Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal,

@mees, wat een goed nieuws, binnenkort een terugplaatsing. 3 lagen bms?? Betreft dit een cryoterugplaatsing? Succes!!

@Claus, was een paar dagen niet op forum, erg om te lezen dat het alsnog fout is gegaan bij jou. Moeilijk is dat toch, bah, verschrikkelijk dat je dit moet meemaken. Sterkte de komende tijd.

@Lady amsterdam, een second opinion kan je altijd doen toch. Soms kan een overgang naar een ander kliniek juist positief uitpakken. Succes hiermee.

Grappig om te lezen dat we met zijn allen van alles proberen en heel belangrijk, van elkaar zoveel leren. Ik ben door verhalen hier een paar dagen geleden ook begonnen met het slikken van tarwekiemolie haha. Ik geloof wel dat alle beetjes helpen. Baadt het niet schaadt het niet.....

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey vrouwelijke leeuw, ja, goed bms moet uit 3 lagen bestaan. Weet ik ook door het forum, met als de tarwekiolie ;-) !! Toen de gyn. dan ook zei: 3 lagen, heel mooi, wist ik waar hij het over had :-)

O ja, ik doe ecd, dus vriend zorgt hopelijk voor mooi bevruchte emmies en daarna tp.

LA, zeker doen meid, n second opinion!!

Liefs, mees

Geplaatst

Hey Mees, ja inderdaad vrouwelijke leeuw whaha, dacht leeuw staat ook zo mannelijk. Je moet toch iets verzinnen he! Wil natuurlijk toch beetje privacy behouden.

Vrienden, familie mogen alles weten, maar om nu van de daken te schreeuwen dat wij een probleem hebben, zie ik ook niet echt zitten, blijft toch een openbare forum, en toegankelijk voor iedereen.

Heel fijn inderdaad dat we hier op het forum zoveel tips van elkaar over kunnen nemen.

ECD lijkt mij wel heftig met donoren vinden enzo, maar prachtig dat dit kan. Qua eicelvoorraad zijn er volgens dr. Scholtes voor ons nog genoeg mogelijkheden. Maar anders zou ik zekers ook voor ECD gaan!

Geplaatst

@Mees Veel succes hoor!

@Trish Welkom, ik ben ook nog een groentje hier, maar het bevalt prima, ik heb al zoveel geleerd.

@yola, Dank voor je duidelijke uitleg.

@Itsus Vervelend dat je zo misselijk bent, ik heb daar ook regelmatig last van (sinds mijn 1e IVF), bij mij helpt dat ik goed onbijt

ook als ik dus echt geen trek heb, daarbij drink ik gember thee, van verse gember kan je ook thee maken, helpt goed. Maar ik weet niet

of dat ook mag tijdens de zwangerschap, succes.

@Claus wat een moeilijk situatie, heel veel sterkte.

Geplaatst

@mees

Waaauuuwwwww war geweldig!! Lekker zeg dan kun je nu in volle vaart af op de volgende stap! Succes meis.

@lady

Misschien kun je ook overwegen om ecd te gaan doen! In Nederland zijn diverse mogelijkheden, hoewel niet altijd even makkelijk, maar je kunt het ook over de grens proberen waar het veelal heel wat makkelijker gaat. Het voordeel is dan vaak ook dat je hele jonge eicellen krijgt!

Succes in ieder geval met de keuzes die je moet gaan maken.

Liefs

Geplaatst

@ Vio-la

Bedankt meis voor je tips!

Gemberthee helpt inderdaad. Ook vanille vla en rennies(alleen heel kort helaas)

Vind het echt zwaar, maar wil niet klagen en juist enorm blij zijn!!!!

Geplaatst

Jeannet 42, 3 x Nderland, 1 x UZ Gent: 27 weken zwanger (4e ICSI), uitgerekend 4 mei (meisje)

Jeanine 41, Utrecht: zwanger (2e IVF poging), uitgerekend 29 mei (jongen)

Rachel 44: zwanger (6e IVF poging) 20wk echo 5 februari, uitgerekend 17 juni (jongen)

Lot bijna 42, Amphia icm EMC: zwanger (3e IVF poging), 20wk echo oké, uitgerekend 18 juni (meisje)

Moto 44: Maasstad icm EMC: zwanger (3e IVF poging) vlos 2 mrt, uitgerekend 26 Augustus

Yola 41, dusseldorf: zwanger (3e icsi voor brusje), nekplooimeting 28-2, uitgerekend 5 september

Linda 41, 3x Geertgen, daarna 2x Cyprus: zwanger (5e IVF poging), 2e echo 23-2

Marianne 41, AMC: zwanger (2x ivf, 1e icsi) bloedtest 11/2 (3 emmies), positief!, 22/2 1e echo

Itsus 42: VU (4x) daarna Belgie-UZ Leuven. zwanger (8e icsi) uitgerekend 30/9 (2 vruchtzakjes?!) 2-3 weer echo.

Vlok 43: zwanger (4e icsi) tp 2/2 2 toppertjes testen op 16/2 positief! echo nog niet afgesproken.

Saskia 43, via zh Meander A'foort naar UMC en nu in DD: tp 29/1, uitslag test 12/2 neg., vlg poging maart

Nadine 41: (5e ivf) tp 2/2

Joske 42: 11/2 (begin 2e ivf)

Caroline 41: cryo poging uitgesteld, hopelijk begin maart

Mees 45, KW L'dorp, AMC, DD: uitg.echo 7/2, 10 dagen progn. voor bms-opbouw, bms-echo 21/2

Trish 42, OLVG/AMC: 23/2 tp (11e) van hopelijk 3 cryo's

Elies nét 42: gesprek (3e ivf) 9/2

Inge 42: (1e icsi) punctie 15/2

Claus 41, EMC: (2e IVF poging) 1e echo 10/2 kloppend hartje maar embryo te klein > 18/2 vervolg echo > hartje klopt niet meer

Geplaatst

Mees, wat goed!! Het gaat dan niet heel lang meer duren voordat jullie emmies eraan komen, toch?

Marianne, hoop dat je morgen een mooie echo te zien krijgt.

Lady Amsterdam, een second opinion is het overwegen waard, zeker als je geen prettig gevoel meer bij dokter S. hebt.

Heel veel succes met je beslissing.

Geplaatst

Jeannet 42, 3 x Nderland, 1 x UZ Gent: 27 weken zwanger (4e ICSI), uitgerekend 4 mei (meisje)

Rachel 44: zwanger (6e IVF poging) 20wk echo 5 februari, uitgerekend 17 juni (jongen)

Lot bijna 42, Amphia icm EMC: zwanger (3e IVF poging), 20wk echo oké, uitgerekend 18 juni (meisje)

Moto 44: Maasstad icm EMC: zwanger (3e IVF poging) vlos 2 mrt, uitgerekend 26 Augustus

Yola 41, dusseldorf: zwanger (3e icsi voor brusje), nekplooimeting 28-2, uitgerekend 5 september

Marianne 41, AMC: zwanger (2x ivf, 1e icsi) bloedtest 11/2 (3 emmies), positief!, 22/2 1e echo

Itsus 42: VU (4x) daarna Belgie-UZ Leuven. zwanger (8e icsi) uitgerekend 30/9 (2 vruchtzakjes?!) 2-3 weer echo.

Vlok 43: zwanger (4e icsi) tp 2/2 2 toppertjes testen op 16/2 positief! echo nog niet afgesproken.

Saskia 43, via zh Meander A'foort naar UMC en nu in DD: tp 29/1, uitslag test 12/2 neg., vlg poging maart

Joske 42: 11/2 Deca(begin 2e ivf), 21-2 begin Gonal 300, 3 maart 1e FM.

Mees 45, KW L'dorp, AMC, DD: uitg.echo 7/2, 10 dagen progn. voor bms-opbouw, bms-echo 21/2

Claus 41, EMC: (2e IVF poging) 1e echo 10/2 kloppend hartje maar embryo te klein > 18/2 vervolg echo > hartje klopt niet meer.

Mees..., wat een heerlijk nieuws! top meis! Ik ben zo benieuwd. Het lijkt mij dat jij een hele goede kans hebt om zwanger te worden. Tenminsten het voelt dat jij nog zoveel kans hebt, door de ECD.

Vandaag ga ik weer beginnen met de gonal. Precies op de juiste dag ongesteld geworden..., dus we kunnen er weer tegen aan.

Vlok gefeliciteerd, geniet ervan!

Dames...., ik tel wel 10 zwangeren boven de 40!!! Tjee wat een topscore!

ik hoop dat er nog veel meer bijkomen.

liefs joske

Geplaatst

@Mees wat een fantastisch resultaat! Nu op naar de volgende stap. Kruidvat potje staat niets op. Ik maak deze op en neem dan die van Dr Vogel

@ LA, als je je niet prettig voelt bij dr S is een second opinion echt te overwegen. Ik heb geen ervaring met dr Marx of dr Tanje ,maar gewoon doen!

@ Joske, fijn weer wat van je te lezen!! Goed dat het weer gaat beginnen voor je. En die 10 zwangeren gaan wij, nog niet zwangeren, aanvullen de komende maanden.

We spekken in elk geval de farmaceutische industrie met onze vitamines inname:)

liefs

Geplaatst

Hahaha Leeuwinnetje, vind ik ook. Klinkt leuk hoor, vrouwelijke leeuw ;-) Ja, heb ik ook hoor. Zijn ook erg discreet hierover.

Leuk dat je ook (zekers, hihi) voor ecd zou gaan, als je niet genoeg eitjes zou hebben. Bij mij was er ook nog wel wat, maar dat innestelen he. De kans op een goede zwangerschap ws ong. 5 procent. En na 2 tp's in DD met kleine kans, was ik wel heel erg toe aan een grotere kans. Ik kon nog wel doorgaan met eigen eitjes, maar ja, waar doe je goed aan. Dat kost tijd (en we wachten al zo lang), toch steeds een kleine kans, grotere kans op miskraam of iets anders dat mis gaat. En aangezien we helemaal achter ecd staan, was dit dé keuze.

Viola, dankjewel!!!

Itsus, haha, word helemaal blij van jouw reactie! Zo voelde ik me ook. Liep helemaal stralend de kliniek uit, onderweg lachen tegen iedereen, in de winkel daarna ook helemaal happy. Ze keken me soms vreemd aan, hihi.

Dankjewel Linda!! Ja, als het goed is hoor ik snel wat. Binnen een paar dagen zal de punctie zijn en hup, zaad erbij ;-) en dan hopelijk mooi bevruchte eitjes, en dan de tp.

Bidden dat het allemaal maar goed mag gaan en de tp gaat lukken. En dan.....de laatste stap hopelijk...innestelen!!

Ja, fijn he Joske! Dankjewel! Ik ook. Ik hoop zo dat alles goed mag gaan. Er zijn nog best wat hordes te nemen: een goede punctie bij de donor en t liefst veel eitjes, haha, dan hoop ik dat hubby's sperma het goed doet, dan goede bevruchtingen en dan nog een goede tp. En dan....!! Zo spannend!

Top dat jij ook weer begonnen bent. En ook nog eens op de dag af precies 'goed' ongesteld. Heel veel succes meid. We gaan zwanger worden, met iedereen op ons topic. Het moet gewoon!! Meiden, die 10 worden er veeeeeeeeeeeeeeel meer!

xxxx en dankjullie heel erg voor jullie steun!

Mees

Ps Itsus, hoop dat je aan het opknappen bent. Ik duim voor je.

Geplaatst

Sas, heel erg bedankt. Ja, zo blij!

Haha, wij zijn goed in het 'spekken'.

Ik heb nog ff nagevraagd aan S en de hoeveelheid omega 3/visolie is 1000 mg per dag. Wat betekent dat ik 1 pil (vd tuinen) per dag moet nemen. En idd is D3 ook goed.

Voor de rest gewone zwangerschapsvitaminen.

Tarwekiemolie adviseert hij niet, maar er zit E in (wat S ook aanraadt) en ik hoor goede berichten voor het innestelen, dus ja, ook 1 per dag.

En ja, helemaal gelijk, de lijst niet-zwangeren is over een tijdje 0!! We gaan ervoor!

Liefs, Mees

Geplaatst

Itsus, zo vervelend he dat misselijk zijn ik weet hoe je je voelt. ik ben al vanaf week 5 misselijk en moet overgeven en ben vandaag 26 weken. Het is nog steeds niet weg. Het is idd voor het goede doel maar er zijn dagen dat het huilen mij nader staat dan het lachen. Het is gewoon zwaar en dat mag best gezegd worden. Niet iedereen heeft er gelukkig zolang last van meestal tussen de 16 en 20 weken is het wel over. Ik ben gewoon weer de uitzondering op de regel ! Daarnaast ben ik al die tijd ook al extreem moe dat was ik altijd al vanwege mń auto imuunziekte maar nu wel heel erg ! Ach ik heb voor hetere vuren gestaan ! Rustig doorgaan met ademhalen.

Verder niet zoveel gelezen en te melden dit keer , ik heb de hele middag op bed gelegen mega koppijn ( heb een migraine achtergrond en heel af en toe steekt het de kop nog op) ik neem geen migrainepillen vanwege de baby want ik slik al zoveel medicijnen. Dus maar een paracetamol genomen maar ja dat helpt geen drol. Nu even op de bank met een zwaar hoofd zo maar weer bijtijds naar bed.

Geplaatst

Hallo dames,

Voordat ik zwanger werd gebruikte ik al Prenatal Nuttrients van SOLGAR. Dit kan gebruikt worden voor, tijdens en na je zwangerschap. Verder foliumzuur, vitamine B (100 mg) en Floradix Vita kruidenelixer van Salus (te vinden in de reformwinkel). En mijn man slikte selenium, zink en vitamine C. Daarnaast veel gezond eten en we roken geen van beide. Veel zelfgemaakte smoothies. De mixer draait iedere dag. Iedere week versgerookte zalm, geen vacuum verpakte vis. Verse vis is de beste bron voor Omega 3. Ben gestopt met koffie en drink alleen rooibosthee (kruidenthee). Als je daarvoor al gezong leeft, dan geeft het het beste resultaat.

groejes,

Jeannet

Geplaatst

Hoi Trish,

Ik hoor niet echt in deze discussie thuis. Ik moet dit jaar nog 40 worden, maar voel me wel een van jullie. Ik vond jouw verhaal bijzonder, omdat ik nml zelf ook meerdere tp's heb gehad. Je leest niet vaak dat iem meerdere mislukte tp's heeft gehad. Ik heb uit 3 IVF behandeling in totaal 12 tp's gehad. En bij elke tp gaven de artsen me evenveel kans. Ik moet wel zeggen dat naarmate het einde naderde in steeds sceptischer werd over de eindresultaten. Tijdens deze 12 tp's ben ik maar 2x 'zwanger' geweest, 1x duurde het heel kort (ca 2 wk), en de 2de keer een maand.

Volgens mijn arts is er geen aanwijsbare reden waarom het niet bij ons wil lukken, dus adviseerde een 4de IVF. We kiezen nu voor ECD, omdat de kans voor succes daar hoger is. Dus op naar de volgende avontuur.

Succes met je behandeling!

Gr.,

Nal.

Geplaatst

Welkom Nal, het is hier heel leuk! Wauw, 12 tp's! Heftig hoor! Knap, want ik ben na 3 tp's al op ecd overgegaan. Veel succes met dit nieuwe avontuur!!

Liefs, mees

Geplaatst

hi allemaal!

Nal, ook 12 Tps! wow! wat geeft het en machteloos gevoel he? zo van je bent er bijna en dan lukt het iedere keer niet.. wat is ECD? Als dit niet lukt dan willen we vr 4e tp naar DD, daar ben ik al 1 x tussendoor geweest..

Mees, wanneer heb jij nu TP?

jeanette wat is die floradiz en wat doet t? ik doe ook alles gezond, echter drink nog wel 1 kopje latte koffie sochtends, ik begreep dat dat wel kan? Wat vinden jullie?

Verder heb ik een vraag: vorige week woensdag was bms 7mm, tp wellicht vrijdag wschijnlijk maandag. ik doe geen natuurlijke cyclus(jij Nal??) dus toen ik gebeld werd was het: het wordt volgende week woensdag! Is dat niet wat laat? en hoe weten ze dat het bms dan nog goed is, of niet te dik, iemand ervaring mee? Anders bel ik vandaag nog wel even ziekenhuis..

Itsus en Jeanine 1970: sterkte met misselijkheid en migraine!! niet lekker zeg..

Vandaag nog even aan het werk, en morgen TP! ben (toch weer) benieuwd, wel rustig, maar dat gaat wel weer veranderen ben ik ban , in de wachtweken...

Geplaatst

@Marianne

Heel veel succes vandaag met de echo!

Hou je ons op de hoogte??!!

@jeanine1970

Tjee dus jij hebt er met 26 wkn nog altijd last van. Nou ik hoop echt dat ik eerder van die misselijkheid af ben. Fijn om te lezen dat jij ook aangeeft dat het zo echt zwaar is, en dan zit ik nog maar op een kwart vd zwangerschap. Begin trouwens al wat dikker te worden en slips en broeken zitten me al redelijk krap. Kan niets rond mijn buik verdragen. Dus tja denk toch echt dat het er meer dan 1 zijn. Denk zelfs 3. Volgende week weten we meer.

Nou ik ga vandaag het gevecht tegen de misselijkheid maar weer aan.

Liefs

Geplaatst

@trish

Hey we waren gelijk aan het posten, dus zie nu jou berichtje pas.

EDC is Eiceldonatie.

Volgens mij kan het met je bms geen kwaad dat kunnen ze met mediicijnen wel redelijk sturen. Ik heb wel eens gehoor dat het zo 2 mnd goed kan blijven!!??

Spannend weer voor jou zeg morgen.

Van het aantal emmies dat jij steeds had kon ik altijd alleen maar van kwijlen, ik had er 1,2 of zelfs 0. Ik was altijd (positief) jaloers op mensen met veel eicellen, maar ben inmiddels wijzer geworden. Uiteindelijk heeft dat namelijk ook niet altijd te betekenen dat het dan wel in 1x lukt. Ik vind dat heel erg voor je, zoveel emmies en dan toch steeds weer die tegenslag!

MAAR dit keer MOET het gaan lukken. Ik ga vreselijk hard voor je duimen. Ook voor alle andere meiden! Na zoveel inspanning moet jullie wens eens in vervulling gaan.

Suc6!!!!

Geplaatst

@Jeanine

Tijdens mijn zwangerschap heb ik via het ziekenhuis medicatie gekregen tegen de misselijkheid. Magnesiumhydro .... (nog iets) en dat werkte perfect!

@Sas

Ook ik gebruikte tarwekiemcapsules van de Kruidvat om het innestellen te bevorderen. Op gegeven moment ben ik we acupunctuur gaan doen waar ik ook chinese kruiden kreeg om in te nemen en het resultaat mag duidelijk zijn.

Geplaatst

@Sas

Tijdens mijn 3e (succesvolle !!) IVF-poging ben ik overgegaan van Gonal-F op Menopur en heb ik ook acupunctuur ondergaan inclusief het slikken van chinese kruiden. Welk van de twee veranderingen het huidige resultaat heeft gebracht..... geen idee, feit is wel dat ik inmiddels 23,5 week zwanger ben!

Groetjes,

Lot

Geplaatst

Jeetje Lot, wat ben je al ver! Wat gaat het toch razendsnel eigenlijk...

Ik neem tarwekiemcapsules en Vitaal zwanger van het Kruidvat maar ja, daar heb je niks aan want ik ben nog niet zwanger geworden daarmee... blijf het toch maar doen.

Geplaatst

hallo,

trish een kofee is niet erg, niet te veel cafeeine daar gaat het om.

floradix is vloeibaar kruide drank natuulijk ijzersupplement voor extra vitaliteit-energie en weerstand heel goed voor zwangere vrouwen.

groetjes.

Geplaatst

Hallo dames,

Ik ben er weer. Ik had tijdens mijn WW intensief meegelezen, en ben ergens tijdens de rit in de rollercoaster van het lijstje met namen gevallen (in ene stond mijn naam er niet meer bij). Maakt verder niet uit, want ik was een beetje bang geworden tijdens de WW, en durfde mijn naam er niet meer bij te zetten.

Sinds een paar uur kan ik voorzichtig zeggen dat ik zwanger ben. Ik mocht vandaag testen, en omdat mijn temperatuur niet onder de 37 graden Celsius was gezakt, had ik vanochtend twee testen gekocht (een Clear Blue en een Kruidvat). Mijn ochtendurine had ik al in een bekertje opgevangen. De Clear Blue gaf zwanger 1-2 aan!

Joske 42: 11/2 Deca(begin 2e ivf), 21-2 begin Gonal 300, 3 maart 1e FM.

Claus 41, EMC: (2e IVF poging) 1e echo 10/2 kloppend hartje maar embryo te klein > 18/2 vervolg echo > hartje klopt niet meer.

Karin (aka ivfmoeder) 41, EMC: zwanger (4e IVF poging)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden