Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

claus meissie..., een dikke knuffel, ik weet hoe je je voelt, in november precies zo meegemaakt.

Dat gevoel van zo gelukkig naar een diep verdriet. sterkte voor jou en je man!

Lot ik ben het wel met je eens over dat bloedonderzoek voor de stijgende HCG. En dan vooral omdat het mentaal zwaar is als het verkeerd gaat.

Als je het een beetje van te voren in kan schatten hoe het er met je zwangerschap er voor staat, stel je je daar op in.

Van de 3 MK die ik gehad heb, was de eerste verweg het moeilijkste te verwerken, waarschijnlijk ook omdat dat een missed abortion was.

Rachel fijne vakantie!!

en wij...., beginnen morgen weer met spuiten van de deca voor de 2e IVF.

Ik voel me er gelaten onder en merk dat ik er niet zo erg mee bezig ben. Eigenlijk vindt ik het steeds moeilijker te geloven dat het nog een keer zou lukken.

Manlief denkt juist het tegenovergestelde. Maar ik geef het wel de kans..., want je weet het maar nooit!

liefs joske

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nee toch Claus! Wat verschrikkelijk! Heb je eindelijk de echo en dat dit!! Te vreselijk voor woorden! Ik weet niet wat te zeggen en te doen wat enigszins troost kan geven. Al zo ver op weg naar jullie droom en dan in 1 x weg. Meid meid, zo erg!

Hele grote knuffel,

Mees.

Geplaatst

Ik was van plan hier even weg te blijven, maar nu lees ik het verschrikkelijke bericht van Claus, meid wat vreselijk jammer, denk je zo mooi op weg te zijn, stort je hele wereld plotseling in.

Heel veel sterkte.

@Marianne die smilies staan bij meer opties rechts bij meer

Geplaatst

Hoi Claus,

Woorden schieten mij te kort, ik kan het gewoon niet geloven! Ik ben zelf nog niet eerder zwanger geweest en voor mij is het streepje al zon mijlpaal dat ik er vanuit ging dat ik er al was, maar dat is natuurlijk niet zo. Dit brengt me weer met mijn beide benen op de grond, bah meid, echt balen, ik leef met je mee! Liefs, Marianne

@ allen, ik heb gister geen test meer gekocht, ik kon geen energie vinden. Zat te janken om niets voor de tv, leek me zwanger genoeg. Vandaag de bloedtest in het AMC, vanmiddag de uitslag.

Geplaatst

Lieve Claus,

Ow meissie toch wat vreselijk pfffff ik snap ook zo goed wat je schrijft,helemaal happy het zhuis in en van verdriet niet meer weten hoe je thuis bent gekomen...

Ik wil je alleen maar heel veel sterkte wensen lieverd om dit weer een plaatsje te kunnen geven,denk aan je.

Marianne,

Voor jou een super spannende dag!

Ik moet nu even bijkomen van het nare bericht van Claus...

Liefs,

Elies

Geplaatst

Ja, hoor, we zijn zwanger! Net de uitslag van de HCG bloedtest gekregen. Van de 5 resterende embryootjes zijn er 4 ingevroren, wat ook super is ( hiervoor was alles te slechte kwaliteit). 21 feb is de 1 e echo, wat nu weer het volgende spannende is.

Oh Claus ik denk ook veel jou. Ik kan ook niet superblij zijn voordatdie echo geweest is... Heel veel sterkte de komende tijd!

Geplaatst
Hoi meiden,

Vanmorgen de echo gehad en helaas slecht nieuws! Het hartje wel zien kloppen maar de aktiviteit was te laag en het vruchtje was veel te klein (2mm en moet nu 5 tot 7 mm zijn). Nu moet ik wachten totdat ik het kwijt raak en dat zal gebeuren door een soort van heftige menstruatie. Ze verwacht dat deze week nog niet dus moet ik volgende week vrijdag weer terug voor een echo om te kijken hoe het dan is.

Wat kan je wereld in een paar minuten op zijn kop staan zeg. Lachend naar binnen en huilend naar buiten! Het doet zo verschrikkelijk veel pijn. Ik kan het ook nog niet echt bevatten. Ik ben (en voel me nog) zwanger maar ik weet dat ik het kwijt ga raken...............

Ook zo onwerkelijk is dat het nu nog leeft. Zag het hartje mooi kloppen maar helaas...................

Ga weer even verder met mijn pijn en verdriet.

Liefs Claus

Ps: EMC meiden: vanaf zondag 6 maart tm zondag 24 april is het IVF lab gesloten.

---------------------------------------------------

Claus,

Wat afschuwelijk verhaal, wat vreselijk nare ervaring voor jou/jullie....wat kan het soms toch "oneerlijk" -voor zover je dat woord kan gebruiken- zijn in het leven....

Geen woorden voor....,

BIG BIG HUG,

L.A.

Geplaatst

@Claus, oh meid wat een vreselijk bericht. Ik kan mij er geen voorstelling bij maken hoe dat moet voelen. Doet mij wel met beiden beentjes op de grond zetten. Een positieve test is maar het begin van een weg de nog veel hobbels heeft. Heetlveel sterkte voor jullie!

@Marianne, fantastisch nieuws voor je!

@Joske, heel veel succes met de nieuwe poging

hier al 2 dagen ziek, maagpijn,misselijk en stekende hoofdpijn, hele dag ik bed gelegen. Hoop morgen wat beter te zijn dan kan ik de test gaan kopen en dan zondag testen.

Geplaatst

:@marianne, :thumbup: geweldig nieuws gefeliciteerd! ik hoop dat sas en ik je deze week snel mogen volgen.

Geniet ervan, groetjes Vlok

Geplaatst

Marianne, wauw!! Gefeliciteerd!! Wat geweldig!!!

Sas en Vlok, hoop zoó dat jullie mogen volgen!!

(hoop dat je je snel weer beter voelt, Sas!)

Liefs, mees.

Extra knuffel voor jou, Claus!!

Geplaatst

Ik ben weer wakker hoor! 1.27 u pfff

Lig te piekeren over utrogestan. Weet iemand hoe het zit met stoppen van utrogestan?

Ik moet nu al meteen stoppen, maar twijfel of dit wel goed is, omdat ik overal lees dat men langer moet blijven slikken.

Wie kan mij hierover wat meer vertellen? Ik ben gisteravond gestopt, er werd gezegd dat als je n punctie hebt gehad dat je kan stoppen, alleen bij cryo moet je doorgaan. Maar hoe kunnnen ze nu weten of mijn baarmoeder er goed uitziet als r nog geen echo is geweest?

Geplaatst

Marianne, over de utrogestan zijn de meningen verdeeld en de protocollen zo ongeveer per vrouw verschillend..... Ik vond het ook heel eng om te stoppen, maar in overleg met de fertiliteitsassistente heb ik ze opgemaakt en langzaam afgebouwd. Dus niet meer de volledige dosis per dag, maar elke keer een beetje minder. Voelde gewoon "veiliger". Nou weet ik natuurlijk niet hoeveel jij er nog hebt liggen, maar ik had er nog 15 na de terugplaatsing. En die heb ik in de wachtweken gewoon opgemaakt. Nu je een goede HCG uitslag hebt (hoe hoog was de meting eigenlijk), en je "goed" zwanger bent, neemt je lichaam als het goed is de hormoonproductie van alles wat je nodig hebt voor de zwangerschap over en daar zou het wel of niet gebruiken van utrogestan geen verschil meer in mogen maken. Dat is alleen bij uitzonderingsgevallen, waar vrouwen 3 maanden lang utrogestan moeten door blijven gebruiken, maar volgens mij komt dat niet zo vaak voor (en daar is tegen jou toch ook niks over gezegd?). En als je gaat liggen piekeren: bellen met je kliniek, want piekeren is zeker niet goed :happy:

Groetjes,

Lot

Geplaatst

Marianne, super gefeliciteerd met je positieve test meid! Op naar een mooie echo! Wat betreft de Utrogestan: die moest ik niet slikken maar 3x daags 2 stuks "van onder" inbrengen en dit tot 2 dagen voor de testdatum. Ik heb hier op het forum het meest gelezen over inbrengen ipv slikken.

Sas en Vlok: succes met testen! My fingers are crossed!!!

Verder iedereen bedankt voor de lieve woorden! Doet me goed!

Liefs Claus

Geplaatst

Marianne, wat een geweldig nieuws, gefeliciteerd!!

Wat het terugplaatsen van 3 embryo's in Nederland betreft, ik heb daar helaas geen link van. Een vriendin van mij (ook 41 jaar) was onder behandeling in het OLVG en kreeg steeds 3 embryo's teruggeplaatst.

Toen ik de arts waar ik onder behandeling was vroeg of dat bij mij ook mogelijk was, vertelde hij dat dat in Nederland niet was toegestaan en dat die arts in het OLVG de enige in Nederland was die het wel deed.

Van de gynaecoloog waar ik nu bij loop, kreeg ik hetzelfde verhaal te horen. Die vriendin is overigens bevallen van een gezonde tweeling.

Bij onze poging in het buitenland mochten we wel 3 embryo's laten terugplaatsen en we hebben gewikt en gewogen of we dat zouden doen. Daar werd verteld dat de kans op een drieling nihil is op mijn ('onze' :happy:) leeftijd. Maar de kans op een zwangerschap is gemiddeld hoger en áls je zwanger bent, is de kans op een tweeling even groot als bij een terugplaatsing van 2 embryo's. Dat gaf voor ons de doorslag om 3 embryo's terug te laten plaatsen.

Sas en Vlok, :gekruiste vingers 3!

Geplaatst

Hoi Lot,

Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik moest tijdens de WW door blijven gaan: 2 's ochtends en 2 's avonds. Op de dag van de uitslag hoorde ik dat ik moest stoppen. Nu ik alle reacties gelezen heb van jullie super lieve meiden ben ik weer helemaal gerust, en viel me ook beter,minder spanning op mijn buik en minder moe ( symptomen die bij utrogestan horen, weet ik nu)

Mijn HCG waarde weet ik niet, wat zegt dit?

En ja, ik heb t zh gebeld maar spreekuur is pas maandag weer, maar heb ze nu niet meer nodig, reuze bedankt!

Liefs, Marianne

Geplaatst

Hoi Claus ,

Fijn om weer van je te horen! Ik heb idd geschreven "slikken" maar ook ik moest ze vaginaal innemen, hoor! Tja, het was nachtwerk toen ik mijn postje schreef... ;)

Gelukkig heb ik me eerder bij het toedienen ervan, me niet vergist, hihi!

Hoe gaat het nu met je? Ik heb nog voor je gebeden, en om kracht gevraagd voor je.

Liefs en een dikke knuffel van mij.

Geplaatst

Hoi Linda,

Bedankt voor je uitgebreide toelichting, ik ben heel blij dat ik bij t AMC zit :)

Lees net dat jij 1 dag na mij je echo hebt! Spannend/leuk! Hoeveel van de drie zijn er gebleven bij je? En waar in het buitenlamd loop je?

Liefs,

Marianne

Geplaatst

Caroline, las dat je op tijd ongi bent geworden! Goed dat het net lukt met de sluiting van emc. Spannend!

Ik ben gisteren ongi geworden en slik nu progynova voor bms.

Claus, hoe is ie meid? Zo erg! Niet te bevatten! Nogmaals dikke knuffels!

Liefs, mees

Geplaatst

meiden, voor nu even heel kort. Helaas de test van gisteravond was negatief, geen twjfel mogelijk. Wat kan je lijf je voor de gek houden he? Kom later wat uitgebreider terug

Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden