Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He Sas, wat ontzettend balen zeg! Grrrrr

Ik vind het elke keer zo moeilijk wat ik moet zeggen.... ook zo bij Claus. Ik weet dat jullie er even hard op hopen als ik en hoe groot het verdriet is. bah!

Geplaatst

Lieve meiden,

Ik heb het lijstje weer naar voren/achteren gehaald (was al 5 blz 'geleden'), zodat we weer even wat makkelijker het overzicht erbij hebben.

Een paar dingen heb ik aangepast. Passen jullie het zelf ook aan?

Liefs, Mees.

Claus, wil je zelf je eigen update doen? Dit is zo moeilijk en persoonlijk; alleen jij kunt dat doen. Dikke knuffel lieve Claus.)

Jeannet 42 jaar: 27 weken zwanger (4e ICSI), uitgerekend 4 mei (meisje)

Jeanine 41: (2e IVF poging), uitgerekend 29 mei (jongen)

Rachel 44: zwanger (6e IVF poging) 20wk echo 5 februari, uitgerekend 17 juni (jongen)

Lot bijna 42: zwanger; (3e IVF poging), 20wk echo oké, uitgerekend 18 juni (meisje)

Moto 44: zwanger (3e IVF poging) 2e echo 17 februari, uitgerekend 26 Augustus

Yola 41: zwanger; (3e icsi voor brusje), 3e echo 28-1, uitgerekend 5 september

Linda 41: zwanger; (5e IVF poging), 2e echo 22-2

Claus 41: zwanger; (2e IVF poging) 1e echo 10/2

Marianne 41: zwanger; 2x ivf, 1e icsi, bloedtest 11/2 (3 emmies), positief!

Saskia 43: tp 29/1, uitslag test 12/2 neg.

Vlok 43: 4e icsi tp 2/2 2 toppertjes testen op 16/2

Nadine 41: 5e ivf tp 2/2

Joske: 42 jaar 11-2 begin 2e ivf

Caroline 41: cryo poging uitgesteld, hopelijk begin maart

Mees 45: uitg.echo 7/2, 10 dagen progn. voor bms-opbouw, bms-echo 21 of 22/2

Elies: nét 42 gesprek 3e ivf 9/2

Geplaatst

Rachel 44: zwanger (6e IVF poging) 20wk echo 5 februari, uitgerekend 17 juni (jongen)

Lot bijna 42: zwanger; (3e IVF poging), 20wk echo oké, uitgerekend 18 juni (meisje)

Claus 41: zwanger; (2e IVF poging) 1e echo 10/2 echo niet goed, kloppend hartje maar embryo te klein > wachten op miskraam > 18/2 vervolg echo

Marianne 41: zwanger; 2x ivf, 1e icsi, bloedtest 11/2 (3 emmies), positief!

Geplaatst

Claus 41: zwanger; (2e IVF poging) 1e echo 10/2 echo niet goed, kloppend hartje maar embryo te klein > wachten op miskraam > 18/2 vervolg echo

Marianne 41: zwanger; 2x ivf, 1e icsi, bloedtest 11/2 (3 emmies), positief!, 21/2 1e echo

Geplaatst

Hoi Sas,

Wat verschrikkelijk jammer, maar ik las dat je in de avond getest hebt, smorgens is toch betrouwbaarder? De waarde kan nog gewoon te laag zijn, ik zou over twee dagen als je niet ongi bent geworden gewoon nog eens smorgens testen, het is pas voorbij als het voorbij is toch.

Hoi Claus, ik denk dat ik ook heel erg zou blijven hopen dat het toch nog groeit, het hartje klopt immers en misschien heb je wel een klein vechtertje aan boord en staat de medische wereld straks weer eens versteld, zou niet de eerste keer zijn toch.

Marianne positief richting echo!

Nadine, wanneer ga jij testen?

Ikzelf doe het morgen, is eigenlijk iets te vroeg, maar ik hoor ook vaak 14 dgn na de punctie, dus we doen het gewoon.

Goed dat ik hier lees over de bollen, ik ben ze vanmiddag vergeten, dus ga nu maar snel inhalen.

Overigens staat er in de papieren van DD 14 na het testen doorgaan tot aan de echo, ook het ziekenhuis in NL waar ik liep deed dat overigens, maar dan zelfs 3 weken tot aan de echo, in DD is de echo iets eerder.

Nu ieder weer veel knuffels, sterkte en succes!

Op naar de bollen.

Groet Vlok

Geplaatst

Lieve meiden,

heel erg bedankt voor jullie lieve woorden. Dat doet goed. Alsof het zo moet zijn ben ik dan ook meteen maar ongi geworden en wel op een manier zoals ik nooit eerder heb gehad. Het was onze eerste poging dus het zou ook welerg mooi zijn als het goed was gegaan. Vriendlief en ik hebben gejankt,althans ik meer dan hij( blijft een man he?) en we gaan verder voor poging 2. Morgen DD bellen en vragen wat nu wijsheid is, wachten een maand, meteen starten? Geen idee. Wil ook met Dr S hebben over hoe we misschien kunnen werken aan meer eicellen( andere hormomen erbij? dosering?). Zou zo fijn zijn geweest als we meer embrootjes hadden gehad voor in de vriezer. Of dat er nog wat meer toe doen is aan zaadkwaliteit. We gaan er weer voor. Weet nu hoe het een beetje in zijnwerk gaat dus dat geeft misschien ook iets meer rust.

@ VLOK> jij gaat de draad van het positieve lijstje weer oppakken hoor!

@ Claus, gelijk heb je dat je nog zwanger blijft staan, dat ben je ook

Alle andere meiden nogmaals onwijs bedankt voor de steun!

Liefs

Sas

Geplaatst

Sas, wat enorm jammer dat het niet gelukt is, balen...

Vlok en Nadine: Al bijna testen! Hopelijk gaan jullie het zwangerenlijstje versterken.

Vlok, ik vergat die bollen 's middags om de haverklap. 's Ochtends en 's avonds ging het goed, maar 's middags dacht ik er gewoon niet aan.

Claus, hou je haaks.

Caroline, fijn dat je nog net vóór de sluiting kunt starten. Scheelt toch weer twee maanden.

Marianne, er is er bij mij ééntje blijven zitten.

We hebben de vierde en deze poging op Cyprus gedaan. Omdat we poging vier toch al zelf moesten betalen, besloten we om dat in een zonnige vakantieomgeving te doen.

Na wat zoeken kwamen we terecht op Cyprus. De slagingscijfers waren hoog daar en er was de mogelijkheid tot PGD (pre-implantatie genetische diagnostiek), in Nederland wordt dat niet gedaan.

Omdat ik twee keer een miskraam had gehad, leek ons dat nuttig.

Van die PGD is het uiteindelijk niet eens gekomen. Bij bloedonderzoek op Cyprus bleek ik een bloedstollingsstoornis te hebben en de arts was er vrij zeker van dat daardoor de miskramen werden veroorzaakt.

Poging vier lukte niet, maar bij poging vijf was het weer raak. Vanaf de terugplaatsing spuit ik nu dagelijks bloedverdunners. Ben dus enorm benieuwd naar de volgende echo.

Maar dat zal jij ook hebben, de dagen kunnen gewoon niet snel genoeg gaan tot de echo!

Geplaatst
Dank je wel lieve Mees!

XXX

(ik durf de woorden zwanger nog niet weg te halen omdat ik nu nog zwanger ben...............)

Lieve Claus, precies wat ik ook dacht. Je bent nog zwanger.

(Wat het juist zo verschrikkelijk verdrietig maakt. Dubbel oneerlijk. Ik voel zo met je mee!)

Xxx, mees

Geplaatst

Vlok, heel veel succes met testen!! Op naar meer zwangeren!

Sas, fijn dat je weer positief in de vlg poging stapt! Nog veel sterkte met het verwerken van dit verdriet.

Nadine, ook sterkte met de laatste loodjes vh wachten en op naar n pos. test!!

Liefs, mees

Geplaatst

Hallo Allemaal,

Ik durf het nog bijna niet te zeggen, maar vanmorgen hadden wij ons valentijnscadeautje! De streep was lichter dan de controle streep, maar zoals ze hier zeggen een streep is een streep. Ik hoop niet dat het nog te vroeg was en het van de 10.000 eenheden pregnyl komt.... mijn off. testdag is woensdag a.s., als alles positief blijft ga ik denk ik vrijdag de bloedtest laten doen.

@Sas, balen zeg het is dus echt over. Ze zeggen, tenminste bij mij, dat je beter minimaal een maand rust kunt nemen, maar ik weet niet hoe ze daar in DD over denken. Sterkte, het moeilijke is dat je van deze menstruatie verschrikkelijk baalt en straks op de volgende weer zit te wachten zodat je beginnen kunt, hoe vreemd kan het leven zijn.

Ik vul het lijstje pas aan als ik vrijdag een positieve bloedtest heb, ik geloof het nog niet zo, ik voel helemaal niets!

Groet,

Vlok

Geplaatst

Vlok,

Het begin is er! zo'n lang verwachte streep. Vertrouwen houden meis en op naar een positieve bloedtest.

Ik zal mn handtekening nog even gaan aanpassen..

Liefs,

Elies

Geplaatst

Vlok: weer een stapje verder! Op naar een mooie bloedtest!

Sas: wat is wijsheid.... ik heb na mijn mk in augustus niet gewacht en ben gelijk verder gegaan met poging 3. Ook na de laparoscopie in mei, toen ik kunstmatig 3 maanden in de overgang ben geweest, hebben we niet gewacht op een menstruatie, maar zijn we gelijk poging 2 in gegaan. Mijn GYN zei simpelweg: gezien je leeftijd gaan we niet wachten en dat hoeft ook niet.

Het enige dat we bij poging 3 anders hebben gedaan is de overstap van Gonal-F naar Menopur, het "oude" hormoonpreparaat van vroeger, geen synthetische hormonen, maar natuurlijke hormonen. Mijn GYN zei daar betere resultaten mee te boeken bij "oudere" vrouwen, maar dat het protocol van het zkh altijd standaard Gonal-F voorschrijft. Niet zozeer om een hogere opbrengst qua eitjes, maar doorgaans wel eitjes van betere kwaliteit. Wij zijn daar dus op overgestapt met resultaat! Wat heb jij gebruikt deze poging?

Liefs voor jullie allen,

Lot

Geplaatst

Vlok, wauw, dat is toch al super mooi! Een streep is een streep inderdaad!!! Goed hoor! Op naar een positieve bloedtest!!

Liefs, Mees

Geplaatst

Helaas werkt de overstap van Gonal naar Menopur niet altijd. Ik heb poging 3 en 4 met Menopur gedaan... zonder resultaat. Hoewel, wel voor het eerst cryo's de laatste keer... Maar het is altijd de moeite waard om iets anders te proberen denk ik.

Geplaatst

Hey Vlok,

Een streep is een streep, hoe "licht" die ook is, maar ik snap je voorzichtigheid (al zul je het wel uit willen schreeuwen denk ik! hihi).

Succes van de week! ( ow wat spannend!!!)

Liefs Claus

Geplaatst

@ Vlok, meid wat fijn ook al is het een lichte streep, positief denken hoor!!

@ Lot, ik kreeg al Menopur hoogste dosering. Heb DD gebeld en advies is wel om een maand te wachten, dus in maart gaan we weer verder! Ik heb aan hun gevraagd wat we kunnen doen om meer eitjes te krijgen, dus andere dosering of andere combi. Daar krijg ik nog antwoord op.

Geplaatst

Vlok, een goede start! Op naar een dikke streep en een positieve bloedtest!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden