Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey meiden,

Wat is er veel gebeurd! En gelukkig is de lijst met zwangeren gegroeid. We gaan volgen!

Hey Sas, dankjewel. Ja, goed om weer terug te zijn. (Al was het wel heerlijk hoor, zee en zon!) En nu gaat het echt opschieten! Hoe gaat het met je. Spannend hoor. Het schiet al op he! Een echt toppertje!! Dat moet gewoon goed gaan.

Claus, ja, zo blij. Nu gaat het echt beginnen. Vanavond de laatste pil en dan ff snel ongesteld worden en dan op naar mooi bms. Kan eigenlijk niet geloven dat het nu echt gaat opschieten. Spannend!

Dankjewel ook, Vlok en Claus. Ja, een nieuw avontuur. Ben zo benieuwd!

Claus, wat spannend. Donderdag!!! Bijna!!

Linda, gefeliciteerd met het kloppende hartje. Wat een wonder!

Welkom Marianne. Ook al bijna klaar met wachten! Je kan na 14 dagen testen. Ik duim voor je!

Vlok, hoe gaat het?

Caroline, ik las wat er gebeurd is. Wat een ellende wb je vriendin. Fijn dat je helpt en heel veel succes als je weer verder gaat. Wat stom trouwens dat je cryo bijna was ontdooid. Echt te gek voor woorden.

Succes met je gesprek Elies!

Hey Chablis, ik zie in je onderschrift dat je net moeder bent geworden. Wat een schatje zeg. Gefeliciteerd! Geweldig!

Ik ga morgen verder, want ik moet de pil innemen en naar bed.

Succes allemaal!positive%20energie.gif liefs, Mees

icon1.png

Kleine aanpassing aan de lijst:

Jeannet 42 jaar: 27 weken zwanger (4e ICSI), uitgerekend 4 mei (meisje)

Jeanine 41: (2e IVF poging), uitgerekend 29 mei (jongen)

Rachel 44: zwanger (6e IVF poging) 20wk echo 5 februari, uitgerekend 17 juni (jongen)

Lot bijna 42: zwanger; (3e IVF poging), 20wk echo oké, uitgerekend 18 juni (meisje)

Moto 44: zwanger (3e IVF poging) 2e echo 17 februari, uitgerekend 26 Augustus

Yola 41: zwanger; (3e icsi voor brusje), 3e echo 28-1, uitgerekend 5 september

Linda 41: zwanger; (5e IVF poging), 2e echo 22-2

Claus 41: zwanger; (2e IVF poging) 1e echo 10/2

Saskia 43: tp 29/1

Vlok 43: 4e icsi tp 2/2 2 toppertjes testen op 16/2

Nadine 41: 5e ivf tp 2/2

Joske: 42 jaar 11-2 begin 2e ivf

Caroline 41: cryo poging uitgesteld, hopelijk begin maart

Mees 45: uitg.echo 7/2, laatste pil 8/2, ongi, 10 dagen progn. voor bms-opbouw

Elies: nét 42 gesprek 3e ivf 9/2

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi lieve meiden,

Bedankt voor je reacties! Fijn dat er zo meegeleefd wordt!

Ik heb getest maar ben nu in de war...

Gisteren dag 12 vanaf TP en dag 17 vanaf Pregnyl (5.000): een licht streepje verscheen. Wij blij, maar vanochtend was er niets! Ik had wel al om 5.00 uur geplast, en toen niet getest. Om 7.00 u was er nog een mini plasje waar ik mee getest heb. Kan het hiermee te maken hebben?

@mees wil je mij ook in het overzicht zetten?

Liefs, Marianne

Geplaatst

Hey Marianne,

Ik zet je er bij. Vrijdag heb je de bloedtest toch?

Wb je test. Dat maakt zeker uit hoor, dat je 2 uur eerder had geplast. Grote kans dat daardoor dat lichte streepje er niet meer was. Morgenochtend of vanmiddag/vanavond nog ff proberen. Dus blijf positief. Kan zeker dat het streepje er later weer is!

Liefs, mees

Rachel 44: zwanger (6e IVF poging) 20wk echo 5 februari, uitgerekend 17 juni (jongen)

Lot bijna 42: zwanger; (3e IVF poging), 20wk echo oké, uitgerekend 18 juni (meisje)

Marianne 41: 2x ivf, 1e icsi, bloedtest 11/2 (3 emmies)

Geplaatst

Hi Mees!

Ohh, ik word niet goed van mezelf... Kijk net nog een keer op het strookje bij daglicht en zie nu wel n licht streepje! Eigenlijk mag je na 15 min niet meer aflezen. Zouden we het vanochtend om 7.00 u niet gezien hebben omdat de lamp in onze kamer te zwak stond?

Sjonge, jonge, wat n gedoe! Morgen maar weer testen en dan heel goed opletten! :)

Geplaatst

Spannend joh!! Ik zou precies hetzelfde gedaan hebben, waarschijnlijk ga je straks weer kijken,... zou ik wel doen! Morgenochtend weer testen en de dag erna... en dan een steeds donkerder streepje hoop ik. Zou toch wat zijn, het is je gegund hoor!

Geplaatst

Marianne!!

Net op ons topic en dan al die spanning! Goh meid als je toch ook op het lijstje van de zwangeren komt staan dat zou die wezen!

Morgenochtend kom ik iig snel spieken voor een bericht van je.

Wij zo af naar't zhuis...

Liefs

Elies

Geplaatst

@Marianne Mooie score en een TP van drie embryo's. Normaliter zijn het max. 2 embryo's, toch? Ik vind jouw man ook een held. Mannen klagen bij een griepje, en kunnen meteen niks meer - hahaha. En het zijn toch meestal de vrouwen die het allemaal moeten doen om zwanger te worden (hormonen, echo's, punctie en allerlei onderzoeken). En dan zijn er mannen die na x-mislukte pogingen niet verder meer willen met de behandeling (ook al bestaat hun bijdrage slechts uit een potje inleveren); ik hoop dat ik met deze opmerking niemand voor zijn/haar hoofd stoot. En, natuurlijk weet ik dat een behandeling ook voor een man geestelijk zwaar is. Een vrouw onder de hormonen is niet niks.

Wel spannend en zwaar de WW. Voor jou komt die gelukkig vrijdag tot een eind. Succes.

Geplaatst

Ik heb erover na moeten denken, maar heb mezelf er toch bijgezet:

Marianne 41: 2x ivf, 1e icsi, bloedtest 11/2 (3 emmies)

Karin (aka ivfmoeder) 41: 4e ivf punctie 8 eitjes 7/2, uitslag bevruchting 10/2

Geplaatst

Welkom Karin,

Ik ben ook niet zo van de lijstjes (wil niet meer op een wachtbankje) maar dit is een lekker relaxed lijstje vind ik, met vooral veel zwangere 40 plussers bovenaan! Dus daar wilde ik wel bij...

Succes!

Caroline

Geplaatst

Hoi Karen,

Het heeft bij mij ook lang geduurd voordat ik mijn postje heb geplaatst, ik begrijp je aarzeling, maar ben heel blij dat ik t nu gedaan heb; zoveel lieve 40plussers hier!

Ja, ik ben egt trots op mijn manlief, door alle toestanden zijn we hechter geworden, iets wat ook heel anders had kunnen lopen inderdaad.

In het AMC is t standaard dat wanneer je ouder bent dan 38 je 3 emmies (grappig woord dat hier gebruikt wordt voor embryootjes) teruggeplaatst worden. Waar zit jij dan?

Spannende dag morgen voor je, ik duim voor een mooie uitslag!

Geplaatst

Ha meiden,

Net terug uit het zhuis. Ook poging 3 wordt ivf,mannetje heeft na opwerking 8 miljoen vechters dus ruim voldoende voor ivf.

Het lab mss voor jou Caroline ook ff handig is gesloten van 29/01 t/m 01/04. Dus voor mij betekent het dat ik 31/3 ongi moet worden ik eerder in die week wel al moet bellen of die datum van 01/04 nog steeds staat.

Dus hopelijk in april weer van start!

Claus nog 1 nachtje meis, ik denk aan je.

Ook voor jou Marianne super spannend!

Liefs,

Elies

Geplaatst
Hi Mees!

Ohh, ik word niet goed van mezelf... Kijk net nog een keer op het strookje bij daglicht en zie nu wel n licht streepje! Eigenlijk mag je na 15 min niet meer aflezen. Zouden we het vanochtend om 7.00 u niet gezien hebben omdat de lamp in onze kamer te zwak stond?

Sjonge, jonge, wat n gedoe! Morgen maar weer testen en dan heel goed opletten! :)

Haha, zou heel goed kunnen; te weinig licht ;-) Morgen weer testen met TL licht erbij!! En....ook al is het licht, het is n streepje! Een goed teken!!!!

Liefs, mees

Geplaatst

@Marianne, welkom hier! Hoop dat de Predictor je straks een mooie streep laat zien!

We zin idd met al best veel 40+ zwangeren op dit moment en er zijn er onlangs ook al 2 bevallen, dus....... ik hoop dat het jou ook gegund wordt!

@Claus: hou je het nog vol tot morgen? Spannend! Heel veel succes.

@Elies: top! Duimen dat de zwemmers hun best gaan doen!

@IVFMoeder: Ook voor jou draaien de duimen!

@Vlok: je eerst WW zit erop. Hou vol!

Vandaag is de kinderwagen geleverd, wel wat vroeg maar dan kunnen mijn teckels tijdig aan al dat nieuwe spul wennen. Even een proefrondje door het huis gemaakt, wow, het wordt nu zo echt!!

Liefs,

Lot

Geplaatst

Elies, 29/01? Ik neem aan dat je februari bedoelt? Maar bij mij zeiden ze 8 maart is de laatste terugplaatsing! Is wel heel belangrijk omdat ik 'm juist in de eerste week van maart moet hebben... Zucht, het blijft dus onduidelijk, ik zal als ik ongesteld word eind van de week nog maar eens bellen wat het nou is...

Geplaatst

Hallo, ik ben blonder dan blond! (excuus aan de blonde meiden onder ons;-) Kom er net achter dat Elinorac Caroline omgekeerd is. Na maanden!!

Ik zag het nu het in het lijstje stond. Waaah!

Ik vond het al zo'n aparte naam.

Haha Caroline!!

:-) Seem

Geplaatst

Haha Mees, dan moet je als je een keer tijd hebt het topic 'Nicknames' maar eens opzoeken... ik heb namelijk een fout gemaakt, het had moeten zijn Enilorac maar ik heb toen ik me aanmeldde per ongeluk Elinorac gedaan... en dat heb ik geweten! (Caroline was er al dus dat kon niet).

Dus je dacht echt dat ik zo heette? Haha wel grappig!

Caroline

Geplaatst

Ja maar Mees is hier toch alweer een tijdje hoor! Is ook mijn schuld, ik zet in dit topic en in het pauze af meisjes topic waar ik meeschrijf, eigenlijk mijn naam er nooit onder...

Geplaatst

@Elies: spannend weer meid. Fijn dat je nu weer ergens naar toe kunt leven toch?

@Lot: ik hield het dus niet vol en heb net uit mijn werk een nieuwe zwangerschapstest gekocht! Haha. Gelukkig verschenen er in no time 2 dikke steepjes en dat stelde me wel weer een beetje gerust. Pfff.

@Marianne69: standaard 3 emmies terugplaatsen??? In het EMC plaatsen ze er boven de 37 maximaal 2 terug. Ik ben ook altijd in de veronderstelling geweest dat dit landelijk bepaald is en dat ze er alleen in het buitenland 3 terugplaatsen. Niet dus! Maf! Succes morgenochtend met testen. Je zou niet anders denken dan dat het goed moet komen na dat lichte streepje van vandaag toch!!!

@EMC-meiden: ik zal morgen nog even goed kijken wanneer de sluiting precies is. Dan laat ik het jullie zo snel mogelijk weten (met het andere goede nieuws hoop ik!!!).

Liefs Claus

Geplaatst

hoi meiden,

ik wordt nu een beetje gek van het wachten:) Voel van alles waarvan ik denk ja dat voel ik ook als ik ongi moet worden. En dat terwijl ik meestal niet zo veel voel van te voren. Ben geneigd om elk uur naar de wc te gaan om te zien of de ongi er is......idioot gedrag.

@ Mees, grappig dat je elinorac niet als caroline zag

@ Claus, ben jaloers op je dikke strepen

Geplaatst
Ja maar Mees is hier toch alweer een tijdje hoor! Is ook mijn schuld, ik zet in dit topic en in het pauze af meisjes topic waar ik meeschrijf, eigenlijk mijn naam er nooit onder...

Hahaha, zo suf van mij!! En ik ben zo mogelijk nog blonder want ik had ook nog eens niet gezien dat het niet helemaal klopte met die L en N. Ben blij met jou, Marianne. Hihi, klopt , ik ben hier al n tijdje :-)!

(Ik wist inmiddels al wel dat het Caroline was (je schreef

dat ooit eens) nadat ik tijden dacht dat je Elinorac heette,

hihi, maar ik dacht steeds: Waar kom die vreemde

bijnaam toch vandaan?

Zooooo erg van mij!! Toch vroeger naar mn bed want m'n

hersencellen verdwijnen....!

:-) Mees

Geplaatst

O ja, niet verder vertellen maar de bijnaam mom2b duurde ook 2 weken voordat het kwartje viel....

:-) Mees

(Vraag me nu af hoe ik ooit toegelaten ben op de uni.)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden