Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi meiden, nog de beste wensen voor 2011 en wat een begin voor Claus, op naar de punctie meid!!

Caro heb je ook inmiddels al een cryo tp, succes he!!

Sas er zijn diverse meiden onder behandeling in DD maar zijn op dit moment niet zo veel online, volgens mij was de toko daar gesloten rond kerst.

Elies, doe je goed lekker op vakantie, geniet ervan.

Lot ik wil ook gefriemel lijkt me fantastisch!!

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo lieve meiden

Iedereen de beste wensen van een sprankelend en gelukkig 2011.

Die Moto, ook zwanger, wat een geluk. Jouw jaar kan niet meer stuk!!! Super gefeliciteerd meiske. Ik heb je inmiddels weer een pbtje teruggestuurd.

Er is weer veel gebeurd in de tijd dat ik even afwezig was. Heel druk met ons huis, dat gelukkig nu eindelijk af is. Op wat kleine dingetjes na.

Claus,....zet hem op he. 3 follikels toch een mooie score, had ik ook elke keer. En twee mooie grote erbij. Wellicht gaat die van 12 toch nog op tijd mee doen als je morgen de punctie hebt. Succes hoor!

Caro wat ontzettend balen dat de 4x ook niet gelukt is. Maar moed houden hoor, zo zie je bij Moto en Rachel en Lot is het ook gelukt....dus dit wordt jouw jaar!

Chablis, Lot en Rachel, hoe gaat het met jullie? Voelen jullie je goed, Dat gefriemel lijkt me een geweldig gevoel Lot. Kunnen jullie mij vertellen welke hormoonmedicatie jullie hebben gekregen?

Saskia, DD was gesloten tijdens de feestdagen. Dr. S is er aanstaande donderdag weer. Wij konden niet verder met een poging. Ik werd op 6 december ongesteld en dan kon de punctie niet meer op tijd worden gedaan, dus moest ik een maand overslaan. Het is niet anders.

Ik wens jullie allemaal heel veel succes en dat het maar een heel vruchtbaar 2011 mag worden.

Liefs

Manouk

Geplaatst

Hi Manouk,

De eerste twee pogingen heb ik gedaan met Decapeptyl - Gonal F - Pregnyl en dan de befaamde bolletjes

De derde poging is Gonal F vervangen door Menopur (300 ie per dag).

Opmerking van mijn GYN daarbij was: het wordt standaard niet in het Amphia voorgeschreven, maar vroeger is dit zeer succesvol gebleken omdat het natuurlijke hormonen zijn en geen synthethische. Ze had zeer goede resultaten bij de "oudere" vrouwen, omdat het de eicelkwaliteit zou beïnvloeden.....

Daarnaast heb ik acupunctuur gedaan en Chinese kruiden geslikt..... dus wat uiteindelijk tot dit waanzinnige en nog steeds ongelooflijke resultaat heeft geleid.... wie zal 't zeggen....

SUCCES!!!

Lot

Geplaatst

Hey meiden,

Hoop dat iedereen een mooi begin van 2011 heeft.

Saskia, veel succes in DD. Daar ben ik ook. Vooral belangrijk is bij dr. S dat je alle vragen stelt die je hebt. Hij is heel vriendelijk, maar nogal rap en heel erg to the point. Goed hoor, maar vaak wil je meer weten.

Claus, goed hoor. 3 follikels, of misschien uiteindelijk 2 is prima. Je hebt maar 1 goeie nodig. Wordt weer spannend, morgen al de punctie! Veel succes!

Lot, gaaf dat je al gefriemel in je buik voelt. Echt geweldig lijkt me dat. Dan voel je echt je beebje.

Moto, (heb je al ff geschreven op ander forum) dat heb jij ook binnenkort. Top!!

Manouk, fijn dat de verbouwing goed is gegaan. Wel lekker, alles weer op orde. Had je nog mijn mailtjes gekregen?

Caroline, hoe gaat het nu met je? Denk aan je hoor.

En Mineut, jij zat toch ook op dit forum? Hoe is het? Ga je in febr nog voor een cryo?

Hier alles goed. Nog ff wachten en dan aan de pil en de rest.

Liefs, Mees

Geplaatst

@Lot

Ook ik heb Chinese kruiden en acupunctuur gedaan. En bij mij is het succesvol gebleken... althans.... ik ga er vanuit dat dat zeker een positieve bijdrage geleverd heeft aan het feit dat beide keren dat ik de kruiden en acupunctuur gebruikt heb ik zwanger bleek te zijn.

Ik heb steeds Decapeptyl, Puregon en Pregnyl en daarna de befaamde bolletjes gebruikt.

@Manouk

Ik voel me prima ook al lig ik in het ziekenhuis.

Geplaatst

Jemig Chablis lig je alweer in het ziekenhuis?

weer te hoge bloeddruk?

Rustig aan.

Claus ik wens je heel veel succes morgen.

Hier gaat het allemaal prima

Geplaatst

@Rachel

Momentopname en dan laat de verloskundige je meteen inchecken. Daarna is er dus totaal geen sprake meer van geweest Grrrrrrrrrrrrrrrrrr

Geplaatst

Hallo meiden,

Lot en rachel, wat super fijn dat alles zo goed gaat !

Ik ben al een tijdje niet echt actief, maar probeer af en toe binnen te wippen.

als het goed is hebben we zondag een TP van de laatste 2 cryo's. Als ze tenmisten goed ontdooien.

Vorige keer zijn er 2 gesneuveld van de 3 :(.

hoop toch zo dat het nu goed zal gaan. Ik merk dat mijn optimistische aard af en toe begint te twijfelen of het zal lukken ooit.

aan de ander kant, 3 x zwanger geweest, dus toch nog wel kans.

liefs joske

Geplaatst

Joske dan ga je gelijk met Claus.

Bij mij ook 2 keer een miskraam waardoor je de moed verliest, maar nu dan raak.

Claus heel veel succes vandaag.

Geplaatst

Hoi Rachel,

Punctie gehad vanmorgen! Is gelukkig weer alles meegevallen. Heb bijna geen pijn gehad. 3 Follikels aangeprikt en er zijn 2 eitjes. Nu maar hopen dat mijn lief zijn zwemmertjes goed hun best doen in het lab! We worden zondagochtend gebeld of er een bevruchting heeft plaats gevonden en hoe laat we dan de eventuele terugplaatsing zouden hebben. Mocht het bij beide eitjes gelukt zijn dan laten we ze alle twee terugplaatsen! Pfff, beslissing genomen!

Ben nog een beetje suffig merk ik nu ik zo aan het typen ben. Heb net ook even liggen slapen.

Ga het lekker mak houden vandaag. Ben zo blij dat we weer een stap verder zijn!

Fijn dat alles goed gaat bij jou. Bijna 17 weken zwanger! Iedere keer als ik je handtekening zie dan denk ik: WOW het is gewoon echt zo! Ze is echt zwanger! Zo blij voor je!

Joske: ik hoop voor je dat jullie goed nieuws krijgen. Zou leuk zijn als we samen op zouden kunnen. Succes en sterkte met wachten!

Liefs Claus

Geplaatst

Zo Claus dat heb je alvast gehad.

2 eitjes is toch mooi.

Ik hoop echt dat ze allebei bevrucht worden, zodat je ze allebei teruggeplaatst krijgt.

Goede beslissing.

Af en toe geloof ik het ook zelf nog niet echt.

Het is nu al duidelijk te zien.

Leuk als je gelijk met Joske gaat.

Geplaatst

Claus, het zit er weer op. Nu weer nagelbijten tot zondag, toch wel 1 van de rottigste stukken van het hele traject vind ik. Succes!!! Komt vast goed!

Caroline

Geplaatst

Dag meiden,

Ik had beloofd jullie op de hoogte te houden maar het was gelijk zo druk deze week op het werk, dat ik er niet aan toe kwam. En ik heb geen goed nieuws, onze IVF poging is mislukt.

Vorige week donderdagavond kreeg ik hoofdpijn, dat deed mij al het ergste vrezen. De volgende ochtend was mijn temperatuur gezakt. Ik had mezelf beloofd op 1 januari te testen maar nu kon ik het niet langer volhouden. Op 31 december getest en negatief. Ik had hierdoor niet zo'n fijne jaarwisseling. Erg verdrietig en machteloos gevoel. Na een huilbui aan de telefoon met mijn moeder toch wel weer wat opgeklaard. Maar echt een fijn begin van 2011 was het niet. Voor de zekerheid op 2 januari de test herhaald: weer negatief. In Belgie willen ze dan ook nog een bloedtest. Op 4 januari heb ik dit gedaan en inderdaad HcG kleiner dan 1. Nu is mijn menstruatie ook doorgebroken.

Gek genoeg kan ik er momenteel vrij goed mee omgaan. Het is net alsof ik nu berust in de gedachte: het gaat ons niet opnieuw lukken. Ik was steeds erg fanatiek met doorgaan te proberen een zusje of broertje voor mijn zoontje te krijgen (want dat is onze belangrijkste motivering) maar het lijkt alsof ik nu geen hoop meer heb. Ik bedoel, 5 toppers heb ik nu in totaal gehad met IVF, maar niet 1 heeft zich ingenesteld. Ik ben alleen driemaal op de natuurlijke wijze zwanger geweest en kennelijk is het ons niet gegeven dat geluk van die eerste spontane en totaal ongecompliceerde zwangerschap nog eens te mogen mee maken. En dat geluk koesteren we, want ook toen was ik al 40/41. Maar misschien moet ik nog even bekomen van deze toch weer spannende, emotionele en logistiek ingewikkelde periode (want Brussel ligt niet naast de deur voor ons). We gaan nog kijken of we toch nog 1 keer naar Duitsland willen (in verband met de lagere kosten en mogelijkheid tot het testen van de eicellen).

Ik wens jullie allemaal een betere afloop. En voor alle zwangeren: heel veel geluk en vergeet vooral niet te genieten.

Groetjes, Pherenike

Geplaatst

Pherenike, wat klote voor je, helaas weet ik precies wat je voelt en heb ik grotendeels dezelfde motivatie... Het zou zo leuk zijn, een broertje of zusje...

Eerst deze teleurstelling verwerken en daarna gaan nadenken en praten. Heel veel sterkte daarmee!!

Caroline

Geplaatst

Hey allemaal,

Joske, ik hoop zo dat ze goed ontdooien en dat je een goede tp hebt zondag! Ik duim...

Claus, top dat de punctie mee viel! En mooi 2 eitjes! Die zwemmertjes zijn nu hun best aan het doen... ;-) Wat moet je trouwens lang wachten voor de uitslag! Zondag pas? En wanneer dan de tp? Zeker maandag. Lang hoor. Spannend!

Rachel, wauw, jij gaat snel zeg! Alweer de 4 mnd voorbij! Te gek!

Pherenike, wat erg dat het niet gelukt is! Meid, wat een zware oud en nieuw moeten jullie hebben gehad. En nu natuurlijk nog steeds. Heel veel sterkte. En...mochten jullie toch nog een x het willen proberen; DD is echt een fijne kliniek. Wie weet lukt het daar. Nogmaals veel sterkte!!

Hier alles ok. Het gaat weer beginnen als ik vlg week ongesteld word.

Liefs, Mees

Geplaatst

Dank je Caroline! Inderdaad weer dat wachten.............pfff! Hoe gaat het met jou?

Pherenike: Wat rot voor jullie meid. En wat zijn we daar goed in geworden he, uithuilen en weer doorgaan! Bah! Sterkte!!!

Mees: dat lange wachten valt toch wel mee? Ze doen de terugplaatsing altijd 3 dagen na de punctie (was de vorige keer ook zo), die tijd heeft het nodig in het lab om te kijken hoe de bevruchting gaat. Als er een bevruchting heeft plaatsgevonden heb ik zondagmiddag de terugplaatsing!

Voor jou komt het nu ook weer steeds meer dichterbij. Spannend hoor!

Fijn weekend allemaal!

Liefs Claus.

Geplaatst

Hoi Claus, met mij gaat het wel goed hoor. Heb een paar dagen flink griep gehad en heb nu nog last van de nasleep. Helaas heeft manlief het sinds gisteren overgenomen en ik hoorde mijn dochter vanmorgen ook weer hoesten... we zitten eigenlijk al sinds begin november om en om (of tegelijk) in de lappenmand, ik denk dat de winter te vroeg is ingetreden... nu het weer wat warmer is mag van mij de lente eigenlijk wel komen! Maar ja, pas begin januari. Nooit zo dol op, de feestdagen zijn voorbij en de lente is nog zo ver weg! Niet mijn favoriete maand...

Vind het alweer een beetje spannend en ook eng of mijn cryo's volgende maand goed zullen ontdooien, want zo niet... daar wil ik nog niet aan denken. Ik moet van mezelf positief blijven: natuurlijk ontdooien ze prima!!

Fijne dag allemaal.

Geplaatst

Ja Caroline, we moeten positief blijven maar soms vraag ik me af waar we die kracht iedere keer weer vandaan halen. Zou dat toch die hoop zijn die we toch steeds weer hebben?

Het is niet leuk om iedere keer weer in die lappenmaand te zitten maar beter nu in zo'n donkere "rot" maand zodat jullie straks lekker beter zijn als je de terugplaatsing krijgt van 2 mooi ontdooide cryo's! Zo, is dat positief denken of niet! Hihi.

Liefs Claus

Geplaatst

Claus: ik duim voor een tp van 2!!!! Nog even wachten.....

Pherenike, wat een rot bericht meis, heel veel sterkte.

Liefs,

Lot

Geplaatst

Hey Claus,

Ja, valt misschien wel mee, die tijd wachten. Maar tot nu toe was het bij ons altijd dat ze de dag na de punctie al bellen of er bevruchting heeft plaats gevonden en zo ja, dan de dag daarna de tp. Dat scheelt best veel. Ik zou helemaal ontploffen van nieuwsgierigheid! Maar goed, dat wachten zijn we idd wel gewend.

Morgen weet je het he? Ik duim en :myfignerscrossed:!!!

Liefs, Mees

Geplaatst

Dank je Rachel!

Ben net gebeld en WE HEBBEN TERUGPLAATSING!!!! Vanmiddag om 14.00 uur!

Was alleen zo overdonderd dat ik niet eens heb gevraagd of het er 2 zijn en hoe de kwaliteit is! Dus dat moet ik vanmiddag dan maar vragen! Pfff!

Claus

Geplaatst

Dank je wel! Zo nerveus nu! Brrr! Eerst vanaf vanmorgen 6.00 uur al wakker met de spanning of er een terugplaatsing zou zijn en nu ik weet dat het zo is giert er van alles door mijn lijf! Hihi.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden