Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi Isolde,

IZZ is mijn verzekering en zij betalen drie volledige ICSI's vanuit de basisverzekering. Behalve dan de utrogestan, maar dat is idd maar een paar euro.

Verder heb ik gelezen dat de meeste verzekeringen vergoeden tot 40 jaar (vrouw), maar als de behandelend arts heeft verklaard dat je nog genoeg eicelreserve hebt (dus nog behandelbaar bent), dan wordt er vergoed tot en met 45 jaar!

Mijn man spuit nu dagelijks pregnyl en gonal-f, om zijn hormoonstoornis op te heffen, daar deed de verzekering wel even moeilijk over. Maar het wordt nu wel vergoed.

Groetjes, Nine

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

HA meiden, ik moet effies zeuren hoor....k zit op wachtdag 7, de 1e week zit er dus op, de 2e ervaar ik altijd als nog moeilijker. Alhoewel ik eigenlijk nu iets heb van dat het me niet lang genoeg kan duren, ik wil het helemaal niet weten als het negatief is.

pppffff ooooo wat een toestand toch he. Ik voel me wel goed over het algemeen, ben s'middags rond een uur of 14.00 à 15.00 wel moe dan kan ik echt zo mn bed in stappen. Zowieso lig ik er sávonds vroeg in, echt later dan 21.30 uur wordt het niet. Verder heb ik een lage soort buikpijn doet niet zeer maar beetje zeurderig dat heb ik eigenlijk al vanaf de tp. K had het van de week geloof ik ook al geschreven maar dat heb ik dus nog steeds. Verder niets, geen krampen, geen steken, geen rommelende buik, niets. Ja s'nachts wakker worden en dan gieren van de honger, ondanks goed eten gewoon s'avonds. Ook weer apart. Je wordt toch gek van die onzekerheid he.

Nou ja, we wachten maar weer gewoon.

Andere meiden nog ergens last van?

Geplaatst

Hey meiden,

Isolde, in eerste instantie zei de afhandeling (volmacht) dat het niet wordt vergoed, maar toen ik wees op de polisvoorwaarden van mijn verzekeringsmij dat vanaf 45 jaar wordt vergoed als de doelmatigheid is vastgesteld. En dat laatste is bij mij vastgesteld, gingen ze alsnog moeilijk doen want ik moet dan een medische indicatie hebben. Bij mijn eerste huwelijk hebben we het geprobeerd, maar ben niet zwanger geworden en daarna konden we niets met onze kinderwens doen, want mijn man werd ziek en ging al onze aandacht daarna uit. Het afgelopen jaar ben ik van het ene naar het andere ziekenhuis gestuurd, zonder dat er testen zijn gedaan, maar ondanks temperatuur curves, eisprong bijhouden, acupunctuur heeft het niet mogen baten. Onverklaarbaar infertiliteit? We zijn nu nog bezig mbt vergoeding, maar hoe dat gaat eindigen? Geen idee. Wel balen want heb mijn energie volledig nodig voor de behandeling en niet voor dit soort dingen.

Marion...je zeurt niet hoor, ben je mal. Ik hoop zo voor jou dat die symptomen duiden op een zwangerschap. Nog even doorbijten. Wanneer mag je testen? Zal voor je duimen.

Hoe gaat het met de rest?

Geplaatst

Vandaag follikelmeting gehad, ze telde nu wel 12 follikels! Jeetje, en dat op mijn oude dag ;-) Ik zit nu op dag 8 van de Puregon. Maandag moet ik terug voor een follikelmeting. De punctie zal waarschijnlijk volgende week donderdag zijn.

Bij de eerste punctie had ik 6 eitjes en nu al 12, wat een verschil, he?

Wordt vervolgd....

Josephine.

Geplaatst

He Jos, te gek, je bent een ware Moeder de Gans:laughing1:

Pas goed op je kostbare eieren!

Marion, ja, pffff, erg, die tweede week. Ik denk dat het goed is dat je weinig voelt. Geen protesterende baarmoeder, maar een zacht bed voor je embryo (s) Nog even de spanning volhouden...

XNine

Geplaatst

Marion, ik zit ook in mijn 2e week en vind het best moeilijk worden nu. Ik heb alleen op dag 7 na tp erge krampjes gehad maar voor de rest niet. Heb nu wel enorm last van de bijwerkingen van de progesteron, m'n darmen sputteren, m'n boobies doen pijn en sinds een paar dagen vanaf de middag migraineachtige hoofdpijn. Maar verder voel ik me goed:toothy9:

Wanneer mag/ga jij testen?

Geplaatst

Konijntje, jij mag over een paar dagen al testen toch? Want je loopt een paar dagen voor op Marion en mij, zag ik.

Ik zit ook in mijn 2e wachtweek. Sinds gisteren heb ik af en toe hoofdpijn, die ik ook vaak heb als mijn menstruatie nadert.... Hoop eigenlijk dat het een bijwerking is van de Utrogestan. Verder voel ik niets. Ja, ik ben 's avonds eerder vermoeid. Zal ook wel een bijwerking van de Utrogestan zijn.

Josephine, goed zeg, zoveel follikels!!

Fijn weekend allemaal.

Geplaatst

Hallo 3 dames (mag ik jullie zo noemen ?),

Wat enorm spannend deze week. Ik hoop het ALLERbeste voor jullie.

Sterkte met die laatste dagen van spanning, probeer afleiding te zoeken (makkelijk gezegd, maar wel zo bedoeld).

Liefs, Isolde.

Geplaatst

Dag drie wachtenden...ik wens jullie ook het allerbeste toe! Het is ook iedere keer zoooo spannend.

Hoe staat het met de symptomen ?

:thumbsupup: Take care!

Gr. Nine

Geplaatst

Hallo allemaal.

Vandaag de 1e spuit decapeptyl gezet. Het gaat nu echt beginnen !

Manouk: ja heel spannend allemaal, benieuwd hoe het er op de start echo uitziet de 20e okt.

De bolletjes urtogestan moest ik ook zelf betalen.

Iedereen heel veel succes.

groetjes

Diane

Geplaatst

Hoi Diane,

Vandaag de 1e deca erin, het gaat beginnen...! Veel succes!

Ik moet (helaas) nog twee weken wachten met de 1e deca, het klinkt gek,

maar ik heb er zin in!

Gr Nine

Geplaatst

Hee Nine,

Ik kan me helemaal voorstellen dat je er zin in hebt. Tegen de tijd dat jij met de deca mag beginnen, weet ik hoe het bij mij er voor staat. Jij zult de dagen wel aan het aftellen zijn.

Liefs Pieneke

Geplaatst

Hoi Nine,

Klinkt helemaal niet gek, ik had er ook zin in en heb er naar uitgekeken. !

groetjes en alvast veel succes.

Diane

Geplaatst

Ha Pieneke!

Inderdaad, ik ben de dagen aan het aftellen. Aan de andere kant heel confrontererend...het is de laatste poging...maar het is wel de EERSTE keer dat ik goede hoop heb. Hoe dat komt weet ik niet.

En jij, heb je vandaag de cryo-tp? (volgens je onderschrift...?)

Joehoe!!!!!!!!!

XNINE

Geplaatst

Hoi Pieneke,

Vandaag de tp las ik.

Heel veel succes !

groetjes

Diane

Geplaatst

Vandaag weer een fm: nu telde ze er 13! as Vrijdag is de punctie gepland. Spannend weer!

Diana succes, lukte het met de deca?

Fijne avond! Josephine.

Geplaatst

Hoi Josephine,

Ja hoor, niks geen last met deca, kriebelt een beetje tijdens het spuiten.

Succes met de punctie vrijdag !!

groetjes Diane

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden