Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Meiden,

Testen hoeft al niet meer,wordt net ongesteld.

Ik ben dr klaar mee heb zin om te janken en te tieren...maar zit voorlopig nog op mn werk.

Elies

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh Elies meis wat erg en vooral dat je nog op je werk zit.

Wat vroeg zeg.

Ik leef met je mee en weet hoe je je voelt.

heel veel sterkte en een dikke knuffel.

Rachel

Geplaatst

O Caro, wat een prachtig resultaat vandaag voor jou! 11 Eitjes.. toe maar.. ik hoop echt op superbevruchtingen en dat je (2?) prachtige emmies terug kan laten plaatsen donderdag..

-X-

Geplaatst

Wat een tegenvaller weer Elies!!! Ik had zo gehoopt dat het goed zou gaan met die ene. Weet ff niets meer te zeggen. Heel veel sterkte en denk aan je!

Liefs Claus. :positive energie:

Geplaatst

Elies, wat verschrikkelijk!! Ik kan me je verdriet zo goed voorstellen. Heel veel sterkte!!!

Ik reageer morgen op de anderen want voel me beroerd en sleep me naar m'n bed.

Liefs, mees

Geplaatst

Hoi Meiden,

De spanning stijgt en morgen de TP. Ik heb besloten om geen acupunctuur voor en na de tp te doen omdat ik blij ben dat ik van die naalden af ben en het werkt niet echt ontspannen bij mij. Geloof wel dat mijn mild opgekrikt is dus het was niet voor niks.

Echt heel jammer Ellies dat we niet naast je op het bankje plaats kunnen nemen. Heel veel sterkte en neem je tijd!!

Carolina wat een topscore he. Ben je ook zo nieuwsgierig nu hoeveel bevruchtingen er uit voortgekomen zijn.

Rachel ook jij bent de twaalf weken voorbij, heel erg tof!!

Mineut, hoe is het met jou? Jij zit in Spanje toch als ik het goed heb begrepen, spannund!!

Morgen meer dames, ik denk dat ik na de tp maar een winterslaap ga houden van een week of twee. Durf me nauwelijks te bewegen altijd Hihi

Geplaatst

Moto,

Heel lief maar ik ben net eergisteren ongi geworden dus onze ecd is niet gelukt en ben er goed ondersteboven van omdat ik er goede hoop voor had. Toch 2 super blasto's tp gekregen maar helaas niet gelukt.

Zal de laatste poging hebben ergens richting februari.

Jij in elk geval heel veel succes met deze slopende wachtweken!

Liefs,

Mineut

Geplaatst

Ha lieve meiden,

Bedankt weer voor jullie steun en medeleven. Heb gisteravond thuis en vanmorgen vroeg alweer ontzettend lopen huilen van wéér die teleurstelling. Ik kan dr niet meer zo goed mee omgaan merk ik aan mezelf.

Lang leve de make up dacht ik vanmorgen,heb dr maar es een laagje extra op gesmeerd om dat pipse gezicht te verbloemen.

We gaan eerst maar es richting de feestdagen,dan lekker op vakantie en in 2011 nadat ik een aantal malen de osteopaat heb bezocht nadenken over de 3e en laatste poging. En tussendoor stiekum blijven dromen van een spontaan wondertje.

Wel een eieren geweld hier trouwens,de oldie's doen't goed hoor Caroline en Moto ga dr voor meiskes!!

Ondanks dat het dus wel een paar maanden zal duren voor de laatste poging gaat plaatsvinden blijf ik jullie hier volgen hoor en niet te vergeten duimen te draaien.

Liefs,

Elies

Geplaatst

@Elies Bah, wat rot. Soms denk ik dat geest en lichaam heel goed met elkaar in verbinding staan. Wil je ongesteld worden, dan word je het niet of later. Wil je een zwangerschapstest doen, dan wordt je bijna op dat moment ongesteld. Sterkte. (Is jouw ongesteldheid echt doorgezet?)

Geplaatst

Hey meiden,

Ik ben gelukkig weer opgeknapt. Was zo beroerd, maar gelukkig maar 1 dag.

Moto en Caroline, hoe is het met jullie? Moto, hoop dat je tp goed is gegaan!

Caroline, 11! Wauw, geweldig!! Ook heel veel succes he!

Elies, ja, zo kl*te! Nogmaals heel veel sterkte meid! En Mineut ook he! Hoop dat je al weer ietsje 'licht' ziet. Houd vast aan de poging in februari. Bij mij zal het dan ook gebeuren, dus wie weet, komen er 2 (of meer ;-) Spanjaardjes..!

Rachel, jij bent ons voorbeeld. We gaan je volgen hoor!

Bij mij is het schema doorgesproken en ga beginnen met de pil als ik eind dec. ongi wordt, dan 7 febr de echo (dan ben ik terug uit het buitenland) en dan mijn baarmoeder klaar maken voor de tp. Dat zal waarschijnlijk eind februari zijn.

Dus nu ff heerlijk genieten van kerst, oud en nieuw en in 2011 vol goed moed op naar een beebje. (hopelijk :-)

Slaap lekker allemaal,

liefs, Mees

Geplaatst

Nou met mij gaat het minder goed... vannacht om half 2 wakker met enorme kramp, bijna flauwgevallen in de badkamer... Gelukkig gaat het nu iets beter maar veel drinken en mijn mandje weer in, dat ga ik doen nu... Pfff, heb toch al drie keer eerder een punctie gehad, niks aan de hand en nu dit. Ik word oud... Gelukkig morgen pas de TP, moet er niet aan denken om vandaag naar Rotterdam te rijden. Tot later!

Caroline

Geplaatst

Caroline,

Hé meis wat vervelend dat je je zo beroerd voelt! Neem goed je rust vandaag zodat je morgen hopelijk weer redelijk fit bent voor de tp. Hoop zo voor je dat er een flink aantal goed bevrucht zijn!

Ik wel weer een beetje bij de mensen,wil gewoon niet dat het mn gedachten en dus mn leven beheerst en probeer maar weer om me heen te kijken en te genieten van de mooie dingen die er gelukkig wel zijn.

Uiteraard heb ik de allerliefste man van de hele wereld en samen komen we dr wel weer zeggen we dan tegen elkaar.

Liefs,

Elies

Geplaatst

Yo,yo,yo vandaag hebben wij een TP gehad van Klaasje en Nico. Ze staan al op de foto en worden megaberoemd. Waarschijnlijk zijn er 3 cryootjes maar dat bericht krijgen we met de post. Ergens in 2011 zal die arriveren want ze staken nog. Ben moe en ga ff plat, lees jullie binnenkort...

Geplaatst

Caroline, succes met je terugplaatsing morgen! Hoop dat je je dan weer een beetje beter voelt!

Elies: zo sterk dat je met je eigen verdriet en teleurstelling toch zo meeleeft met iemand anders. Zijn we echt sterren in geworden onderhand. Dat vind ik ook zo mooi van dit forum, ieder met zijn eigen verdriet weet toch weer iemand anders op te beuren en een hart onder de riem te steken. Super!

IVF-moeder: ja die vraag of we nog vruchtbaar zijn is altijd spannend op deze leeftijd. Weet je al wanner jullie weer gaan beginnen? Heel veel succes!

Mees: ik wacht met je mee tot eind december. Ik moet ongeveer de 27ste weer ongi worden. Er ligt wel een mooi plan voor jou klaar zeg. Mooi om naar toe te leven!

Moto: super meid! Hou ze maar goed warm! Succes!

Groetjes iedereen en veel liefs Claus.

Geplaatst

Hallo meiden,

eindelijk ben ik weer ingelogd, we hebben klussers in huis, dus kan niet makkelijk mailen helaas. Wat is er weer veel gebeurd in die korte tijd.

Caroline, wat een superscore, op naar morgen!

Moto, super die 2 kanjers, houd ze lekker warm en veilig bij je! Sterkte met de 2 ww.

Elies, wat een rotbericht. Ik kan zo met je meevoelen. Heel veel sterkte en moed houden voor je volgende poging. 2011 wordt jouw jaar!

Rachel wat ga je goed zeg met je 12 weken! En Lot ook al zo ver.

Claus wat balen voor je zeg. Hoe nu verder?

Mineut, zo verdrietig dat deze ecd niet gelukt is. Ik heb er vertrouwen in dat het in februari wel gaat lukken

Mees, misschien ga je dan wel gelijk op met Mineut als jij ook in februari een tp hebt. Spannend meiske.

Marion ik leef zo met je mee. Wat triest voor jou dat je vriend geen ecd wil doen. Natuurlijk zullen jullie samen gelukkig zijn, maar ik snap zo goed dat je samen met hem een kindje wil opvoeden en grootbrengen. Heel veel sterkte om dit te verwerken.

Bij ons niet zo veel nieuws. We hadden nu een poging willen doen, maar aangezien ik afgelopen zaterdag mijn menstruatie pas kreeg gaan we het niet halen mbt de echo's aangezien het zh sluit met de kerst. Dus weer afwachten.....

Liefs

Manouk

Geplaatst

Caroline heel veel succes vandaag met de terugplaatsing.

Elies hoe is het nou met je?

Moto wat een mooie score, nu rustig aan en houd ze lekker warm.

Mijn uitslag van de combinatietest was dat ik een kans van 1 op de 700 heb op een kindje met het

syndroom van Down.

Hier ben ik erg blij mee.

De rest allemaal sterkte met het wachten.

liefs

Geplaatst

Ha lieve Rachel,

Gaat wel oké met me, gisteravond gezellig saampie's de boom opgetuigd en elkaar beloofd er mooie dagen van te maken.

Eerst geestelijk en lichamelijk maar weer toe zijn aan een nieuwe poging hebben we besloten en dat voelt eigenlijk wel prima.

Maar meid wat ga jij goed zeg! zo blij voor je.

Je kleine mannetje weet hij ook al dat hij een broertje of zusje gaat krijgen?

Liefs,

Elies

Geplaatst

@Claus Ik heb eigenlijk nog geen idee wanneer we gaan beginnen, en of we gaan beginnen. Morgen krijgen we de uitslag van het bloed- en semenonderzoek. Dit jaar zal het zeker niet worden, en dat vind ik ergens ook wel fijn.

Ik kan me herinneren dat we 1e Kerstdag bij mijn schoonzus in Friesland vierden, dat doen we elk jaar, en dat ik uitgerekend die avond ongesteld werd na een IUI-poging. Dan fluister je tegen je man dat de poging niet gelukt is, en tegen de anderen blijf je lachen. Ik heb die avond wel wijn gedronken! Dat was wel -tig jaar geleden hoor.

@Mees Wat bedoel je met 'baarmoeder klaarmaken'?

@Moto Gefeliciteerd met jullie TP. Nu lekker ontspannen, en de kleintjes zich thuis laten voelen.

@Caroline Succes met de TP. Vandaag toch? En, dan op naar een mooie Kerst.

@Elies Goed dat je je weer onder de mensen begeeft. Een kinderwens kan idd je leven bepalen. Maar afleiding en verder gaan is het beste. Toch wel fijn dat de komende feestdagen je dat een beetje kunnen bieden.

Na mijn 5e en voor mijn 6e IUI-poging ben ik motorrijlessen gaan volgen. Ik dacht: Ik geef alles op om zwanger te worden, maar de tijd blijft doorlopen, en ondertussen doe ik niks. Mijn laatste IUI-poging mislukte ook, maar ik was wel een motorrijbewijs rijker.

(Ik heb daarna slechts een paar maanden kunnen rijden, omdat ik zwanger raakte van IVF. Maar, ik heb wel de afleiding gevonden die ik nodig had, en ik had er ook iets mee bereikt: een roze-papiertje.)

@Rachel Het wachten op de uitslag van de combinatietest was zeker spannend he? Ik zie dat je een zoontje van drie jaar oud hebt. Die van mij is ook drie jaar. Bij welk ziekenhuis ben jij onder behandeling? VUMC?

Morgen krijgen we de uitslagen van onze onderzoeken te horen. Ik hoop dat we groenlicht krigjen. Ondertussen zijn we druk bezig met ons nieuwe huis (slopen en behang afstomen). Elke keer komen we wat tegen. Begin janauari zal er 10 weken geklust worden in het huis (door de aannemer). Het is een huis uit 1927, en er is 20 jaar niks aan gedaan (ook niet schoongemaakt). Bij het slopen van de verlaagde plafonds kwam er veel stof vrij. Geen bouwstof, maar gewoon stof! En, met het slopen van de keuken, heel veel muizenkeutels! Het huis zal iig een stuk schoner zijn als we erin trekken.

Omdat we ons huis in A'dam al hadden verkochten, zitten we nu in een huurwoning voor een paar maandjes. Dat was ook stress-en. Huis verkocht, maar nog geen nieuw huis gevonden. Gelukkig is dat allemaal goed gekomen. We wonen nu in R'dam. Da's helemaal nieuw voor me. In Amsterdam woonden we midden in het centrum (zijstraat van een gracht). Dat was vrij anoniem. De mensen kwamen van buiten de stad even naar A'dam. Nu wonen we in een dorpje in een stad (Rotterdam), en da's toch anders. Maar de grachten, en het continue vakantiegevoel (door de aanwezigheid van toeristen) mis ik wel. De uitlaatgassen weer niet. Ach, alles heeft zijn plus- en minpunten moet ik maar denken.

Geplaatst

Hoi meiden, gelukkig gaat het door! Vanmiddag om half 2 terugplaatsing. Had niet anders verwacht met 11 eitjes maar je weet het nooit zeker, altijd fijn als je het verlossende telefoontje hebt gehad...

Benieuwd hoeveel embryo's er zijn...

Caroline

Geplaatst

@Caroline Ja, gek is dat he? Op de een of andere manier maak je je je toch altijd een beetje zorgen, ook al is de kans klein dat het mis kan gaan. Succes voor strakkies.

Geplaatst

O Rachel, wat een goede uitslag zeg. Wat zullen jullie opgelucht zijn. Gaan jullie ook voor een vwpunctie of vinden jullie dit zo voldoende om te weten dat het kindje gezond is? Gefeliciteerd hoor.

Lotje, hoe voel jij je?

Ik schoot net even helemaal vol om de goede berichten ook van Moto en Caroline. Dan voel ik ineens het verdriet dat het bij ons tot nu toe niet is gelukt. Ik heb het er even helemaal moeilijk mee. Dubbel, aan de ene kant blij voor degene waarbij het goed gaat, aan de ander kant de pijn dat wij dat geluk (nog) niet hebben. Dus Elies ik kan jouw gevoel denk ik ook heel goed begrijpen. Het is niet anders. Maar hopelijk gaat het ons in 2011 wel lukken.

Liefs Manouk

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden