Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Joske, ik hoop zo dat het allemaal goed is!! Blijf positief hoor! Wie weet komt het allemaal goed. Ja, kan me voorstellen hoe erg het zou zijn als het mis zou gaan. Moed houden meid!

Manouk/Rachel, jullie hebben het over chinese kruiden. Wat/hoe/waar? Vertel vertel please..!

En over melatomine. Ik heb daar ook over gelezen op dit forum en wat reacties geplaatst. (Misschien jouw topic Manouk?) Ik ben nog steeds in dubio. Als je iets hoort van de dokter Manouk, laat het even weten. O ja, jij hebt het ook over Ferama en Glonal F. Dat Ferama, schreef S dat voor? En wat doet Glonal F? Dat slikte/spoot je dus eerst en nu dan alleen Menopur begrijp ik.

En wb zwangerschapsvitamines, zie daar veel verschillende meningen over. Ik heb 'zwanger worden' van Etos. Was in de aanbieding tijdje geleden. Weloverwogen keuze, haha. Volgens mij maakt het allemaal niet zo veel uit. Maar wie weet? Als iemand iets meer weet, heel graag.

Rachel, sterkte met wachten. Ja, duurt lang. Maar in ieder geval ben je zwanger! We gaan met z'n allen volgen!! :-)

Liefs, Mees

De anderen allemaal ook suc6 natuurlijk. We houden goede moed!

:aaaflowersmiley:

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi Mees,

Ik krijg ook chinese kruiden, via mijn acupuncturiste. Slik verder nog geen vitamines, maar ik geloof dat ik wel Vit D moet slikken?

Groetjes,

Lot

Geplaatst

Manouk waar woon jij?

Ik woon in Amsterdam.

Ik weet ook nog een hele goede acupuncturist in Limburg en in Noordwijk.

Mees mijn kruiden heten "Womans treasure" en ik slik ze al 3 maanden.

Joske ik snap dat je je zorgen maakt maar het kan echt te vroeg zijn geweest de echo en

het is sowieso moeilijk om het hartje te vinden.

Ik hoop dat je vandaag een super echo krijgt.

Geplaatst

Ha lieve meiden,

Fijn dat er weer zo lekker wordt geschreven op ons forum!

Joske hé meis wat ontzettend naar die onzekerheid bah! Hoop toch echt snel een positief bericht van je te lezen denk aan je!

Lot en Rachel, voor jullie aftellen naar de eerste echo ook weer heel spannend allemaal.

Liefs,

Elies

Geplaatst

Hoi lieve meiden,

Jos, moed houden hoor. Waarschijnlijk is het nog vroeg in je zwangerschap waardoor ze het kindje nog niet goed konden vinden. Kunnen ze anders niet een HCG test doen, daarbij kunnen ze ook meten of het goed gaat met je zwangerschap. In mijn geval konden ze op die manier zien dat ik een miskraam zou krijgen.

Ik hoop dat je ons straks het goede nieuws gaat vertellen dat ze in het ziekenhuis wel de harttoon hebben gevonden. Zij zijn er natuurlijk heel bedreven in. Sterkte!

Rachel, ik heb je net een pbtje gestuurd. De naam van de tabletten heb ik al eerder gehoord, die worden altijd bij de tp gebruikt he als men acupunctuur doet.

Mees, ik mail je nog terug hoor. Ik slik deze keer voor het eerst Ferama in de 1e 5 dagen van de cyclus ivm de eicelgroei. Daarbij spuit ik vanaf vandaag 450 menopur. Wij twijfelde om een combi van GonalF en Menopur te gebruiken (ivm positief resultaat van forumgenoten). Maar Dr. S raadde toch aan om Menopur te gebruiken en daarbij heeft hij nu de Ferama gegeven. Hopelijk heb ik nu wel weer volle eiblaasjes.

Verder heeft hij het gebruik melatonine afgeraden omdat hij het een zwak wetenschappelijk onderzoek vindt. Ik houd me maar aan zijn expertise. Heb nl ook gelezen dat een hoge dosering melatonine kan leiden tot

problemen bij het zwanger worden. Dus ja, wat is wijsheid? Dr. S weet wat hij doet, dus houd ik me daar aan vast.

Liefs

Manouk

Geplaatst

Ha Manouk,

Post hier nog even berichtje en ook voor de anderen natuurlijk, Mees zag je ook hier. Heb ook artikel gelezen over DHEA en zal vanavnd onder kopje "starten na echo" nog even rustig alles op de site zetten. NY kliniek gebruikt DHEA bij oudere vrouwen, je kunt het googlen en via US sites bestellen. Y never know toch?

Ga nu gauw Irma mailen en later bellen voor het maken van telefonische afspraak met Dr. S en wellicht ook met de Duitse arts - jee, wat een positieve berichten van alles dames onder dit kopje, hoop voor allen dat het goed blijft gaan en voor ons die nog even moeten afwachten dat het zal leiden tot een mooie zwangerschap met kindje...wilde dat ik het allemaal voor jullie (en ook mijzelf hoor) kon toveren...het is aan de natuur, het universum, God of andere energien en helaas kunnen wij er zelf behalve kruiden etc. niet veel aan doen. Welke chinese kruiden zijn dat overigens?

Manouk, zoek je accupunctuur in Adam? wellicht heb ik nog adresje voor je, wij hebben hier ook over geschreven vlgns mij onder kopje "starten na echo".

Tot later,

hug van

L.A.

Geplaatst

Jippie, we hebben het hartje gezien!!!!

pfff wat was dat spannend! was er echt van overtuigd dat het mis was. De Gyn kon het begrijpen dat ik er erg over in zat. Ze bevestigde dat de kans op een MK boven de 40 nu eenmaal

hoger is. Ik geloof 1 op 3....., veel he!

Ze vroeg waarom ik zo vroeg kwam voor de echo, normaal moet je met 9 weken, ik uitleggen dat als het niet goed zou zijn, ik zo snel mogelijk verder wilde omdat het biologishce klokje verder tikt en ik geen tijd wil verliezen. Ook i.v.m. mijn voorgeschiedenis.

Nu zijn we weer een stapje verder, en nu hopen dat de 2e echo ook goed zal zijn, die heb ik 4 november. Dan ben ik 9 weken, wat wel weer een spanning zal geven, omdat de MA mis ging met 9.4 weken. Zo hebben we allemaal wel wat.

Lady Amsterdam, over DHEA kun je ook wat vinden bij de toppic "verhoogde FSH" (weet de titel niet meer helemaal) ik weet wel dat Sen1972 het gebruikt.

liefs joske

Geplaatst

Wat een goed nieuws Joske! Gelukkig heb je voor niets in de rats gezeten en kun je nu weer beetje genieten! Fijn hoor!

Ik lees net van alles over accupunctuur, kruiden en vitamine's. Op het GezondZwangersschapsspreekuur werd mij geadviseerd om Gravitamon te slikken. Schijnt alles in te zitten wat je nodig hebt als je zwanger bent of wilt worden. Er zit ook gelijk foliumzuur in. Dus ik slik dit nu braaf iedere dag! Haha.

Succes en sterkte weer voor iedereen!

Groetjes en dikke knuf Claus!

Geplaatst

Hey meiden,

Joske...SUPER!!! Helemaal geweldig! Lekker zo doorgaan en op weg naar je 2e goeie echo!!

Claus; jij slikt dus alleen Gravitamon en verder geen kruiden of zo? Ik heb ook Dagravit, Mama en baby, die ik af en toe slik. (Moet eigenlijk dagelijks.) Dat wissel ik af met 'zwanger worden' van kruidvat. Geen idee of iets helpt ;-)

Ga morgen maar eens kijken naar Gravitamon. Op een ander topic zijn ze ook positief over vit E. Slikt iemand dat?

Hey LA. Haha, ja, ook hier. Dit is mijn 1e topic wat ik las en aan meedeed/doe :)

Ja, ik ben ook benieuwd naar wat het precies voor chinese kruiden zijn en waar je die koopt.

La en Joske, ga ff kijken bij dat DHEA. (?)

Hoi Manouk, is goed hoor. Doe rustig aan :)

Dankje voor de info over melatonine. Wilde dat morgen vragen aan S bij de belafspraak. Dat hoeft nu niet meer. Als hij het afraadt dan doe ik het maar niet.

Good luck ladies!!

Liefs, Mees

Geplaatst

Joske!

Was op zoek naar een verlossend bericht van je! Gelukkig héhé en nu proberen te genieten meis!

Liefs voor iedereen,

Elies

p.s. bij na weekeinde..joehoeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!

Geplaatst

Hoi allemaal,

Even nieuws van mij:

Vandaag was de belafspraak met S. Ons plan is veranderd. We wilden eigenlijk zelf nog x een poging doen en als het niet zou lukken dan ecd. Maar belangrijk voor ons was wel wat de kansen waren op een goede zwangerschap. Vandaag dus hierover gepraat met S. Het verschil is erg groot. Ong 5 en ong 50 procent. Een heel groot verschil. Gezien de geringe 'succes'kans en de tijd en kosten gaan we nu meteen voor ecd.

Aangezien ik nog steeds 40+ ben blijf ik hier toch welkom he? :-)

:happy8:

Liefs, Mees

Geplaatst

Waarom niet? Het is een 40+ topic voor iedereen die in welke fase dan ook op welke manier dan ook bezig is met zwanger worden... Wat vind je er van dat jullie meteen doorgaan?

Ik weet dat dit geen klaagmuurtopic is maar ik had het net opeens te kwaad toen ik hoorde dat de derde in mijn kennissenkring binnen 2 weken tijd (eigenlijk allemaal familie en vrienden van vrienden) weer zwanger is... Zucht, ik zie ze een paar keer per jaar met feestjes, straks in april weer een dikke buikenparade... zal ik daar eindelijk bij zijn en mee kunnen praten?

Caroline

Geplaatst

Hoi Caroline,

Ja, kan me helemaal voorstellen. In vrienden/kennissenkring zijn er zoveel zwangeren en zelf probeer je al zolang. Waaaah; gek word je er soms van.

Was pas op babyvisite en zo lief, zo'n hummeltje. Dan denk ik, het is het allemaal waard...als het nou eens zou lukken!

Vind het super om meteen door te gaan. Nou ja, hopelijk meteen. We moeten eerst afwachten wanneer de afspraak is voor de 'intake' van dit. Hopelijk snel. Maar ik gok op 2 weken. Wat een gewacht allemaal soms. Dat vind ik het moeilijkste.

Groetjes allemaal,

Mees

Geplaatst

Mees dit hele traject bestaat voornamelijk uit wachten he... Ik bedoelde eigenlijk: hoe voel je je bij ECD? Omdat jullie eigenlijk nog zelf zouden proberen?

Geplaatst

Ja, idd. 1 en al wachten!

Ah, bedoelde je dat? (suf, ikke) Eigenlijk voel ik me wel goed eronder. Ben ook zo toe aan gewoon een kind :-) (net zoals iedereen hier!) En via deze weg is de kans in ieder geval veel groter. Ook wel spannend hoe alles zal gaan.

Dus vol goede moed verder:-)

Liefs, mees

Geplaatst

Natuurlijk Mees, wat maakt dat nu uit??? als je zwanger wordt is het toch gewoon jou kindje!

Spannend dat je voor ECD gaat. Daar heb ik ook al over nagedacht. Maar was nog niet aan de orde bij ons. Manlief heeft er ook moeite mee.

Waar hebben jullie dan de ECD? ik dacht dat ze dat niet in duitsland deden/mogen.

Rachel hoe gaat het met je?? heb je nog last van afscheiding?

Bedankt voor jullie steun hier! Ik ben nog wel heeeel voorzichtig hoor. Het vruchtje was zo moeilijk op te meten, 1 keer een meting gehad van 6.4 dagen dat kwam aardig overeen (wel door een onervaren huisarts). tweede meting was het weer kleiner maar wel met hartactie.

Gisteren nog een echo gehad van een huisarts die wel veel ervaring heeft met echo's, en daar zat de meting er weer tussenin.

Dus ben heel blij dat er een hartje is, maar hoop dat het de volgende echo een groeispurt heeft gemaakt.

Het is ook moeilijk te meten en een milimeter verschil maakt direct weer zoveel uit, ben je direct weer een paar dagen meer zwanger. pfff..., onbezorgd zwanger is er niet bij.

liefs joske

Geplaatst

Ha meiden,

Goh Mees dat is weer even andere koek ecd,ben benieuwd hoe zo'n traject voor jullie eruit gaat zien. Ik ken iemand die na een aantal ivf/icsi pogingen en een operatie aan haar baarmoeder heeft gehad omdat de vorm daarvan in een T was uiteindelijk ook is gegaan voor ecd in Spanje. Met 41 jaar is dat in 1x gelukt en nu trotse moeder van een mooie dochter dus hopen hopen meid!

Joske,Rachel en Lot hoop toch zo voor jullie dat alle beebs lekker blijven zitten waar ze moeten zitten en ik straks mooie berichten kan lezen over prachtige echo's en prima zwangerschappen.

Nu lekker thuis, heerlijk ik ga de deur niet uit vandaag. Beetje rommelen in huis en mn lief en maatje die buiten brrrrr hard aan't werk zijn verzorgen met een lekker kopje warme soep.

Liefs voor jullie,

Elies

Geplaatst

De afscheiding was maar heel weinig gelukkig.

Vandaag heb ik echt een off dag.

Erg futloos en constant honger.

IK heb al helemaal een dikke buik, maar door het vele eten.

Ik heb 2 keer bij mijn eerste echo gehad dat het veel te klein was en veel te lage hartslag.

Nu heb ik het idee dat ik zelf te weinig energie heb en daarom zo'n berehonger heb

Nog iets meer dan een week..........

Joske wanneer heb je de tweede echo?

Geplaatst

Rachel, 4 november is die gepland, dan ben ik 9 weken.

Zal weer heel spannend zijn. Kreeg wel een voorzichtige felicitatie van de Gyn, dat is wel realistisch type.

Tja, we hebben nu eenmaal meer kans op een MK. Dat gebeurt ook best vaak bij dames die niet boven de 40 zijn.

Mooi dat de afscheiding maar weinig was. Ben je er nu iets meer gerust op?

Nu we gaan er maar voor..., voor jou net zo goed spannend. Ik merk bij jou ook echt zoiets van, eerst zien en dan geloven. Komt ook door ons rugzakje gevuld met MK's.

pfff..., ik wilde maar dat we die 12 weken heelhuids doorkomen. (nou ja, eerst maar naar de 9 weken zien te komen).

Ik probeer me niet teveel te focussen op wat er mis kan gaan, ik heb het toch niet zelf in de hand.

Ik probeer net te doen of ik niet zwanger ben... ha ha, is wel moeilijk :laugh:.

liefs joske

Geplaatst

Hallo dames,:bf_new:

Hier nog steeds goed nieuws. Ik ben in ieder geval de 12 weken gepasseerd, de grens waar we allemaal op wachten, al zeg dat niet alles. Net terug van de nekplooimeting en we liggen nog op schema. De kruin- tot stuitlengte is nu 5,72 cm terwijl dit vorige week nog 4,25 was, dus het is flink aan het groeien. De nekplooi was 1,7 mm, een goed begin van de combinatietest zei de echografiste. Dus 40-plussers doorzetten, het gaat jullie ook lukken.

Jeannet

Geplaatst

Jeannet gefeliciteerd meid, jij zit nu wel veilig volgens mij.

Gisteren had ik weer een beetje afscheiding, kan dat nog innestelbloed zijn?

Vanochtend bedacht ik me dat ik ga bellen of ik aankomende vrijdag de echo kan krijgen.

Ik zou sowieso een week eerder mogen vanwegen de miskramen.

Dat scheelt me in ieder geval een weekend in de stress zitten.

Mocht het weer fout zijn, heb ik ook het weekend om weer een beetje de zaken te verwerken.

Ik ga er echt vanuit dat het mis is.

Normaal probeer ik altijd positief te zijn maar dit keer wil ik mezelf echt beschermen voor weer zoveel verdriet.

Geplaatst

Ow Rachel, wat moet dat zwaar voor je zijn al die onzekerheid. En dan komt gelijk die zelfbescherming weer om de hoek. Ik snap het heel goed hoor meid al weet ik totaal niet wat je nu moet voelen! Zo jammer dat je nog niet kan genieten! Ik hoop zo dat je de echo eerder krijgt en dan hopelijk gerustgesteld wordt! Ik gun het je zo meis!

Sterkte en een dikke knuf! :myfignerscrossed:

Liefs Claus.

Geplaatst

zo ik heb mijn echo verzet naar aankomende vrijdag.

Ik ben zo blij dat ik dat bedacht heb.

In ieder geval weet ik voor het weekend wat meer.

Geplaatst

Hey Joske,

Ja, vind ik ook...van eigen kindje :) Ik kan jullie ook helemaal niet meer missen. Kon gisteren niet online omdat ik ff weg was en miste het gewoon.

Mijn vriend heeft er gelukkig geen moeite mee. (Haha, hij heeft zeker niets te klagen, want het is zijn zaad.)

Klopt, in Duitsland mag dat niet. Het gaat wel via S en dan is de ecd in Spanje. Het voortraject loopt dus gewoon in D. Alleen de daadwerkelijke donatie gaat in Spanje gebeuren. Ik weet nog niet zoveel omdat alles verteld wordt tijdens een speciale intake hiervoor. Hoop dat dat snel is! Hopelijk hoor ik dat maandag.

Als ecd niet bestond zouden we het zeker nog een paar x zelf proberen. Maar ja, wil ook niet al het geld erdoor heen jagen en dan niet meer ecd kunnnen doen.

En ook dat wachten...precies wat je zegt. Gelukkig ben je zwanger, maar ik kan me voorstellen dat je je iedere seconde druk maakt of alles nog goed is. Maar....we zitten in een goede vibe met de 40+ers dus het gaat goed komen....! Zo fijn dat jullie het hartje hebben gehoord. Echt geweldig!

Dus...wel blijven genieten he!!

Jeannet!:happydance: SUPER, SUPER, SUPER!!!

Rachel, kan het me helemaal voorstellen. Blijf positief hoor meid! Je bent al zo ver! We duimen allemaal voor je! Fijn dat iig de echo eerder kan. :CYBER_HUGS:

Veel succes allemaal!

Liefs, :icon_flower:

Geplaatst

Ha meiden,

Goed geregeld Rachel! pffff die onzekerheid het is om gek van te worden! Ik blijf duimen hoor meis.

Van't weekeinde nog een baby gesprek met mn lief gehad. Zijn voorkeur gaat uit naar het ontdooien van allebei de cryo's en dus een tp van 2 stuks. Ik weet het niet....weet ook niet waarom ik twijfel... Wat zouden jullie doen in mijn geval?

Liefs,

Elies

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden