Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden,

bedankt voor jullie lieve reactie. De tranen lopen al vanaf 10 uur over mijn wangen en stoppen gewoon niet....laat maar komen. Het is natuurlijk ook zo emotioneel en zo onvoorstelbaar dat iets gewoon niet meer kan. "Later" is dan opeens heel dichtbij gekomen en al een gepasseerd station...hoe wreed is dat. Helaas, that's life!

Sinds een half jaar heb ik net weer mijn eerste koffie verkeerd gezet. Ironisch genoeg mag dat nu weer....

veel liefs voor jullie allemaal,

Geplaatst

Michaela, ook van mij veel sterkte gewenst om dit een plekje te geven! Huil maar goed uit, het is een diep verdriet.

Andere meiden, succes met jullie puncties en tp's!

Lot, hoe is het gegaan vandaag?

Groet Menta

Geplaatst

@Michaela: sterkte meis.... meer weet ik er ook niet van te maken....

@Elies en Rachel: veel succes morgen!

Mijn tp vandaag in het EMC ging weer supergemakkelijk, eentje van 8 cellen en eentje van 7. In totaal waren er 6 van de 8 bevrucht en hebben er zich 5 goed ontwikkeld. Drie mogen er dus nog een nachtje blijven en hopelijk worden dat cryootjes.

En nu het lange, lange wachten..... 12 oktober mag ik testen.

Hoe classificeren ze eigenlijk de emmies? Ik zie regelmatig voorbijkomen dat er eentje van "topkwaliteit" is teruggeplaatst, maar wanneer is een emmie van topkwaliteit??

groetjes maar weer,

Lot

Geplaatst
Elies, ik hoop voor je dat het doorgaat!

Andere meiden: bij mij werd gezegd dat er minstens 7 follikels moeten zitten om de punctie door te laten gaan. Als ik jullie ervaringen lees, is dat eigenlijk heel veel! Nooit zo bij stil gestaan omdat ik er steeds meer heb gehad, maar ik weet eigenlijk niet wat ze daadwerkelijk doen als het er minder zijn. Misschien houden ze rekening met lege follikels dat daarom die 7 nodig zijn?

Succes allemaal!

(Ik lees hier altijd mee maar heb niet zoveel te melden op het moment omdat ik nog in de wachtstand zit maar vind het wel spannend voor jullie allemaal!)

Caroline

Caroline ben je niet in de war met 7 follikels met de follikeltelling op de 3e CD, voor je de IVF in stapt?

Dat was bij mij namelijk zo. Eerst werd ik gescreend (omdat ik boven de 40 ben) en als je minder als 7 blaasjes hebt (dus in natuurlijke cycus) mag je door voor de IVF.

En 7 is veel hoor!

Tevens was het zo dat als ik minder als 4 follikels met stimulatie had, ik niet een 2e IVF mocht, dat was er tenminsten tegen mij gezegd.

gelukkig ging het bij mij super, kreeg ook te horen dat ik zeker in aanmerking zou komen voor een 2e IVF als dat nodig zou zijn, omdat mijn biologische leeftijd gunstig blijkt te zijn.

Wel vindt ik de eis hoog, juist omdat je al wat ouder bent. Hoewel ik ook wel snap dat een behandeling wel zin moet hebben.

liefs Joske

Geplaatst
Hoi meiden,

Grote tegenvaller vanmorgen!!! Geen follikel meer te vinden! Ze zijn dus te vroeg gesprongen! Toen ze dat zei dacht ik dat ik een klap in mijn gezicht kreeg! Huilen natuurlijk. Je zit al vol met spanningen en dan krijg je dit te horen.

Wanneer ze gesprongen zijn weet ik niet want ik heb niets gevoeld. Als het minder dan 24 uur geleden is geweest dan is er kans dat ze nog "leven", dus nadat ze de zwemmertjes van vriendlief in het lab hadden bewerkt heb ik KI gehad. De kans is klein dat het zo lukt maar nu is het zo dus niet echt een verloren poging geweest. Ik heb wel tegen mijn vriend gezegt dat als het op deze manier mocht lukken (al is die kans erg klein) de kans op een meerling wel groter is nu er 2 gesprongen zijn. Heb je maandenlang een discussie en twijfel over 1 of 2 terug laten plaatsen en wordt je nu ineens op deze manier "voor het blok gezet".

Maar goed, het is afwachten nu. Als ik 5 oktober nog niet ongi ben geworden dan mag ik testen. We hebben zowiezo 14 oktober een evaluatiegesprek. Voor de verzekering geld dit niet als een poging als ik het goed heb begrepen.

Ik ga het ff laten bezinken allemaal want er zijn vanmorgen in een korte tijd zoveel verschillende emoties door me heen gegaan. Pffff.

Meiden ik blijf jullie volgen hoor! Succes!!!!

Claus je blijft in mijn gedachten spoken..., vindt het zo rot voor je!

nog wel een vraagje, kun je de volgende keer ook ovulatietest gebruiken om te voorkomen dat het niet weer gebeurt?

want je gebruikte geen cyclusstillegger, dus dan heeft je lichaam zelf LH aangemaakt (denk ik) en dan zou je met de tests kunnen testen.

of werken die ovulatietests niet als je gonal of puregon, menopur, gebruikt?

liefs Joske

Geplaatst

Dank je wel Joske. Lief van je! Ik weet eigenlijk niet of ik die testen kan gebruiken. Heb er in het ziekenhuis geen arts over gehoord. Wel een goeie om in de gaten te houden voor de volgende keer (al hoop ik natuurlijk dat die niet nodig is).

Ik voel me gelukkig weer wat beter. Ben nog wel erg moe maar dat "downe" gevoel is gelukkig wat minder. En ik heb toch weer wat hoop gekregen door die escape IUI. Ook al weet ik dat de kans klein is dat het gaat lukken kan ik toch dat hele negatieve gevoel wat ik van het weekend had van me afzetten gelukkig.

@Michaela: weet even niet wat ik moet zeggen...........sterkte en veel warmte van deze kant meid!

@Lot: zal voor je duimen!

@Elies: super dat je pa naar huis mag! Wat meer rust in je lijf zal je goed doen de komende tijd. Succes morgen!

@Rachel: kop op meid! Ik kan me heel goed voorstellen dat je niet durft te hopen en al van het slechtste uit gaat maar moed houden hoor! Denk aan je!

Lieve meiden, bedankt voor het meeleven!

Liefs Claus.

Geplaatst

Ha meiden,

Lot! dat zijn hele mooie berichten zeg! en ach meid we slepen elkaar wel weer door de ellendige wachtweken heen hoor.

Ik ga vanavond maar op tijd mn mandje in zodat ik morgen redelijk uitgerust aan de punctie kan beginnen,mn buik is echt heel erg opgezet was blij dat ik thuis was net en mn lekkere wijde huisbroek aan kon doen.

Hoop zo op een mooi resultaat morgen pfff zal blij zijn als we weer meer weten en dan nog dat telefoontje plegen einde van de week of er een tp is,gelukkig duimen jullie en lieve mensen in mijn directe omgeving weer mee dus dat moet helpen!

Rachel,daar gaan we weer meis! ook voor jou sterkte en kracht hoor.

Liefs voor jullie en zal morgen zo snel mogelijk proberen een berichtje te schrijven hoe het is gegaan.

Elies

Geplaatst

Hoi Joske,

Ik ben dan wel ruim 41 maar nog niet in de war hoor :-) Ik heb nog nooit een follikeltelling gehad op CD 3 namelijk. Zelfs de laatste keer pas voor het eerst een uitgangsecho, waarbij ze inderdaad keken naar het aantal dat klaar lag, maar dat was halverwege mijn cyclus.

Ik vond het ook heel streng toen, ik had een gyn. die het waarschijnlijk slecht heeft gezien bij FM 2 en toen ik voor FM 3 kwam, zei een andere gyn,. voordat hij ging kijken: als het zo weinig blijft moeten we misschien afbreken want er moeten minstens 7 follikels zijn! Ik schrot me rot natuurlijk! Gelukkig waren er toen een stuk of 12 geloof ik dus geen probleem. Heb ik vaker, omdat het steeds andere gyn. zijn, steeds een andere meting dus ik denk altijd: het echte aantal zie ik pas bij de punctie.

Caroline

Geplaatst

Elies hoe is het bij jou gegaan?

Bij mij waren ze vergeten om 2 rietjes te ontdooien en dus hadden ze "maar"2 cryo's ontdooid.

Nu bleken het beide echte toppers te zijn, dus maakt het achteraf niet zoveel uit.

11 oktober mag ik testen.

Geplaatst

Ha meiden,

Even een berichtje van mij voordat ik maar weer ff rustig ga liggen.

Punctie viel mee,voelde me daarna echt niet zo fit en de rest van de dag is de wc pot mn beste vriend geweest.

Zes follikels aangeprikt en daar zijn 5 eicellen uit gehaald,kwaliteit van het zaad van mn lief was goed is hem verteld.

Vrijdag morgen tussen 09.30 en 10.30 bellen dus nu duimen draaien dat er een tp gaat plaatsvinden die dag.

Rachel,klinkt bij jou goed hoor 2 toppers! Goh meid daar gaan we weer hé met elkaar op de wachtbank van oktober!

Liefs voor jullie,ik duik mn mandje weer in.

Elies

Geplaatst

Elies spannende dag voor jou.

Ik ben al flink aan het duimen voor je.

Heel veel succes en kom er lekker bij op het bankje.

Lot hoe gaat het met jou?

En Claus hoe voel jij je?

Zelf heb ik er een hard hoofd in.

De eerste nacht na tp maar 1 uurtje geslapen.

Het lijkt me dat je veel energie nodig hebt.

Nu ben ik wel weer uitgerust.

Geplaatst

Hey Rachel,

Ik ben bang dat het bij mij niet gelukt is. Ik zou volgende week ongi moeten worden (liever niet natuurlijk) en ik denk dat het ook gaat gebeuren. Heb al dagen zere boobies en heb ook al wat bruinige afscheiding (jak! sorry!). Dat zijn bij mij altijd de voortekenen dat ik het ga worden! Ik baal daar erg van maar de teleurstelling is niet zo groot als na die mislukte IVF-poging. Maf maar ik had toch al het gevoel dat dit niet zou lukken ook al had ik die hoop natuurlijk wel! Nou ja, ik wacht het nog maar even af! Volgende week lekker een week vrij en dan gaan we vanaf woensdag even een paar daagies weg. Ben zo moe dat ik wel een week kan slapen voor mijn gevoel.

Hoe gaat het met jou? Je zegt dat je er een hard hoofd in hebt. Kan ik me heel goed voorstellen! Je durft bijna niet meer te geloven dat het nu wel zou gaan lukken maar moed houden hoor! Nog een lange weg naar 11 oktober maar hou vol! Ik duim zo voor je!!!

@Lot: jij ook succes op het bankje! Op naar 12 oktober!

@Elies: heb aan je gedacht vanmorgen! Hoe is het gegaan?

Liefs allemaal!

Geplaatst

Lot hoe gaat het met jou?

Claus voel jij al een week van te voren dat je menstruatie eraan komt? jemig.

ik hoop dat je geen gelijk hebt.

Lekker dat jullie even weg gaan, daar knap je altijd van op.

Elies nog niets van je gehoord, toch geen slecht nieuws hoop ik?

Michaela hoe is het met jou?

Hier nu weer diaree al de tweede keer na een tp terwijl ik het normaal echt nooit heb.

Deze keer drink ik ook helemaal geen koffie meer.

fijn weekend

Geplaatst

Hoi Rachel,

Ja, het besef dringt steeds meer tot me door wat het eigenlijk nu betekent. En dat is nog steeds pijnlijk. De tranenstroom van de week was goed want deze wordt nu steeds minder. De nodige afleiding (werk) maakt ook dat het wat meer gaat liggen. Ik merk hoe ontzettend blij en dankbaar ik ben dat ik al een zoontje heb van vier en ik kijk nu echt met hele andere ogen naar hem en realiseer me gewoon wat voor een bofkont ik geweest ben dat hij bij me gekomen is. Ik was toen immers al bijna 40 en dan notabene nog op de natuurlijke weg!

We hebben nog even eiceldonatie overwogen maar ik heb daar geen goed gevoel bij ergens. Misschien omdat ik het kleine mannetje al heb? Dus dat wil ik niet. Je zou het gezien mijn leeftijd in SPanje moeten overwegen maar daar zijn aardig wat kosten aan verbonden. Misschien ooit een pleegkind als ik dit goed heb afgesloten. Maar een eigen kind dat wordt het helaas niet meer. Ik ga nog wel Dr S. mailen met nog een aantal vragen zodat ik ook dat stuk kan afsluiten. Kreeg vandaag twee enveloppen binnen uit DD. Ik begrijp er niet zo veel van maar het is nog steeds niet de hoofdsom van de behandeling. Dus ben benieuwd hoe hoog die zal zijn.

En jij Rachel? Je hebt er een hard hoofd in? Niet doen hoor!! Ga gewoon hopen en geef je daar aan over. Zo belangrijk. Je mag toch wensen en hopen dat het wel gelukt is? Probeer dit vast te houden en natuurlijk denken wij vrouwen alweer zes stappen vooruit maar stuur die gedachten weg en laat die terugkomen als het nodig is. Ga duimen voor jezelf, praat tegen je cryo...kijk wat helpt en vooral zoek ook een beetje afleiding: te veel focussen maakt je misschien weer te onzeker. Allemaal makkelijk gezegd, maar goed . We weten het. Je had het over diarree: dat staat ook voor angst en natuurlijk heel begrijpelijk. Laat het even toe dat je bang bent, sta er bij stil en stuur het dan weg.... Heel veel succes!

Ik zal jullie nog blijven volgen af en toe maar zal niet meer zo actief zijn, denk ik. Nu is het af en toe nog prettig. Hoort bij de verwerking. Dus, meiden, jullie ook allemaal veel succes!

Geplaatst

Ha meiden,

Alles goed gegaan vrijdag,had de nacht ervoor de meest vreselijke senario's...maar na al bibberend het nummer te hebben getoetst kregen we te horen dat om 14.15 de tp was. Daar aangekomen zat ik echt met mn oren te klapperen had daar echt niet op gerekend maar van de 5 gevonden eicellen zijn er 4 bevrucht. Volgens de arts is er echt een toppertje teruggeplaatst en horen we binnen 2 weken of de rest goed genoeg is voor de vriezer.

Op weg terug naar de auto viel dr wel heel veel van me af,heb es even lekker lopen huilen goh wat lucht dat op!

Michaela,fijn een bericht van je te lezen. Hoop dat je de aankomende tijd de rust kan vinden,ik denk aan je.

Rachel, daar zitten we dan weer meid! stevig elkaar maar vasthouden!

Claus,hé bah meis zo vervelend dat je alle tekenen van ongi hebt. Het zit jou ook echt niet mee,moest nog zo aan je denken toen we op weg waren naar de punctie pfff dat al je follikels zomaar gesprongen waren vreselijk gewoon! Sterkte!

Liefs voor jullie,

Elies

Geplaatst

@rachel: balen zeg dat je zo'n diarree hebt. hoop dat je je gauw beter voelt.

@elies: succes met de 2 lange weken wachten

@claus: hoop voor je dat het zw krampen zijn en geen ongi..... blijf voor je duimen

Helaas geen cryo's, gisteren bericht gehad. Hoop dat de 2 tp emmies het wel goed doen. Voel eigenlijk helemaal niets. Ben wel redelijk rustig, maar hou het forum alleen een beetje in de gaten, ben niet al te actief hier, sommige verhalen maken onzeker. Gewoon lekker in en om het huis bezig, zoek zoveel mogelijk afleiding. Nog 9 dagen tot de bloedtest.....

Dames, succes allemaal!

Liefs,

Lot

Geplaatst

Michaela ik heb hetzelde ik mag ook blij zijn dat ik op mijn 40e nog een zoontje heb gekregen.

Elies wat een goed nieuws, en zoveel bevrucht super.

We houden elkaar stevig vast.

Lot jammer dat je geen cryo's hebt maar ik hoop dat dat ook niet nodig is.

Volgens mij zijn 7- en 8-cellig ook toppers.

Zelf ben ik er veel minder mee bezig als andere keren.

Geplaatst

Meiden,

Ik heb gister Joske een felicitatie gestuurd,een leeftijdsgenote die een positieve test had afgelopen weekeinde!

Zag in één keer haar naam voorbij komen bij wachtbankje oktober,goed hé! Dat geeft de burger moed.

Bij mn vorige tp heb ik eigenlijk niets gevoeld maar moet zeggen dat ik nu al een aantal dagen een kramperig gevoel heb in mn buik. Zeker gister was het goed merkbaar.

Liefs,

Elies

Geplaatst

ha ha Elies..., wat grappig dat ik je berichtje zie.

ik dacht zal hier ff een berichtje plaatsen om iedereen een hart onder de riem te steken..., we hebben gisteren idd positief getest.

Had dat helemaal niet verwacht..., (zie maar eens berichtjes in wachtbankje oktober) voelde niks maar dan ook helemaal niets. Ja ik voelde dat ik ongesteld ging worden al vanaf vorige week dinsdag, maar mooi niet dus!

Ik weet dat dit nog maar de eerste stap is...., het moet nu nog blijven zitten. Dat is het grootste probleem want dit is nu de derde zwangerschap in 14 maanden.

Maar mijn grooste angst is toch wel om nog een keer een Missed abortion mee te maken. Die heeft de vorige keer er zo ingehakt na 10 weken zwangerschap. (Toen was ik nog zo naief dat je altijd eerst bloed moest hebben voordat het fout gaat).

Maar het voelt wel goed deze keer, de test was ook duidelijker dan de vorige keer met de MK. Liefs Joske

[ATTACH=CONFIG]55[/ATTACH]

Geplaatst

Ha Joske,

Meid het is toch zo ongelooflijk fijn voor jullie! Huh!!! dacht ik dat is "onze"Joske en positief getest wauw!

Wanneer mag je voor de 1e echo? Wachtweken is wat maar wachten op je 1e echo dat is ook niet mis!

Liefs,

Elies

Geplaatst

Super Joske gefeliciteerd.

Ik ga heel hard voor je duimen dat het deze keer goedkomt.

Je geeft het goede voorbeeld hopelijk gaan wij je volgen.

Geplaatst

Wow Joske! Gefeliciteerd! Het duimen is begonnen hoor! Super blij voor je!

Mijn vermoedens zijn helaas waarheid geworden. Ben mega ongi geworden vannacht! Nu 14 okt. evaluatiegesprek met IVF-arts en dan bespreken we hoe we verder gaan. Ik hoop dat ik gewoon weer op dezelfde manier verder mag. We zien wel. Eert dit maar even laten bezinken. Gaan lekker even een paar dagen naar Limburg.

Rachel: hou vol! Denk aan je!

Sterkte en succes weer voor allemaal!

Liefs Claus

Geplaatst

Claus meis wat rot voor je.

Ergens hoopte ik toch nog dat het goed zou komen.

14 okt dat is volgende week al ben benieuwd.

Fijn dat jullie er even tussenuit gaan.

heel veel sterkte

knuffel

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden