Ga naar inhoud

Hoeveel % heeft eigenlijk cryo's?

Cryo's, hebben wij  

62 leden hebben gestemd

1. 1. Cryo's, hebben wij

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
@knoer; o dat wist ik helemaal niet.dus wordt in principe altijd alles ingevroren?

@Miki; het enige wat ik te horen kreeg was dat mijn bloedwaarde iets verhoogd is.Dat ik sneller kans heb op overstimulatie..(dat kan wel kloppen, want heb met de 1e gestimuleerde iui poging en punctie moeten ondergaan, omdat er maar liefst 5 eiblaasjes groeiden)

@Maatje; ik heb de 1e ivf ook in het EMC gedaan.En daar zijn ze heeeel streng met het invriezen.Dus dat jij er uberhaupt 2 mocht laten invriezen is al een wonder, haha!

@Miranda: Je moet op de dag van de punctie een formulier inleveren waarop je o.a. aan kunt geven of je je eitjes (indien voldoende) wilt laten invriezen of niet en hoeveel je wilt laten terugplaatsen etc.

@Miki: mijn AMH waarde was iets te laag (weet niet hoeveel), maar voldoende om mee te werken.

Groetjes

• Reacties 115
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik had zes eicellen die ook nog eens alle zes bevrucht waren. 2 teruggeplaatst, de 4 die over waren, waren niet goed genoeg om in te vriezen. Dus hier helaas geen cryo's. (en ook geen zwangerschap). Dit was mijn eerste IVF-poging. :dry:

Geplaatst

1e ivf poging, 7 eitjes, waarvan 6 bevrucht, alle 6 super klasse, 1 teruggeplaatst, 4 goed genoeg voor cryo.

1e cryo poging, 1 rietje met 2 cryo's, beide ook nog eens goed genoeg om teruggeplaatst te worden, echter afspraak max. 1 .

nu nog 1 rietje met 2 cryo's, en hopelijk eind volgende week tp van 1 cryo.

En dit allemaal in het Flevo/VU amsterdam

Geplaatst

Hallo Miki

wij hebben 1 poging gehad.

Er waren 10 goede eicellen en 9 waren bevrucht.

Daarvan is er 1 teruggeplaatst en 4 werden er ingevroren.

voor onze cryo poging moesten ze alle 4 ontdooit worden, 2 hebben het ontdooiiingsproces helaas niet doorstaan.

2 cryo;s werden teruggeplaatst maar die poging heeft ook niet aangeslagen...

groetjes

Meiske74

Geplaatst

Wij hebben uit de 1e IVF, 15 eicellen, 14 bevrucht, 1 direct teruggeplaatst, 12 cryo's.

Uit deze 1e IVF poging zwanger! Nu 1,5 jaar later cryo tp uit die IVF:

1e cryo behandeling, 2 ontdooit, beide goed, maar 1 tp ivm 1e poging.

2e cryo behandeling, 2 ontdooit, 1 goed, dus 1 tp

3e cryo behandeling, 2 ontdooit, 1 goed, dus 1 tp

Al deze cryo behandelingen zijn mislukt, nu starten met behandeling 4.

Zo zie je maar dat als je veel cryo's hebt, het niet altijd wil zeggen dat daar ook een zwangerschap uitkomt, maar goed we hebben nog 6 cryo's te gaan!

Geplaatst

1ste IVF:

24 eicellen

21 bevrucht

1 terug geplaatst

13 eskimo's

Mijn menstruatie kan vandaag doorbreken en dan kan ik bellen

voor onze eerste cryopoging.

Geplaatst

Bij de eerste ivf, was ik bij de eerste poging al gelijk zwanger. Ik had 8 eicellen, waarvan 6 rijp genoeg. Er zijn er 4 bevrucht. Eentje voldeed niet aan de eisen, dus heb nog 2 cryo's over.

Succes iedereen!!

Linda

Geplaatst

1e (en enige) ICSI (VU):

22 eicellen

15 bevrucht

1 teruggeplaatst

7 cryo's verdeeld over 2 rietjes, zwanger van de 2e en laatste cryo poging

Geplaatst

Hey Miki,

Ik was even aan het rondneuzen, terug van weggeweest en je viel me op omdat je onderschrift veel lijkt op die van mij.

Onverklaard onvruchtbaar, 6 x iui, 2 x ivf. Helemaal geen cryo´s:cry2:

Ikke 30, man 41. 4,5 jaar bezig en 1 x positief getest op eigen kracht.

En helaas nog niet zwanger.....

Ik ga deze maand beginnen met de 3e poging, spannend weer dus.

Hopelijk heb ik nu wel wat cryo´s of nog beter.....meteen zwanger! Dat zou geweldig zijn!

Liefs Smile

Geplaatst

Hallo Miki,

Hier volgen mijn getalletjes:

ICSI-behandeling I: 18 eitjes, 10 bevrucht, 5 cryo's waarvan 2 bruikbaar

Poging 1: verse embryo, mislukt

Poging 2: cryo, zwanger, na bijna 6 weken miskraam

Poging 3: cryo, mislukt

ICSI-behandeling II: 18 eitjes, 17 bevrucht, 11 cryo's

Poging 4: vers embryo, mislukt

Poging 5: TP 2 cryo's (hiervoor zijn er 3 ontdooid) op 8 sept '09, testen 23 sept

Resteert: 8 cryo's

Hopelijk kun je er iets mee, mijn leeftijd= 37 (bijna 38)

Gr. Pieneke

Geplaatst

Hoi, hoi,

Hier zijn de mijne:

1e IVF (jan/feb 2008): tp 2 embryo's, geen cryo's

2e IVF (mei/juni 2008): tp 2 embryo's, geen cryo's

3e IVF (jul/aug 2009): tp 2 embryo's, 2 cryo's

Cryo's gaan - als alles goed gaat - deze maand teruggeplaatst worden. Mocht dat niet lukken dan gaan we ons eerst maar eens beraden wat verder te doen.

We lopen bij het Westfriesgasthuis en als je daar de verhalen van de afdeling gynaecologie in de media van hoort, dan zakt je moed je in de schoenen.

Ben inmiddels 39 jaar en voel me een beetje verdrietig op het moment.

Liefs

Geplaatst

Kan me je verdriet voorstellen Otjes, is heel herkenbaar (ben inmiddels 42).

Sterkte en laten we intens hopen dat onze wens toch nog uit gaat komen.

Liefs.

Geplaatst

Dag Natasja/Otjes,

Ik ga IVF poging nr 2 in. Over een dikke week weer beginnen met decapeptyl, menstruatie afwachten, uitgangsecho en dan weer de Puregon erbij. Ik baal dat ik geen cryo heb. Nu moet ik weer die hele riedel van hormonen en punctie en spanning enz. ondergaan. Pfff.

En jij dan Natasja? Ik zie dat jij al wat stappen verder bent ? (met helaas nog geen positief resultaat). Heb jij al kinderen? Vliegt de angst jou soms ook zo enorm aan? Heb je steun uit je omgeving?

Liefs, Jos

Geplaatst

Hé Jos,

Geen kinderen. Op mijn 34 is mijn relatie na 16 jaar naar de knippen gegaan. Hij wilde geen kinderen, ik wel. Het is niet daarom op de klippen gelopen hoor, we waren gewoon teveel uit elkaar gegroeid. We hebben het daarom ook nooit serieus geprobeerd.

Dat ik een nieuwe relatie met mijn huidige man kreeg (hij heeft ook geen kinderen uit een vorige relatie), ging ik er nog vanuit dat het geen probleem moest zijn om kindertjes op de wereld te zetten. Na 1 jr proberen zijn we de mmm ingegaan (ik was toen 37). De rest staat in mijn handtekening zo'n beetje genoteerd.

Ik heb waarschijnlijk het lot getart (door te scheiden van mijn ex).......... Raar, maar soms voelt het wel zo, terwijl ik zo helemaal niet mag en wil denken. Ach ja, life is a bitch........

Steun uit mijn omgeving krijg ik wel, maar de meeste snappen het niet hoor. Het verdriet, de pijn, ze vinden het raar als je niet op kraamvisite gaat of een kinderverjaardag als ze beneden een bepaalde leeftijd bent. Ik heb geen zin in sinterklaas, kerst, vader- en moederdag etc. Ik word er erg verdrietig van aan de gedachte te moeten denken dat ik nooit moeder wordt en nooit oma. Ik wil er eigenlijk nog niet aan denken, maar het komt nu wel erg dicht bij hè.

En jij dan?

Liefs

Geplaatst

Shake hands, ik heb ook het lot getart. Ik ben al bijna 15 jaar met dezelfde partner. (vrouw). Keer op keer hebben wij het over wel/geen kinderen gehad en telkens kwamen we er niet uit. Een ding was zeker: we wilden geen kind middels de spermabank. Een donor was niet zomaar voor handen en ach, het leven gleed zo op een prettige manier aan ons voorbij. En daarbij, we konden een aantal jaar geleden veel liefde en moederachtige gevoelens kwijt aan ons neefje (nu inmiddels een knul van 11 jr).

Kijk, als je als vrouw met een vrouw bent dan moet je wat betreft de kinderwens altijd je verstand erbij halen. Je moet je bedenken hoe je het wil, op welke manier, wie van de 2, enz, enz. We hebben het op die manier domweg kapot gedacht. (angst, twijfel, we hebben het zo ook goed, ik durf niet te bevallen en nog meer van dat soort idiote gedachtes die toen trouwens wel echt zo voor ons golden).

Totdat...ik dus zeer onverwachts geconfronteerd werd met het gevoel (waar ik echt niet meer om heen kon) dat ik graag moeder wilde worden.

En dan is moeder natuur bikkelhard, want volgens mij gaat ze me gewoonweg eerdaags zeggen dat ik toch echt te oud ben. Ik heb dus ook het lot getart. (zo voelt het soms inderdaad). Een beetje zoiets van: eigen schuld, dikke bult. (wat ik tegelijkertijd vreselijke gedachtes van mezelf vind).

En zo schiet ik op-en neer: de ene keer heb ik hoop, de andere keer vind ik mijn wens in verhouding tot mijn leeftijd zeer belachelijk en soms zou ik willen dat ik dit gevoel nooit had gehad. Ik vind het zwaar.

(zal bijna blij zijn als ik het achter me kan laten, dan maar rouwen maar wel weer vrij ofzo).

(nu lijkt het misschien of het helemaal niet goed met me gaat, maar dat is gelukkig niet helemaal waar. Ik heb zeker momenten van diep verdriet en angst, wat echt pijn doet, maar gelukkig is er ook altijd nog een andere kant. Het een kan niet zonder het ander, za'k maar zeggen).

Fijn weekend.

Jos.

Geplaatst

Fijn zoveel uiteenlopende reacties. En wat geven de resultaten van de poll ons een goed beeld! Ik hoef dus echt niet meer te denken dat de grote meerderheid cryo's heeft. Daar wordt ik al relaxeder van, dus bedankt meiden!

@ smile: we lijken inderdaad erg op elkaar qua onderschrift. ;-) In welk ziekenhuis lopen jullie? Spannend weer beginnen. All good things come in three zei laatst iemand tegen me, vond het een mooie gedachte. Zet hem op meid.

@ Pieneke: zie in linkerbalk sitemenu. Optie Gebruikersinstellingen en dan weer links in balk onder Instellingen & opties kies je Wijzig handtekening. Dan lekker "kleien"! ;-)

Josephine, Otjes, mooi om te zien hoe jullie elkaar gevonden hebben.

Iedereen: veel sterkte en voor nu een fijn weekend, liefsss -M

Geplaatst

Hee Miki,

Het was me inmiddels al gelukt met de handtekening! Maar toch bedankt..

Ik vind je onderzoeksvraag interessant, maar wat ik nu interessanter vind is of er een verband bestaat tussen de hoeveelheid cryo's en hoe snel je zwanger bent.

Ik ben momenteel al met de 5de poging bezig, steeds goede kwaliteit en veel embryootjes, maar nog steeds niet zwanger.

Gr. pieneke

Geplaatst

Bij mij: 1e ivf, 11 eitjes, 4 bevrucht, 2 teruggeplaatst,geen cryo's, zwanger van 1, miskraam

2e ivf: 8 eitjes, 6 bevrucht, 2 teruggeplaatst, geen cryo's.

Mijn embryo's zijn ook nooit van goede kwaliteit geweest, ik heb altijd B (gemiddeld) of C ( onder gemiddeld) kwaliteit. Alleen A kwaliteit ( boven gemiddeld) vriezen ze in NIjmegen RAdboud zieknhuis. Ook daarom laat ik er 2 teruggplaasten.

GRoetjes Herma

Geplaatst

19 eitjes (15 goed voor bevruchting)

8 gedeeld

1 embryo-A tp

2 cryo's-A

5 helaas vernietigd omdat ze B-kwaliteit waren en die kunnen niet in de vriezer.

Dit was van onze 2e behandeling, de eerste keer was als volgt:

9 eitjes

5 bevrucht

2 embryo-B tp

3 vernietigd ivm Bkwaliteit

Geplaatst

Hoi,

ik heb op meestal wel gestemd, maar heb nog maar 1 punctie gehad,...

Ik had 19 eitjes, waarvan er 12 goed waren, 8 bevrucht en uiteindelijk 7 genoeg waren voor een eventuele TP

Heb nu 2x een Tp gehad van zeer goede emmy's, maar sta op het punt om nummer 3 terug te krijgen,.... (zijn per stuk verpakt)

Geplaatst

Ik heb pas 1 punctie gehad, dus ook mijn antwoord "meestal wel" geeft een wat vertekend beeld.

In maart 2009 punctie gehad, 14 eitjes, 7 bevrucht. Daarvan 1 teruggeplaatst en 5 in de vriezer. (Zwanger, MA)

In juli 2009 zijn er 2 cryo's teruggeplaatst, en er is 1 cryootje gesneuveld bij het ontdooien. Zitten er dus nog 2 in de vriezer. (Weer zwanger, MK met 8w)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden