Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hoi lot,

Ik zou ook niet weten of ik de vruchtwaterpunctie zou doen?

Weet je al wat je gaat doen?

Bij welke redenen ga je deze vruchtwaterpuntie doen eigenlijk?

Nog van harte gefeliciteerd

groetjes fiona

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

Helaas kon ik even niet online komen, want er wordt bij ons ontzettend geklust. Maar dit keer in huis haha.

Moet me even inlezen, maar las wel al dat Elies zondag een TP heeft, wat super meiske. Blijven zitten op dat bankje dit keer hoor!

Rachel, wat fijn dat je zo goed gaat.

Lot het gaat ook goed met jou he?!

Ik zou ondanks alles wat we moeten doorstaan voor een vruchtwaterpunctie kiezen. Ik heb begrepen dat je daarna je heel rustig moet houden, liefst bedrust om een miskraam te voorkomen. Maar dat gebeurt toch maar heel zelden? Moeilijk wel om die keus te maken, omdat je weet hoeveel moeite je hebt moeten doen om zo ver te komen.

Mees, hoe gaat het met jou? Ik heb geloof ik nog niet gelezen dat je ongesteld bent geworden toch?

Mineut komt morgen weer terug met 2 wondertjes in haar buik....o zo spannend. Mees jij binnenkort ook! Spannend!

Caroline, fijn dat jij ook weer kunt nu.

Claus jij ook.....

Liefs

Manouk

Geplaatst

Hallo dames ,

Hier nog een "oude doos" ha ha , na 5 icsi pogingen en heel veel tp destijds zwanger geworden van ons laatste eskimo en van ons prinsesje bevallen toen ik net 1 week 41 was , nu zijn we inmiddels alweer een eeuwigeid bezig voor een lief klein brusje ....

ben inmiddels 43 geworden vorige maand en 15 november na weer heel wat volldeige icsi pogingen en nog meer tp de tp van ons echt allerlaatste eskimootje gehad. Hierna is het echt klaar voor ons hoop dus zo ontzettend dat deze kleine het lekker warm heeft binnen en zich heerlijk in zit te nestelen ha ha.

over wel of geen punctie hebben wij ook ontzettend ons hoofd gebroken , wij hadden ons voorgenomen eerst de nekplooimeting af te wachten en dan te beslissen, bij ons eerste ukje was dat prima en hebben we besloten niets te doen , mocht er onverhoopt iets "mis" zijn was onze baby ook meer dan welkom.

November vorig stonden voor dezelfde keuze helaas toen nekplooimeting duidelijk afwijkend en grote kans op kindje met syndroom van down , voor ons geen reden om evt. af te breken maar we wilden erg graag weten waar we aan toe waren, helaas was er meer te zien bij de uitgebreide echo van de meting en is er aangeboden nog beter te gaan kijken en bij een nieuwe afspraak is er heel goed gekeken , ons lieve ukje bleek maar 1 niertje te hebben (ander was klein soort verschrompeld "steentje") , het hartje was duidelijk afwijkend voor de zwnagerschapstermijn en er bleken bloedvaten verkeerd om te zitten en nog een paar kleine dingen die niet ok waren. dit vonden we zo heftig voor ons kleintje dat we echt een punctie wilden.Hier uit bleek dat het inderdaad kindje met syndroo van down was en nog een andere chromosoom afwijking .Dit alles vonden wij niet menselijk om omdat wij nu zo graag een kindje willen dit kleine wondertje op de wereld te zetten en vele operaties te laten ondergaan (wat al zeker is door het hartje).

Maar goed oop echt dat niemand van jullie voor deze keuze komt te staan want het valt menog steeds zwaar moet ik zeggen al weet ik dat het voor het kindje echt beter is zo :::::

In de hoop dat deze allerlaatste poging nog een beetje geluk gegund is gaan we toch echt eerst weer de nekplooimeting afwachten en echt alleen als er weer meer te zien is gaan we een punctie doen.Een kindje met syndroom van down is ook echt heel welkom. (eerlijk is eerlijk ik zeg niet heel graag maar we lopen er zeker niet voor weg en wordt met open armen en veel liefde ontvangen!)

Wij hebben destijds trouwens voor een vlokkentest gekozen , je zou iets meer kans hebben op een miskraam ,maar je hebt wel veel sneller de uitslag en geloof me als je al weet dat er iets mis is wil je die heeeel snel

Nou was een heel verhaal sorry hoor ...... ha ha

heb je zelf al eeen keuze kunnen maken , goed met je zus kunnen praten ?

liefs Anne

Geplaatst

Ha dear all,

Hoe is het met jou Manouk? Moet altijd aan je denken, want jij bent de reden dat ik op dit forum ben gaan schrijven....

Ben zo benieuwd naar de ervaringen van anderen verder en schrijf ook af en toe bij "Starten na echo"...

Ben nu aan wachten tot mijn lichaam herstelt en hoop toch zo op een wondertje en dat mijn lichaam het allemaal weer oppakt...heeft iemand nog tips?

In a nutshell: ICSI in mei dit jaar, maar helaas niet gelukt en vervolgens 2,5 pil geslikt vanwege vakanties in augustus weer getracht met spuiten maar helaas...niets opgeleverd en dat is heel naar want je hebt het gevoel dat je lichaam je in de steek laat en ik herken het ook niet meer...maar langzamerhand komt het allemaal weer terug merk ik maar begrijp er allemaal niets meer van...komt het door de hormonen spuiten of ben ik nu naar de overgang (wat een afschuwelijk woord....!!!) aan het gaan en nu gewoon stoppen omdat het nergens meer op slaat om te proberen?

Moet wel eerlijk zeggen dat Dr. S mij heeft gezegd dat hij niet denkt dat als ik weer ga spuiten, ik veel meer eicellen zal hebben en zegt dat ik beter in natuurlijke cyclus ICSI kan doen want vaker mogelijk om te proberen en toch iets betere kwaliteit eicel - heb ik ook op internet gelezen (heb nooit meer dan 225 gespoten hoor - 5 dagen 225 en dat heeft toen niet in veel meer eicellen geresulteerd: 1 grote en 2 kleineren (paar kleintjes vielen snel af) en vervolgens met deze eicel doorgegaan en ICSI gedaan - prognose was heel goed, alle aspekte waren optimaal zei Dr. S maar helaas is het niet blijven zitten...nadien dus pil lang geslikt en weer gespoten en lichaam bleek in slaap en ben toen gestopt met alle hormonen en laat nu lichaam weer bijkomen en langzamerhand herken ik gelukkig mijn lichaam weer met cervixslijm etc. maar ben nu wel al 2 cycli na de 2e keer te hebben gespoten zonder resultaat later ongesteld geworden normaal dag 26 en nu 2 keer pas dag 30 en 32...brrr...vind het zo afschuwelijk de leeftijd etc....enfin...)

De rest allemaal veel succes en sterkte en positiviteit gewenst...het is toch wel een toestand en geloof wel dat hoe "luchtiger" je er mee om kan gaan, hoe makkelijker het ook door deze stormen van hoop en wanhoop te varen maar helaas lukt mij dat nu ook even niet hoor...soms weer wel...

In the end hebben oudere dames van boven de 42/43 de statistieken echt heel erg tegen, dus het is een wondertje als het wel mocht lukken...maar ja, je weet het gewoon nooit.....

Hug 4 all,

L.A.:positive energie:

Geplaatst

Ha L.A

Waarom vraag je niet of er hormoonspiegels geprikt worden voor je gaat beginnen ? is bij mij ook gedaan , dan kunnen ze zien of je inderdaad in de overgang aan het raken bent (hoop het niet voor je !!) maar dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent.

Nu lijkt me dat je van de ene twijfel in de andere schiet.

duim voor je dat je een wondertje snel lukt en het leven je weer toe lacht.

liefs Anne

Geplaatst

Ha Anne,

Dank voor jouw bericht - lief van je.

Ja, begin dit jaar hebben ze dat allemaal gedaan hoor, maar Dr S in DD heeft er toen niet veel over gezegd, behalve dan nadat hij de echoscopie ook heeft gedaan dat dat er niet ongunstig uit zag...

Mijn FSH was 14-15 en amh laag hoor....brrr....en laatst zei hij dat ik er tegen aan zat of in het schemer gebied zat of zoiets....jasses gewoon dus denk dat hij bedoelt de perimenopause. In september weer FSH laten prikken en toen zij Dr. S dat er niets bijzonders was dat het ok was...

Op internet heb ik gelezen dat gemiddeld vrouwen vanaf begin 40er jaren in perimenopause komen (merk je geloof ik als ongesteldheid opeens iets korter wordt, i.e. 26 dgn) en dan duurt het gemiddeld 4-6 jaren voordat het echt zover is....)

Nu ja, weet je, heb inmiddels ook begrepen dat je er in the end niets van kunt zeggen want het gaat uiteindelijk om de kwaliteit en dan hebben ovariele reserves niet een directe link met kwaliteit wat eerst wel gedacht werd....

Doodvermoeiend he?

Nu ja, ik weet het ook even niet meer hoor....

Jij iig heeeeeeel veeeeeeel succes en ik ook voor jou hoop dat al jouw wensen uit mogen komen!!!

Big huggie,

L.A.

Geplaatst

Ha L.A ;

Heb me er ook gek over gelezen met name de kwliteit was ik erg benieuwd naar want dat vind ik een belangrijk moment om af te haken hoe graag ik ook wil.

Maar de nieuwste inzichten geven inderdaad aaan dat de kwaliteit niet achteruit zou gaan alleen de reserves worden steeds minder en dus het maandelijkse aanbod om het even plastisch uit te drukken wordt mindre en daardoo een vertekend beeld van groei kwaliteit.

Als er maar 1 goed bij zit die dan ook nog prachtig bevrucht wordt en nat tp blijft "plakken" zijn wij allang gelukkig toch.

duim voor je dat je wensen snel uit mogen komen.

liefs Anne

Geplaatst

Meiden,

Wat ik me net zit te bedenken...moet je na een cryo tp eigenlijk utrogestan gebruiken? '

Alvast bedankt voor jullie reactie's.

Liefs,

Elies

Geplaatst

Elies je hoeft geen utrogstan te gebruiken, maar ik deed het wel altijd.

De eerste 3 keer had ik het niet gedaan en toen deed mijn zus het wel.

de vierde keer heb ik het toen stiekum gedaan omdat ik nog over had en toen

was ik zwanger van mijn zoontje.

Nu heb ik er altijd om gevraagd.

Ik heb ook nog over mocht je interesse hebben.

Geplaatst

Hallo Dames,

Ik neig nog steeds naar de vruchtwaterpunctie, maar ga het eerst eens goed overleggen met de GYN als we de NPM hebben.

@Fiona; dank je wel voor je felicitaties. De vwp wordt aangeboden als je boven de 36 bent of als er uit andere tests is gekomen dat er mogelijk kans op een afwijking bestaat. En natuurlijk om eea bij voorbaat uit te sluiten: chromosoom afwijkingen. Dat zou ik graag willen al geeft het geen 100% garantie.

@Anne: succes met je laatste poging, ik duim!

Groet,

Lot

Geplaatst

Hey allemaal,

Hoi Manouk, eindelijk....vandaag ongesteld geworden :-) Hehe, eindelijk. Gaaf he, van Mineut. Zo spannend. En hopelijk wij ook binnenkort.

Dus aan het klussen bij jullie? Altijd hectisch. Gaat het verder een beetje?

Elies, spannend hoor! Veel succes met de tp!!

Rachel, gaaf hoor, dat je je broeken al niet meer goed aan kan. Je groeit mooi door. Helemaal top! En spannend, de nekplooimeting. Hoop natuurlijk op een goed resultaat!

Caroline, super dat je weer bezig bent. Succes he!

Lot, beebje groeit lekker. Echt fantastisch.

Mineut!!! Hoe is het? Zo spannend! Alles vertellen als jullie terug zijn. Ik ben al aan het duimen!!

Iedereen big hug,

liefs, Mees

Geplaatst

Hallo Lot,

Ik heb net gereageerd maar snap duidelijk niet goed hoe dit forum werkt. Mijn reactie is weg maar in plaats daarvan staat jouw bericht nu in mijn weblog...

Nu even wat korter. Ik heb tweemaal een vwp gehad. De eerste keer (ik was 40) kreeg ik een gezonde zoon. De tweede keer bleek (ik was 42) de uitslag niet goed al hadden we dat helemaal niet verwacht (ik voelde me goed en de eerste keer was het ook goed).

Na lang wikken en wegen ben ik na 23 weken zwangerschap bevallen van mijn tweede zoontje. Uiteraard heb ik menig traantje gelaten rondom dit besluit. Toch heb ik geen spijt. Ik ben nog regelmatig verdrietig dat het zo gelopen is, maar nee geen spijt. Een andere keuze is voor mij ook heel goed denkbaar maar dan heb je tenminste wel die keuze...

Overigens, mocht ik het geluk hebben om opnieuw zwanger te raken dan zou ik nu voor de vlokkentest gaan. Het is een iets groter risico maar dan heb je de uitslag eerder. Bevallen na 23 weken is namelijk wel heel erg zwaar (in emotioneel opzicht).

Bedenk een nekplooi geeft een kans. Het zegt niets over de werkelijkheid. Een vlokkentest en een vwp wel! Voor ons is het dus geen vraag of we dit moeten doen of niet wanneer ik weer zwanger zou zijn.

Hopelijk heb je hier iets aan.

Groetjes, Pherenike

Geplaatst

Pherenike wat een naar verhaal zeg.

Heel veel sterkte.

Dat was ook onze rede om voor de vlokkentest te gaan.

Maar nu blijkt dat de vlokkentest pijnlijker is en meer kans op een miskraam 1 op 200 en bij de vwp 1 op 300

en de vwp is minder pijnlijk en je hebt sinds kort de voorlopige uitslag al binnen 5 dagen, dus zoveel tijd scheelt het niet.

Geplaatst

Ha meiden,

De pregnyl doet goed zn werk,bij elke stap die ik zet voel ik mn eierstokken. Nu ook aan beide kanten heb het gevoel of mn behandeling bij de osteopaat goed zn werk heeft gedaan.

Rachel wanneer mag jij weer gluren naar je beeb?

Welkom Pherenike! wat een naar verhaal zeg pfffff.

Liefs,

Elies

Geplaatst

Ha Rachel ,

Ik vond de vlokkentest absoluut niet pijnlijk hoor wel een eng idee dat er een naald in de buurt van je baby komt maar je kan zelf goed meekijken en ze nemen geen risico en dat is hetzelfde bij een vruchtwaterpunctie

Geplaatst

Hoi dames, allereerst leuk te lezen dat er best wel wat zwangeren zijn - zelf heb ik heel even meegeschreven toen ik bezig was met onze behandeling maar in de ww gingen we op vakantie en daarna is het er bij gebleven. Inmiddels ben ik in het derde trimester van mn zwangerschap:-)! Ik wil nog even reageren op de vraag over de vwp/vlokkentest. Bij ons in het ziekenhuis (gewoon in NL...zoals iemand al een keer schreef: de NL ziekenhuizen doen het echt zo slecht nog niet:-) wordt de combinatie icsi/vlokkentest niet meer gedaan. Dat is recent beleid (bij mijn oudste 2 kinderen in 2006 en 2008 werd dit nog wel gedaan). Reden is dat de kans op een miskraam inderdaad groter is bij een vlokkentest én met name dat de vlokkentest een foutkans heeft dat er alleen afwijkingen in de placenta te zien zijn en onduidelijk is wat dat voor het kindje betekent. Als daarvan sprake is moet er om zekerheid te krijgen ook een vwp worden gedaan en het ziekenhuis wil niet 2x prikken bij een door icsi-ontstane zwangerschap.

Zeer doet het allemaal niet maar uiteraard is het miskraamrisico hoe klein ook iets waar iedereen voor huivert. Ik in ieder geval ook (zeker na 2 miskramen) maar ik vond het een kiezen uit 2 kwaden omdat ik een kansbereknening ook geen bevredigende oplossing vond. Dat is alleen zon persoonlijke afweging: daar kan denk ik niemand een ander in adviseren. Bedenk je inderdaad wel dat de uitslag van een vlokkentest en een sneltest bij een vwp qua tijd niet zo heel ver uit elkaar liggen. Wel heb je dan alleen nog maar een voorlopige uitslag van de vwp maar die neemt wel die chromosale afwijkingen mee waarop je gelet op je leeftijd en de icsibehandeling een verhoogt risico hebt.

sterkte met het maken van een keuze voor de dames die daarmee bezig zijn. Het zijn niet de onderwerpen waar je blij van wordt is mijn ervaring.

groet, Charlotte

Geplaatst

Dank allemaal voor de reacties op de VWP.

Ik ga 9 december het gesprek met de GYN aan, maar neig nog steeds naar de VWP, ondanks het risico.

Ik hou jullie op de hoogte!

Liefs,

Lot

Geplaatst

Hoi Lot, heb je het gesprek met de gyn voor de nekplooimeting? Als je toch voor de vwp kiest is het de vraag of een nekplooimeting/combinatietest zo handig is. Als de uitslag slecht is kan het je onnodig ongerust maken en als de uitslag goed is ontstaat de twijfel of je wel een vwp moet doen. Heb zelf nooit een combinatietest gedaan en bij ons raadt het ziekenhuis het ook heel erg af als je sowieso een vwp of vlokkentest gaat doen. Zal ook dat meenemen in het gesprek met de gyn. groetjes, Charlotte

Geplaatst

net mijn laatste echo gehad in het Vu.

Het was weer geweldig, zo groot, ligt een week voor op schema.

Het lag te zwaaien en dansen, zo schattig.

ik hoop zo dat jullie dit allemaal binnekort mogen meemaken.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik heb ook een vruchtwaterpunctie laten doen. Ik voelde de naald en was bang dat het mis zou gaan. Maar alles is goed gegaan en verder geen klachten. De snelle uitslag was goed: geen Down, trisomie 13, trisomie18 of triploidie. En het is een meisje. Over 2 weken de volledige uitslag en 15 december de 20-weken-echo.

Ik denk dat het geen 100 % zekerheid geeft dat alles ok is na de bevalling, maar in ieder geval krijg je een gerust gevoel dat toch de meest voorkomende en ernstige afwijkingen uitgesloten zijn.

groetjes voor iedereen,

Jeannet

Geplaatst

Hoi meiden,

Rachel, wat geweldig toch! En je bent al bijna 12 weken! Geweldig! Dat geeft toch een iets rustiger gevoel!!!

Elies, jij hebt je tp vandaag he. Veel succes! Hoop dat alles goed gaat/is gegaan!

Jeannet, gefeliciteerd met je meisje!! En geweldig dat alles goed is gegaan en de snelle uitslag al goed was! Geniet ervan!!

Hier alles ok. Moet wel 1 cyclus wachten omdat de kliniek in DD net gesloten is als ik de 20e een echo moet. Dat schreef I toen ik vroeg of alles nog door ging zoals gepland. Nu raadt dr. S dus aan 1 cyclus te wachten. En omdat ik eind jan/begin febr. in het buitenland ben, komen ook weer de echo's in het gedrang die in die periode moeten plaats vinden. Dus waarschijnlijk komt er nog 1 cyclus bij. Komt omdat mijn ongi zo laat was!! Want het was allemaal gepland in december! Zul je altijd zien.

Nou ja, dan maar ff wachten. Maakt ook niet uit. Als het maar tot een beebje leidt kan ik alles hebben :-)

En...heb trouwens ook nog steeds niet de uitslag vh uitstrijkje. Ik hoopte dat het er al was, maar het duurt echt 3 tot 4 weken. Mammo was prima! Gelukkig.

Mineut, jij zit toch op dit forum? Hoe is het gegaan in Spanje? Ben je al terug? Vertel, vertel!!!

Succes allemaal,

:blowkisses:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden