik ben ook van het juni-topic, maar lees hier ook meestal wel mee (want als de kleine zich twee weken eerder aandient, dan ben ik toch echt een mei-mama :toothy4:. Over die inenting heb ik ook gedacht, maar mag die wel dan in de eerste 3 maanden? Ik denk dat ik het niet ga doen. Ik ben zelden echt ziek en verwacht dus nu ook er niet ziek van te worden. Ik ben ook niet geheel overtuigd van de schadelijkheid/onschadelijkheid van de spuit zelf voor het kindje... Overigens, ik typ ook mee op een amerikaans forum en daar flippen mensen helemaal als ze géén inenting krijgen... zo zie je maar weer...

• Reacties 362
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Esk / Ursula,

Voor mijzelf heb ik al besloten dat ik mij niet laat inenten tegen de Mexicaanse griep. De meest voor de hand liggende reden voor mij is, is dat ze niet zeker weten of de inenting geen schadelijke gevolgen hebben voor de baby. Zolang ze dat nog niet zeker weten, laat ik mijzelf niet inenten.

Sandy

Geplaatst

Hee Allemaal,

Vanmiddag telefoontje gehad van ziekenhuis ivm de uitslag van de combitest. Uitslag was goed. kans is 1 op 4400. Alleen dacht ik dat ik bij mijn vorige zwangerschap een kans had van 1 op bijna 15000?? Nu begin ik toch wel te twijfelen. Wat waren jullie uitslagen????

Ik laat me ook niet inenten tegen de mexicaanse griep, er zijn helemaal nog geen resultaten bekend wat het met het kindje doet en zolang er nog niks bekend over gemaakt wordt laat ik me niet inenten. ben wel wat voorzichtiger, als iemand griep in mijn buurt heeft probeer ik die wel wat te ontwijken en ben nog voorzichtiger met hygiene. Ben verder bijna nooit ziek, dus even afkloppen.... Hopelijk wordt ik deze winter ook niet ziek!!

Hopelijk houden jullie me op de hoogte met jullie uitslagen, begin toch wel erg te twijfelen.....

liefs cynthia

Geplaatst

Hoi Cynthia,

Bij mij was de uitslag 1 op 12.000. Volgens mij was dat bij mijn vorige zwangerschappen ook zo of zelfs iets hoger.

Als je nu heel erg twijfelt, zou ik gewoon maandag er nog een telefoontje aan wagen. Je kunt maar beter zekerheid hebben.

Sandy

Geplaatst

Hoi, hoi,

Ik laat mij ook niet enten voor de mexicaanse griep. Ben vrijwel nooit ziek en ze weten niet wat voor gevolgen het heeft.

Liefs

Geplaatst

Hallo dames. Het is buitengewoon dat ik zit hier om 1 uur s'nacht om aan jullie bericht te schrijven. Meest heb ik geen slaap s'ochtends vroeg...

net als jullie in algemeen.

Mijn nekplooimeting over 1 week en ik maak me beetje zorgen erover ..maar ik blijf positief natuurlijk hoe dan ook .

voor zover ik het weet via media tegen mex. griep zwangeren kunnen krijgen v.a. 3-4 manden heb ik gehoord, dus afwachten hoe het werkt in de werkelijkheid....ik wordt eerlijk te zeggen niet echt blij over het nieuws erover...ik eet extraaaaaa vit C en ik was mij handen veel vaker.

verder ik ben of te moe of weer heel fit....opzoek na balans dus...

Lieve groet, Ariva

Geplaatst

Hei arriva! Dat was een vroegertje.

Maak je maar geen zorgen over de nekplooimeting, het is vast allemaal goed.

Ook ik volg het nieuws over de varkensgriep met argus-ogen. Baal en beetje dat ik hierin een beslissing moet nemen, nog even wachten tot de dertiende week voorbij is en dan moet ik eruit zijn wat ik doe. Ik ben al heel mijn zwangerschap licht verkouden, snotterig en niezen. Dat ben ik normaal nooit. Schijnt wel te helpen tegen vark.griep ha ha.

Ik neem de vitamines puur mama van vsm. Daar zit al extra vitamine C in. Ook ik ben op zoek naar balans. Voelde me vorige week erg fit maar vandaag was het moeilijk om op gang te komen. Deze week ga ik het familie vertellen. Zin in, ik wacht wel tot mijn man ook thuis is, ik hoop dat hij vanavond zin heeft om met mij achter skype te kruipen.

Lieve arriva, maak je maar geen zorgen, ik weet zeker dat we hele mooie gezonde mei-baby's op de wereld gaan brengen!

Geplaatst

Cyn, weet je al iets meer over de uitslag? Het klinkt mij in de oren als een hele hele kleine kans wat zeiden de dokters hierover? Heb je om advies gevraagd?

Geplaatst

Eindelijk is het zo ver, Ursela! Wat een bijzondere dag zou zijn als je dat aan iedereen mag vertellen. Woow!

Zien mensen aan jou dat iets veranderd aan jouw lijf , zonder dat je aan ze verteld , reactie of opmerkingen ?

Ik moet nog effff afwachten en ik blijf mij dagen aftellen.:sick:Mijn pa en ma weten het al...., maar de rest niet .

Geplaatst

Hee Allemaal

Even een korte update. Ik was echt wel even geschrokken toen ik de uitslag kreeg. Het klopte inderdaad dat bij mijn vorige zwangerschap de uitslag 1 op 15.000 was. Nu inderdaad een stuk lager, oftewel het risico hoger. Ik heb nog gebeld met de verloskundige maar volgens hun is mijn uitslag van nu een heel normaal resultaat. Het is dan ook niet nodig om verdere onderzoeken te doen omdat het nu ook nog steeds 0,0...? procent kans is. ik ga er dan maar gewoon vanuit dat het goed is en probeer me niet al teveel zorgen te maken.. Vind dat wel best wel moeilijk hoor.. Op naar de 20 weken echo dan maar he.. Kunnen ze weer meer zien en controleren en meteen even kijken of we een mannetje of vrouwtje mogen verwachten.

Ik ben er nog niet helemaal overuit over wel of niet inenten!!!! Mijn gevoel zegt niet doen omdat er nog maar zo weinig onderzoek naar de effecten wat het met het kindje doet is gedaan. Je spuit toch doodvirus je lichaam in? Mij lijkt dat echt niet gezond voor nog zo'n klein kindje, wat nog vollop in de groei is. Maar aan de andere kant ben ik aan wel weer bang ( gemaakt ) dat we toch in een risico groep zitten en als we ziek worden dat je dan kans hebt dat het je fataal wordt?? Ik slik ook extra vitaminen ven probeer zo hygienisch als mogelijk te leven maar ja je kunt toch niet elke bacterie afweren!! Vind het nog steeds erg moeilijk.. heb de oproep nog niet gehad dus heb nog even de tijd om er over na te denken!!

liefs xx cynthia

Geplaatst

Hallo!

Ik snap dat je geschrokken was Cyn maar ik ben erg blij voor je dat het niet veel te betekenen had en dat de kans enorm groot is dat je een gezonde baby gaat krijgen.

Ik ben inmiddels in de twaalfde week aanbeland. Pffff, toch stiekem wel een opluchting. En ik heb het mijn familie verteld. Omdat ik in noorwegen woon werd het met skype, had het ze liever persoonlijk verteld maar een reisje naar nld zit er niet in (moet er ook niet aan denken, ging vorige weekeinde naar levanger, zo'n 3,5 uur rijden hier vandaan een vriendin opzoeken dat was best wel oververmoeiend. Zo lang rijden). Mijn ouders reageerden super blij en ook vooral verbaasd. Ik moest het drie keer zeggen voordat het bericht doordrong bij mijn vader. Mijn moeder heeft meteen heel de rest van de familie gebeld want een uur daarna kreeg ik al het eerste felicitatietelefoontje van een tante. Mijn zus haar eerste reactie was een beetje bozig: dat ik haar eerst had moeten vertellen dat ze moest gaan zitten. Ze was helemaal beduusd en ook erg blij. Ze heeft er erg veel zin in om een klein nichtje of neefje in haar handen te houden. Ik voel me zelf wel overdonderd door al dat blije medeleven, kan daar wel emotioneel van worden.

Hoe gaat het verder met jullie en de kwaaltjes? Zijn die al aan het afnemen? Ik ben inmiddels 1,3 kilo aangekomen maar nog steeds geen noemenswaardige buiktekenen. Verder krijg ik steeds meer energie ondanks dat ik vaak snachts uit bed moet om te plassen. Wat ook is veranderd is mijn ontlasting. Misschien een beetje onsmakelijk om te vertellen maar die is heel vast en traag geworden. Nu las ik dat dit erbij hoort en dat veel vrouwen hier last van schijnen te hebben. Ik heb er nog geen last van maar ik denk wel dat die 1,3 kilo mede daarmee te maken hebben want ik eet niet meer dan anders.

Ook ik ben een inentingtwijfelaarster. Ik weet niet wanneer ik overgehaald wordt.

Ik ben benieuwd naar hoe het gaat met jullie en jullie beebs,

Oja, mijn volgende afspraak met de Vk is 23 november.

Geplaatst

Hee Ursela,

Zo onsmakelijk vond ik je verhaal over je ontlasting niet hoor hihi.. ben zelf ook wel een mede slachtoffer, herken precies je kwaaltjes, maarja dit hoort er nu eenmaal bij, ik probeer veel water te drinken zodat het allemaal wat makkelijker gaat, en mijn verloskundige gaf me de tip dat er van de roosvisee lacti.. nogiets moet bestaan, wat niet schadelijk is voor ons beebje maar wel goed vor de uhh stoelgang hihi. Als je wilt kan ik je de naam precies even opzoeken, ze had me nog een "wondermiddeltje "gegeven maar daar weet ik de naam ook zo snel niet van ( zwangerschapsdementie?? ) zoek ik wel voor je op oke!!

Wat super fijn voor je dat je nu ook uit de "risico weken " bent en dat je het je familie hebt kunnen vertellen!!

Ik neig iedere dag meer naar het niet intenten. Ik ben gewoon zo ontzettend bang dat het uiteindelijk wel schadelijk voor de baby is. Er zijn nog zo weinig of zelfs geen tests gedaan, vind het erg akelig en op internet wordt je er ook niet heel veel wijzer van, vind ik. Op sommige sites raden ze het af vanwege de nog niet bekende bijwerkingen of wat het met het kindje doent en op andere sites wordt je voor gek verklaard als je het niet laat doen.. AAAHHHH... Wat nu...

Zelf ben ik nog helemaal niks aangekomen maar dat heeft waarschijnlijk meer te maken met het feit dat ik zo veel heb moeten spugen in het begin, toen ben ik waarschijnlijk afgevallen wat er nu weer bij zit. Heb het alleen niet precies vanaf het begin bijgehouden.

tot snel allemaal...

groetjes Cynthiax

Geplaatst

Hallo mede Mei 2010 moeders,

Dat obstipatie verhaal komt mij ook heel bekend voor. Ik heb er ook behoorlijk last van (net als bij de zwangerschap van mijn dochter / bij mijn zoon had ik het niet zo).

Qua aankomen valt het bij mij ook nog wel mee, maar ik heb al een aardig buikje. Dat is ook niet zo gek, want het is bij mij de 3e keer.

Voor de rest heb ik weer wat meer energie dan eerst, maar ben 's-avonds nog wel snel moe. Ook ben ik behoorlijk verkouden, mijn neus zit weer dicht (dan slaap je ook zo lekker, maar niet heus). Ik hoop dat het snel weer over is.

Alvast een prettig weekend.

Sandy

Geplaatst

Hallo allemaal.. Leuk weer over jullie te lezen en mij eigen kwaltje vergelijken met die van jullie.

Voor mij is ieder dag een avontuur een beetjte, want ik weet niet hoe ik me weer gaan voelen of beleven. Ik blijf vaak stil te luisteren na mijn lichaam en ik moet zeggen dat ik ben wel goed aangekomen en dat durf ik niet meer op de wegchaal te staan. Ik voel me net een kou :B-0020:en minder eten is geen optie, want mijn beeb veel nodig heeeft. Ik ben snel duizilig tot soms misselijk, als ik weer niet ga eten. Ik eet ook andere dingen wat nooi vroeger gehad. Ik kijk na mijn foto's van vroeger toen ik slank was en de tranen komen vanzelf. Maar ja , nu andere dingen belangrijk geworden , dus ....

IK ben beetje verkouden en ik denk oook wel eens soms , wat ik moet doen als erger wordt.. Warooom weet niemand daar antwoord op ? Dat maakt me soms boos. We willen toch gewoon ons beebs beschermen. Dat heeben wij toch recht op? Verder iki eet veel mandarijnen en cotroenen voor de goede hoop. A.s maandag mij echo - test. Ik blijf duimen...

Geplaatst

Hallo mei-den,

Leuk om te lezen hoe het nu met jullie is. Vooral erg fijn om te lezen dat alles goed gaat met de mei-dames. Ik vind het nog steeds erg jammer dat we maar met zijn vieren zijn. Er zijn zoveel op dit forum en het liefste zou ik iedereen meeslepen naar een uitgeteld in...topic. Gisteren, toen ik een aantal verhalen las, wou ik zo graag dat je iets kan doen om anderen te helpen. Helaas is hier geen moedersvoormoeders project. De afstanden zijn ook te groot voor zoiets.

Zo te lezen worden bij eenieder de kwaaltjes minder. Dat is fijn.

@cyn, heb je nog de naam van dat wondermiddeltje uit een grijs hoekje opgedoken? Roosvicee hebben ze niet hier, laat staan de lactivariant. Hoef je inmiddels wat minder te spugen?

@sandy, hopelijk ben je al minder verkouden. Misschien heb je zin om een keertje en foto van je buik hier op te zetten? Maar ik kan me ook voorstellen hoor dat dit te prive is. Hoe gaat het nu met je gevoelens en maaike? Kan je de nieuwe zwangerschap al een eigen plaatsje geven? (of is dat een stomme vraag?)

@arriva, ik snap je frustratie over de varkensgriepvaccinatie. Ik baal er ook van. Ging de echotest vandaag goed arriva?

Alles gaat goed hier, ik had alleen de laatste drie dagen last van een nieuw kwaaltje, over-emotioneel. We gingen naar een SF-film en na 15 minuten liep ik huilend de zaal uit omdat ik het zo zielig vond voor die buitenaardse wezens...hoezo geen relativeringsvermogen meer???? Ik hoop dat dit kwaaltje snel minder wordt want hou er niet van zo'n emo-type te zijn.

Geplaatst

Hoi Ursula,

Helaas ben ik nog steeds errug verkouden, maar heb een neusspray die ik vooral voor het slapen gaan gebruik.

Ik wil best een keer een foto van mijn buikje op de site zetten hoor, geen probleem. Alleen even uitvogelen hoe dat moet, maar daar kom ik vast wel uit.

Ik probeer zoveel mogelijk toch van deze zwangerschap te genieten, maar heb, zoals eerder geschreven, toch ook zo mijn "huil"dagen. Die worden wel wat minder, maar zo heel af en toe voel ik mij behoorlijk dubbel. Dat zal wel zo blijven totdat de baby er is en dan eerst maar de 1e 10 maanden doorkomen. Vooral de 10e maand zal een stress-maand zijn. Maar ik heb contact met een goede psycholoog die ik ten alle tijden kan inschakelen (via mail / telefoon of afspraak).

Groetjes,

Sandy

PS Die foto komt binnenkort hoor!!!

Geplaatst

emo- , huildagen ? Dames, ik loop wat achter dan jullie in de zwangerweken, dus ik kan alleen maar blijven van jullie herhalen....ik ben soms ook zo emotioneel, dat ik moet constant zo soort psycholog voor mij zelf te spellen of mijn mannetje moet me snel een knuffel geven , zodat ik weer rustiger wordt. Combinatie van eigen bedrijfje en zwangerschap - is een slechte combinatie , vooral van iemand uit het buitenland, als ik .....ik wil een ruuuust..en meer genieten.!

ik vind ook jammer dat hier zo weinig mei-dames zijn om gespreken wat meer volle gaan te geven. maar ik ook blij al met jullie..iedereeen prettige zwangerschapsweken en vergeet ons niet!

mijn uitslag vandag was goed zeggen ze, dus met veel hoop hup naar de volgende echo's.. IK ben 12 weken dus.

Geplaatst

Hee Ursela,

Sorry dat ik de naam van dat wondermiddeltje nog niet had doorgegeven. (nu al last van de zwangerschaps dementie ) Uhh ik denk het zo'n beetje wel.. Vergeet echt alles.. Ik al het thuis meteen opzoeken en dan z.s.m. doorgeven oke!!

Lijk af en toe wel een zeef!

Ook ik heb mijn huil momenten, vind alles zielig, het hoeft niet eens een zielige film of serie te zijn maar kan al huilen bij de page reclame als het hondje zo schattig in beeld komt rennen haha hoezo een EMO- monster!! Kan zowiezo niks meer hebben als het over kindjes gaat, dan kan ik echt mijn ogen uit mijn hoofd janken. 9 gisteren tijdens sint-maarten, werd er erg veel aangebeld door verschillende kindjes die zoo schattig aan het zingen waren, en iedere keer weer als ik de deur dicht deed, moest ik bijna huilen van ontroering haha en mijn zoontje maar vragen, Mama waarom huilen?? Uhhh mama heeft iets in het oog, waarop hij dan weer zei, kusje erop en over!! haha

Ik hoop dat het goed gaat met alle mei mama's, dat we ( ook al zijn met niet zo vele ) elkaar toch op de hoogte blijven houden....

tot snel! groetjes Cynthia xx

Geplaatst

hoi Cyn, ik begrijp jou ook . Ik denk dat zwangere vrouw leven samen op dezelfde planet , alleen het is nog moeijete om elkaar goed op tijd te bereiken..))) iK HOORDE LAATST dat hier in onze stad heb je zo soort groep zwangere vrouwen , die samen bij elkaar komen en doen alle leuke activiteiten. Ik ga zeker doen v.a. 4-5 manden. Dus nog wachten. HOevel weken ben je ? gaat alles naar jou zin ? wil je ook prik hebben of vind je dat niks?

GROETJES, ARIVA:icon_sunny:

Geplaatst

Hi Arriva,

Ik zit zelf in het juni forum maar lees jullie verhalen ook mee. Het viel me ook dat jouw ticker niet klopt. Je schrijft een aantal dagen geleden al dat je 12 weken bent maar je ticker staat op minder...

Fijn dat het ook goed gaat met alle mei-mama's.

Groetjes Dorine

Geplaatst

Hoi Simonja..Inderdaad, ik ga timer wel aanpassen...thanks ervoor..Maar ik ben inderdaad 9.11.2009 12 weken en 1 dag geweest ...leuk dat jullie ons ook niet vergeten. Ik ga een keer ook bij jullie op bezoek..hi-hi..

Geplaatst

Ariva, ik vergeet jullie zeker niet. Vind het juist heel leuk om af en toe bij jullie te spieken hoe het gaat. Daarnaast is het ook altijd leuk om te lezen hoe het met jullie ging toen jullie zover waren als ik nu..

Moet trouwens een lekker gevoel zijn om die 12 weken voorbij te zijn, lijkt me heerlijk!

en je mag zeker even bij ons op bezoek komen, daar gebeurd ook genoeg. hahaha

Groetjes

Geplaatst

Ik lees hier ook altijd mee hoor. Ben natuurlijk redelijk aan het begin van juni uitgerekend, dus het zal me niet verbazen als ik misschien een mei-mama wordt.

Oh, trouwen, dat wilde ik nog vragen: Arriva, wordt je mama van 1 of 2 kindjes? Ik vroeg het me zomaar af...

Geplaatst

Hoi Esk. Ik verwacht wel een kindje en daar ben ik nu heel blij mee..., maar wel stikem hoopte op 2. Ik had afgelopen 3 manden veel kwaltjes, dus stel, dat nog 2 zat erin....((

Ja , in veel gevallen vrouwen iets ieder kindje kunnen krijgen , dan later, dus de kans in mei bij jou is het wel...))

Geplaatst

Hei!

Ik vind het ook erg leuk om op de hoogte te blijven van de andere mei-meiden.

@arriva, jij loopt helemaal niet ver achter hoor, een klein weekje op mij. En wie weet loop je me nog wel in.....

A.s. maandag heb ik een afspraak met de verloskundige. Ik ben benieuwd of het deze keer een nuttig bezoekje is. Ik denk dat ze vorige keer gewoon niet snapte wat ik daar kwam doen (noorwegen, pas zwangerschapcontroles na week 12). Ik kijk er wel een beetje naar uit. Het meest van al kijk ik uit naar de volgende echo, 15 december. Dan kan ik zelfs al zien of het een jongen of een meisje is! Dat is voor mij een soort magische datum. Pas daarna ga ik dingen kopen, en boeken aanschaffen en proberen te leren wat er allemaal nodig is om zo'n klein hummeltje te verzorgen. Gelukkig zitten er twee ervaren moeders in dit mei-topic! Pas daarna laat ik voor mezelf toe een babywinkel binnen te stappen. Heb die de afgelopen jaren zo gemeden, alles wat met onderwerp kind, baby te maken had was zo pijnlijk, dat ik een ambivalente houding heb gekregen tov zo'n winkel. Aan de ene kant ben ik superblij dat dit eindelijk deel uitmaakt van mijn leven aan de andere kant is al die onzekerheid, de maandelijkse teleurstellingen, de kapotte dromen niet 1-2-3- verdwenen. Soms vind ik mezelf zo'n troela. Ik wilde dat ik 100 procent kon genieten, en dat doe ik ook vaak wel, maar er zijn van die momenten op dagen dat ik nog steeds bang ben dat het voor ons niet is gegund.

Gelukkig heb ik dan nu een buikje alwaar ik twee handen op kan leggen en fijne denk-gesprekken mee kan hebben. Deze week hebben mijn man en ik definitief besloten dat het niet een extra vetlaagje is maar een beginnend buikje. Sindsdien probeert mijn man ook vaak te luisteren of hij het hartje al kan horen. Dat zijn ongelooflijk lieve momenten. Niet dat het lukt hoor, maar dat verwacht ik ook niet.

Zwangerschapskwaaltjes, tja, onderbroken nachten met toiletbezoekjes. Soms ben ik daar erg moe door. Ik heb geen wondermiddeltje meer nodig, stoelgang is moeilijk en hard maar met veel vezels eten en drinken blijft hij wel op gang. We zijn ook bezig met het opknappen van de toekomstige kinderkamer. Ik merk wel dat we het meteen helemaal goed willen aanpakken en hij is dan ook nu gesloopt tot aan de buitenmuren. Maar manlief heeft me beloofd dat het voor kerst al af zal zijn dus voor de tijd dat ik onbedaarlijke nesteldrang zal krijgen...

Alles gaat dus erg goed hier. Er zit nu een blije lachende ursela achter dit scherm.

En hoe gaat het met jullie???

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden