Ga naar inhoud

Hoeveel % heeft eigenlijk cryo's?

Cryo's, hebben wij  

62 leden hebben gestemd

1. 1. Cryo's, hebben wij

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dames, zoals ik het nu lees in jullie reacties kan het dus dat je bij een volgende poging wel cryo's hebt? Het is dus niet zo dat de beste eitjes eerst komen? Na 2 ivf pogingen zonder cryo's en zonder A kwaliteit embryo's ( wel 2 B kwaliteit = gemiddelde kwaliteit) zou het dus kunnen dat ik de volgende keer meer geluk heb? Hopelijk kan iemand mijn vraag beantwoorden. Over een maand pas weer een afspraak met de gyn. en dan vraag ik het ook.

Thanx.

• Reacties 115
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi hoi,

Ik had de eerste twee keren geen cryo's (heb deca en Gonal toen gespoten). De laatste keer heb ik gespoten met deca en Menopur en nu waren mijn embryo's van A-kwaliteit en we hadden zelf 2 cryo's.

Succes

Geplaatst

Herma ik had pas bij mijn 5e IVF poging cryo's.

Bij deze poging bewust gegaan voor kwaliteit ipv kwantiteit. Voorheen altijd gemiddeld zo rond de 15-20 eitjes en geen cryo's. Nu 4 eitjes, alle 4 bevrucht, 1 tp en 2 cryo's.

Geplaatst

Hoi Manoa, je schrijft dat je bewust ging voor de kwaliteit maar hoe heb je dat gerealiseerd? Door andere hormonen? of door minder eenheden hormoon te spuiten? Wat heeft het verschil gemaakt?

Groetjes Herma

Geplaatst

Herma ik heb dezelfde hormonen gespoten maar inderdaad minder eenheden. Het duurde langer voor er follikels gingen groeien en het waren er stukken minder maar wel beter van kwaliteit. Het was wel een gok hoor want in 1e instantie groeiden er maar 2 of 3 en dat is natuurlijk wel weer op het randje.

Geplaatst

Ok dus meer eenheden spuiten levert dus niet altijd betere kwaliteit op. De slechte embryo's gooien ze toch weg als ze niet ingevroren worden. Je kunt er inderdaad beter 3 van goeie kwaliteit hebben dan 15 mindere.

Gr Herma

Geplaatst

Interessant topic, want ik had geen idee hoe in de verschillende ziekenhuizen met invriezen wordt omgegaan, en hoe het zit met verhouding hormonen-kwaliteit!

Ik heb nu bij de eerste icsi-poging 26 geschikte eitjes met 18 bevruchtingen. Door dreigende overstimulatie helaas geen tp maar wel invriezen van 5 emmies van A-kwaliteit. (UMC Radboud). Ze zeiden dat dat een hele goede score was, dus ik hoop er maar het beste van.

Bij een evt volgende icsi-poging zal ik minder hormonen krijgen, dus ik begrijp dat dat goed voor de kaliteit is?

Aafke

• 2 weken later...
Geplaatst

Hallo allemaal,

ik heb eindelijk 1 cryo bij de 2de ivf/icsi, nu maar hopen dat deze het uitvriezen ook overleefd.

Helemaal blij met het nieuws, een kennis van mij (we zijn tegelijk bezig) had 4 cryo's van top kwaliteit. Dan ben ik toch wel een beetje jaloers.

Geplaatst

Ik had deze 2de IVF ronde, 13 eicellen, 8 bevrucht, 2 teruggeplaatst en 3 cryo's. Ik heb 300 E Puregon (hoge dosis vanwege mijn leeftijd van 42 jr.) gespoten, ongeveer 13 dagen tot aan punctie.

Ik zit nu in de laaste wachtdagen en heb een heel groot vermoeden dat ook deze poging niet geslaagd is. Dan mag ik dus over naar de cryo's waarvan dan maar weer de vraag is of die goed ontdooien.

Zoals Pieneke al zei: kwantiteit en kwaliteit maar nog geen positief resultaat. Ik vind het maar een gek (en soms heel gemeen) spel dat IVF waarvan ik nog steeds de spelregels niet helemaal snap. Waarom de een wel een 'winnaar' en de ander niet? Gewoon domweg geluk? tssssss.

Josephine

Geplaatst

www.vumc.nl - Klinisch onderzoek en dan innestelling embryo's kiezen.

Hoi,

Lees dit eens. Ik heb iedere dag na de tp 100 mg aspirine geslikt. Ik ben zwanger van onze enige cryo van 3 ivf's. Toevallig? Kan zijn, maar ik ben wel zwanger en 39.

Liefs

Natas

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik heb destijds nooit gehad (nog) aangevinkt in de enquete.

Inmiddels is gebleken dat ik uit de eerste icsi poging 1 cryo heb overgehouden.

Vond het wel een beetje teleurstellend, omdat er 5 eitjes goed bevrucht waren en volgens het ziekenhuis van goed kwaliteit waren. Kennelijk was er maar eentje goed genoeg gebleven om in te vriezen. Die Emmy heb ik nu in me zitten, grappig idee vind ik het wel.

Hopelijk zit zij/hij lekker en blijft ie plakken....

groetjes weer,

Tamara

Geplaatst

Ik heb op nog nooit gestemd.

5 x IVF:

Helemaal uit zo mijn hoofd weet ik het niet meer, maar ik heb nooit zoveel follikels gehad, meestal 4-6 (laatste keer 7)

aantal eicellen die ook allemaal bevrucht werden: 3-4, waar er uiteindelijk altijd maar 2 van overbleven, die niet van geweldige kwaliteit waren. (met nadruk: op het oog, aan de BUITENkant) Cryo's hebben wij dus nooit gehad.

Bij een van die pogingen heeft er zelfs helemaal geen bevruchting plaatsgevonden.

Maar....

Bij een van die pogingen ben ik zwanger geworden, en we hebben nu een zoontje. En ik ben nu weer zwanger.

Hopelijk geeft bovenstaande hoop voor stelletjes die onderstaande herkennen:

geen cryo's hebben,

weinig follikels en nog minder eicellen,

er een keer geen enkele bevruchting heeft plaatsgevonden.

embryo's van matige en matig/goede kwaliteit.

Geplaatst

He Christine, van harte met dit nieuwe wonder! Was het van de laatste poging of toch in ene spontaan?

Fijn om te lezen dat het gewoon kan met die scores. Nu ik dit lees, durf ik weer iets meer hoop te houden. Na alle teleurstellingen ga je jezelf toch een beetje indekken.

Geniet ervan, succes de komende tijd!

Geplaatst
He Christine, van harte met dit nieuwe wonder! Was het van de laatste poging of toch in ene spontaan?

Fijn om te lezen dat het gewoon kan met die scores. Nu ik dit lees, durf ik weer iets meer hoop te houden. Na alle teleurstellingen ga je jezelf toch een beetje indekken.

Geniet ervan, succes de komende tijd!

Hoi Miki,

Dank je wel, en fijn dat ik ook een beetje een hart onder iemands riem kan steken. Ja, met deze scores is het ook mogelijk, twee keer zelf!

Of het spontaan is of toch van de laatste keer weet ik (nog) niet, Klik maar eens op dit topic: Zwanger??

• 2 weken later...
Geplaatst

Jaaa, dank je!!! Bizar he? Een wonder. Nu hopen dat het mag blijven.

Jullie 2e echo komt al dichtbij. We duimen met jullie mee dat het nu een mooi beeld geeft. Zou wel heel bijzonder zijn, dan zijn wij beide spontaan zwanger. Goed voorbeeld dat het met "tegenvallende ivf scores" alsnog wel kan. Daar teken ik voor...

Xxx

• 2 weken later...
Geplaatst

Hey Arcu, dank je. Tis allemaal wat, ja. *zucht*

Jullie ook van alles meegemaakt lees ik in je handtekening. Sterkte. Dat de cryo's maar mogen uitgroeien tot minimaal 1 kleintje in jou! ;-)

• 3 weken later...
Geplaatst

Wat moet ik nou voor optie kiezen? Wij hadden twee ICSIs waar bij de eerste poging geen eskimootjes waren en bij de 2e keer wel. Die zit net tussen 1 en 2 in en ook tussen 3 en 4...

Geplaatst

1e ivf: 4 eitjes, alle 4 bevrucht, 1 teruggeplaatst geen cryo's ('maar' 4 eitjes door een foute dosering medicatie in het ziekenhuis) - niet zwanger

2e ivf: 12 eitjes, 10 bevrucht, 1 teruggeplaats, 6 cryo's (over 2 rietjes, dus 'maar 2 pogingen')

(eerste cryo terugplaatsing van 2, niet gelukt, 2e cryo terugplaatsing van 1, niet gelukt)

3e ivf: 13 eitjes, 11 bevrucht, 2 teruggeplaatst en 7 cryo's (per 2 in een rietje) zwanger...

Altijd goede kwaliteit eitjes en embryo's, en het blijft abacadabra waarom nu de 5e terugplaatsing ineens wel is gelukt en de vorige niet... Wel altijd onwijs heftig gestimuleerd met Menopur, hoogste dosering omdat ik heel erg slecht op de stimulatie reageer....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden