Jump to content

Hoeveel % heeft eigenlijk cryo's?

Cryo's, hebben wij  

62 members have voted

1. 1. Cryo's, hebben wij

Recommended Posts

Posted

Hoi hoi, soms lijkt het dat veel van ons het hebben over grote hoeveelheid eitjes, flink wat embryo's en dan vaak ook nog wel cryo's.

Maar ik heb het idee dat veel van ons dit ook niet hebben. Wij behoren tot die laatste groep. Nu zijn wij eigenlijk heel benieuwd hoe die verdeling ligt.

Ik kan hierover geen cijfers vinden en wil eigenlijk wel weten ofdat we in een normale marge of juist in een uitzonderlijke zitten. We gaan dit zeker vragen tijdens de evaluatie en second opnions, maar dan hebben we alvast onze eigen steekproef!

Bedankt voor jullie reacties.

Grtjs, -M

• Replies 115
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

hallo miki

bij mijn eerste behandeling had ik geen cryo en bij mijn tweede waren er twee maar ik raakte bij de tweede ivf zwanger dus heb die cryo's niet meer nodig.

de gyn heeft mij ooit verteld dat de kans op slagen bij een cryo 10% is.

groetjes svenja

Posted

hoi Miki

Ik denk dat dat percentage hier in Nederland bar laag zal zitten.

Dit is een van de redenen dat ik ben uitgeweken naar Dusseldorf.

M'n gyn. vindt het onbegrijpelijk dat er zo weinig hier in Nederland wordt ingevroren.(Alleen zgn toppers komen hiervoor in aanmerking)

Hij is van mening dat hierdoor kansen blijven liggen, aangezien je van een 'mindere' cryo ook zwanger kunt raken.

Dus ik probeer nu om zoveel mogelijk uit een ivf poging te halen...

(bij mijn 1e ivf poging had ik 16 folikels, 14 eicellen, 6 bevrucht, 1 teruggeplaatst, de rest is gebruikt om onderzoek mee te doen en vervolgens vernietigd)

Posted

He Miranda,

Hoe was de intake in Düsseldorf? Bij dokter Scholtes? Gaan ze meer onderzoeken doen of direct met je aan de slag?

Ben heel benieuwd naar de verschillen. Veel succes, spannend!

Grtjs, -M

Posted

He Svenja, dank voor je reactie. Van harte, mooi hoopgevend bericht!

Redactie: per ongeluk de posting dubbel geplaatst door toevoeging van de enquete. Kan deze worden gesloten? Ik kan dan zelf niet volgens mij.

Bedankt, grt -M

Posted

Ja was inderdaad bij dr Scholtes.

Ben er meteen helemaal lekgeprikt. op antistoffen, schildklier,stolling en AMH waarde.(heeft te maken met je eicelvoorraad)

Ze zijn zeer daadkrachtig, want mag de volgende cyclus meteen van start:blob6:.(ws over 1.5week de 1e spuit)

Ik heb heel veel vertrouwen in dit zh, gewoon omdat er meteen naar oorzaken werd gezocht, terwijl in Nl alleen maar werd geroepen dat ik 'domme pech' heb.

Gelukkig kan ik voor de echo's in m'n eigen zh blijven, is 5 minuten hier vandaan.Scheelt weer een hoop reizen.(ruim 2u)

Maar jij bent ook uitgeweken naar het buitenland lees ik.

Ben beniuewd.Ga je ook assisted hatching toepassen?Nog een foefje die ze hier in Nl niet uitvoeren, is toch zonde...

Posted

Hei,

Het ziekenhuis in trondheim (st olav) vertelde heel trots dat ze de hoogste invriesresultaten hadden van europa:60%. dat hadden ze net op een congres in nederland bevestigd gekregen. Heb je iets aan dit getalletje?

Posted

Hoi,

Ook wij zijn uitgeweken naar Dusseldorf, direct al, heb geen ervaring met NL. In Dussendorf zijn ze idd 'daadkrachtig' zoals Miranda schreef. Ik heb het wel eens vergeleken met een fabriek, maar wel een hele goeie en ben heel blij met deze fabriek ;-). Het was bij ons dan ook meteen de eerste keer raak en we hebben daar nog 6 bevruchte eitjes in de vriezer.

Ze hebben daar ook een andere methode voor het invriezen dan in NL. Hier wachten ze 2 a 3 dagen om te kijken hoe de bevruchte eitjes zich delen. Vaak pakken ze dan de mooiste voor de TP en de rest die het overleefd gaat dan pas de vriezer in.

In Dld zetten ze op dag 1 van de bevruchting de eitjes apart die worden teruggeplaats en de overige bevruchte eitjes gaan direct de vriezer in. Waarsch om de kwaliteit optimaal te houden. Risico is dan wel dat wat ze bewaren voor de TP niet de sterkste blijken te zijn. Maar toch, wij hadden 2 minder mooie eitjes (6-cellig) teruggeplaatst gekregen waarvan 1 het overleefd heeft in mn buik en ik nu 15 wkn zwanger ben. En nog met het fijne vooruitzicht dat we nog 6 eitjes in de vriezer hebben.

Heel veel succes!!

Posted

Hey Miki,

Poging 1, 5 eitjes, TP van 1 eitje, 2 cryo's.. de 2 cryo's waren later niet goed ontdooid

Poging 2, 6 eitjes, TP van 2 eitjes , geen cryo's

Poging 3, 18 eitjes, TP van 2 eitjes, 2 cryo's

Hier op het forum zijn er veel verhalen over de hoeveelheid eitjes en de weinige cryo's die overblijven.

Wij vonden het verwonderlijk dat er bij de laatste poging zoveel eitjes niet goed waren om in te vriezen (EMC rotterdam)

Succes in ieder geval!

Groetjes van Daan

Posted

He Ursela, dank je. Invriescijfers, ontdooi-scores... Wat een gedoe he allemaal? Jouw laatste afwachtdagen nu toch? Succes dame, krik het gemiddelde maar ff lekker omhoog!

@ Miranda en Knoer, dat klinkt interessant zeg. Dat van die AMH waarde ben ik heel benieuwd naar. Was die bij jullie "goed" en zo ja wat is die dan?

Misschien dat ik ook eens informeer daar. Vanuit waar wij wonen is het Gent en Dusseldorf bijna evenver!

Posted

Miki,

Wij hebben net de 1e IVF-behandeling achter de rug. Bij de punctie bleek dat we 9 eitjes hadden. Hiervan zijn er 8 bevrucht, 1 is teruggeplaatst (en aangeslagen) en ik heb 5 cryo's.

Sandy

Posted

@knoer; o dat wist ik helemaal niet.dus wordt in principe altijd alles ingevroren?

@Miki; het enige wat ik te horen kreeg was dat mijn bloedwaarde iets verhoogd is.Dat ik sneller kans heb op overstimulatie..(dat kan wel kloppen, want heb met de 1e gestimuleerde iui poging en punctie moeten ondergaan, omdat er maar liefst 5 eiblaasjes groeiden)

@Maatje; ik heb de 1e ivf ook in het EMC gedaan.En daar zijn ze heeeel streng met het invriezen.Dus dat jij er uberhaupt 2 mocht laten invriezen is al een wonder, haha!

Posted

19 Eitjes waarvan er 7 bevrucht waren, 1 Teruggeplaats is en 6 in de vriezer mochten....

Wij lopen in UMC utrecht, ik was dus erg blij met ons eskimootjes...

Posted

Voor de statistieken (even kijken of ik het nog weet...)

2003-1e ICSIpoging 8 eitjes/4 bevrucht/2 TP/geen cryo's ---> ZWANGER

2005-1e ISCIpoging 5 eitjes/2 bevrucht/2 TP ---> mislukt

2005-2e ISCIpoging 8 eitjes/4 bevrucht/2TP/geen cryo's ---> mislukt

2006-3e ICSIpoging 10 eitjes/4 bevrucht/2TP/geen cryo's ---> mislukt

2006-4e ISCIpoging 12 eitjes/6 bevrucht/2TP/geen cryo's ---> ZWANGER VAN TWEELING

Posted

Hoi Miki,

Interessante vraag en kan me goed voorstellen dat je hier meer over wil weten.

Mijn ziekenhuis (Jeroen Bosch in 's- Hertogenbosch) heeft de resultaten op internet staan. Ze werken samen met St. Elizabeth Ziekenhuis in Tilburg. Dat betekent dat daar de bevruchtingen, het invriezen en ontdooien plaatsvindt.

Onderstaand overzicht komt van hun intranetsite:

Resultaten ingevroren embyro's

2005

2006

Ontdooiingen

67

88

Terugplaatsingen

56

66

Klinische zwangerschappen

10

22

Doorgaande zwangerschappen

6

16

Doorgaande eenlingen

5

11

Doorgaande tweelingen

1

5

Zwangerschappen per terugplaatsing

17,9%

33,3%

Doorgaande zwangerschap per terugplaatsing

10,7%

24,2%

Zoals je ziet zijn de invriesmethoden in 2006 duidelijk verbeterd in Tilburg.

Bij mij was het als volgt:

1e poging: 6 eitjes, geen bevruchting

2e poging: 11 eitjes, 9 bevrucht, 2 teruggeplaatst, 4 ingevroren, 3 goed ontdooid

3e poging: 9 eitjes, 8 bevrucht, 2 teruggeplaatst (ik ben van eentje zwanger), 2 ingevroren

Wat ik heb begrepen is dat het wel een afvalrace is. Bij het ontdooien redt de helft het niet is mij verteld.

Succes!

Neel

Guest Nienke79
Posted

Hoi Miki,

Ik heb gestemd op "elke keer" maar ja, ik heb "pas" 1 punctie achter de rug, dus misschien vertekend dat de uitslag iets.

Ons ziekenhuis en het VU willen dat we de volgende punctie (hopelijk komt ie er niet van aangezien we op de wachtbank zitten) ICSI doen. Dit om meer bevruchtingen te laten plaatsvinden en daardoor meer CRYO's te hebben. Ze vonden de score van 8 bevruchtingen op 21 goede eicellen een vrij lage score. Wij waren al lang blij...

Groetjes,

Nienke

Posted

Nienke ik vindt net als jou de score erg mooi, wij hadden van de 19 eitjes 7 bevruchte en alle 7 waren ze bruikbaar dus ja.......

Dus 1 TP en 6 eskimootjes, hoe mooi kan je het hebben?

Posted

Miki,

ik heb je eerste topic over dit onderwerp even verwijderd, en de reacties hier toegevoegd.

Anders hebben we straks allemaal dubbele topics.

groetjes Amanda

Posted

In het ziekenhuis zeiden ze dat de meeste mensen geen cryo's hebben (ik loop in het VU in Amsterdam) maar hier op het forum lijkt het fifty-fifty, dus het lijkt er ook wel op dat het per ziekenhuis verschilt (afhankelijk van hoe streng ze zijn bij de beoordeling van het al dan niet invriezen). Ik had 19 eicellen, 15 bevruchtingen, waarvan 1 tp en 8 cryo's. Dat was een superresultaat, volgens het VU. Nu alleen nog even zwanger worden (en blijven).....Ik hoorde wel dat de wijze van ontdooien in de laatste jaren zo verbeterd is dat het percentage van 10% zwangerschappen uit een cryo-poging inmiddels wel verhoogd is. Maar hoeveel hoger weet ik dan weer niet.

Posted

Dank Amanda, daar hoopte ik al op. Ging bij het pubiceren even mis.

Wat goed dat ik het gevraagd heb, want ik dacht echt dat de overgrote meerderheid cryo's heeft! Maar als ik dit allemaal lees en zie, dan is het aardig verdeeld. Stelt me gerust en stemt me iets positiever.

Uiteraard blijf ik benieuwd naar het gemiddelde wanneer meer mensen het hebben ingevuld, dus vooral blijven doorgaan met stemmen! ;-)

Liefs, -M

Posted

Ik heb wel gestemd maar ook ik heb maar 1 poging nodig gehad.

21 follikels aangeprikt

19 eitjes

12 bevruchtingen

7 toppertjes

1 tp

6 cyro's over.

Posted

Bij bijde pogingen hadden we 3 cryo's en van die 6 hadden we ook nog eens 100% goede ontdooiïng. Onze laatste 2 hadden zelfs de hoogste scores wat betreft hoe ze er uitzagen e.d.

Gisteren gesprek gehad met de Poff. in Gent en die vertelde dat de kansen van cryo's bijna gelijk liggen aan een verse poging omdat de technieken de laatste tijd zo verbeterd zijn. Dus vers of cryo de kansen zijn bijna gelijk bij goede ontdooing.

Groeten