Ga naar inhoud

Uitgeteld in MEI 2010!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Met mij gaat het weer redelijk. Gisteren erg last gehad van een buikvirus en dan weet je het wel. Voel me nu nog een beetje slap.

Gisteravond nog een echo gehad en we weten wat het is, een jongen. Voor ons was dat een beetje een teleurstelling, want we hadden erg gehoopt op een meisje. Maar op zich maakt het natuurlijk niet uit wat het is, als het maar gezond is. Hij groeit goed en ligt helemaal op schema.

Nu maar hopen dat mama zich binnenkort weer beter voelt.

Sandy

• Reacties 362
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik hoop allereerst dat het met iedereen weer of nog steeds erg goed gaat!!

Allereerst om op je vraag terug te komen Arriva: Ik twijfel nog steeds heel erg over wel of geen griepprik, eerst was ik er van overtuigt Niet doen, toen dacht ik laat ik het maar wel doen en nu denk ik ??????? Wat ga jij doen? En wat heeft de rest gedaan??

Sandy, dat gevoel van teleurstelling herken ik een beetje.. Voordat onze zoon geboren werd ben ik alleens zwanger geweest, ons sterretje heeft alleen maar 10 weken in mijn buikje "gewoont" Op de een of andere manier heb ik altijd heel sterk het gevoel gehad dat dit een meisje zou zijn geweest en vandaar dat we haar ook Sterre hebben genoemd. Toen we er achter kwamen dat we de vorige keer toen we zwanger waren een jongetje kregen heb ik er toch wel een tijdje van "gebaald" Natuurlijk zijn we nu dolgelukkig met onze zoon Armin en ik zou hem voor geen goud meer willen missen maar toch... En voor jou natuurlijk helemaal... Natuurlijk zul je een pracht van een zoon krijgen en dolgelukkig zijn maar dat maakt de leegte er niet minder op!!!

Wij moeten nog 3,5 week wachten voordat we de 20 weken echo hebben, ben erg benieuwd of hij / zij zich tussen de beentjes laat kijken!!!

Ursela, de naam van het wondermiddeltje had ik je inderdaad nog niet gegeven. Had de verloskundige nog gebeld maar wat bleek dat dit middeltje helemaal niet zo goed is voor zwangeren??? Gelukkig heb ik je de naam dus niet gegeven. Bij mij helpt het ook heel erg als ik genoeg water drink, niet altijd even lekker maar het werkt wel. hebben jullie in noorwegen geen jochurtjes die speciaal voor de een goede darmflora helpen??

Nou ik hoop dat het nogmaals met iedereen erg goed gaat en komende zaterdag kan ik weer even online zijn!! tot zaterdag! heel veel liefs Cynthia xx

Geplaatst

Hei!

@Sandy, vervelend zo'n buikvirus. Een nldse vriendin had het ook met haar hele gezinnetje en toen was de wc verstopt en vergat het rioolreparatieteam ook nog eens de afspraak! Gedeeld leed verzacht? Gelukkig ben je al op de beterende weg.

@cyn, ik doe geen griepprik. Misschien dat ik later nog overgehaald wordt maar ik twijfel nu te sterk om een verantwoorde keuze te maken.

Oh oh oh, ik kijk nog meer naar de verloskundigeafspraak (ma-dag)uit dan naar sinterklaas! En ik ben nogal een grote sint-fan dus dat zegt wel wat. Ik vind dat ik kei geduldig ben geweest tot nu toe maar mocht zij mij geen bevredigend antwoord kunnen geven of alles goed gaat in mijn buik maak ik een prive-afspraak voor een echo. Want drie weken tot aan de 18 weken echo hou ik niet uit als ik maandag niet iets meer hoor. Ik heb het nu op mijn werk verteld, vond ik nog best wel spannend. Maar de dorps-tamtam was al aan het rondgaan merkte ik en ik wilde het toch liever zelf vertellen. Wilde eerst wachten tot de 18 weken echo. Eergisteren heb ik iets gedaan wat ik beter niet had kunnen doen. Ik voel me fit en ik dacht dat ik wel het gekloofde winterhout voor volgend jaar netjes kon opstapelen. Maar na vier uur bukken en tillen kreeg ik last van steken rechts van mijn buik (volgens mij een buikspier oid). Ben toen op de bank gekropen met een kruikje maar het hield pas de volgende dag op. Ik heb mezelf best verwenst, ik dacht dat dit wel kon als ik maar steeds een paar houtjes tilde en niet een volle arm...gelukkig is het weer verdwenen maar echt blij ben ik niet ermee. Ben nog boos op mezelf (en beetje ongerust).

Arriva, hoe gaat het met je?

Tot snel.

Geplaatst

Dag dames. Heel leuk om jullie berichten te lezen en goed dat met iedereen goed gaat.

Cyn: dat prikverhaal maak me steeds in de waar en ik hoor van alles en wat , en ik weet steeds niet moet ik wel doen of niet. Ik denk, dat ik wacht tot dat ik maand of 4-5 , dan misshien wel. Eerst veel vit C en handen goed desinfect. Maar ik ken iemand die 5 manden zwanger en heeft al prik opgehaald en gaat goed.)) JA moejlijke keuze..

Sandy: wat leuk dat een jongentje is, ook al wou je een meisje (begrijp ik heel goed). Mij man zou super blij zijn als we een jongetje krijgen. voor mij maakt niet zo veel uit al wil ik vroeg weten. Sommige weten dat al bij 16 weken , andere moeten 20 weken wachten.

Ursela: als ik denk aan de plek waar je woont, dan denk ik dat sinterklas ergens in de buurt van je woonplaats woont.)) Zo romantisch lijkt me.

Ik had toevallig vandag ook heeele dag steekjes in mijn buik en vooral meer na de rugmassage die ik had gegeven aan een mevrouw. Dus weet ik dan ook niet of is dat banden die doen zijn werk of gevolg van massage.:sad1:. die ik gegeven ? Wie weet wat het is ? Ik weet ook dat ik moet rustig aan doen , maar dan lijkt me ook 'normale' dingen zwaar al zijn ?

Groetjes

Geplaatst

Hei meiden!

Arriva die een massage geeft, hmmm heerlijk lijkt me dat , te krijgen dan. Is dat trouwens iets wat je gewoon kan doen als je zwanger bent? Totdat die buik natuurlijk in de weg gaat zitten? Probeer maar wat rustiger aan te doen. Dat probeer ik ook. Vandaag heel de dag gewerkt (met een bezoek aan de vk tussendoor) en dan merk ik goed dat ik meer moe ben dan anders. Kruip vroeg mijn bedje in en die afwas komt morgen wel.

Vandaag bij de vk, ik heb weer het hartje gehoord!!!! Zo mooi. 140, ik kon goed het verschil in snelheid horen tussen die van mij en die van mijn kleintje. Ik denk dat het wel moeilijk is om zelf met zo'n apparaat aan de slag te gaan, ze is een gepokte en gemazelde vk (volgens dorps tam tam) en ze deed er toch wel even over om de goede luisterplek te vinden. Mijn baarmoeder is aan de grote kant maar dat schijnt niet erg te zijn en trekt eigenlijk altijd wel weer bij. Dat laatste heb ik ook gemerkt want ineens is deze week het buikje echt daar. Ik heb zelfs al twee broeken gekocht met zo'n enorm stiek want de broeken die nog lekker passen zijn van die floddergevallen en niet echt iets voor op t werk.

Zo bijzonder dat leven wat nu groeit in mij.:toothy4:

Geplaatst

Hoi Mei-mama's,

Fijn te horen dat het met iedereen toch wel voorspoedig gaat.

Met mij gaat het iets minder, veel last van mijn onderrug richting mijn stuitje. Dus morgen even de dokter bellen, want ik ben bang voor bekkeninstabiliteit. Bij de andere zwangerschappen had ik dit niet (gelukkig), nu helaas wel.

Ook ga ik aan haar vragen hoe zij staat t.o.v. de Mexicaanse griepprik. Ik ben er nog steeds niet over uit of ik hem nu wel of niet moet laten zetten. Mijn gevoel zegt nog steeds "NEE".

Verder heb ik al een aardig buikje en ik heb hem al een paar keertjes gevoeld, toch wel weer bijzonder!!

Groetjes,

Sandy

Geplaatst

Hallo Sandy,

En.....wat zei de dokter?

Ik hoop voor je dat het geen bekkeninstabiliteit is en dat je snel weer fitter voelt.

Mijn schoonzusje is praktiserend kruidenarts en heeft een brochure gemaakt over zwangerschap en kruiden. Ik weet niet of je daar iets aan hebt, niet iedereen geeft er evenveel waarde aan. Ik zal even in het kort opschrijven wat daar staat:

bekkenklachten

Thee van schaafstro, heermoes, kweekgras, varkensgras of brandnetel.

Gierst, zilvervliesrijst (bevat kiezel) en haver eten.

Kiezel of silicium is goed voor de botten en bouwt de basisenergie op en dit is belangrijk bij bekkenklachten.

Ga op zwangerschapsyoga of gym. Wandelen en als je niet te erge pijn hebt is zwemmen ook te doen (geen schoolslag)

Vraag je partner of hij je masseert met bv arnica massageolie, aandacht is belangrijk!

Denk goed aan je houding, probeer je buikspieren aan te spannen als je loopt, dit voorkomt dat je teveel met een holle rug loopt. Niet te lang stil staan.

Gebruik zo min mogelijk suiker, dit is nl een weekmaker. Minder melk en melkproducten, ook dit zijn weekmakers.

Bekkenband gebruiken.

Fysiotherapie, mensendieck, ceasar therapie.

Maar hopelijk is het gewoon een rugpijn omdat je iets verkeerd getild hebt...

Succes!

Geplaatst

Hoi Ursula,

Helaas, volgens de dokter neigt dit toch naar bekkeninstabiliteit en moet ik naar de fysio. Nu wil het zo dat ik as donderdag toch al naar de fysio moet voor iets anders, dus doen we dit er gewoon bij. Het is te hopen dat het niet erger als dit wordt, maar je weet het nooit.

Mbt de mex.griepprik heeft ze mij nog wat info gegeven, maar ze liet me vrij in de beslissing. Voorlopig laat ik me dus niet inenten en kijk ik over een tijdje wel weer.

Groetjes,

Sandy

Geplaatst

hoi-hoi...leuk Ursela, dat je een echo net gehad. Ik weet hoe het voelt!

volgens mij ik mis ik al mijn echo's. Ik was verwend met meerdere echo's en nu wil ik weer, want tussentermijnen worden steeds langer en ik begin weer zorgen maken , vooral door al die prikje in mijn buik soms ((.

Ik ga me aanstande maandag toch aanmelden voor een griepprik. Ik krijg in mijn praktijk veel mensen met (tekenen van verkoudheid) en ik wil geen risico's meer nemen.

Geplaatst

Hei arriva,

het was geen echo hoor, de vk had een soort microfoon. Die smeerde ze in met contactvloeistof. En dan na een tijdje zoeken kwam er een heel snel hartje te horen. Ik snap dat jij ook weer een echo wilt, het is toch een fijne bevestiging dat alles goed zit daarbinnen. Je hebt toch nog wel gewone (maandelijkse?) controles bij een verloskundige? Die hebben meestal wel zo'n buikmicrofoon.

Ik had vandaag even een dag dat ik doorheen zat. Heel de middag op de bank gelegen en nu gaat het wel weer. Deze week hebben we helaas twee auto's de prak in gereden, de stoere 4wheeldrive en mijn lieve rode.. gelukkig is er helemaal geen persoonlijke schade!!! Ondanks dat ik mijn man twee keer over de kop zag buitelen met zijn auto. Maar het is een vervelende financiele tegenvaller. En ik lag er best wel wakker van, kreeg dat beeld van mijn allerliefste die wel/niet platgedrukt werd maar niet uit mijn kop. Ook veel regeldingen nu. Voel me zonder auto hier behoorlijk opgesloten in huis.

Arriva, ik heb keiveel prikken in mijn buik. Volgens de vk is dat normaal, bandenrekken, baarmoeder neemt plaats in en je zwangerschap heeft ook werking op de darmen.

Sandy, Wat vervelend met bekkeninstabiliteit! Ik kan me niet voorstellen wat het is maar ik heb er veel verhalen over gehoord. Ik hoop dat de fysio goede oefeningen en trucjes weet. Sommige mensen zijn daar erg mee geholpen, hoop jij ook.

Geplaatst

Dag , dames, genieten jullie van jullie zwangerschappen ? Ik heb laatste tijd veel huilbui. IK hoop dan de feest dagen snel gaan beginen en dan kan ik lekker genieten. Deze sobere winter werkt bij mij niet in het voordeel. Vliegen na de zonnige land durf ik nog niet. Zwangerschapscursussen zijn nog niet begonen. :bom: Iemand reactie?

Geplaatst

Hei!

Hier is er van alles gebeurd. Zaterdag had ik sochtends bloedverlies. Maar niet zo veel en het hield weer op dus ik maakte me niet al te veel zorgen. Toch voor de zekerheid maar de vk gebeld. Kon zondag komen voor een echo en check. Ons hummeltje maakt het goed, zwaaide. Maar ze hadden niet zo'n goed echoapparaat daar in het ski-dorpje dus ik kreeg een verwijzing naar het ziekenhuis vandaag. Daar zag ik ons beebje nog beter, schopte mij flink. Zo zoet. Wel zag ze onderin mijn baarmoeder wat bloed. Ze zagen geen bloeding meer nu. Dus wat er ook was, is gestopt. Ze denken dat het komt door verplaatsing van de moederkoek naar boven toe, die lag nml laag. Maar zeker weten doen ze het niet. Mag nu in ieder geval twee weken niet werken en moet het rustig aan doen. Dan weer op controle. Als het goed is wordt het bloed vanzelf opgenomen door de baarmoederwand. Het was niet gevaarlijk. Veel vrouwen hebben er last van tijdens de zwangerschap maar ondanks dat het zgn 'normaal' is hoort het niet en dus extra controles en rustig aan doen. Dat zal ik dan ook heel hard proberen. Ik heb wel een goed gevoel erover, niet angstig of zo.

Arriva, ik heb net een dvd met oefeningen yoga en zwangerschap besteld. Misschien iets voor jou. Kan je lekker ontspannend bezig zijn met je lichaam en je zwangerschap.

Geplaatst

Hoi Ursula,

Wat is dat schrikken zeg en ik ben blij dat het toch nog allemaal goed is. Ik moet er niet aan denken.

Gelukkig heb ik toch geen bekkeninstabiliteit. Een oom van mij is ostheopaat en die heeft naar mij gekeken. Wat bleek, ik stond scheef en dan krijg je last van je onderrug. Vorige week donderdag is hij 40 min. bezig geweest en ik sta weer recht. Ik heb nu alleen een beetje last van een spier in mijn heup, maar verder gaat het goed. Wel mag ik voorlopig niet teveel trap lopen en ook niet te hard lopen en geen grote stappen nemen. Eind december gaat hij nog een keer kijken en dan hoop ik dat het goed blijft.

Met de kleine gaat het, voor zover ik weet, ook wel goed. Zo heel af en toe voel ik hem een beetje bewegen. Wat dat betreft mag dat wel wat vaker gebeuren, is toch altijd wel een leuk gevoel (totdat ze te groot worden!!). Over 2 weken de 20-weken echo en de gewone controle.

Groetjes,

Sandy

Geplaatst

Zo, Ursela. Al betekend dat nieks, maar dat zou ik niet willen mee maken. Wat een schrik. En rustig aan doen, jaaa.... dat was altijd geadviseerd, maar we willen toch door gaan. ))) Zo ben ik ook.

En eigelijk dat lijkt me heerlijk om niet te werken vooral deze 'onze' periode. DUS Geniet maar van. Ik kan dat niet, want ik werk voor mij zelf in eenmanszaak. Dus of is het sluiten helemaal of altijd open blijven. (((

Ik hoop dat snel kerstdagen komen:worthy: en dan kan ik echt rusten.

P.s. ik mis mijn beeb, zo graag wil ik weer een echo zien, maar het is nog 5 weken wachten..

Geplaatst

Hei,

Leuk om van jullie te horen, hoe zou het met cynthia gaan?

Sandy, super dat het geen bekkeninstabiliteit is. Nu maar hopen dat het goed blijft gaan. Oooh, je voelt de beeb al bewegen! Je loopt ook bijna twee weken voor op mij en je hebt al ervaring met hoe het moet voelen zo'n bewegend minimensje. Hoe voelt dit bij jou? Op de echo zag ik ons hummeltje mij heel hard schoppen en ik weet nu ook waar zijn beentjes zitten maar ik voelde niets.

Arriva, Ik snap dat ook jij graag blijft werken maar je moet wel op jezelf passen he??? Gossie, nog 5 weken. Dat is wel lang ja, had je het nog gevraagd of ze jou wel het hartje kunnen laten horen?

Ik heb gisteren weinig gedaan, bij alles vraag ik me af of het te veel is. Zit lekker vaak op dit forum te lezen, heb ik nu massa's tijd voor. Het is wel raar hoor want ik voel me super vol energie, zo rond 4 uur smiddags krijg ik wel steeds een moeheidsaanval maar na een half uurtje bankliggen is dat over. Tot nu toe niet meer gebloed en dat zie ik als een goed teken. Wel merk ik dat de 12 weken termijn nu is vervangen door de 24 weken termijn, tot wanneer ons hummeltje levensvatbaar is.

Ik wilde gisteren een fotootje van de echo inladen om bij dit topic te plaatsen,maar dat lukte niet. Weet iemand hoe dat moet?

Mijn buikje is er wel maar anderen zien het nog niet, daarvoor is het nog een te klein buikje en bij mij valt het ook niet zo op omdat ik al mollig ben. Ik ben op zoek gegaan naar wollen lang ondergoed, erg fijn hier in de winter, maar dat heb ik nog niet in zwangerschapsuitvoering gevonden. tips?

Geplaatst

Hoi Ursela. Wat goed, dat de bloeding is gestopt en ik hoop dat het zo blijft.

Dat fototje van jullie zou ik ook graag willen zien , maar ik heb geen benut hoe dat moet. Dat is de kwestie soms van veel uitproberen in eigen account (zo werkt bij me). En wollen ondergoed...ja, alles wat met wol en vacht kocht ik altijd in Russland, want daar heb je dat echt nodig))). Maar zelfs in Nl zie ik weinig 'warme' dingen. Ja kan misschien via internet opzoeken en ergens bestellen. HEB JE DAAR nu SNEUW?

p.s. iK gaan vragen of ik mag tussendoor nog hartje kunnen horen. Thanks))

Geplaatst

Hei arriva, wanneer heb je nu controles? Zit je bij een verloskundige of bij het ziekenhuis? Heb je nog afspraken voor je echo over 5 weken? Goede tip van rusland, heb hier en russische vriendin, zal haar vragen of zij een goed (russisch) internetadresje weet. Die taal is echt abracadabra voor mij dus ik heb haar hulp dan wel nodig. We hebben hier nu sneeuw! Nog niet zo veel, zo'n 20 centimeter en het vriest minus 10. Het is zooo mooi nu, gisteren was het volle maan en dan refelecteerd dat zo op de sneeuw dat je bijna evenveel ziet als met daglicht. Alles glinstert. Normaal ga ik op vollemaanstocht naar een gemeenschappelijk bergboerderijtje, daar komen op volle maan allemaal mensen heen met thermoskannen koffie en sjokomelk en lekkere koekjes, dan wordt de houtkachel en de openhaard aangestoken. Gezellig. Nu met advent zingen ze dan kerstliederen samen, zo'n speciale sfeer. En dan terug wandelen door het bos, de sneeuw krakend onder je voeten, duizenden sterren, stilte, vrede in je hart. Maar dat zat er dus helaas niet in gisteren, aangezien ik rustig aan moet doen, heb een mini-vollemaanstochtje in mijn eentje rond het huis gedaan. Eigenlijk niet in mijn eentje he? Maar ik en mini-mensje. Ik las op een site dat de beeb nu geluid kan horen en dat je bv voor hemhaar kan zingen. Ik doe dat nu wel af en toe maar of hijzij mijn gekakel apprecieert? Haha:hussy:

Geplaatst

Hee Allemaal,

Ben inderdaad alweer een paar dagen niet op internet geweest, wil wel veel meer maar heb niet elke dag internet tot mijn beschikking. Noodgedwongen logeren we al een aantal weken bij mijn schoonouders ( ivm inbraak in ons eigen huis ) en zij zijn een van de weinige die geen internet hebben. Ben dus genoodzaakt te internetten in de baas zijn tijd, hihi op het werk dus, maar ja tis toch laagseizoen...

Ursela, ik had je verhaal nog niet gelezen. Wat heftig zeg... Ik hoop echt dat je met voldoende rust die bloedingen niet meer terug krijgt! Gelukkig heb je je kindje op de controle nog kunnen bewonderen en sprong hij/zij nog vrolijk rond!!

Arriva, ik hoop echt voor je dat je nog een extra afspraak kunt maken om het hartje nog eens te horen. Ik vond ook dat de tijd zooo langzaam ging. Ik ben vorige week ook nog eens extra gegaan, ook omdat ik heel veel buikpijn hebt gehad. Gelukkig niks aan de hand ,alleen last van bandenpijn, in 2 weken tijd is mijn buik flink gegroeid en dat heb ik gevoeld, auw!

Sandy, gelukkig is het geen bekkeninstabiliteit en heb je veel aan de behandeling van je oom gehad. Ik moet ook echt opletten hoe ik sta,zit en til want het gaat vaak op de makkelijk manier maar dan lag ik savonds met flinke pijn op bed. Ik hoop voor je dat je niet meer zoveel last hebt en dat je kunt genieten van een heerlijk verloop van de zwangerschap!!

Hier gaat alles naar omstandigheden goed, wel deze keer last van straie. Vorige zwangerschap helemaal ongeschonden doorgekomen maar nu... Zag vorige week aan de linker en rechter kan 2 flinke strepen AAAHHH, ik smeerde al met Zwitsal Mama maar moet denk ik op iets anders overstappen, iemand tips??

Ik ben zelf ook zo labiel als maar wat, voel me net een hormonaal monster, kan om alles janken, vlieg veel sneller uit mijn slof... manlief heeft het er maar zwaar mee he... hihi

Heb vorige week ook ons beebje voor de eerste keer echt bewust gevoeld. Ik lag op de bank en toen voelde ik opeens ploep en toen nog eens ploep.. Ohh toch weer zo bijzonder.. Echt heel erg leuk, heb helaas nu alweer dagen niks gevoeld maar in deze periode is dat nog vrij normaal. Ik sta er ook niet altijd bij stil, met een kindje wat rond rent en huishouden en nog parttime werken heb ik niet altijd tijd om bij alles stil te staan, wel erg jammer maar de harde trappen zullen een dezer weken nog wel gaan volgen!!!

14 december, hebben we de 20 weken echo.. Ohh ik kan niet wachten. ben zoo benieuwd. Wil iedereen het weten? Of zijn er ook die het niet wil weten???

Ik hoop dat het met iedereen goed gaat en morgen en zaterdag ben ik weer online.. dus tot dan...

heel veel liefs Cynthia xxx

Ursela, als eerst

Geplaatst

Oja Ursela ik wilde nog wat verder typen maar toen werd mijn berichtje al op de site gezet. Ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap en nu ook een muziek popje op mijn buik gelegt. Iedere avond als ik ga slapen trek ik aan dat popje en wanneer het muziekje dan lekker tingels dan ontspan ik zelf ook een beetje, hihi, toen onze zoon Armin geboren werd heb ik dat muziekje al hij huilerig was naast hem gelegt en hij werd er echt rustiger van, helaas werkt het nu na 2,5 jaar niet meer haha.

Geplaatst

Hoi allemaal!

Ursela, wat beshcrijf je mooi winter daar bij jullie. Het is net zo alsof ik daar al bij jou geweest. Mooi winters heb ik veel meegemaakt en ik weet hoe mooi dat kan zijn .. Geniet maat van. Voorzichtig op de rus. webshops. -eerst bestellen, dan betalen bij ontvangst. ))

Cyn, dezelfde pijn heb ik dus ook laatste 2 dagen - blijkt banden rekken.Nou, dat kan ik mee leven. Volgende week haal ik mijn eerste prik tegen griep...:achoo:, want ik heb al tekeningen van de verkoudheid en ik wil niet meer hebben. EN ik heb een afspraak gemaakt bij de ziekenhuis, want daar wordt ik straks de hele zwangerschap gecontroleerd. Dus als goed is, hoor ik binnenkort als alles goes en wel gaat.

Zo, ik ga wereken , al heb ik heel weinig geslapen vandaag. Ik hoop snel weekend. Groetjes. Tot dan.

Geplaatst

Hei!

@Cyn, jeetje, noodgedwongen bij je familie logeren ivm inbraak? Wat vervelend. Ik heb een keertje en inbraak meegemaakt en de spulletjes vergat ik snel maar niet dat gevoel van onveiligheid, dat duurde even om weg te ebben. Is er veel schade? In mijn kruidenboekje staat dat arnica massageolie of wilde rozen olie van weleda kan helpen bij striae. Maar ook dat het niet altijd wil helpen, het is erfelijk bepaald of heeft te maken met je huid, hoe strakker je huid des te meer kans. Ik ga ervan uit dat jij een heel mooi strak huidje hebt! Ikzelf vind het eigenlijk wel mooi, ik heb op mijn bovenbenen van die witte adertjes die ook wit blijven als de rest gebruind is, een soort huid-filligrain. Fascinerend. Ik smeer wel iedere dag een bodylotion van de bodyshop op mijn buikje maar dat is meer omdat het zo lekker ruikt en gewoon goed voelt om 'contact' met je buik te hebben. Goeie tip van zo'n muziekpopje, als ik in de stad ben ga ik ernaar op zoek. Fijn om te lezen dat alles verder goed gaat en je de kleine ook al gevoeld hebt!

@sandy, gaat het nog steeds goed met je rug?

@arriva, jij schrijft dat je ook bandenpijn hebt. Het merkwaardige is dat die pijn nu weg is na een weekje rust en niet werken. Gisteren kreeg ik het even terug toen ik de inhoud van een kast in een andere kast aan het stoppen was en dus wat aan het tillen was. Nu weet ik niet of mijn baarmoeder is verplaatst ofzo maar ik denk dat het toch komt door het tillen in mijn werk. Ik ga als ik weer ga werken daar proberen meer op te letten maar ik kan het niet ontgaan, werk in de thuisverpleging.

En....heeft iedereen sinterklaas gevierd? Ik wel, ik had 10 noorse vrienden uitgenodigd voor een sinterklaasavondje met hebzuchtspel. Dat was leuk.

Het rust houden is echt wel genoeg nu na een week. Maar ik ga het toch nog een week volhouden, zou het mezelf niet vergeven als er iets mis ging doordat ik zo graag iets moest doen. Verder gaat alles prima, ik heb nog steeds geen buikje wat anderen opmerken maar zelf merk ik het wel aan mijn kleding.

Ik hoop dat met jullie zwangerschappen alles ook goed gaat

Geplaatst

Hoihoi,

Met mijn rug gaat het gelukkig goed, ben nog wel erg moe... hoort erbij, zullen we maar denken. Nog 1 weekje en dan weer een echo. Hopen dat ze nu goed kunnen zien wat het is........

Ben inmiddels tante geworden. Vrijdag is mijn zusje bevallen van een jongen, hij heet Lucas en weegt 2600 gram, een kleintje dus. Hij ligt nu nog in het ziekenhuis omdat hij voeding op gaf. Gisteren is zijn maagje gespoeld en nu gaat het gelukkig weer beter. Waarschijnlijk mag hij morgen weer naar huis. Ik ga volgende week een dagje helpen, want mijn zusje is helemaal geen babies gewend en is dus met alles heel erg onwennig. Vooral nu die kleine in het ziekenhuis ligt, krijgt ze ook geen kraamzorg en kan ze nu niks vragen en doen samen met de kraamverzorgende.

Verder zaterdag Sinterklaas gevierd en Rick is weer behoorlijk verwend. De rest van de familie ook trouwens, want we hebben een Wii gekregen van de Sint. Leuk voor de wat mindere dagen of 's-avonds als er echt niets op tv is.

Groetjes,

Sandy

Geplaatst

Sandy, Gefeliciteerd met je neefje! :wav:

Ik heb ook 15 december mijn volgende echo, ook wij krijgen dan te horen of het een meisje of een jongentje is als het goed is ik ben dan 18 weken zwanger dus ik loop 2 weken op jou achter. Ik heb echt geen idee maar mijn man weet zeker dat het een meisje is. Dat vind ik wel grappig.

Ik heb ook een wii, heb jij er eentje met een chip? want dan kan je via internet programma's downloaden. Ik doe er veel fit-programma's mee, het beste vind ik tot nu toe my personal fitnesscoach maar die doe ik nu even niet omdat er veel springen in zit.

Gelukkig gaat alles weer goed met je rug en kan je je zusje helpen. Ik hoop dat mijn zus ook hierheen komt om mij te helpen want kraamzorg kennen ze niet hier.

Geplaatst

Hi dames, ik kom maar weer eens ff inbreken...

Wat leuk om te lezen dat het goed met jullie gaat en dat jullie al bijna de 20-weken echo hebben. Spannend hoor om te horen of het een jongen of een meisje wordt. Zelf willen wij het ook graag weten. Eind januari zal het onze beurt zijn maar die tijd vliegt ook voorbij.

Liefs, Dorine

Geplaatst

Hei simonja, gezellig dat je hier inbreekt! Ik volg ook alle juni juli augustus mama's in spe topics, zit veel herkenbaars bij. Ik lees op jullie topic dat veel al dingen aan het regelen zijn. Ik had gisteren nog een discussie met mijn lieffie daarover, hij wilde pas in april (!!!) dingen gaan aanschaffen, ik heb het inmiddels al naar februari gekregen maar zelf vind ik januari een mooie tijd. Kinderopvang hoef ik niet te regelen, in noorwegen krijg je 1 jaar doorbetaald, nuja 48 weken volledig loon. En mijn man krijgt 1,5 maand volledig loon vrij waarvan 2 weken voor de bevalling. Helaas heb ik geen vast contract dus ik weet niet hoe ze mijn bedrag gaan vaststellen, een soort gemiddelde van de afgelopen drie jaar en de laatste 10 maanden geloof ik.

Je bent al in week 13! Superfijn. Voelt het als genieten nu voor je?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden