Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Rachel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! wow!!!!!!!! geweldig meis!!!! dikke dikke dikke knuffel van mij!

Ik heb gisteravond een test gedaan,wel een aantal dagen te vroeg zou pas a.s. vrijdag moeten eigenlijk...maar die was negatief. Nog geen bloed maar ja dat zal een kwestie van dagen zijn.

Heb vroeg getest geen trek in zo'n "verrassing" als ik op mn werk ben ofzo.

Maar lieve Rachel goh meis toch!!! zit met tranen van blijdschap voor jou in mn ogen!

Liefs,

Elies

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Meiden bedankt.

Elies ik hoop van harte dat je te vroeg bent geweest met testen.

Ik vind het nog heel moeilijk te bevatten en zal ook pas echt blij zijn als ik de eerte positieve echo heb gehad.

Ik was er echt helemaal vanuit gegaan dat het klaar was uit zelfbescherming en moet

nu echt weer even een knop omdraaien ergens.

Geplaatst

:36_2_1: mijn hcg is 1325!!!!! Ben zo blij!!!! Vrijdag controle bloedtest (om de stijging te zien) en 3 november 1e echo. Ik vind dit onwijs spannend en blijf het stapje-voor-stapje doen.....

Liefs,

Lot

Geplaatst

Lot,

Super meis echt helemaal te gek gewoon! maar bij jou 1325 en bij Rachel 2100...zou die dr 2 krijgen hihi!!??

Hier nog geen bloed,dus ietsie pietsie moed.

Liefs,

Elies

Geplaatst

Elies, hoop echt dat het toch goed is. Hoeveel dagen moest je eigenlijk nog wachten? Ik blijf duimen voor je!!

En Lot en Rachel; te gek!!!!! Houden zo!!

Liefs, Mees

Geplaatst

Rachel Van harte gefeliciteerd, en wat een mega hcg score!! en jij ook Lot met zulk hoog HCG!

Ik vindt het wel jammer dat ik het niet weet. Ik kan me alleen maar vasthouden aan een duidelijke streep van de test.

Vooralsnog gaat het goed! volgende week donderdag de eerste echo, ben dan 7 weken.

beseffen jullie wel dat er volgens mij meer meiden van boven de 40 op dit moment zwanger zijn in oktober, dan onze jongere forumgenoten!

De sterretjes staan zeker gunstig voor ons.

Andere meiden, ik hoop dat jullie gauw volgen.

liefs joske

Geplaatst

Wat een mooie berichten ineens hier in dit topic!!!! Super meiden, van harte!

Zoals Caro al schreef: supermoms above 40!!!!

:36_1_20:

Geplaatst

Leuk dat je even langskomt San, ik kan het steeds niet geloven als ik het aantal weken zie dat je zwanger bent, pfff... Zie ons nog zo zitten aan de lunch, vol twijfels: gaat het ooit lukken? Yes!!!

Geplaatst

Ha lieve Rachel,

Officieel mag ik vrijdag testen,nog geen bloed dus klein beetje moed.

Hoe gaat het met jou? denk dat je nog vol ongeloof bent dat het nu toch echt zo is! Voel je je oké? en wanneer mag je voor de 1e echo?

Wat een vragen in 1 zin hihi ;-))

Liefs,

Elies

Geplaatst

Hoe voel jij je?

Ik voel eigenlijk niet veel bijzonders.

Momenteel ook nog helemaal niet echt blij (klein beetje)

Ik heb al 2 keer een foute eerste echo gehad dus ik ben mezelf aan het beschermen.

Ga je niet meer testen voor vrijdag?

Ik hoop zo voor je dat het positief is, dan kunnen we samen naar het volgende bankje.

Geplaatst

Ik weet het gewoon niet,vanmorgen ontzettend zweterig pffff. Heb natuurlijk veel te vroeg een test gedaan die negatief was (afgelopen madag) en nu uit zelfbescherming hou ik maar voor mezelf vol dat het dat ook blijft....stomme dozen zijn we toch eigenlijk hihi.

Mocht dr morgen niets gebeuren dan vrijdagmorgen maar weer testen.

Ja zou zo graag met jou en Lot natuurlijk naar het 12 weken bankje gaan!

Liefs,

Elies

Geplaatst

@Elies: grote kans dat je idd te vroeg hebt getest, volgens mij was dat op dag 10 of 11 na je tp en: De hCG waarden kunnen voor het eerst worden waargenomen ongeveer 11 dagen na de bevruchting via een bloedtest en 12 tot 14 dagen na de bevruchting via een urinetest.

En dus duim ik voor een positieve test op vrijdag! Het is namelijk 40+ maand en daar hoor jij ook bij!

Liefs,

Lot

p.s. ik welk zkh loop jij?

Geplaatst

@Lot,

Dank voor je lieve bericht meis,ach wie weet hé maar ik heb een kramperig gevoel dus vrees dat het op niks gaat uitlopen.

Ik heb de punctie's in het Maasstad gekregen en de tp's in het EMC en jij? zie nl. dat we in dezelfde provincie wonen ;-))

Liefs,

Elies

Geplaatst

Lieve mensen,

Doordat ik enorm misselijk en beroerd ben zit ik nog weinig op het Forum en kan het lezen en reageren niet bijhouden van allerlei topics en iedereen kent elkaar al zo goed. Ik ben nu 7 weken zwanger en het is de eerste zwangerschap ooit, ik ben nu 40 en wordt in januari 41. Gisteren de eerste echo gehad en het hartje zien en horen kloppen, fantastisch ! over 2 weken weer een echo . Gisteren gelijk een bult leesvoer qua folders meegekregen.

Alle tips tegen misselijkheid zijn van harte welkom ! Ik kan niets zien of ruiken en vind echt niets lekker. Kokhalzen en kotsen voorlopig.

Ik wens iedereen heel veel succes, geluk, liefde en gezondheid !

Liefs,

Jeanine

Geplaatst

Hoi meiden!

Wat gaan we super hier op het forum zeg! De oudjes doen het inderdaad nog goed! Ha!

@Rachel: ik ben zo blij voor je! Voor allemaal natuurlijk maar jou had ik iets meer gevolgd omdat we steeds redelijk tegelijk opgingen!

@Elies: ik hoop zo dat je te vroeg getest hebt! Blijf voor je duimen meis!

@Jeanine: jeetje meid, wat moet dat vervelend zijn die misseljkheid maar wat super dat je zwanger bent na al die tegenslagen! Sterkte!

Ik heb morgenochtend het evaluatiegesprek met de IVF-arts en ik hoop zo dat we weer snel mogen beginnen!

Liefs, sterkte en succes voor allemaal!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Hier nog een 40+er en zwanger!! Morgen de echo voor de combiantietest met 11 weken en 1 dag. Ben benieuwd naar morgen. Tot nu toe voornamelijk in het Uitgerekend in mei topic geschreven, maar misschien is het leuker bij de andere 40+ers hier.

Jeannet

Geplaatst

Jemig wat veel zwangere bij de 40 plussers.

Jeanine en Jeanette gefeliciteerd.

Claus succes met jullie gesprek.

Elies nu ben jij aan de beurt, ga met me mee naar het 12 weken bankje.

Geplaatst

Ha meiden,

Mn vermoeden is werkelijkheid geworden, werd gisteravond ongesteld.

Doordat ik maandagavond al een negatieve test had heb ik me deze hele week toch wel kunnen voorbereiden.....geloof ik...voel nu een teleurstelling en ook niet de aller vrolijkste vandaag.

Alhoewel we hadden besloten om in 2010 geen zhuis meer van de binnenkant te willen zien toch besloten om nog een poging te wagen,wordt natuurlijk in 2011 ook geen 25 maar 42 ;-))

Gelukkig nu nog 2 diepvries eieren,maar ik heb daar geen ervaring mee dus meiden praat me even bij hoe zo'n volgende poging eruit zal gaan zien met zhuis bezoeken enz. enz.

Ha Jeannet jij ook welkom! laat even weten hoe je echo was!

Liefs voor jullie van een beetje chagerijnige Elies

Geplaatst

Elies meid wat balen.

Ik leef met je mee.

heel veel sterkte

Bij een cryo moet je bellen op de eerste dag van je menstruatie.

Dan krijg je een afspraak voor een echo (ongeveer na 10 dagen)

Dan kijken ze aan de hand van de follikels wanneer je eisprong gaat plaatsvinden.

Dan mag je prechnyl spuiten en een paar dagen later de terugplaatsing.

Als je geluk hebt hoef je maar 1 keer voor de echo.

Dikke knuffel

liefs

Rachel

Geplaatst

Hey Elies, wat vreselijk balen voor je. Sterkte met het verwerken en alle succes met je cryo's!

Hallo Jeannet, welkom!

Liefs,

Lot

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden