Ga naar inhoud

Uitgeteld in MEI 2010!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi Ursela,

Ik volg ook alle uitgerekende topics na ons en precies zoals je zegt, het is allemaal zo herkenbaar. Ja, bij ons zijn er al dames die echt al alle spulletjes gekocht hebben. Wij zelf nog niets. Wij wachten tot na de 20 weken echo en dan gaan we los. hahaha

Wij willen ook graag weten wat het wordt en dan kunnen we het kopen van spulletjes daar een beetje op aanpassen. Wel zijn wij al rond aan het kijken en alleen dat vind ik al super om te doen!

In april pas dingen aanschaffen, jouw mannetje is wel heel laat.. Gelukkig dat je er al februari van hebt kunnen maken maar ik hoop dat zelfs dit niet te laat voor je is. Ik weet niet hoe het zit met levertijden in noorwegen maar hier moet je soms 10-12 weken wachten op bepaalde dingen. Als jullie dan pas in februari gaan bestellen wordt het wel krapjes. Ach ja, je hebt nog ff de tijd om op hem in te praten, misschien dat je het nog een maandje naar voren kan halen.

En wat je laatste vraag betreft, ja, nu kan ik echt genieten. Sinds deze week hebben we het nieuws ook overal verteld en ik krijg zulke leuke reacties, straal ook echt heel de dag. Gisteren wezen shoppen voor zwangerschapskleding want ik kon nog maar heel weinig kleren aan. Nu met zo'n broek heb ik het idee dat je mijn buikje al veel beter ziet dus mensen maken er nu ook opmerkingen over. Leuk hoor, ben er al helemaal trots op!

• Reacties 362
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dag dames, leuk dat alles goed hier gaat...wat veel nieuws ineens hier als ik een tijdje niet ben.

Ik werkte veel laatse periode(met veel moejete) en ten tweede ik wachte in de spanning mijn echo , die heeft gisteren uiteindelijk plaats gevonden. Nou, nu ben ik natuurlijk wat rustiger geworden , want ik weet dat mijn schatje lekker in de buikje zit en vermaakt zicht goed.

Nu veel mensen weten ook wel dat ik zwanger ben en dat is niet te verbergen. Alle mensen geven nu z'n reactie en vertellen gelijk over zijn ervaringen, terwijl ik vind dat iedere vrouw blijft uniek en iedere bevalling en zwangerschap toch verschillend blijft. Maar goed, da is van hun goed bedoeld natuurlijk. Toch heel vaak wordt ik heel vroeg wakker en door mijn gaat soms alles doorheen:en soms word me te veel , dan ga ik computeren , lezen, en rond 8-9:00 ga ik pas slapen en uur of 10-11 word ik wakker en het voelt alsof ik hele nacht niet geslapen ben. Heeft iemand zulke kwaltjes en wat doe er tegen ? Verder ik denk dat ik mijn praktijk ga sluiten , want ik heb steeds minder energie ervoor en puf ervoor(hoe erg dat voor mij ook is). Ik wil rust en genieten van mijn zwangerschap, tenzij ik een vervanging zou vinden.

Spulletjes kopen? We zijn aan orienteren en bij 20 weken echo , rond 15 januari , als goed is, gaan we erop aan . Lijk me super leuk om te doen.

Ik heb gripprik gehad en toevallig ik ben heel sterk verkouden, dus nu weet ik niet als dat gevolgen ervan of toevalligheid.

Groetjes aan iedereen. Veel plezier en sterkte met jullie zwangerschapen!:wave:

Geplaatst

Hei arriva!

Wat een fijn gevoel om te weten dat jouw kleintje lekker in jouw buik zit. Ik denk dat jouw nachtelijke gedachten-uurtjes misschien wel te maken kunnen hebben met het feit dat je zwanger bent HAHA (flauw :pyth: )

Is volgens mij heel normaal, veel zwangere vrouwen hebben daar 'last' van. Er verandert ook veel in je leven, niet alleen je lichaam maar ook je toekomst verandert en dat brengt naast veel vreugde ook onzekerheid en vragen met zich mee. Ik merk wel dat ik meer bevattelijk ben voor negatieve gedachtes als ik moe ben. Zo ben ik vannacht om de twee uur wakker geworden (vraag me niet waarom?? geen idee) en normaal lig ik lekker met mijn handen op mijn buik te mijmeren maar na zo'n doorbroken nacht is dat meer piekeren. Misschien kan je wat minder gaan doen maar hoef je niet helemaal te stoppen met je praktijk? Behoud je je vaste trouwste klanten maar zeg je nee tegen de rest?

Er bestaan ook allerlei grootmoeders middeltjes tegen slapeloosheid en stemmingen. Kamille thee schijnt te helpen (maar helaas, als ik thee drink voordat ik ga slapen moet ik er tig keer uit om te plassen) . Vet eten vermijden. Er bestaan ook homeopathische middelen die rust brengen die je gewoon kan nemen als je zwanger bent, bv avena nervositeit.

Hier gaat alles prima, ik kijk uit naar de echo van dinsdag en ik hoop dat ze gaan zeggen dat alles ok is met ons minimensje en dat ik weer mag werken. Het sneeuwt nu dikke vlokken en de wereld is grijs met wit.

Groeten en een fijne zwangere kerst gewenst mei-2010- mama's :santa:

Geplaatst

Bedankt Ursela voor de advies (je kan in kruidenier winkel al werken zo te zien )))

Gellukig ik ben niet de enige die het heeft...en ja, drinken voor het slapen gaan uuuuu..dan ken ik....ik heb heb nog van de docter tip, die zegt dat nog in de winter extra kan blaasfinctie mee ondersteunen met creanberry tabs. ga ik ook nog doen.

Is je volg. echo 20- weken en kun je dan zien geslacht van de beebs?

Ik vind zwangerschap prima, als genoeg tijd voor zichzelf is, anders vind ik minder.

Succes bij jou echo..

Veel plezier allemaal in de komende kerstdagen !:drink:Hebben jullie al planen ?

Geplaatst

Hallo mei-dames,

Vanmiddag om 10 voor half 6 heb ik de 20-weken echo. Ben benieuwd hoe hij gegroeid is en of het ook daadwerkelijk een "hij" is. Spannend!!!

De kerst hebben we ook gepland. 1e Kerstdag bij mijn ouders en daar hebben we cadeautjes onder de boom. En 2e kerstdag lekker thuis, gourmetten en ook nog een paar kleine cadeautjes onder de boom.

Het is de 2e kerst zonder Maaike en de 1e kerst zonder haar thuis, want vorig jaar zijn we op wintersport "gevlucht". Heel dubbel, vooral als je bedenkt dat je volgend jaar weer met zijn 4-en kerst viert (ok, eigenlijk natuurlijk met zijn 5-en).

Voor de rest voel ik mijzelf goed en rommelen we lekker door. Gelukkig heb ik ook bijna 2 weken vakantie!!!

Groetjes,

Sandy

Geplaatst

Hallo Allemaal!

Sandy, hoe was de echo gisteren??? Alles goed? Jongen? Gaat alles goed met je zusje en haar lucas?

Ik had zelf gisteren de zogenaamde 20 weken echo, die ze hier dus in de 18e week doen. De kleine had er niet zo'n zin in. Ik moest zelfs op de gang gaan springen om te kijken of het lukte om haar te laten draaien. Het is een heel lief meisje!!! En ze draaide een beetje en toen konden dus de metingen plaatsvinden. Maar het was nog wel moeilijk, mijn buik voelde aardig beurs aan na al dat geduw erin. Duurde bijna een uur! We kregen ook geen fotootjes mee want dat was te lastig om iets herkenbaars erop te krijgen. Ik vond het wel een beetje sneu voor mijn man, die probeerde zo hard iets te herkennen op dat scherm, is dat het hoofdje, nee het hartje, is dat het hartje? nee de schaamlippen. Twee weken geleden was ze juist zo duidelijk op het scherm en kon je alles goed zien. Maja, alles was in ieder geval prima! Jippie!!! En ik mag ook weer aan het werk, vanavond meteen de eerste dienst. Het bloed was uit mijn baarmoeder verdwenen, opgenomen door de baarmoederwand zoals het hoort. En geen nieuw bloed te bekennen.

Ik heb geen plannen voor de kerst, die hier trouwens vanaf kleine kerstavond tot oud en nieuw duurt, zo maak je bv een afspraak voor 5e kerstdag. Ik hoop te werken en weer wat geld te verdienen. Darnaast is er een mooi dik pak sneeuw gevallen zo'n 30 centimeter dus op vrije uurtjes gaan we denk ik langlaufen. We gaan ook nog naar een berghut toe in deze weken maar wanneer ligt een beetje aan mijn rooster wat ik nog moet krijgen.

Cyn, ik heb gisteren in de stad een muziekbeertje gekocht, ik moet zeggen dat ik zelf ook heerlijk rustig ervan wordt met zo'n pingelend beertje op mijn buik.

Geplaatst

Hoi hoi,

Gisteren dus de 20-weken echo gehad en ook bij mij wilde die kleine niet echt stil liggen. Ik hoefde niet, zoals Ursula, te gaan springen. Uiteindelijk kon ze alles goed bekijken en de kleine is helemaal goedgekeurd. Ook hebben we een aantal fotootjes en Rick vond het helemaal geweldig.

Ze kon alleen niet voor 100% zekerheid zeggen dat het een jongen is, want daar lag hij niet stil genoeg voor. Misschien dat we bij een evt. volgende echo het kunnen zien en anders is het een verassing als ik bevallen ben. Ik kies gewoon 2 namen uit en neem "neutraal" gekleurde kleertjes mee naar de bevalling.

Voor de rest gaat het goed en meer nieuws heb ik op het ogenblik niet.

Groetjes,

Sandy

Geplaatst

Hallo Allemaal,

Wij zijn weer terug van een weekje center parcs. Heerlijk met zijn 3en ( nou ja 3,5 dan ) genieten van elkaar. Ben wel echt gesloopt, Armin werd helemaal hyper van alle kindjes en activiteiten, maar sliep daardoor iedere avond heerlijk vroeg! Dus quality time voor mij en manlief!!

Afgelopen maandag 20 weken echo gehad, gelukkig was alles goed! Pfoe wat was ik zenuwachtig zeg!! Deze keer dacht ik echt dat we een jongentje zouden krijgen, wat blijkt een meisje, wel een net meisje want het duurde vrij lang voordat ze zich tussen de beentjes liet kijken!! hihi!! Erg leuk, maar wel verrassend!! Nu nog een naam kiezen.. Mijn man en ik kunnen het maar niet eens worden... Maar goed gelukkig hebben we nog even..

Nou dames, ik zal heel snel weer verschijnen op dit forum... Ga nu weer snel aan het werk!!! Hopelijk nog tot straks en anders warschijnlijk tot zaterdag!

xxCyn

Geplaatst

Zo , dames, jullie hebben dat al hehad - 2o -weken show. Wat leuk zeg..

Want ik ben zelf heel erg benieuwd erna. Maar bij mij is dat pas 11 .01.2010. Pretecho had ik net gehad, alleen ik wil zo graag weten geslacht.

2 meisjes nu al zo te horen..en ik en Sandy weten we nog niet . Het is zo onvorspeelbaar.Dat kan echt niet voorspelen, al zeggen veel mensen bij me dat ik een meisje heb (bijgeloof, tarot, voorspelling).Maar ik zie het wel.Als maar gezond is, dat is het belangrijkste.

We hebben vandaag zo veel sneuw dat het is niet te geloven meer!

Eindelijk een echte winter, alleen met auto rijden geen feest meer.

Veel pleezier met jullie meisjes en het beebs in deze sfeervolle dagen :wave:!

Geplaatst

Hoi,

Afgelopen donderdag op controle bij de gyn geweest. Alles was goed, bloeddruk / gewicht ed. Ook is er bloed geprikt voor Hb en glucose, straks even bellen voor de uitslag. Tevens gehoord dat ik de uitgerekende datum van 1 mei ws niet ga halen, voor die tijd word ik ingeleid. Dat is toen bij Maaike ook gebeurd. Geen mei kind dus, maar ik blijf toch gezellig met jullie babbelen hoor!!!

Groetjes,

Sandy

Geplaatst

Hei,

Ik ben ook op controle geweest vandaag. Mijn urine wordt aan nader onderzoek onderworpen. Misschien blaasontsteking maar dat is niks bijzonders. Wat ik wel heel erg bijzonder vond is dat ik vandaag met 19 wken en drie dagen voor het eerst gevoeld hebt dat ons meisje flink aan het bewegen was.

Sandy, waarom wordt je eerder ingeleid????? Ik ben wel blij dat je gezellig op dit wachtbankje blijft, ben een beetje gehecht geraakt aan de mei-dames.

Groeten uit de sneeuw (maar ik heb gehoord dat het in nld idem dito is)

Geplaatst

Hallo meimeiden !

Van de week ben ik stom gevallen op de tafel en ik had pijn in mijn buik, dus ik schrok behoorlijk en maakte gelijk een afspraak om te kijken als alles goed is. Ik wou alleen de kloppende hartje kunnen horen en toen vroeg ze me als ik echo wil . En ja, er kwam een verassing : Het was een jongetje :scooter:. Danks god, alles is goed nog en ik doe nu extra voorzichtig. Mijn manlief is onwijs superblij . Ik ben leuk verbaasd, want iedereeen voorspeelde me een meisje totdat ik zelf begon ingeloven. En nu surprijs!

v.a januari ga ik fitprogramma volgen voor de zwangere vrouwen en het lijkt me heel leuk om te doen.

Geplaatst

Ursela, Granbarry tabs is goed tijdens zwangersdchap tegen blaaskwaaltjes. Wat leuk dat jouw meisje al beweegt. DAt wacht ik ook namelijk iedere week, maar hij is vrij rustig lijkt mij, dus wacht ik nog even. Nu heb je wat meer contact met jouw beebs. Heerlijk is dat.

Geplaatst

Ursula,

Dat ik eerder ingeleid ga worden, heeft te maken met het feit dat ik na de bevalling van Rick ruim 2 ltr bloed ben verloren. Ik was nl. niet alleen uitwendig maar ook inwendig ingescheurd en ik spuit bloedverdunners omdat ik een bloedstollingsprobleem heb (en dan gaat het errug hard!!).

Omdat mijn gyn graag de regie in eigen handen wil houden, word ik ingeleid. Bij Maaike ging dat ook heel goed (binnen 2,5 uur was ze er), dus ik heb goede hoop bij deze.

Voor de rest gaat alles zijn gangetje, maar heb niet zo veel zin in kerst. Bah!!

Sandy

Geplaatst
Hei simonja, gezellig dat je hier inbreekt! Ik volg ook alle juni juli augustus mama's in spe topics, zit veel herkenbaars bij. Ik lees op jullie topic dat veel al dingen aan het regelen zijn. Ik had gisteren nog een discussie met mijn lieffie daarover, hij wilde pas in april (!!!) dingen gaan aanschaffen, ik heb het inmiddels al naar februari gekregen maar zelf vind ik januari een mooie tijd. Kinderopvang hoef ik niet te regelen, in noorwegen krijg je 1 jaar doorbetaald, nuja 48 weken volledig loon. En mijn man krijgt 1,5 maand volledig loon vrij waarvan 2 weken voor de bevalling. Helaas heb ik geen vast contract dus ik weet niet hoe ze mijn bedrag gaan vaststellen, een soort gemiddelde van de afgelopen drie jaar en de laatste 10 maanden geloof ik.

Je bent al in week 13! Superfijn. Voelt het als genieten nu voor je?

Ga ook ff inbreken: de levertijd van "dingen" hier is 10 tot 12 weken. Ik lees dat je 17 mei bent uitgerekend....... hihi

Geplaatst

Hallo Hallo,

Allereerst voor iedereen hele fijn kerstdagen en een heel gelukkig 2010 met alleen maar mooie gezonde baby's!!!!

oh Ursela, 1 jaar doorbetaald vrij verlof krijgen?? Heerlijk zeg, denk dat ik nog maar snel ga emigreren naar Noorwegen dan. Wij mogen het hier doen met 16 weken, waarvan ik er dan 4 ervoor neem en 12 erna. Gelukkig kon ik mijn 3 vakantie weekjes er nog na plannen zodat ik nog het gevoel heb lekker te kunnen genieten!! En je man is er dan ook 1,5 maand na de bevalling? Echt super lekker geregeld zeg! Lijkt me heerlijk zo samen.

Hier gaat ook alles goed, gisteren voor het eerst mijn buikje zien bewegen, t kleintje was flink links onder aan het schoppen en tpen ben ik op de bank gaan liggen en maar naar die plek kijken en toen was het van ploep, zo grappig om te zien!!

Afgelopen week naar de verloskundige geweest en we worden wel onder wat strengere controles gezet. We krijgen van 25 weken elke 4 weken een groei echo, ons zoontje was nl maar 2,5 kilo, bij 40 weken en 3 dagen zwangerschap. Ze willen nu goed in de gaten houden of dit kindje weer zon kleintje wordt en wanneer met 38-39 weken blijkt dat dit inderdaad zo is dan wordt ik opgenomen in het ziekenhuis. Ze willen dan in ieder geval voorkomen dat ik thuis ga bevallen en dan met baby met gillende sirenes alsnog naar het ziekenhuis moet. We zien het maar aan he.. Ik kan nu toch niet heel veel meer doen... Probeer mijn rust te nemen zodat ons kleintje wel de kans krijgt om te groeien.. 23 januari eerste groei echo (tevens eraan vast gekoppeld nog de pret echo ) en dan zien we wel weer verder he!!

Voor iedereen heel veel liefs en alle goeds voor 2010 en we "spreken "elkaar snel weer!!!

Cynx

Geplaatst

Hi dames,

Ik kom ff inbreken bij jullie...

Ik vroeg me af wanneer jullie de beeb voor het eerst gevoeld hebben. Zelf ben ik 16 weken zwanger en weet dat dit nog te vroeg is maar ik ben een beetje ongeduldig.. hahaha

Groetjes Dorine

Geplaatst

Hoi Dorine,

Zo rond de 17 / 18 weken heb ik de beeb voor het eerst gevoeld. Eerst dacht ik dat mijn darmen aan het borrelen waren, maar op een gegeven ogenblik dacht ik "o nee, dat is die kleine".

Inmiddels ben ik 22 weken zwanger en voel hem regelmatig. Best gezellig.

Groetjes,

Sandy

Geplaatst

Hi Sandy,

Bedankt voor je antwoord. Ik las ergens dat de kerstperiode voor jou heel moeilijk was. Gaat het nu weer een beetje beter met je? Goh, wat gaat dat snel, alweer 22 weken. Ik zie dat jullie ook nog steeds geen zekerheid over het geslacht hebben, het blijft dus spannend.

Hoe voel je je verder, alles goed?

Geplaatst

Hoi Dorine,

Kerstavond had ik echt een dip, geen zin in kerst, een heel leeg / hol gevoel. Toch heb ik het aardig naar mijn zin gehad. Een voordeel is dat we Rick nog hebben en die houdt de sfeer er aardig in.

Voor de rest voel ik me goed. Ik kan alles eten, zonder misselijk te worden en ook de koffie smaakt me weer goed (dat heb ik 20 weken niet gelust). Ook mijn buik groeit aardig, maar ben nog niet ontzettend veel aangekomen (een kilootje of 5,5). Bij de vorige zwangerschappen was ik ook maar 13 kilo aangekomen en ik gok erop dat het bij deze ook bij 13 kilo blijft.

Gaat het bij jou ook allemaal goed?

Sandy

Geplaatst

Hoi Sandy,

Ja, bij mij gaat het ook allemaal goed. Helaas ben ik wel iemand geweest die heel erg ziek was. Zeker tussen de 11 en 13e week. Nu moet ik helaas nog steeds regelmatig 's-ochtends overgeven maar voor de rest ben ik niet misselijk dus het valt allemaal wel mee.

Mijn buikje begint ook wel te groeien nu maar ik ben nog helemaal niets aangekomen. Misschien een halve kilo dus dat is het noemen niet waard.

Tot en met mijn 12e week heb ik wekelijks een echo gehad (ivm een eerdere missed abortion) en nu dus al een aantal weken niets. Ik vind het zo lang duren voordat ik weer iets hoor / zie van mijn kleine beeb.

Over 2 weken hoef ik pas weer naar de VK en ben dan ook erg blij als ik het hartje dan weer even kan horen. Ben zo op zoek naar een bevestiging, vandaar dat ik ook heel benieuwd was wanneer ik de kleine zou kunnen gaan voelen.

Groetjes Dorine

Geplaatst

Hallo meidames!

Eerst en vooral een fijn en gezond 2010 gewenst met gezonde, lieve kleine mei-baby's!

Sandy, goed dat alles prima gaat. Fijn om te lezen dat je veel geluk en afleiding van je zoontje krijgt. heeft hij al zin in een broertje gekregen?

OOh, cyn, zie jij je buik al bewegen? Ik voel haar wel regelmatig maar mijn buik heb ik nog niet zien bewegen. Wat leuk! Fijn om te weten dat ze je extra goed in de gaten houden, weet je waarom je kindje zo klein was? Ben je zelf tenger?

Dorine, ik voelde ons meiske bij 19 weken en 3 dagen voor het eerst. Het schijnt erg verschillend te zijn, bij mijn zus lagen haar twee eerste tegen haar moederkoek aan te schoppen en voelde ze pas beweging in week 26! Het is ook niet zo dat ik haar nu de hele dag voel. Af en toe een heel hard schopje en een beetje 'vaste' tijden.

Nu ben ik toch echt wel aan het uitbuiken. Ik kon gisteren de rits van mijn winterjas niet meer dicht krijgen. Ik wou mijn enorme slobberige kluskleren aantrekken omdat ik de deur van de kinderkamer ging lakken en wat plamuren en schuren maar die zitten veels te strak. Ook had ik een feestje en wilde een leuk shirtje aan, nee ook dat zat er niet in, het werd een hemalarge tshirt. Binnenkort maar weer naar trondheim rijden om wat meer positiekleding aan te schaffen. Lelijk woord, positiekleding.

Behalve een geluidsbeertje heb ik nog helemaal niets gekocht. Maar van alle kanten krijg ik hier kleding en dingen aangeboden. Heb al twee zakken met kleding, lekker veel speelpakjes. Ooooh, ik vind het zo zoet, ik moet af en toe wel huilen van emoties als ik die kleine broekjes en sokjes e.d. zie. Ook heb ik een wagentje en een buggy gekregen met lekker dikke outdoorbanden zodat we ook op de wegen en paadjes hier uit de voeten kunnen. Ik heb een antiek houten wiegje te leen voor in de woonkamer, de hele familie van een vriendin is daarin gewiegd.

Hoe is dat met de andere meiden? Hebben jullie al veel aangeschaft? Had je nog veel in huis sandy?

De kinderkamer begint langzaam vorm te krijgen, vandaag de wandbekleding en het lijstwerk aangeschaft. Maar voordat het helemaal af is gaat er zeker nog een maand overheen omdat we eerst de andere kamers ook af moeten hebben. Dat vind ik wel jammer want ik wil erg graag aan de slag met inrichten. Ik heb een saai wit sprinkelseng gekregen (zo'n bed met spijlen die je in hoogte kan verstellen, hoe heet dat in nlds?), daar ga ik allemaal grote rode en oranje stippen op schilderen om het op te vrolijken.

Ik had trouwens geen blaasontsteking, was gewone (???) verontreiniging van de urine. Tja, ik durf niet te googelen of dit inderdaad gewoon is, ik ga er maar van uit dat de verloskundige mij wel terug had laten komen mocht dit nader onderzoek behoeven.

Ik moet nu al kiezen in welk ziekenhuis ik ga bevallen, ik heb de keuze uit twee, beiden zo'n 1,5 uur weg. Ook moet ik gaan nadenken wat voor pijnbestrijding en ingrepen je welniet wil tijdens de bevalling. Daar maak je samen met de verloskudige een lijstje van. Dat vind ik wel moeilijk, heb immers geen ervaring hiermee. Er wordt hier geen thuisbevalling gedaan. Zie ik ook niet zitten met die afstanden naar het ziekenhuis.

Oei, ik heb weer eens een heel verhaal neergetypt. Hoop dat jullie het niet te veel los gebabbel vinden.

:wave:

Geplaatst

Hee Allemaal,

Ik zie inderdaad vooral savonds mijn buik op en neer bewegen. Het ligt er denk ik ook wel aan dat de placenta aan de achterkant zit, ik voel onze kleine mup behoorlijk bewegen, heb af en toe vooral snachts ( en bedankt... ) het gevoel dat onze mup haar huisje opnieuw is aan het inrichten!! Echt niet normaal meer, maar toch ook wel heel bijzonder!!!

Wij gaan het kamertje gebruiken van onze zoon, we moeten alleen nog nieuw behang en accesoires kopen. Dat is dus zo gedaan, we zijn alleen nog niet begonnen omdat de nasleep van de inbraak wat langer naduurt... Komende weken is de planning dat we flink aan de slag gaan, eerst nog een nieuw kinderkamertje voor ons mannetje vinden en dan kan het beginnen... Vind het erg moelijk een kinderkamer te vinden omdat mijn hoofd zo into baby's is... Dilemma dilemma haha...

Ik heb alleen al best veel kleertjes gekocht.. Ik kan me gewoon niet inhouden... Vooral nu er uitverkoop is... AAAHHH, ik heb ook voornl boxpakjes gekocht, bij onze zoon had ik allerlei ingewikkelde super op elkaar afgestemde kleertjes gekocht er niet bij nadenken of gewoon nog geen ervaring dat baby's voornamelijk op hun rugje liggen en voornl poepen/ plassen en spugen.. haha ik heb foto's met vreemde kleding combinaties haha!! Probeer het nu dus wat rustiger aan te doen.....

Ursela ik heb ook deze keer een muziek beertje gekocht en wordt er heerlijk rozig van als ik het op mijn buik leg... De baby vindt het denk ik ook wel fijn want ik krijg bijna altijd reactie wanneer het muziekje op mijn buik speelt...

We willen alleen nog een wiegje gaan kopen zodat onze baby de eerste weken lekker naast ons op de kamer kan slapen. Het bedje is net te breed en past niet door de deur. En een wiegje is wel erg schattig..

Ik moet zeggen dat ik de laatste dagen ook erg emotioneel ben, kan janken om alles, vind het af en toe wel erg overweldigend, het gevoel van.. we zijn over de helft... Gaat alles wel goed.... Maar schijnt er allemaal bij te horen...

Ik begin nu ook echt een buik te krijgen, positie kleding heb ik al weken aan, gelukkig is hier best wel veel leuks te koop en anders via het internet! Heb niet het gevoel dat ik er heel anders bijloop dan voorheen, er zit alleen een dikke buik extra bij hihi...Vind het wel grappig dat je buik zo ongeveer publiekelijk bezit wordt, iedereen heeft wel een opmerking, vooral als ik aan het werk ben... hebben jullie dat ook??

Voor iedereen nog een heel gelukkig nieuwjaar en tot snel weer!!!

heel veel liefs Cyn x

Geplaatst

Hallo mei 2010 dames!

Ik hoop dat iedereen de feestdagen goed is doorgekomen. Het grootste kado hebben we al, ongelooflijk om de jaarwisseling zwanger mee te mogen maken. Vind het nog steeds een grote gave.

Zelf heb ik een betje een rot oudennieuw doorgebracht in het ziekenhuis. Ik kreeg opeens op oudejaarsdag enorme pijn in mijn onderlichaam, kon niet meer staan op mijn benen ervan. Dokter stuurde mij door naar het ziekenhuis, veel onderzoeken gehad. Met ons meisje was alles in orde maar ze wisten niet wat het wel was. Omdat we zo ver weg wonen moest ik in het ziekenhuis blijven voor het geval dat het erger zou worden. Ipv erger werd het om 4 uur snachts opeens minder, nu is het bijna weg.

Ik kreeg verschillende echo's, voelde me zo ellendig dat ik nog niet eens de moeite kon opbrengen om mee te kijken op het scherm. Nog eens te horen gekregen dat we een erg beweeglijk meisje hebben. Ik denk dat ik een beetje naief ben geweest van te voren, omdat ik nooit ziek ben dacht ik er nooit bij na dat een zwangerschap niet helemaal vlekkeloos zou kunnen verlopen.

Cyn, bij mij op mijn werk worden er nog niet veel opmerkingen gemaakt, wel is iedereen extra zorgzaam, nemen zodra ze tijd over hebben een patient van me over en dan ook nog het liefst diegene die het meeste lichamelijk vragen. Ook zitten ze al mee te denken over aangepast werk, en dat terwijl ik geen vast contract heb!

Ben benieuwd naar jullie buiken en hoe het met jullie gaat.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden