Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Joy,

Natuurlijk hoop ik dat ook voor jullie. Als de wens en het gevoel er is, ga je ervoor, ook al heb je kinderen...

Het is voor ons allemaal naar dat het zo moeilijk gaat, ieder heeft zijn eigen verhaal, daarom zijn we op dit forum. Ik bedoel echt niet dat mensen niks mogen zeggen als ze al kinderen hebben. Wij hier hebben allemaal dezelfde wens.

Ik praat alleen voor mezelf. De gedachte om nooit een kindje van jezelf te hebben is enorm zwaar en eigenlijk wil ik daar ook niet over nadenken.

Groetjes,

Isolde

Geplaatst

Ik voel me eigenlijk ook wel ok, beetje opgeblazen gevoel en ik voel mn linker eierstok volgens mij, maar denk dat dat ook nog van de punctie kan zijn, verder voel ik niet zo veel. Is dit positief of juist negatief, wie zal het zeggen....Ik probeer er zo rustig mogelijk onder te blijven.

Geplaatst

Mmmm, ik vind het altijd wel moeilijk om rustig te blijven...sla altijd als een gek aan het googlen over allerlei symptomen...pffffft.

Volgens mij zorgt de punctie voor allerlei klachten die je niet kunt thuisbrengen.

Gebruik jij ook utrogestan, Marion?

Groetjes, Nine

Geplaatst

Hoi nine, yep ik gebruik ook de beroemde bolletjes haha, dus wel wat gevoelige boobies. Ik ben gestopt met googelen want daar wordt je helemaal mesjogge van.

Verder ben ik moeeeee, had ik ook net gepost op het wachtbankje, kan zo slapen, pppffff, verder wat lage rugpijn (beetje zeurderig gevoel) en zware benen. hahaha wat een rare kwalen he

Geplaatst

Isolde, duidelijk hoor. Het is goed dat je het nog een extra neerzet want ik voelde me toch aangesproken. Wat ik bedoelde was dat je er zo dicht bij hebt gezeten, hartje gehoord , leven gezien. Dat delen we samen. Ja, en dan is het grote verschil dat wij daarnaast inderdaad ouders zijn geworden. Ik hoop dat de pogingen voor jou echt wat op gaan leveren!!!!En nogmaals dank voor de uitleg. Ik ben gewoon wat emotioneler door deze poging denk ik. Ons hele leven staat weer op de kop. Niemand uit onze omgeving weet iets en het leven gaat gewoon verder en wij lijken tijdelijk op een andere planeet te wonen. Ja, en dan ben ik denk ik wat gevoeliger. Misschien wel herkenbaar. Ik hoop dat ik het goed heb uitgelegd. Ik vraag me af of je nu ook sneller door mag naar de volgende poging i.v.m. leeftijd? Joy

Geplaatst

Hallo meiden,

Mag ik me hier ook aansluiten. Ik ben 43 jaar en zit midden in onze 1e ivf poging. Vorige week maandag punctie gehad in Rotterdam en woensdag in Gent terugplaatsing van 2 (volgens zkh erg mooie) embryootjes. En nog 3 embryootjes over. Ga morgen dus aan de 2e wachtweek beginnen.

Wij hebben nog geen kindjes, helaas late starters.

Geplaatst

Dag konijntje ;-)

Welkom en wat een spannende tijd, he! Ik ben 42 jr en ga mijn 2de poging in. Ben nu bezig met spuiten en as. vrijdag weer een follikelmeting.

Verder wens ik iedereen veel succes!

Jos.

Geplaatst

Hoi Joy,

Oh zeker herken ik dat die gevoeligheid, je reageert heftiger en sneller en voelt je ook sneller aangesproken. Ook als mensen zich helemaal niet bewust zijn van iets, voel jezelf wel iets borrelen. Het komt door de hele toestand waar je in zit.

Als de natuur ons wat milder gezind was dan zouden wij ook relaxter met onze kinderwens om kunnen gaan. Het is zo'n gevoelig onderwerp voor ons geworden.

Ik snap je helemaal hoor...het is zo`n emotioneel gebeuren.

Hoop voor jullie dat deze poging gaat lukken !

Groetjes,

Isolde.

Geplaatst

Hey Konijntje, in welk ziekenhuis in Gent ben jij onder behandeling?

Ik heb vorige week woensdag de punctie gehad in AZ Sint-Lucas en afgelopen vrijdag de TP in UZ Gent.

Succes in je laatste wachtweek!!

Joy, bij jullie weet dus niemand in jullie omgeving dat jullie met IVF bezig zijn. Hoe zit dat bij de andere dames, hebben jullie mensen op de hoogte gebracht? Bij ons weet alleen mijn zus ervan.

Fijne dag!

Geplaatst

Marli: wij hebben de terugplaatsing gehad in het UZ Gent.

Bij ons weten mijn ouders, de vader van mijn man, een bevriend stel en een aantal collega's ervan. Met name op mijn werk vond ik het belangrijk dat de meeste directe collega's en pz er van afweten. Ze zijn hier ook enorm begripvol en meelevend en nu voel ik me ook niet bezwaard om af en toe te klagen of een uurtje later te beginnen of een uurtje eerder weg te gaan.

Geplaatst

Hai dames,

Na even afwezig geweest te zijn, ben ik er weer hoor (lief dat je het opmerkte Marion). Er gebeurt van alles waar mijn aandacht even naar toe moest. Wat nu ook heeft betekent dat we onze IVF poging 2 weken gaan opschuiven.

Marion en Marli heel veel sterkte tijdens het wachten...vreselijk lijkt me. Bij elk kriebeltje of pijntje denk je wellicht dat het niet goed is of valt dat mee? Veel afleiding zoeken en vooral geen zware klussen doen hoor!

Welkom Isolde, wat spijt het me van je miskraam en jouw gevoel ken ik ook...het idee om nooit een kindje van jezelf te hebben. Maar niet de moed verliezen hoor, hopelijk gaat het nog gebeuren.

Welkom Diane, veel succes met je aankomende behandeling. Zie je er tegenop?

Welkom Konijntje leuk dat je ook bij ons aansluit. Veel succes en ik hoop voor je dat de terugplaatsing gaat resulteren in een zwangerschap. Net als jij begin ik, over 2 weken dan weliswaar, 1e IVF poging. Hoop en spanning, alles tuimelt over me heen.

En daarbij nog in de clinch met de verzekering over de vergoeding van de behandeling. Fijn dat ze zo meevoelend zijn....:bom:. We worden niet behandeld voor een neusverkoudheid toch! Krijgen jullie allemaal de behandeling en medicijnen vergoed?

Groetjes

Manouk

Manouk

Geplaatst

Hoi Manouk,

Fijn je weer terug te zien! En spijtig dat je de IVF nog even uit moet stellen. Ik hoop dat het niet om al te ernstige reden gaat.

Gelukkig hoef ik niet te steggelen met de verzekering, alles wordt vergoed

(de 1e 3 ICSI's)

Ik heb ook nog een afspraak staan met Dr. Scholtes in Dusseldorf, voor als onze laatste ICSI mislukt...dan gaan we misschien over op KID.

En hoi Konijntje. Nog een 43-jarige erbij. En je hebt ook nog cryo's! Met welke hormonen heb jij gespoten? En hoe voel je je op dit moment?

Ik zal het ook op mijn werk moeten vertellen, van de 3e ICSI. Dat geeft verder geen problemen en diegenen die het weten, leven erg mee.

Soms te...ik kan er nu al tegenop zien om te vertellen, dat onze 3e poging ook mislukt is.

Tja, beetje negatief, ik moet toch wat hoopvoller deze nieuwe poging ingaan...wie weet.

Groetjes, Nina

Geplaatst

Nine, ik had het korte protocol. Beginnen met Deca, van dag 3 200E Puregon erbij en dan als laatste natuurlijk 10.000E Pregnyl. Nu als mooie bonus gebruik ik keurig de Progesteron bolletjes 3x 2 per dag. Voelt ook zo fijn.

Ik voel me redelijk op dit moment. Wel ontzettend pijnlijke borsten en vermoeid. Daarnaast natuurlijk de fijne afscheiding van de bolletjes. Verder blijft het moeilijk die 2e wachtweek.

Geplaatst

Ohja, Konijntje, niet fijn, he, die 2e wachtweek. Naast de punctie vind ik dat ook een opgave. Zo spannend.

Maar hoe groot zal het gat in de lucht zijn (dat jij er in hebt gesprongen

;-) ) als het resultaat positief is!!

Het is het allemaal waard!

Geplaatst

Ik moest een klein bedrag voor de bolletjes betalen, iets van Euro 8 voor 72 bolletjes.

Hoelang moeten jullie trouwens die bolletjes gebruiken?

Geplaatst

Okee, dan weet ik dat mijn apotheek me niet flest..:icon_biggrin: Ik wist me namelijk helemaal niet meer te herinneren dat ik die de vorige keer ook moest betalen.

Ik moet ze gebruiken tot aan mijn menstruatie (of positieve test die ik dus niet had).

Fijne avond nog! Tot snel weer. :toothy2: (veel regen hier)

Geplaatst

Jos., Spannend weer he? Ja die bolletjes. Ik hoor veel dames die het vervelend vinden om ze te gebruiken. Ik heb dat helemaal niet gehad. Dat was voor mij wel het minst erge van de hele behandeling. Ik kan me trouwens niet meer herinneren dat ik ze zelf moest betalen. Zal wel, ik heb ze vast niet cadeau gekregen van de gyn. Ha ha. Alstu blieft mevr. de aktie van de maand oktober.... En veel plezier ermee!

Ik heb een plaatsing in de natuurlijke cyclus en naast de pregnyl hoef ik niets te spuiten. Joy

Geplaatst

Hallo Manouk,

Balen van jullie verzekering, het is al allemaal zo moeilijk, en dat ook nog erbij. Ik dacht dat IVF altijd vanuit de basisverzekering vergoed werd, maar er is ook nog een leeftijdsgrens en dat wist ik niet. Ik wil zelf van verzekering gaan veranderen. Als ik vragen mag, heeft het bij jou ook met de leeftijd te maken ?

En Nine welke verzekering heb jij, jij krijgt alles vergoed ?

Groetjes,

Isolde.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden