Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Elies,

Eerlijk gezegd knijp ik 'm enorm: ben bang voor weer een miskraam.

Ik heb wel zwangerschapsverschijnselen (als je naar m'n borsten wijst, hap ik je vinger eraf), maar dat kan ook goed door de hormonen komen.

Ik moet nog steeds de befaamde bolletjes gebruiken.

We proberen van het weekend maar lekker veel uit te waaien, zodat de tijd wat sneller voorbij gaat.

Ben maandagochtend gelukkig vroeg aan de beurt.

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo Dames,

Voor iedereen die op mijn AMH vraag heeft gereageerd, hartelijk dank!

Zoals ik al verwachtte wist mijn huisarts niet wat het AMH was. Het is ook wel een beetje logisch. Ze zal wel niet heel veel IVF-ers in haar praktijk hebben en in Nederland behoort de AMH nu eenmaal niet tot de standaard testen. Ze heeft een bloedprik formulier meegeven voor een ziekenhuis. Het laboratorium daarvan heb ik gebeld met de vraag of ze dit konden prikken (ik wilde niet het risico lopen om daar op dag 1-4 van mijn cyclus te staan en dan te horen krijgen dat het niet zou gaan). Maar ook daar wisten ze niet wat het was en werd ik drie keer doorverbonden. Uiteindelijk werd ik teruggebeld dat het wel kon (hoera!) en dat hoe ze het verder zouden afhandelen hun probleem was (ik moest op het bloedprik formulier wel iemands naam vermelden zodat mijn bloed naar die specifieke medewerker wordt gestuurd). Hiermee was ik bezig om op tijd te zijn voor over weken als ik ongesteld zou worden... echter merkte ik ineens dat het er nu al zit aan te komen. Heb ik kennelijk precies op tijd het formulier binnen. Ik verwacht nu maandag of dinsdag al bloed te gaan prikken, of ik ga woensdag naar DD als ik daar op die dag terecht kan.

De reden voor Kinderwunsch Ko is dat ik hoop dat ze wat betere begeleiding geven dan in de kliniek van Dr. S. Ik heb dit hele forum gelezen en ook al zijn veel van jullie heel tevreden over Dr S, een aantal is dat ook niet. Helaas waren we gisteren niet in de gelegenheid om naar de open dag te gaan. Maar we hebben besloten om het erop te wagen. Eerst een intake doen, en als het dan niets lijkt of te duur is, dan zien we wel weer verder. Nou misschien heb ik de intake al komende woensdag en anders over een week of twee. Ik hou jullie op de hoogte. Enne, ik hoop snel die andere twee dames van 44 in het lijstje te volgen... :-))

Groetjes, Pherenike

Geplaatst

Hoi meiden,

@Linda: het gaat nu echt spannend worden voor ons! Brrr. Ben ook zo zenuwachtig! Ik zit er echt over te denken om voor een donderdag nog even een test te doen. Zo maf maar ik wil het gewoon nog ff zien voordat ik een donderdag eventueel voor verrassingen kom te staan. Kan het vertrouwen nog niet echt hebben terwijl ik wel voel dat er van alles gebeurd met mijn lichaam. Ik heb ook onwijs zere boobies maar bij mij kan het niet meer van de bolletjes komen denk ik want de laatste moest ik 3 dagen voor de testdatum gebruiken. Daarna niet meer.

@Elies: vor jou ook weer spannend een woensdag. Het is inderdaad wat je zegt: het zal geen ICSI worden als de kwaliteit van de zwemmertjes goed is. En een natuurlijke selectie (zoals bij IVF) is toch altijd beter is mij verteld. Maar ik snap heel goed dat je echt alles uit "de laatste" keer wilt halen en er voor je gevoel al het mogelijke voor doet en laat! Sterkte meid!

@Caroline: wat een mega zware beslissing heb jij genomen zeg. Het siert je echt, ik zou het niet gekund hebben. Ook jij sterkte en hopen dat je nog mee kunt voordat ze met de verbouwing beginnen. Ik heb er nog niks van meegekregen, ik zal donderdag eens kijken wat er over te vinden is.

@Sas en Vlok, hoe is het met jullie? Super spannend die wachtweken! Sterkte!!!

Voor iedereen natuurlijk weer sterkte, succes en geluk!

Liefs Claus

Al

Geplaatst

@Phenerike, ben benieuwd hoe het jullie daar bevalt. Tot op heden vind ik het prima bij dr S maar we zitten dan ook pas in onze 1ste poging.

@ Claus, het wordt nu wel een beetje spannender. Heb de ene moment het idee alles komt goed en dan andere moment denk ik het gaat niet goed.Zal er wel bij horen denk ik.

@ Ellies, veel succes woensdag. Logisch dat je alles op alles wilt zetten.

Geplaatst

Hoi Linda en Claus,

Deze week mogen jullie tijdens de eerste echo eindelijk jullie baby zien. Heel veel genieten en ik hoop dat alles goed gaat met jullie en de kleine uk.

Ikzelf mag binnenkort voor de tweede echo en kan dan het twaalf weken bankje inruilen voor uitgerekend in augustus.

Hoop dat de rest ook snel volgt, het lijstje ziet er iig. goed uit. Succes allemaal!!

Lfs Moto

Geplaatst

Hier een berichtje van Vlok,

Hoe ik me voel, ach jullie kennen het wel, een beetje heen en weer geslinger van deze keer moet het gelukt zijn en daarna weer uit pure zelfbescherming het zal wel niets geworden zijn....

Voel me vandaag wel heel vreemd, beetje duizelig en vanmorgen brak het zweet me aan alle kanten uit, dat heb ik soms ook als ik net ongesteld ben geworden. Daarnaast zijn mijn borsten wel wat pijnlijk, maar dat zijn ze ook vaak als ik ongi moet worden, verder een beetje weeïg gevoel in mijn buik en nog steeds klamme handen, terwijl ik anders ijspegels heb...en met al die hormonen in je lijf is niets meer zoals het normaal is....

Heeft iemand die zwanger is geworden ook dit soort verschijnselen gehad?

@sas hoe voel jij je wacht je met testen tot zaterdag?

@Mees vandaag de echo, spannend, laat je het even weten.

Allemaal weer heel veel succes.

groetjes,

Vlok

Geplaatst

Nee Vlok, ik voelde weinig in het begin en als er iets duidelijker naar voren kwam dacht ik dat dat door de bollen kwam of de stress tijdens de wachtweken. Probeerde ook zoveel mogelijk afleiding te zoeken en vooral warme drankjes te drinken. Sterkte meis.

Mees heel veel geluk met je nieuwe avontuur!!

Geplaatst

Meiden, goed bericht hier: we zagen op de echo een heel klein frummeltje, mét kloppend hartje!

De gynaecoloog waar ik nu onder behandeling ben, heeft wel een ander inzicht over de medicatie die ik nu gebruik. Omdat er bij onderzoek na twee miskramen bleek dat ik de bloedstollingsafwijking factor V Leiden had, kreeg ik in het buitenland (waar we de laatste IVF-poging hebben gedaan) het advies om tijdens de zwangerschap dagelijks bloedverdunners te spuiten. Daardoor zou het risico op bloedstolsels in de placenta veel kleiner worden. Dus ik spuit nu ongeveer een maand die bloedverdunners. Volgens deze gyn is het volgens de Nederlandse richtlijnen niet nodig, omdat ik nog nooit last van die afwijking heb gehad. Ik heb inderdaad nog nooit trombose of iets dergelijks gehad, maar wie zegt dat het niet de oorzaak is geweest van die miskramen? Natuurlijk weet ik ook dat op mijn leeftijd de kans op een miskraam groter is, maar als er in het buitenland zó stellig wordt geadviseerd om bloedverdunners te spuiten dan komt zo'n advies toch ook niet zomaar uit de lucht vallen.

We denken erover om toch maar over te stappen naar een ziekenhuis waar een zwangerschap met deze afwijking serieuzer wordt genomen.

@Claus, go girl, ik duim voor je! Ik heb overigens om de drie dagen getest om te kijken of de streep niet dunner werd.

Misschien was het onzin, maar het gaf mij wel een beetje rust om het zo te doen.

@Vlok, bij mij was er echt geen peil te trekken op de zwangerschapsverschijnselen vóór de testdatum. Ik had ze zowel bij de zwangerschappen, als bij de mislukte pogingen.

Zweetuitbrekingen en klamme handen heb ik geen enkele keer gehad. Wat duren die wachtdagen dan lang, hè.

Verder allemaal succes, hopelijk groeit onze zwanger-lijst gestaag!

Geplaatst

Meteen de lijst even aangepast:

Jeannet 42 jaar: 27 weken zwanger (4e ICSI), uitgerekend 4 mei (meisje)

Jeanine 41: (2e IVF poging), uitgerekend 29 mei (jongen)

Rachel 44: zwanger (6e IVF poging) 20wk echo 5 februari, uitgerekend 17 juni (jongen)

Lot bijna 42: zwanger; (3e IVF poging), 20wk echo oké, uitgerekend 18 juni (meisje)

Moto 44: zwanger (3e IVF poging) 2e echo 17 februari, uitgerekend 26 Augustus

Yola 41: zwanger; (3e icsi voor brusje), 3e echo 28-1, uitgerekend 5 september

Linda 41: zwanger; (5e IVF poging), 2e echo 22-2

Claus 41: zwanger; (2e IVF poging) 1e echo 10/2

Saskia 43: tp 29/1

Vlok 43: 4e icsi tp 2/2 2 toppertjes testen op 16/2

Nadine 41: 5e ivf tp 2/2

Joske: 42 jaar 11-2 begin 2e ivf

Caroline 41: cryo poging uitgesteld, hopelijk begin maart

Mees: uitg.echo 7/2

Elies: nét 42 gesprek 3e ivf 9/2

Geplaatst

@Linda, wat moet dat een mooi gezicht geweest zijn om je ukkie te zien!

@ Vlok, tja ik wordt nu wel een beetje gek van het wachten,de ene keer denk ik het gaat goed andere keer denk ik het gaat mis. Ik wacht tot zeker zaterdag omdat ergens tussen woensdag en zaterdag normaal mijn ongi zou komen. Misschien test ik wel pas zondag omdat we zaterdag heel vroeg weg moeten naar een doop van een boot van vriendlief zijn werk. Als het dan negatief is ga ik liever niet weg. Maar of ik kan wachten als ik niet ongi wordt tot zondag?????

Geplaatst

Linda! zoals ik al ergens in dit forum eerder heb geschreven: 40+ rules!! Je bent weer een heel grote stap verder!

Claus: kom op meid, op naar een super echo op 10 februari!

Sas & Vlok: laat je niet gek maken, je voelt van alles en ook weer niet, maar het wil allemaal niks zeggen. Houd moed!

Kom op meiden, we kunnen het!

Liefs,

Lot

Geplaatst

Hé Linda, SUPER meid! Wat fijn voor je en wat een opluchting zal dit geweest zijn! Jippie!!!

Sas, ik had het ook dat ik op de testdag erg vroeg weg moest en niet weg wilde als het fout zou zijn. Daarom heb ik gewacht tot 's middags (werd half 7 's avonds omdat vriendlief laat thuis was pfff). Toen heb ik voor de zekerheid de test zaterdag nog een keer met ochtendurine gedaan. Succes!

Vlok, de hormonen van die bolletjes brengen echt alles in de war. Je kunt echt nergens van op aan met die dingen helaas!!!

Sterkte en succes weer allemaal!

Liefs Claus

Geplaatst

Hey meiden,

Ik ben weer terug van een heerlijk zonnig oord! Meteen hectische dag met heen en weer naar DD en nu pas tijd.

De echo was goed dus kan nu beginnen met opbouw bms. Wauw! Leuk te zien dat m'n kleine beginlijstje zo groot is geworden! En heel handig!!

Ik reageer morgen op al jullie verhalen na t bijlezen. Veel gebeurd weer!

Liefs, mees

Geplaatst

Hoi allemaal,

Wat bemoedigend om te zien dat er nog zoveel 40+ vrouwen bezig zijn om n kindje te krijgen en dat er al zoveel zwanger zijn! Ik ben 41 en reageer voor t eerst. Ben er na 8x KI, 2x IVF en een lopende ICSI eindelijk aan toe om mijn ervaringen te delen. :)

Lig al vanaf 4.00 wakker en heb veel van jullie berichten gelezen. Hartverwarmend allemaal, maar vooral mijn diepe respect voor Caroline. Wat een goeie vriendin ben jij!

In 2008 zijn mijn man en ik bij het AMC beland, omdat er bij hem azoospermie was geconstateerd door het EMC. Bij het AMC kwamen we in aanmerking voor n TESE, toen nog in proefstatium ( alleen het Radboud deed dit, maar wij kozen voor het AMC omdat we meer met Amsterdam hebben dan met Nijmegen ) Mijn man is geopereerd door de arts uit de USA die de TESE naar NL heeft gehaald, het was druk op de ok dus! Mijn man was de eerste die geen narcose nam maar plaatselijk verdoofd was en zo zelf alles kon meekijken op het scherm hoe ze in zijn zaakje zaten te snijden. De held! Het mocht allemaal niet baten, er werd niets gevonden...

Na deze nachtmerrie n beetje te boven zijn gekomen besloten we om met donorzaad verder te gaan. Daarvoor kregen we voorrang bij het AMC die zijn eigen donorbank heeft. Na 2 IVF pogingen met veel bevruchte eitjes maar van slechte kwalitiet, zijn we nu bezig met onze eerste ICSI en weer van donor gewisseld.

Loop nu bijna gelijk met Sas, ik heb mijn TP gehad op 28 Jan.

Geplaatst

Er zijn 10 eitjes geoogst waarvan 9 bevrucht, en dit keer was de kwaliteit uitstekend! 3 embryootjes zijn teruggeplaatst en zit dus op t wachtbankje. Vrijdag ga ik terugnaar het AMC voor n bloedtest. Ik lees dat sommigen van jullie ook thuis testen. Vanaf wanneer kan dit? Hierover is mij niets bekend.

Ik hoop dat ik mag aansluiten bij jullie

Ik ben 41

Zo nu ga ik tog nog maar ff slapen! :)

Liefs, Marianne

Geplaatst

Moguh meiden,

Spannende dagen weer op ons topic!

Eerst Claus die nog 2 nachtjes moet slapen voor de 1e echo en dan Sas en Marianne die bijna mogen testen. Jij natuurlijk ook welkom Marianne bij ons.

Ha Mees,fijn weer wat van je te lezen en super dat je echo goed was nu gaat het écht beginnen voor je!

Liefs,

Elies

Geplaatst

Hoi Marianne, welkom hier! Wat een verhaal heb jij zeg, dat je man dat gedaan heeft, poeh!

De meesten van ons krijgen een datum mee voor een thuistest, bij mij is het altijd 15 dagen na de TP maar sommigen mogen eerder. Ik zit in het EMC en daar zei de arts dat ik wel 15 dagen na de punctie kon testen. Helaas nog nooit positief... Hopelijk jij wel! Van de meiden die een bloedtest hebben, vinden de meesten het volgens mij fijn om eerst thuis te testen zodat ze alvast weten waar ze aan toe zijn.

Succes!!

Geplaatst

@Vlok Tot aan het bloedprikken voelde ik niks. Ik moest op het werk naar het toilet en ontdekte een druppel bloed in de WC pot, maar besteedde er niet veel aandacht aan.

Pas na een paar weken zwangerschap voelde ik me een beetje misselijk. Maar het heeft nog een aantal weken geduurd voordat ik me zwanger voelde. In de WW ben je je heel bewust van je eigen lichaam. Maar eigenlijk weet je het pas zeker met een test.

@Linda_ Ik heb nog even gegoogled naar factor V Leiden, en kwam het volgende tegen:

Eén van de grootste problemen tijdens zwangerschap is het ontstaan van stolsels in de placenta. Hierdoor krijgt de baby niet meer wat hij / zij nodig heeft. Een miskraam is dan het gevolg.

Wel is preventie iets wat je altijd moet bespreken bij je arts als je weet dat je Factor V Leiden of een andere stollingsafwijking hebt. Ook als je arts dit niet uit zich zelf oppakt. Helaas weten we uit ervaring dat nog niet alle artsen op de hoogte zijn over preventie tijdens zwangerschap.

Ik zou zeggen: Overstappen naar een ander ziekenhuis. Better safe than sorry.

Geplaatst

@Mees: gaat nu echt super spannend voor jullie worden! Eindelijk is er een begin! Succes!!!

@Elies: succes morgen bij het gesprek. Ben zo benieuwd!

En natuurlijk iedereen sterkte en succes!

Liefs Claus

Geplaatst

Hallo Marianne,

WElkom! Ik heb steeds getest nadat de pregnyl uit mijn lichaam was. En dat is zo'n circa 10/11 dagen nadat de injectie gezet is.

Geplaatst

Hoi Meiden

@ marianne, welkom hier. Leuk dat we gelijk oplopen.Ik loop in dusseldorp en daar mag je 14dg na TP testen.

Ook mijn vriend heeft weing zaadcellen en daarvan weinig bewegende en ook nog vervormde cellen. Maar bij ICSI nemen ze de beste eruit.

@Mees, welkom terug meid! Top dat je weer gaat beginnen!

@ Vlok, hoe gaat het met jou?

@ Caroline en met jou??

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden