Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieve Claus,

Meis meis! het is toch echt om doodmoe van te worden! Wanneer gaat het jou nu toch es meezitten!

Mees spannend zeg! ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat HET zover is.

Lot,blijven dansen hoor! wat een geweldig nieuws!

Voor mij nog een halve dag werken en dan een paar snippie's,dinsdag pas weer werken mmmmmm wat een heerlijk vooruitzicht.

Liefs,

Elies

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Mees, nee moet alles nog uitprinten voor m, want hubbie snapt helemaal niets van computers, hahaha

Ik heb het zo druk op het werk dat ik s'avonds geen puf heb om weer achter computer te gaan zitten,

maar ik ga pas 19 november naar Amerika dus heb nog ff om alles om mn gemak klaar te leggen voor hem.

Dan heeft ie een week de tijd om zijn mening te vormen, er is niemand thuis verders dus is het lekker rustig voor m.

@Mineut, jij doet dus geen ECD? Zou je dit verder overwegen?

@Lot, hou vast he die positieve fibes, gooi ze maar over het scherm heen ;)

@Claus, t gaat ook niet zonder slag of stoot he bij jullie, pppfffff volhouden hoor!

Meiden ik moet nu echt wat gaan doen........ werken bedoel ik he! hahahaha

Geplaatst

Hey Marion,

Ik doe juist wel ecd, helaas aangezien de iui's, ivf's ect het niet voor mij gedaan hebben moet ik nu wel ecd omdat de kans met mijn eigen eitjes onder de 1% was en als het wel lukte kon het wel 95% kans zijn dat het niet goed zou zijn....dat risico was veel en veel te hoog dus toen was de overstap naar ecd zo gemaakt.

Heb het eerste deel van het ecd traject doorlopen met het baarmoederslijmvlies opbouwen maar wegens de poliep moesten wij de tp afzeggen en nu is het weer bijna zo ver, ben nu weer druk met opbouwen slijmvlies en volgende week vrijdag weet ik op de tp door gaat op de 21/22 nov....dus voor ons super spannend.

Liefs en succes met printen, trouwens de eiceldonatie site van belgie is echt super, heel duidelijk en alles wordt daar uitgelegd.

www.eiceldonatie.be

Groetjes,

Mineut

Geplaatst

Hey Mineut,

Dankje voor die website. Ga ik ook ff naar kijken. Heb ook ff gekeken naar de site van Alicante en zag er goed uit. Heb zo'n zin!

Jij bijna he?! Gaaf hoor.

Marion, ja, de dagen vliegen soms. Gaaf hoor, naar de States! Volgens mij gaat het halve topic stiekem mee in je koffer. Ik ook...!

Liefs, Mees

Geplaatst

@Mineut, thanx voor de site ga ik vanavond ff op kijken. Toch ECD, mmm had ik het verkeerd begrepen.

Wordt er gebruik gemaakt van de emmies van vorige keer, omdat toen de tp is afgeblazen?

Hoe lang blijven jullie in Spanje? Leuk hotelletje? ooooo wat een vragen weer ;)

Jaaaa leuk met mn moedertje een weekje. Lekkerrrr shoppen!!!!! :)

Geplaatst

Ja, goede vraag van jou Marion. Wb die eitjes in spanje. Ben ook benieuwd.

Gaaf hoor, dat weekje shoppen daar. Heerlijk!

Hier alles ok. Nog steeds niet ongi.

Verder belde I nog even. Morgen gaat alles naar Spanje. Gaaf! Dan start het echt!

Mammo en ook uitstrijkje gepland!

Slaap lekker allemaal!

Liefs, Mees

Geplaatst

Hey meiskes,

Vorige keer was de poging net voor de punctie van de doneuse afgeblazen dus zij is aan iemand anders toegewezen. Dit is ook de reden dat je de bms meting zoveel dagen voor een eventuele tp moet hebben omdat zij zeker moeten weten dat voordat zij de eitjes met het zaad van mijn man bevruchten dat deze dan ook wel bij mij tp kunnen worden. In juli had ik een poliep dus poging afgeblazen, dit keer zullen we het weten 12 nov hoe mijn bms is, mijn doneuse heeft rond de 16e nov pas de punctie dus op tijd mocht het weer fout gaan, wat ik natuurlijk niet hoop!

Liefs en alvast een fijn weekend,

Mineut

Geplaatst

Dag lieve meiden,

Na de grote tegenslag heb ik me even een paar dagen niet gemeld, maar dat begrijpen jullie wel he. Ik merk dat ik de tranen heftig loop tegen te houden en van alles op pak om maar niet te denken. Ja ik weet dat ik het moet laten komen, maar helaas ben ik daar niet zo goed in. Als ik dan de lieve pbtjes net lees komen er wel tranen in mijn keel. Lief meiden!

Tja, het is niet anders en nog steeds onwerkelijk. We zullen de reden niet weten en ik hoop dat het niet aan de Letrozole (Femara) heeft gelegen. Ook dat zullen we niet weten. Wat ik me afvraag of er iemand na het gebruik van Melatonine 3 mg zwanger is geraakt. Ik heb wel gezien dat er meerdere topics over geweest zijn en dat sommigen het ook zijn gaan gebruiken, maar het resultaat uiteindelijk weten we niet toch?

Lot wat een geschenk een mooi kloppend hartje. gefeliciteerd hoor! Hopelijk ben je gerustgesteld en kan nu het grote genieten beginnen.

Hoe gaat het met Rachel en Menta?

Hoe geluk en verdriet hier weer dicht bij elkaar liggen he. Maar mooi ook te lezen dat het bij anderen wel goed gaat.

Mineut....nog een week en dan kan je je bms testen. Ik hoop dat het er nu allemaal goed uit ziet en er niet weer zo'n boom te voorschijn komt. Ik duim voor je!

Marion, super dat je vriend zich nu gaat inlezen. En ik hoop voor je dat het na je USA reis een dikke ja zal zijn!

Mees, ook voor jou gaat het allemaal zo beginnen....spannend hoor.

L.A en Michaela, positief blijven hoor, het kan ook wel goed gaan!!

Liefs

Manouk

Geplaatst

Hey meiden

Manouk, wat klote! verdorie het leek allemaal zo goed.

Petrouschka..., ik kan maar 1 ding zeggen, ga er voor!! en blijf niet om klooien en je tijd verspillen. sorry dat ik het zo zeg, maar ik denk dat je spijt krijgt dat je niet de kans pakt om ivf te doen.

want je hebt echt meer kans om zwanger te worden dan dat je het op natuurlijke manier probeert.

als je 35 of zo zou zijn dan zou ik het wel zelf proberen. Bovendien is IVF een traject wat ook uit wachten bestaat. Dan bedoel ik dat je tussendoor ook nog natuurlijk zwanger kan worden terwijl je

wacht op je intak gesprek enz. Ik ben ook 2x spontaan zwanger geworden tijdens het traject en 1 keer van een cryo.

Nou meiden ik krabbel weer een beetje uit dat o zo diepe dal. Afgelopen maandag is de MK doorgezet, met krampen en al. Het was best veel dus heb ik het idee dat alles weg is.

Gisteren zat er nog een klein beetje vocht op de echo,. Een gesprek gehad met de gyn, dat het nu 3x gebeurt is, omdat het idd kans op 1 op 3 of misschien zelfs wel 1 op 2 op een MK.

ik heb pech dat het me drie keer overkomt. Ook zei ze dat het positief is dat ik vlot zwanger ben, dus de kans dat het nu eens een keer de goede kant op gaat is er wel.

De stimiulatie en bevruchtingen ging perfect. Voel me af en toe depri, maar besef ook dat het niet helpt, dus probeer weer mijn leven in het gareel te krijgen.

We mogen in de volgende cylus de laatste cryo's terug geplaatst krijgen. Maar kan ook nog in januari zijn, omdat het ziekenhuis met de kerst dicht is. Het ligt er aan wanneer mijn ongi weer komt.

liefs joske

Geplaatst

Lieve Manouk,

Ik kan het zo goed begrijpen. Het is zo verdrietig. Vooral als je zo ver bent. Je bent klaar voor de tp en dan het wachten en dan, na zo'n telefoontje is het opeens helemaal over. Probeer maar lekker uit te huilen. En als dat niet wil, misschien wandelen langs het strand of in het bos. Vaak heb je dan tijd voor je gedachten en komt alles los. Neem de tijd ervoor ook. Het is niet zomaar weg, dit verdriet.

Maar er komt uiteindelijk weer licht aan het eind van de weg! En wij zijn hier allemaal om je te steunen!

Kuz, Mees

Geplaatst

Joske, knap van je hoor, om er zo al over te schrijven. Wat vreselijk. Ik kan er niet over meepraten, maar het lijkt me verschrikkelijk.

Goed om naar het positieve te kijken; dat je idd snel zwanger wordt. Hopelijk gaat het de volgende keer goed tot het einde.

Meid, heel veel sterkte en hopelijk mag je snel je cryo's terug laten plaatsen.

Liefs, Mees

Geplaatst

Hoi allemaal,

Zie dat de laatste berichtjes allemaal van mij zijn. Ik heet Remi (alleen op de wereld), haha.

Manouk, hoe is het? Hoop dat het een beetje gaat.

Mineut, ook alles ok? Veel succes met alles.

Marion, heb je al ff dag gezegd op het andere topic.

Joske, ook veel sterkte!

Ben nog steeds op mijn ongi aan het wachten. Dacht al paar dagen geleden dat het startte, maar nee. Extra lange cyclus. Komt niet uit, maar ja. Geduld is alles.

Liefs, Mees

Geplaatst

Hi meiskes,

Joske toch heel veel succes en ja het is zeker positief dat jullie relatief snel zwanger zijn, nu op een super embryo die lekker blijft zitten dan kan jij ook weer fijn naar de toekomst kijken.

Mees niet normaal wat een geduld voor zo'n lange cyclus maar goed voor je het weet is het er en kan je vervolgstappen nemen.

Hier alles ok, rustig dagen aftikken tot vrijdag. Ben gek genoeg er wel rustig onder omdat ik weet dat ik eigenlijk niets kan doen, het is gewoon zo vrijdag weet ik of wij wel of niet doorkunnen of dat het hele kinderen krijgen stopt dus ik probeer er niet te veel mee bezig te zijn omdat ik het al 4 jaar doe en er nu wel klaar mee ben. Het gaat gewoon nu goed en dat is dat :)

Marion als jij nog wat andere info wilt hebben laat maar weten!

Manoukie, het is gewoon een rot traject en ergens moet je interne muur gewoon groot worden op die manier kan je het verdriet in elk geval een beetje tegenhouden en anders verbergen. Het moet ook niet het hele leven gaan beheersen omdat er toch ook andere leuke dingen zijn hoe moeilijk het ook is aangezien jullie net als wij er ook al zolang mee bezig zijn. Het vreet energie en het zou fijn zijn als het nu beloond wordt zodat wij allen verder in de toekomst kunnen kijken. Gewoon be you en een dikke hug.

x mineut

Geplaatst

Lot, een beetje late reactie misschien, maar van harte gefeliciteerd. Je heb al een hele weg afgelegd om dit te bereiken, dus ik hoop voor je je dat alles goed gaat.

Joske, je hebt al heel wat moeten doorstaan lees ik in je handtekening. Ik heb zelf bij iui2 een zeer vroege mk gehad. Respect hoor, dat je je telkens weer weet op te laden!

Graag zou ik aan iedereen hier een persoonlijke reactie willen schrijven, maar ik ken jullie verhalen (nog) niet allemaal. In ieder geval heel veel geluk toegewenst aan iedereen die dit bericht leest.

Wij hebben zelf een vreemd vervolggesprek achter de rug afgelopen vrijdag. De gyn wilde alleen weten wanneer ik ongesteld was geworden en of wij door gingen voor ivf. Dat was dacht ik twee maanden geleden al vastgelegd. Als we niet hadden gevraagd naar de beste kansen en de eventuele behandeling van de endometriose(linker eierstok), hadden we echt binnen 2 minuten weer buiten gestaan! Daar neem je vrij voor van je werk!

Nou ja, niet zeuren, over twee weken krijgen we bericht wanneer het hele circus gaat beginnen. En ,joepie, de endometriose hoeft niet eerst te worden verwijderd. Ze gaan erdoorheen prikken.(Ik hoop niet dat dat pijnlijk is)

Groet van Ellie

Geplaatst

@Mineut, natuurlijk is je BMS goed vrijdag! Dat moet gewoon! Poliepen moeten wegblijven.

Spannend!!! Stuur je ff pb'tje

@Ellie, goed dat je doorgaat voor IVF, spannend meid, heel veel succes.

@Mees, is ook altijd hetzelfde he, wacht je op je ongi duurt het eeeeeuwen, nou ja geduld is een schone zaak en ik denk dat we daar

allemaal behoorlijk goed in worden.....

Geplaatst

Hey allemaal,

Gelukkig is iedereen er weer, haha. Voelde me helemaal eenzaam dit weekend ;-)

Ja Mineut en Marion. Zul je altijd zien, zo'n lange cyclus. Nou ja, komt vanzelf (hoop ik:)

Mineut, het schiet nu al op. Nog maar een paar dagen tot vrijdag. Helemaal leuk! En we duimen voor je bms.

Marion, je hubby gaat nu inlezen he? Echt spannend. Hopelijk stemt hij in en gaan we met zn allen naar Spain!

Vandaag mijn uitstrijkje laten doen. Ging gelukkig goed. Had ik ooit laten doen en omdat ik nogal smal ben daar, was het toen een ramp met de kleinste eendenbek. Het lukte toen niet en gelukkig hadden ze nog ergens een mini eendenbek voor pubers. En dat lukte.

Vandaag was ik natuurlijk voorbereid en snorden ze die mini op en....voila. No problemos.

En...heb toch nog maar een zh gebeld voor de mammo en kan de 15e terecht ipv de 24e. Dus helemaal goed.

Hoorde wel dat de uitslag vh uitstrijkje 3 a 4 weken duurt. En de mammo maar 1 dag.

Nou ja, tis niet anders. En....de uitslag mocht later komen had S gezegd.

Nou meiden, slaap lekker zometeen.

Manouk...hug!

Liefs, Mees

Geplaatst

@Ellie71: Tja ziekenhuizen..... als je je mond niet roert.... nou heb ik daar in Breda absoluut niet over te klagen. Ik lees dat je 1e ivf poging gewoon door de endometriose heen gaat gebeuren. Ik ga je verder niet adviseren, maar deel mijn ervaring, als je het niet erg vindt....

In maart dit jaar hebben wij onze 1e ivf poging grandioos zien mislukken. Ook tegen ons was gezegd dat de endometriose (nou weet ik niet hoe groot het in jouw eierstokken is, maar mijn grootste cyste was 5 cm) geen probleem zou hoeven op te leveren en dat er omheen of doorheen geprikt zou gaan worden. Nou, dat heb ik geweten. Vier buisjes vol met dikke bruine chocolade en uiteindelijk is daar één eitje in gevonden, waarvan de kwaliteit slecht was, ws doordat de endo toch ook invloed heeft op de gezondheid van je eierstokken. De pijn van de punctie (het aanprikken van de endocystes was NIET fijn) trekt wel weer weg, het zijn een soort van weeen, dat gaat wel weer over, maar ik vond het vooral erg zonde van een verspilde poging...

Wilde het toch even met je delen.

Liefs,

Lot

p.s. ik ben niet zo heel veel online op het moment, kan er niet tegen om negatieve berichten te lezen of over onzekere gebeurtenissen....sorry....

Geplaatst

Ik ben er wel, maar heb niet veel te melden, maar leef heeeeel erg met jullie mee hoor.

Heb mijn menstruatie net weer gekregen, dus ook deze behandeling eindigt hiermee weer.

Liefs

Manouk

Geplaatst

Lot, dank voor je reactie. Wij zijn ons aan het voorbereiden op de ivf gesprekken. Daar moet ik de gyn dus nog eens goed over vragen.

Ik realiseer me ook wel dat ieder 'geval' anders is. De cystes zitten alleen links. (5.5 en 3.5 cm, tegen elkaar aan). Rechts is goed, dus dat geeft me wat hoop.

Manouk, tjee, ik lees dat er telkens geen bevruchting plaats vind. Moeilijk hoor. Ik kan niet helemaal meepraten, omdat ik nog aan het ivf-traject moet beginnen. Ik wens je toch toe dat het gaat lukken.

Groet van Ellie.

Geplaatst

Hoi meiden,

Hier ook weinig te melden omdat ik weeeeer moet wachten totdat ik ongi word. Dit zal ongeveer over 3 weken zijn. Hopenlijk mag ik deze keer wel beginnen met weer een poging.

Ik volg jullie wel hoor en ik leef zeker mee!

Rachel, hoe is het met jou? Ik hoop dat je je goed voelt! Bijna de tweede echo! Spannend hoor!

En Elies en Caroline? Ook weer bijna van start toch?

Mees: spannend het wordt nu echt spannend zeg! Succes!

Succes en sterkte voor iedereen weer natuurlijk!

Dikke knuf en veel liefs Claus

Geplaatst

Hoi allemaal,

Hey Mineut, voor jou gaat het opschieten al. Hoe voel je je? Echt top dat het bijna zover is!

Ola Manouk, ja, weer wachten :( Zo'n cyclus duurt lang he. Echt nog steeds superbalen dat er geen bevruchting was, maar de vlg x gaat dat goed komen!

Hoi Claus, dus ook wachten op ongi. Ik ook. Vorige was 3 okt. Hallo, zo lang geleden. Heb vandaag de medicijnen gehaald die ik nodig heb ALS ik ooit weer ongi wordt ;-) Ben ook toe aan actie!

Ellie, ja, goed navragen hoor. Zou anders zonde zijn.

Iedereen veel succes!

xxx Mees

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden