Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi meisjes,

Sannie niet te geloven dat je alweer zo ver bent echt SUPER!!!

Manouk, geen woorden wat een teleurstelling weer en elke keer weer er overheen komen vergt al zoveel energie dus heel veel succes en sterkte.

Menta, Lot en Rachel gefeliciteerd wat een mooi nieuws, geniet van jullie zwangerschappen en het zal fijn zijn om jullie hier te volgen.

Caroline en Elies wij starten volgens mij allemaal deze maand?

Ik ben gisteravond ongi geworden dus vandaag met de progynova gestart, 3x per dag om mijn baarmoederslijmvlies op te bouwen. Op 12 nov de echo dus hopelijk een mooi nestje voor de tp 21/22 november. Allemaal spannend en hopelijk wordt al dit wachten en 4 jaar van teleurstellingen een keer beloond zou toch wel super tof zijn en een mooi eind van een enorm zwaar jaar.

Liefs,

Mineut

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dear all,

Allereerst Manouk....wat een verdriet en wat raar en vreemd en onvoorstelbaar nu....het is zo stom dat de natuur zo gek doet....kan alleen zeggen dat ik aan je denk -jij bent nota bene de reden dat ik op dit forum ben gaan schrijven!- en dat ik zo hoop dat je de moed erin houdt...(dat is makkelijker gezegd, dan gedaan, zie hieronder)

P., welkom, ik kan helaas niet veel advies geven...het is zo een mysterie...Waarom bel je Dusseldorf niet op en vraag je om de mening van de NL arts die de meeste van ons hebben, Dr. Scholtes. Het is in ieder geval een bekwaam arts, daar staat hij echt bekend om hoor!!! Dan hoor je wat hij vindt, en kun je met alle feiten en kennis samen wellicht een goede afweging maken, is dat een idee?

Sanne, wij hebben elkaar nog niet eerder "ontmoet" op dit forum, doch wat fantastisch dat het allemaal zo is gelopen en loopt!!! Geweldig!!! Was jouw amh -als ik dit vragen mag hoor- zeker nog heel goed? Wat fijn!

Ik probeer overal lichtjes te vinden, waardoor ik mijn eigen situatie een beetje "aankan"...maar ik weet ook dat ieder lichaam anders is hoor en iedere situatie anders. Maar heb gezond lichaam en tot de eerste poging liep alles zoals het moest lopen en ik kan gewoon maar niet geloven dat het opeens allemaal niet meer werkt...?

Tja, gisteren echo gehad en grote is nu 10 mm en dan 1 van 8 mm en dan nog 3 kleintjes die niet meer meetellen - spuit nog niet maar heb er geen goed gevoel over omdat normaliter ik -voor de eerste ICSI pging dus- altijd rond dag 10 echt wel cervixslijm bemerk etc. en nu heb ik echt teveel "droge" dagen, dat heb ik eigenlijk nooit....sorry voor het plastische verhaal hoor, maar normaliter heb ik na mijn menstruatie zgn. vochtige dagen en dan gaat het langzamerhand over in de cervixslijm etc. met de draden en ovuleer ik.

Nu is alles in de war....en ik voel mij doodongelukkig....omdat ik bang ben dat het helemaal op is...althans niet op maar dat de goede eitjes op zijn....kan ieder moment echt wel huilen maar zit op werk dus ga ik natuurlijk niet doen....

En kan toch de moed niet opgeven, en wil er nog in geloven dat wij iig nog een poging of wellicht 2 kunnen wagen...

De gynaecoloog zei dat door hormonen spuiten je lichaam een ontzettende optater krijgt -en heel fijn had ik ook al 2,5 mnd de boel vanwge pil onderdrukt- en als het dan wat ouder is, dan kost het heel veel "energie" etc. om het weer hersteld te krijgen, als het al hersteld, maar dat laatste denk ik wel hoor....kan toch niet zo maar in 4 maanden tijd opeens afgelopen zijn? dat moet toch geleidelijk gaan?

Wat moet ik nu toch doen - afsluiten? Dr. Scholtes wilde daar niets over zeggen: hij zegt, je weet het gewoon niet, de kans is natuurlijk heel klein dat het ng lukt en dat is er altijd nog eiceldonatie maar dat is voor ons geen optie omdat wij dat niet willen - wij voelen ons daar niet prettig bij...

Wilde dat wij allen onze eicellen hadden kunnen invriezen....maar goed, dat was toen nog niet. Hebben jullie de documentaire gistern toevallig gezien? Jee...was zo jaloers op al die eitjes...!

Maar wil nog zo graag de moed erin houden...en snap gewoon niet dat het zomaar op of afgelopen kan zijn...Later las ik wel op internet dat men in algemeen 3 maanden rust moet nemen voordat weer wordt begonnen met nieuwe poging en dat je gedurende 3 mnd. gewoon rust moet nemen en alles met rust moet laten...nu, dat is dus niet gebeurd, dus wellicht trekt nu alles bij???????????

Ben ook best jaloers op jou hoor Gigi, maar natuurlijk gun ik je het zo!!!! echt hoor!!!! en ons allemaal....

Ben verdrietig en weet even niet meer...

Iemand nog tips, of soortgelijke ervaring?

Big hug,

L.A.X

Geplaatst

Hallo lieve dames,

Vanochtend contact gehad met Dld. Hoofd laboratorium gesproken, ook een hele aardige man die de tijd neemt om eea te bepraten. Waarschijnlijk zal het niet aan het zaad gelegen hebben. Er is Picsi gedaan en dat doen ze alleen als het zaad goed is. Waarschijnlijk is de hoofdoorzaak gewoon de kwaliteit van de eitjes die natuurlijk mijn eigen leeftijd hebben. Statistisch gezien is de kans gewoon heel klein dat het gaat lukken dus ook statistisch gezien is de kans groot dat het niet lukt. Dus deze keer zegt niets. De vorige keren zijn er wel bevruchtingen geweest, er is niets van te zeggen of dat de evt. volgende keer wel of niet opnieuw zo zal zijn of opnieuw niet. Het is een gok, een gok die je neemt in de hoop dat jij juist het geluk hebt om zwanger te worden. Dat het kan, is wel gebleken aan de meiden op dit topic die wel zwanger zijn. En die dat ook koesteren en waarschijnlijk door ook de verhalen waarbij het niet lukt, zich eens temeer realiseren dat zij het geluk hebben een kindje in hun buik te hebben. Wie weet gebeurt dat bij ons, bij wie het (nog) niet gelukt is ook nog, of wel door een eigen poging of door ecd, voor degene die die keuze hebben gemaakt. En ook voor hen hoop ik met heel mijn hart dat het hen gegeven is. Natuurlijk zijn we niet echt veel wijzer geworden van dit telefoongesprek. Maar het is wel heel fijn dat er een luisterend oor is. Ook al weten we de juiste oorzaak niet, en die zullen we ook nooit weten, hoogstwaarschijnlijk is de oorzaak de kwaliteit van de eicel. We hebben nog gevraagd of het nu inzetten van Femara een oorzaak kan zijn, daar viel ook niets over te zeggen. Het is een nieuw middel waarna onderzoek is gedaan, maar het zal uit de praktijk moeten uitwijzen of dit inderdaad goede resultaten biedt. En bij de een zal het helpen, bij de ander niet. Ieder lichaam is anders. We hebben ook nog gevraagd of Melatonine 3 mg kan helpen. De arts zei dat ze elke week onderzoeken lezen. Onderzoeken waarbij ook nog in de praktijk moet blijken of iets kan helpen. Dus ook van de melatonine kunnen ze dat op dit moment niet zeggen. Het valt te proberen. Net zoals ze elke onderzoek verder moeten uitdiepen en proberen. We weten op dit moment nog even niet wat we gaan doen. We hebben genoeg teleurstellingen gehad. Dit laten bezinken en een plekje geven (maar hoe).

Liefs

Manouk

Geplaatst

Lieve Mineut, voor jou begint het nu ook allemaal! Super! Ben zo blij dat na het lange wachten en je operatie jouw poging van start gaat. En over een paar weken een positieve test in handen hebt. Ik duim mijn vingers blauw voor je.

Ook Rachel, Menta en Lot, geniet van jullie zwangerschap, het is een wonder dat er in jullie nu een minimensje groeit. Geniet ervan.

Jos, ik denk heel veel aan je en ik wens je veel kracht toe dit verdriet te verwerken.

Caroline, Claus en Elies, jullie kunnen binnenkort ook weer starten. Houd de moed erin en positief blijven hoor!

Mees, jij ook veel succes met deze grote stap en ik hoop op een prachtig wondertje.

L.A. de moed niet laten zakken. Eentje is al genoeg voor een zwangerschap, dus blijf er in geloven!

Petruschka, welkom op dit topic. Mbt je vragen aan mij, het is voor mij even te zwaar mijn hele afgelopen jaar met diverse pogingen te vertellen. Als je de tijd en zin hebt kun je het allemaal teruglezen in dit topic wat ik ben begonnen. Ik zou in ieder geval een 2nd opinion vragen en mail ook de kliniek in Düsseldorf of in Brussel of Gent, die toch minder vastgeroeste ideeën hebben over ivf en leeftijd dan in Nederland, waar het voornamelijk draait om de statistische cijfers. Heel veel succes en ik zou het leuk vinden meer van je te leren.

Ik blijf meelezen met jullie allemaal. Misschien zelf wat minder meeschrijven op dit moment. We willen dit even een plekje geven en overdenken wat we gaan doen. Ik sluit jullie allemaal in mijn hart en dank jullie allemaal voor jullie lieve, hartverwarmende berichtjes waarbij ik het niet altijd droog kon houden. Ik blijf jullie volgen en het klinkt misschien nu even alsof ik soort van afscheid neem van julie. Dat is niet zo hoor, ik lees nog mee, maar wilde jullie in ieder geval danken voor de lieve steun van de afgelopen tijd.

Liefs

Manouk

Geplaatst
Hallo lieve dames,

Vanochtend contact gehad met Dld. Hoofd laboratorium gesproken, ook een hele aardige man die de tijd neemt om eea te bepraten. Waarschijnlijk zal het niet aan het zaad gelegen hebben. Er is Picsi gedaan en dat doen ze alleen als het zaad goed is. Waarschijnlijk is de hoofdoorzaak gewoon de kwaliteit van de eitjes die natuurlijk mijn eigen leeftijd hebben. Statistisch gezien is de kans gewoon heel klein dat het gaat lukken dus ook statistisch gezien is de kans groot dat het niet lukt. Dus deze keer zegt niets. De vorige keren zijn er wel bevruchtingen geweest, er is niets van te zeggen of dat de evt. volgende keer wel of niet opnieuw zo zal zijn of opnieuw niet. Het is een gok, een gok die je neemt in de hoop dat jij juist het geluk hebt om zwanger te worden. Dat het kan, is wel gebleken aan de meiden op dit topic die wel zwanger zijn. En die dat ook koesteren en waarschijnlijk door ook de verhalen waarbij het niet lukt, zich eens temeer realiseren dat zij het geluk hebben een kindje in hun buik te hebben. Wie weet gebeurt dat bij ons, bij wie het (nog) niet gelukt is ook nog, of wel door een eigen poging of door ecd, voor degene die die keuze hebben gemaakt. En ook voor hen hoop ik met heel mijn hart dat het hen gegeven is. Natuurlijk zijn we niet echt veel wijzer geworden van dit telefoongesprek. Maar het is wel heel fijn dat er een luisterend oor is. Ook al weten we de juiste oorzaak niet, en die zullen we ook nooit weten, hoogstwaarschijnlijk is de oorzaak de kwaliteit van de eicel. We hebben nog gevraagd of het nu inzetten van Femara een oorzaak kan zijn, daar viel ook niets over te zeggen. Het is een nieuw middel waarna onderzoek is gedaan, maar het zal uit de praktijk moeten uitwijzen of dit inderdaad goede resultaten biedt. En bij de een zal het helpen, bij de ander niet. Ieder lichaam is anders. We hebben ook nog gevraagd of Melatonine 3 mg kan helpen. De arts zei dat ze elke week onderzoeken lezen. Onderzoeken waarbij ook nog in de praktijk moet blijken of iets kan helpen. Dus ook van de melatonine kunnen ze dat op dit moment niet zeggen. Het valt te proberen. Net zoals ze elke onderzoek verder moeten uitdiepen en proberen. We weten op dit moment nog even niet wat we gaan doen. We hebben genoeg teleurstellingen gehad. Dit laten bezinken en een plekje geven (maar hoe).

Liefs

Manouk

---------------------------------

Dear Manouk,

Wat een mooie en wijze woorden - wat druk je alle gevoelens mooi en juist uit. Begrijp jouw gevoelens helemaal - denk dat wij het allemaal begrijpen hoor.

Ga zelf even rust nemen en accupunctuur verder doen en nog een arts bellen; zodra ik daar feed-back van heb gehad, zal ik je het laten weten hoor.

Vind dat zolang wij nog niet in echte overgang of zoiets naars zitten, eigenlijk de moed niet mogen opgeven maar vind het zelf ook als geen ander ook heel verdrietig en moeilijk hoor.

Wat een stom gedoe!!!! Laten wij hopen dat wij ook nog de kans hebben op een lief kindje en wondertje dat ons zal overkomen.

Voor nu een BIG hug,

L.A.

:positive energie:

Geplaatst

Even tussendoor dames, hier nog iemand die in Breda loopt. Ik wordt over 9 maanden 40, dus lees af en toe al met jullie mee.

Wij hebben a.s. vrijdag een gesprek, omdat we geen iui meer krijgen, maar moeten overstappen op ivf. Ik heb geen idee wat ons allemaal te wachten staat.

Groet van Ellie

Geplaatst

Manouk,wat moeilijk toch allemaal weer voor jullie. Hoop dat er rust komt en de emotie's een plekje krijgen meis. Als ik naar mezelf kijk merk ik dat na weer een teleurstelling er zomaar 2 a 3 weken overheen gaat voordat ik weer wat realistischer kan denken. Het stof moet neerdalen zeg maar. Sterkte meis.

Welkom Ellie,als ik terug denk aan ons intake gesprek toen werden eigenlijk alle vragen wel beantwoord en gingen we wel met een goed gevoel het zhuis weer uit. Het is en blijft een hele toestand zo'n ivf poging maar uiteindelijk doen wij vrouwen het gewoon voor zo'n mooi wonder hé!

Blijf gerust fijn meelezen en schrijven op "ons"topic met elkaar redden we het wel hoor.

Liefs,

Elies

Geplaatst

@Manouk, fijn dat je een goed gesprek hebt gehad. Ik zou je toe willen wensen dat je de tijd kunt nemen om dit te verwerken, weet helaas ook dat we in dit topic de tijd niet zo mee hebben. Heel veel sterkte gewenst! En ja, ik ben me erg bewust van het geluk dat wij op dit moment mogen ervaren...

@Ellie, leuk dat je ook in Breda bent! Het zijn heel fijne mensen daar! En met mij en Lot als zwangere 40+ meiden doen ze het goed! Succes met je gesprek!

Groetjes Menta

Geplaatst
Sanne, wij hebben elkaar nog niet eerder "ontmoet" op dit forum, doch wat fantastisch dat het allemaal zo is gelopen en loopt!!! Geweldig!!! Was jouw amh -als ik dit vragen mag hoor- zeker nog heel goed? Wat fijn!

Wij hebben ´gewoon´ in Nederland gelopen (Rotterdam) voor onze IVF pogingen en hier doen ze geen AMH metingen, alleen het FSH en die was in orde. Uit alle tests bleek bij ons 'onbegrepen infertiliteit' en dat ondanks mijn leeftijd.. :happy:

@Mineut, ja he? Ik kan het zelf ook soms niet geloven! Wellicht dat we over 4 /5 (!) weken al ons poppetje in de armen kunnen sluiten als het toch een ks gaat worden.. hoop het eerlijk gezegd niet, maar ja.. kind ligt al vanaf begin augustus in deze (stuit) voorkeurshouding.. heeft ook weer zo z'n voordeel.. kan ik regelmatig over d'r bolletje aaien als ze weer eens de hik heeft... en als het een ks wordt, nou dan moet dat dan maar he...

@Manouk, je weet het: je bent in mijn gedachten wijffie...

Liefs!

Geplaatst

Heee Manouk, had je al een pb gestuurd.

In ieder geval heb je een goed gesprek gehad, was al beetje bang voor het antwoord wat je gehoord heb, dat de eicellen te oud zijn.

Ik ga er ook vanuit dat het daarom bij ons ook niet lukt. En ja iedere poging is natuurlijk ook weer anders.

Maar als het slagingspercentage dan zo laag wordt.........

Nu moet ik wel zeggen dat als we een geldboom in de tuin hadden gehad dat we nog wel een eigen poging zouden doen maar helaas

dat is niet zo.

Het blijft moeilijk hoor! Doe rustig aan!

Liefs

Geplaatst

Meiden, hier gematigd positief.

Gisteren avond met hubbie gesproken mbt ECD.

In eerste instantie zag hij het helemaal niet zitten (dit was een tijdje terug) maar ik heb nu gevraagd of hij zich wilde inlezen hierover en dat ik hem dan een aantal

sites zou geven waar eea duidelijk wordt uitgelegd.

Nadat hij alles heeft gelezen kan hij duidelijker een mening vormen denk ik.

Ik heb hem ook verteld dat het ook via DD kan.

Nou hij staat in ieder geval positief tegenover het inlezen. Ik heb gezegd dat het niet gelijk hoeft maar dat als ik een weekje in Amerika ben

hij alle tijd van de wereld heeft om rustig alles door te lezen.

Wordt dus vervolgd meiden!!!!

Spannend wat de uitkomst hiervan wordt, oooo ik hoop zo dat het positief is!

Geplaatst

Lieve dames, dank voor jullie warme welkom, reacties en adviezen. Ik had niet verwacht dat het zo fijn is om te merken dat ik niet de enige ben met een immens verlangen naar een kind en die tegelijkertijd een grote verstikkende angst ervaar dat een kind niet voor mij is weggelegd.

@ Manouk, ik kan me goed voorstellen dat je nu even een time-out wil, even rust. Ik heb gisteren veel berichten van jou en de andere vrouwen gelezen. Dus ik begrijp de situatie.

Ik ga in ieder geval jouw en Lady Amsterdam's advies ter harte nemen en dr. Scholtes bellen. Ben benieuwd wat hij zegt. In de tussentijd bezoek ik ook iedere maand een acupuncturiste (met stompe naalden, heb een fobie voor scherpe naalden). Heb gehoord dat dat kan helpen.

En ik ben het helemaal met LA eens: zolang we nog niet in de overgang zitten is er nog steeds hoop op leven! Veel sterkte allemaal en ik blijf jullie volgen.

groetjes, Petruschka

Geplaatst

Spannend Mineut. Het gaat gebeuren!! Op weg naar een beebje. Ja, 4 jaar. Wat wachten/proberen we allemaal lang he?!

Ik wacht nog op mijn ongi. Daarna de pil en dan de rest.

O ja, vraagje. Moest jij ook een mammografie en uitstrijkje laten maken? Dan moet ik en de afspraak kan pas over ruim 3 weken. Hoe was dat bij jou?

LA, blijf positief hoor. 1 eitje is genoeg. Heb je binnenkort weer een echo? Of moet je nu al besluiten om te spuiten ja of nee. Houd de moed erin. Stel dat het deze cyclus niet lukt, dan kun je het de volgende cyclus bekijken. En idd, al die hormonen. Het duurt lang voordat je lichaam weer 'normaal' is. Komt goed hoor!

Lieve Manouk, fijn dat jullie iig weten dat het een volgende x weer gewoon goed kan gaan. Blijft het natuurlijk wel super K.. dat dit is gebeurd! Ja, wat je zegt, de kans is klein maar....sommigen worden gelukkig toch zwanger! Ook een kleine kans kan genoeg zijn...!

Marion, dat is super! Fijn hoor. En wie weet....staat hij er binnenkort positief tegenover!!

Ellie, welkom hier. Als je hier leest, zul je al snel heel veel weten. En...vraag maar raak.

Sannie, wat ben je al ver! Super gaaf. Jij bent ons voorbeeld!!

:uwoman:

Liefs, Mees

Geplaatst

:silly-woohoo:Net terug van een geweldige echo, ben zoooooooooooooooooooooo blij!

Een beebje van 12mm met een prachtig kloppend hartje.

Wat een enorme opluchting....

Ik wens jullie dit allemaal ook zo verschrikkelijk graag toe!

Liefs,

Lot

Geplaatst

Lot wat fijn voor je! Gefeliciteerd! Gezien je hcg dacht ik misschien wel een tweeling. Een goed kloppend hartje lijkt me super om te zien!

Geniet!

Groetjes Menta

Geplaatst

Voor Lot:

:clap2::clap2::clap2::clap2::clap2::clap2::clap2::clap2::clap2::clap2::clap2:

:happy7::happy7::happy7::happy7::happy7::happy7::happy7::happy7::happy7::happy7::happy7::happy7::happy7::happy7::happy7::happy7::happy7::happy7:

:happydance::happydance::happydance::happydance::happydance::happydance::happydance::happydance::happydance::happydance::happydance::happydance::happydance:

Geplaatst

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa Lot!!!!

Had al een aantal malen gekeken of er een bericht van je was!!!!

Meid wat geweldig! pffffff heb zo aan je gedacht.

Dikke dikke knuffel,

Elies

Geplaatst

Hi meiskes,

Lot wat super echt wat een mooi nieuws, kan mij voorstellen dat je even opgelucht adem kan halen en nu de spurt naar de 12 weken en de volgende 20 weken echo en gewoon proberen te genieten van de roze wolk ondanks dat dit volgens mij best moeilijk is maar je had een super echo dus oleeee.

Mees ik moest geen uitstrijkje of mammografie ondanks mijn leeftijd? Ik heb natuurlijk al gewoon uitstrijkje gehad maar niets van de mammografie ondanks dat ik 43 ben?

Caroline het is alweer november dus halve wege starten jullie, super spannend, gaan we saampies tegelijk op.

Marion, het is een mega stap maar gek genoeg als je hem maakt is het daarna eigenlijk redelijk eenvoudig. Ik vond het zelf zwaar maar meer omdat ik bewust de keuze heb gemaakt het niet meer met mijn eigen eitjes te proberen, ondanks dat ik er op dag 3 meestal iets van 13 follikels had maar omdat er zo'n grote kans was dat het niet goed zou zijn wegens de veroudering van de eitjes. Ik heb van mijn ecd forum alle vrouwtjes die bevallen zijn of zwanger zeggen ook dat zij geen seconde er over denken dat het niet van hen is, het voelt 100% van hen omdat je het zelf draagt en baart dus dat geeft wel weer goede moed denk ik dan. Voor je man zou het iets makkelijker moeten zijn omdat het wel van hem zal zijn althans 50% dus hopelijk leest hij zich lekker in en kan hij er in mee gaan met jou. Spannend voor jullie.

Liefs,

Mineut

Geplaatst

@Mineut, Jij liep toch al ergens in Spanje? Er staat me nog iets van bij dat je met die aswolk zat toen?

Weet alleen niet hoe alles verder is gegaan toen? Wel complete ECD poging gehad?

@Lot, Gefeliciteerd!!!!!

Geplaatst

Hey Marion,

Klopt ik ben in Valencia en de eeste afspraak was inderdaad door de aswolk in het "roet" gelopen. Onze eerste tp zou zijn 7/8 juli en bij de echo 5 dagen ervoor om mijn bms op te meten zagen zij weer een poliep dus we moesten die poging afblazen met veel verdriet en eerst weer een operatie ondergaan. Deze heb ik 19 aug gehad dus nu eindelijk is het weer zover, ben gisteren gestart met de progynova en nu duimen dat er niet weer een poliep of iets is aangezien als dat wel zo is dan is het over en uit dan reageer ik blijkbaar zo op hormonen. De tp is nu geboekt voor 21/22 november dus spannend.

Mocht je iets willen weten laat maar horen of stuur maar een pb.

Liefs,

Mineut

Geplaatst

Hoi meiden,

Hier helaas minder goed nieuws. Gisterenavond ongi geworden dus ik vanmorgen met frisse moed het ziekenhuis gebeld en had om half 11 de uitgangsecho. En wat denk je.........................???????!!!! Zat er WEER een follikel van ruim 2cm!!!! Ik dacht dat ik door de grond zakte toen ze het liet zien! Ik wist gelijk hoe laat het was natuurlijk. WEEEER een maand wachten met stimuleren! Snik........:sad:

Blijf jullie wel volgen hoor de komende weken! Zet hem op!!

@Lot: Super goed nieuws meid!!! Wat moet dat een geweldig gevoel zijn! Geniet er van!

Liefs Claus.

Geplaatst

Een hart onder de riem voor alle dames voor wie het lange wachten nog steeds niet is beloond:

ER IS HOOP!

:support:

En ik realiseer me dat ook ik nog een lange weg te gaan heb, maar deze mijlpaal is iig bereikt.

Liefs,

Lot

Geplaatst

Claus, wat K..!

Echt balen hoor. In het 'normale' leven duurt een maand niet zo lang, maar voor ons! Zó lang! Balen meid!

En Lot, wat geweldig!! :alright:Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeh!!

Dus jij hoefde dat niet Mineut, die mammo. Ik weet ook niet waarom. S zei gewoon wat er allemaal moest en dat was bloedonderzoek, mammo, uitstrijkje. Denk dat het standaard is in DD. Jij doet het direct he, zonder tussenkomst van een kliniek. Dan zal het dus wel het beleid in Dtsl zijn.

Marion...heeft je partner al beetje ingelezen? :)

O ja, heel belangrijk (voor mij, haha). Ik had ff gemaild naar S om te vragen of we moesten wachten op de uitslag van de mammo en gelukkig gaat het gewoon van start en is het ok dat de uitslag later komt. Helemaal top!

Vandaag alles gemaild wat er nog moest, zoals foto's en papieren enzo. O, bedenk dat ik nog moet vragen wanneer de betaling naar Spanje weg moet. Zo maar ff mailtje naar I want ik wil niet dat iets het proces tegenhoudt.

Good luck meiden!

:wav:Kuz, Mees

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden