Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja Mineut hoe is het gegaan?

Elies ik ben bij jou ook heel benieuwd hoe het gegaan is.

Mees wel vervelend dat je zo lang moet wachten.

liefs

Rachel

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

:happy3:Ja, beetje balen maar ja. Komt goed! Heb er erg veel zin in. Ik denk nu maar aan een geweldige start (als alles goed gaat) van het nieuwe jaar.

Jij gaat geweldig! Echt zo leuk!

Liefs, Mees

Geplaatst

Hi lieve meisjes,

Rachel wat super dat de kleine zo lekker gaat en ook al lekker gegroeid echt geweldig!!

Mees wat ongelooflijk balen dat het nu uitgesteld wordt maar even ter info dit hele medische circuit hangt uit wachten aan elkaar dus daar zal je aan moeten wennen, alles is wachten en wachten af en toe een echo en weer wachten wachten :)

Hier alles goed, heb de eerste week geen bal gedaan, is voor mij echt nieuw en dit keer heb ik mij er aan gehouden, mag niet fietsen, niets tillen boven 5kg geen excersise etc... dus ik voelde mij niet schuldig dat ik in bed lag filmpjes te kijken de eerste paar dagen. Heb het echt rustig aangedaan.

Nu de 2e week in, lastig aangezien ik ontzettend pijn in mijn borsten heb maar dat zal de bijwerking zijn van de utrogetan. Het stomme is dat ik dit had toen ik zwanger was leeftijd 36 had ik ook zo'n pijn in mijn borsten en daarom wist ik dat ik zwanger was, nu zou ik zweren dat ik het ook was, was het niet dat ik die progynova en utrogestan neem dus helaas.

Wij doen sinds zaterdagochtend de kruidvat testjes (dit vindt mijn man leuk om te doen), natuurlijk is het kei negatief tot nu toe. Is ook wel lastig aangezien ik elke 4 uur moet plassen dus het ook niet lang genoeg kan ophouden s'nachts :)

Verder de tijd doorkomen en donderdag de bloedtest, hoorde wel vandaag dat ik dan 3 dagen op de uitslag moet wachten, is toch niet normaal zeker niet voor zoiets maar ja ik heb weinig in te brengen bij dit centrum.

Ik zal eens even snel bijlezen!

Liefs,

Mineut

Geplaatst

Hallo allemaal,

Heb vanmiddag de eerste FM gehad: 7 eitjes zijn al groter dan 10 mm, nog nooit gehad op de eerste FM dag... En nog een paar kleintjes. Niet slecht voor een ouwetje als ik vind ik... Donderdag de tweede meting en dan zaterdag of maandag de punctie. Gaat sneller dan anders, ze hebben er zin in zeg ik maar tegen mezelf!

Caroline

Geplaatst

Ha meiden,

Caroline jij gaat goed! fijn zeg!

Mees je geduld wordt op de proef gesteld maar ja daar zijn wij inmiddels kampioen in geworden met zn allen.

Rachel,meis wat super weer zo'n mooie echo wat moet dat toch heerlijk zijn!

Even over mezelf...werd gistermorgen voor 9en gebeld met de boodschap dat de 2 emmy's goed waren ontdooid,tp einde vd middag. Daar aangekomen met een bonkend hart van toch weer die spanning ik in de stoel. Wat zegt dat mevrouwtje....van de 2 is dr 1 goed ontdooid voor tp...Ik melde gelijk wat me s'morgens door de telefoon was verteld. Nouuuu ik werd als soort idiote leugenaar behandeld...nee nee nee mevrouw dat is onmogelijk ik heb u gebeld en wij melden nooit iets door de telefoon over aantallen en kwaliteiten pffffffff de tranen sprongen in mn ogen. Normaal heb ik altijd wel mn woordje klaar maar toen ff niet.

Maar goed..1 teruggeplaatst kwaliteit middelmatig. Maar goed dat mn lief me naar buiten heeft gebracht want ik kwam uit de behandel ruimte en wist niet meer waar ik was...... Eerst maar es ff keihard zitten brullen,eigenlijk van teleurstelling. Zo blij met 2 voor meer kans op en dan zo'n kattenkop die dr blijkbaar geen zin in had gisteren en al helemaal niet meer in mij als laatste "klant"van die dag. En werkelijk..ik heb echt niet gehoord wat ik wilde horen door de telefoon.

Nu de wachtweken maar weer in met een niet zo fijne start.

Liefs voor jullie,

Elies

Geplaatst

Mineut spannend weer nog even volhouden.

Caroline zo wat een goede score volhouden zo;

Elies wat een nare ervaring, natuurlijk heb je het niet verkeerd gehoord.

Wat ontzettend irritant zo.

Op zich is 1 genoeg, dus maar heel hard hopen dat dit hem wordt.

rustig aan.

Geplaatst

Elies wat irritant zeg! Kan me helemaal voorstellen dat je het even op een brullen hebt gezet, van frustratie! Gelukkig heb je er 1 terug, probeer dat te bedenken, maar dat neemt niet weg dat het jammer is van die andere...

Veel sterkte met deze ellendige wachtweken, effe de frustratie er uit en dan weer positief door.

Geplaatst

Hoi meiden, hier weer even een berichtje van mij.

Jeetje Elies wat een botterik zeg in dat ziekenhuis! Ben je al op van de zenuwen en dan krijg je zo iets om je oren. Echt lomp! Ik snap je teleurstelling maar het is wat Rachel zegt: 1 goeie is genoeg! Ik hoop zo voor je dat dit het is!!! Duim voor je meid!

@Caroline: wat een mooie groei heb je zeg. Om jaloers op te worden! Echt super!

@Mees: weer langer wachten! We worden er sterren in onderhand! Pfff. Wel super van je dat je er zo positief bij blijft en inderdaad: ga maar voor die geweldige start in het nieuwe jaar!

Ik ben vannacht ongi geworden dus vandaag het ziekenhuis gebeld. Nu heb ik morgen om 12.00 uur de uitgangsecho en ik hoop zo dat ik nu wel mag beginnen!

Alle anderen natuurlijk ook succes en sterkte met alles!

Liefs Claus.

Geplaatst

hey meiden

moet nog ff bijlezen, dus ik reageer later even.

ik ben vandaag weer ongesteld geworden na de MK. Precies weer na 28 dagen, dus dat is weer als vanouds.

Dat stelt me ook wel weer gerust dat ieder keer na een MK mijn cyclus snel weer hersteld.

Ik zou deze maand mogen beginnen, maar waarschijnlijk gaan we in januari door. erg drukke maand.

Ik moet nog ff bellen met het ZK.

liefs joske

Geplaatst

Elies, super stom van die vrouw! Natuurlijk heb je het goed gehoord. We zijn daar zo op gefocust dat we echt niets verzinnen. Stom mens! Maar...gewoon lekker knus met je eitje aan het innestelen, n beetje relaxen, kaarsjes aan en op naar een beebje!

Mineut, super hoor dat het goed gegaan is en nu nog 1 week! Spannend!!!

Joske, fijn dat je ongi weer 'normaal' kwam. Wens je super veel succes! Wat een moeilijke tijd heb jij.

Ja Elies en Claus, we zijn zo goed in dat wachten! Sterren gewoon weg! Komt allemaal goed. Kan ik mooi in die 2 maanden achterstallige dingen doen en daarna 9 maanden genieten! (hopen we dan :-)

Claus, succes met je uitgangsecho. Hoop zo dat je kan beginnen! Mijn gevoel zegt : ja!

Caroline, je gaat goed!

Liefs, mees

(

Geplaatst

Ha meiden,

Joske,fijn om weer wat van je te lezen. Gaat het een beetje oké met je? niet niks wat je allemaal weer mee hebt moeten maken.

Moet zeggen dat ik wel weer rustig ben geworden,heb het maar gerelativeerd ook daar zijn wij kampioenen in ;-))

Had ook de andere kant op kunnen gaan,1 laten ontdooien ipv 2 en dan gebeld worden met de mededeling blijf maar thuis vandaag...

Msschien had dat mevrouwtje in't zhuis ook wel last van dr hormonen wie zal't zeggen haha! Dus hier maar weer hopen op een positieve test,een mooier kado kan ik me niet wensen onder de kerstboom.

Claus ook voor jou hoop ik toch zo dat je nu eindelijk mag en dat er maar een paar prachtige eitjes mogen groeien!

Liefs voor jullie,

Elies

Geplaatst

Hoi meiden,

Minder goed nieuws vanaf hier! Ik mag weeeeeeeeeer niet beginnen!!!! De follikel(cyste) die vorige maand in de weg zat was weg dus ik was helemaal blij maar dat was van korte duur. Omdat ik vorige week weer een (tussen)bloeding heb gehad en dit nu al de 3e keer was in ons IVF-traject, wilde ze nu een uitstrijkje maken om de cellen van mijn baarmoedermond/hals op kweek te laten zetten. En aangezien die uitslag pas over 2 weken binnen is mag ik nu niet beginnen. Ze willen eerst zeker weten dat alles goed is voordat ik verder mag. Ze zei wel dat ik me niet ongerust moest maken want dat bloedverlies komt vaker voor en er zal waarschijnlijk niets aan de hand zijn maar ze willen alles uitsluiten vandaar die kweek.

Nou, ik dacht dat ik door de grond ging. Is EINDELIJK alles mooi van binnen en zou ik wat dat betreft zo kunnen beginnen, heb ik DIT weer!

De arts belt me 15 december met de uitslag. Dan moet ik ongeveer tweede Kerstdag ongi worden en als alles dan goed is (aaaaaaaaah) mag ik beginnen. Ik durf er bijna niet meer in te geloven hoor! Pfffffff. We hebben juli de eerste IVF gehad en daarna was er iedere keer wel wat waardoor het afgebroken werd of ik niet mocht beginnen. Om moedeloos van te worden. Maar ja, we slikken nog maar een keer en geven de moed niet op!

@Caroline: succes morgen met de FM. Ben zo benieuwd of de groei zo mooi door is gegaan.

@Elies: fijn dat je het zo kunt relativeren meid! Hou die ene maar goed warm!

Liefs Claus

Geplaatst

Claus wat ontzettend balen!! Ik kan me je frustratie voorstellen, ook ik had steeds hobbels in de weg: in oktober vorig jaar moest mijn galblaas er uit toen ik net aan ICSI 2 wilde beginnen, in februari dit jaar is een dag voor de punctie ICSI 3 afgebroken omdat mijn vriend longontsteking had... zucht en de maanden tikken maar door en voor je het weet ben je alweer een jaar ouder! Ik had de intake toen ik een 'jonge blom' van 39 was en nu word ik over een paar maanden 42 en ik ben nog bezig!!

Sterkte met de uitslag, probeer je niet teveel zorgen te maken.

Fijne avond allemaal!

Caroline

Geplaatst (aangepast)

Super balen Claus!!! Echt niet normaal!! Ben je eindelijk zo ver en dan dit weer:-(

Houd vol en hoop iig op een goede uitslag van je uitstrijkje. Wacht ik ook nog op. Hier duurt het 3 a 4 weken.

Caroline, succes morgen!

Elies, koester je ukje en dat die maar mooi nestelt :-)

Liefs, mees

aangepast door Mees
schrijffout
Geplaatst

Jemig Claus het zit je niet mee.

Wat een verschrikkelijke domper.

Heel frustrerend.

Caroline succes vandaag.

Elies zet hem op meid.

liefs

Geplaatst

Ha meiskes,

Jemig Claus!!! om radeloos van te worden pffffff waar heb ik het dan weer over met mn gezemel over 1 emmy!

Lot jij gaat ook zo goed net als onze Rachel bijna 12 weken meiden!

Caroline,natuurlijk laat je ons a.s.a.p. weten hoe de "stand"is.

Mees jij ook weer bedankt voor je lieve berichtje.

Liefs en tot later,

Elies

Geplaatst

@Claus. Bah, wat vervelend en frusterend. Ik kan heel goed begrijpen dat je graag wilt starten. Toen mijn huisarts de gynaecoloog belde voor een afspraak (ja, we kregen niet alleen een verwijsbrief, maar hij zorgde ook meteen voor een afspraak) werd hij in de wacht gezet. Hij zei: Wachten, dat zal je straks vaker moeten doen. En, het klopt. Je 'wacht' van maand naar maand, en een jaar vliegt zo voorbij. Ik had toen niet echt door wat hij ermee bedoelde.

Toch moet je het ook positief bekijken. Die tussentijdse bloedingen heb je al vaker gehad. Als je het niet doet, krijg je later spijt van, en denk je: had ik maar. Dus, het is ergens ook wel goed, denk ik.

Geplaatst

Ben ik weer. Even de korte versie want ik ben erg moe ineens...Na een lastige reis door de sneeuw bleek dat de groei niet meer zo snel gaat en er een paar kleintjes zijn bij gekomen. De moeite waard om nog even door te spuiten, zaterdag moet ik weer terug voor de derde FM, punctie is dan waarschijnlijk maandag, misschien zelfs wel dinsdag. Ze verwacht dat er ongeveer 9 gaan meedoen, dus das mooi!

Wordt vervolgd!

Caroline

Geplaatst

Ha Caroline,

Zat al uit te kijken naar een bericht van je,blijft nog ff spannend meid wat het allemaal gaat doen maar als ik het zo lees moet je vertrouwen hebben!

Jij ff lekker tukkie doen dan! luisteren naar je lichaam. ( Sprak ze heel wijs)

Liefs,

Elies

Geplaatst

Caroline,

Beetje bij kunnen tanken?

Met mij wel oké hoor,op de één of andere manier voelt het anders als de vorige keren. Steekje rechts,steekje links. Hoop toch ook zo dat het werk van de osteopaat me goed heeft gedaan.

Liefs,

Elies

Geplaatst

Ik heb een kwartiertje geslapen... Wilde wel langer maar de wekker gezet omdat manlief niet thuis was en het zo lullig zou zijn als ik de bel niet zou horen... Vannacht wel lekker geslapen hoewel naast me flink gesnurkt en gehoest werd door verkoudheid... Ik ben er nog steeds niet helemaal gerust op dat hij niet ziek is als we maandag of dinsdag de punctie hebben, ben net zijn moeder: jas dicht, sjaal om (doet ie niet, hij heeft de neiging om zo weinig mogelijk kleren aan te hebben, loopt tot diep in het najaar in een korte broek). Maar goed.

Ik heb ook af en toe steekjes maar hoef me er nog niet druk om te maken, das pas na de TP. Oh, ik kan niet zeggen dat ik er erg naar uitklijk, 2 weken wachten...

Laten we hopen dat het anders is dan de vorige keren! Succes weer!!

Caroline

Geplaatst

Hi meiskes,

Hier een kort berichtje onze ecd is niet gelukt, heb net de uitslag van de bloedtest hsg 4,5 dat is normaal dus even mijzelf nu begraven.

Wij hebben nog 1 poging in de vriezer over welke wij dan in februari doen denk ik en dan is het kinderverhaal na 4 jaar voor ons over, emotioneel leeg en ook financieel blut dus ergens is een grens en dit zal het moeten zijn hoe moeilijk ik dit ook zelf vind.

Voor nu ik lees mee en duim mee maar ik moet mijzelf weer even ophijsen.

Liefs,

Mineut

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden