Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi Itsus,

Ik heb nog navraag gedaan bij mijn verzekeraar mbt vergoeding voor de medicijnen bij ECD. Aangezien ik al 3 IVF behandelingen heb gehad, wordt dat niet vergoed. De medicijnen horen bij deze behandelingen. Ik heb wel vaker gehoord dat elke verzekeraar weer anders is. Van mijn verzekeraar weet ik dat ze best wel volgens de regels werken. Wellicht tijd om te switchen... Dat wordt iig alles bij scharrelen.

Hoe voel je je nu trouwens? Werken de medicijnen die je hebt gehad?

Liefs.

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Trish,

Wauw, 10-cellig, dat is wel een top-toppertje dat je teruggeplaatst hebt gekregen!

En nu maar duimen...

Hier slaat de misselijkheid soms toe.

Je zou het niet verwachten, maar ik heb desondanks een bijna onbedwingbare neiging om chocola te eten.

Geplaatst

chocola is af en toe niets mis mee hoor Linda, vooral hele pure, dus ..lekker eten, (en alsnog gefeliciteerd met je zwangerschap!)

Geplaatst

Zo net even 3 uurtjes geslapen ik kon niet meer. M'n buik begint nu een beetje harder te groeien ik ben dan ook bijna 6 maanden. Vandaag naar m'n moeder geweest en naar het graf van m'n vader hij zou vandaag jarig zijn geweest maar hij is 2 jaar geleden overleden. Eigenlijk kom ik nergens meer sinds ik zo moe en beroerd ben ( buiten m'n woonplaats dan) maar vandaag moest ik gewoon gaan. Ik wilde zo graag wat op zń graf zetten ook al was het een uur heen rijden en een uur terug. Manlief reed gelukkig. Morgen laminaat halen en 2 strandstijlkasten met puntdakje voor de babykamer ( via Marktplaats) Manlief gaat morgen de vloer leggen op zolder het schilderwerk is klaar. De laatste weken is hij erg druk geweest met het maken van de zolderkamer zodat z'n dochter daar heen kan. Haar kamer wordt de babykamer. Ik wil zo graag aan de gang daar en al mń spulletjes die ik al heb uitpakken en neerzetten.

Om nog even over roosvicee terug te komen ik weet ook niet of het goed of slecht is maar ik wordt gewoon waterdrinken zo zat dat ik dit wel een goed alternatief vind. Verder was en ben ik erg voorzichtig met franse kaasjes. Ik ben een echte kaasliefhebber maar check bij alles of er geen rauwe melk in verwerkt is zo niet dan kan je het gewoon eten. Al het orgaanvlees is volgens mij niet goed maar dat dat ik toch al niet. Ik ben ook gek op rundercarpaccio maar dat mag ook niet. Eigengemaakte tiramisu laat ik ook maar evn staan daar zitten rauwe eieren in verwerkt. Verder is het soms een crime wat te vinden wat ik lekker vind en blijft zitten want ik baal soms zo als ik iets lekkers gegeten heb en ff later ligt het weer in de wc pot.

Iedereen nog een fijne avond ik ga bijtijds weer naar bed.

Geplaatst

Hoi meiden,

@Mees, wat een goede actie van het vitamine topic!!

@ Trish, meid wat een mooie TP, 10 cellig!! Je vroeg aan mij over de baarmoeder laseren ofzo( ergens 3 pagina terug) maar ik heb dat niet gedaan hoor, weet ook niet wat het is.

@ Jeanine, 6 maanden,wat moet dat prachtig zijn.

Hier alles goed. Heb het idee of het alweer eeuwen geleden is dat ik negatief hebt getest terwijl het pas 2 weken is. Zit al met mijn gedachten bij de volgende poging in maart. We weten helaas nog niet of die doorgaat ivm het werk van viendlief. Hij is nu nog steeds thuis, maar kan elk moment weer worden weggestuurd voor een klus. Hij gaat dan wel proberen om in de week van 21 maart thuis te zijn ,maar of dat lukt blijft de vraag. Ook al ben ik gewend dat hij voor zijn werk veel en lang in Verweggistan zit, op dit soort momenten had ik gewild dat het een gewone kantoorman was:)

Geplaatst

Haha Trish, vind ik ook. Puur is gezonder maar lust ik niet erg. Zit aan de heerlijke chocokoekjes met thee. Zooo yummie.

Jeanine, fijn dat je naar je vaders graf kon op zijn verjaardag. Is toch een hele speciale dag. Ondanks dat het een hele reis is, gaf het vast een fijn gevoel. Kan me voorstellen, mijn ouders leven niet meer.

En al 6 maanden! Wauw! Dat is vast al een behoorlijke buik. Wel gaaf hoor! En fijn dat jullie nu echt aan de babykamer kunnen gaan beginnen. Dat lijkt me zo leuk. Kan je alles gaan inrichten enzo. Geweldig!

Bedankt voor je tips. Ik copy er wat van en zet het op het ons 'vitamine' topic.

Dankjewel Sas!!! Ja, is zo handig he?! Alleen heeft een of andere ... het verplaatst en is het veel moeilijker te vinden. Ik zocht me blind. Moet je eerst naar 'babyhoekje' helemaal onderaan waar ik nooit kom (nog geen baby, duhhhh) en dan naar tips en dan naar dit topic. Zo onhandig. Heb al gevraagd het terug te zetten.

Dan kan iedereen het meteen lezen vanaf ons normale topic.

Fijn dat je alweer denkt aan de volgende poging. Ja, wat kan er veel gebeuren in een paar weken wb onze emoties. Ik hoop echt dat je vriend er net is, in de goede week. Dan kun je lekker snel verder.

Slaap lekker allemaal!!

Liefs, mees

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik heb niet zoveel geschreven hier de laatste tijd maar nu even een update, of eigenlijk nog niet echt... ben vanaf dag 10 met ovulatietesten bezig voor mijn cryo's, had gisteren positieve test verwacht maar zelfs vanochtend nog niet! En ik zit op dag 14 vandaag, normaalgesproken altijd op dag 13! Ga straks het zh maar bellen voor een echo...

Ik baal dat het nu weer niet loopt zoals ik gehoopt had en ben een klein beetje bang dat ik 'm gemist heb maar dat zal toch niet? Zucht....

Caroline

Geplaatst

Hoi Trish,

Kan jij mij vertellen wat zo anders is aan een behandeling in Dusseldorf? Het valt me op dat er veel meiden daar naartoe gaan. Is de behandeling daar zo anders, of gaan jullie daar voor andere behandelingen dan IVF?

Mees, wanneer sta jij ingepland voor Espana? Moet jij er nog veel voor doen? Ik neem dat de exacte planning is obv jouw cyclus? Neem jij overigens medicijnen mee vanuit Nl?

PS: moest wel lachen over de misverstand van de vit...hahahah

Luv...

Geplaatst
Hoi meiden,

Ik heb niet zoveel geschreven hier de laatste tijd maar nu even een update, of eigenlijk nog niet echt... ben vanaf dag 10 met ovulatietesten bezig voor mijn cryo's, had gisteren positieve test verwacht maar zelfs vanochtend nog niet! En ik zit op dag 14 vandaag, normaalgesproken altijd op dag 13! Ga straks het zh maar bellen voor een echo...

Ik baal dat het nu weer niet loopt zoals ik gehoopt had en ben een klein beetje bang dat ik 'm gemist heb maar dat zal toch niet? Zucht....

Caroline

Hoi Caroline,

Ben je al zo lang aan het wachten tot je weer kunt beginnen en dan krijg je dit weer! Kan me voorstellen dat je hier onzeker van wordt. Je hoopt toch dat alles goed loopt nu je weer gaat beginnen. Misschien komt het nog, is het later omdat je de laatste tijd veel spanningen hebt gehad. Valt toch haast niet te missen zou je denken met die testen. Ben benieuwd wat het ziekenhuis te zeggen heeft. Succes!

Liefs Claus

Ps: hier nog steeds geen miskraam. Maar ja, het hartje is ook vorige week pas gestopt met kloppen dus het zal nog wel ff duren ben ik bang (als je niet beter zou weten zou je nu 9 weken zwanger zijn en nog helemaal happy). Dinsdag weer terug naar het ziekenhuis.

Geplaatst

:laughing9:Haha Nal, ja ik ook!!!! :laughing9:

(Wel shit dat het topic verplaatst is, maar ik heb 3 berichten achtergelaten bij Jheroen dat het terug moet. Sinds het verplaatst is zijn er ook geen berichten meer bij gekomen. Het staat nu bij babyhoekje, waar nooit iemand kijkt.)

Ik weet het nog niet wb de planning. Op zich gaat het gelijk op met mijn cyclus. Maar ik ben er al klaar voor z(bms goed!) maar mijn donor schijnbaar nog niet. Want zodra haar punctie gepland is, moet mijn hubby er heen om zaad te geven. En daar wachten we nog op. Dus we weten het nog niet. Nou ja, dat bms blijft een tijdje op niveau, door de medicijnen.

O ja wb DD. Daar ben ik ook. Ze kijken daar naar jouw persoonlijk, niet alleen maar standaard protocols, ook 1 eitje is genoeg voor een punctie, leeftijd minder belangrijk, meer technieken zoals assisted hatching, weten veel meer wb sperma, etc. (Ik zou ook nog met eigen cellen kunnen proberen, maar aangezien de kans klein is, doen we het via ecd na een paar pogingen.)

In Nederland geven ze veel sneller op.

Nou, niet teveel vit D3 nemen he? Hihi.:toothy9:

Liefs, Mees

Hey Caroline,

Kan haast niet dat je um gemist hebt, als je steeds getest hebt. Misschien een andere ovu-test proberen. Meid, hoop echt dat het nu lekker door kan gaan. Ff wat dingen die goed gaan, heb je wel verdiend!:icon_flower:

Hey Claus, zie net je berichtje. Ja, zo erg. 9 weken zwanger of niet zwanger en wachten op de miskraam. Ik hoop zo dat dat 'goed' (kan natuurlijk niet goed, maar je snapt wel wat ik bedoel) verloopt. Meid, ik heb zo met jullie te doen.

Heel grote knuffel!!

Geplaatst

Mees, hou me op de hoogte van je avontuur in Spanje. Ik ben natuuuurlijk heel erg benieuwd hoe het met jou gaat, maar ook hoe alles verloopt.

Ik moet nog uberhaupt een afspraak maken voor een 1ste gesprek. Ben daarvoor wachtende op de hubby en zijn agenda. Zoals het er nu naar uitziet gaan wij eind mrt, begin april naar Spanje. Daarnaast ben ik ook net met een nwe baan begonnen, en ik heb mijn werkgever (nog) niets verteld. Leek mij niet zo handig nu.

Ik heb het hele baby gebeuren vorig jaar, na mislukking van laatste tp, naast me neergelegd. Even een pauze ingelast. Maar sinds hier op deze forum zit, en alles lees, is het behoorlijk weer gaan borrelen.

Ik heb alvast info vergaard bij een zkh in de buurt hier voor evt medewerking. Ik wist ze nog niet vertellen wat ze moesten doen, gezien ik dat zelf niet weet. Ik voelde wel dat zij daar wel ervaring mee hadden, dus dat ik geregeld. Ik neem aan dat zij de tussentijdse echo's moeten doen voor oa bms. Rest merk ik nog wel.

Geplaatst

Mees

Spannend allemaal. Hoe gaat dat eigenlijk? Vliegen jullie naar Spanje? Hoelang duurt zo'n vlucht?

Linda

Ondanks de misselijkheid verlangen naar chocolade. Hoe ga je dat oplossen?

Ik heb ook wat chocolade in huis gehaald. Nee, ik zal niet voor 2 chocolade zitten eten. Wel lekker.

Trish

Succes. Zorg goed voor jezelf, en af en toe tegen de kleine uk praten. Dat houd je lekker positief.

Jeanine

Mooi dat je op de verjaardag van jouw vader zijn graf hebt bezocht, en dat terwijl jij je beroerd voelt.

Het is idd niet fijn als je iets eet, en het even later weer eruit gooit. Als je het eenmaal weet, dan is het geen probleem. Maar, dan moet je het wel weten. Je komt het alleen te weten, als je het probeert. Toch? Of hoeft dat niet? Weet je van sommige dingen al vantevoren dat je het niet zal binnenhouden?

Tijdens mijn 1e zwangerschap werd ik vooral misselijk van knoflook. Verder geen problemen met eten.

sas

Ja, soms lastig om de agenda's op elkaar af te stemmen. Vooral als je (jouw man) veel moet reizen. Tot nu toe is het allemaal goed gegaan het plannen?

Ik kan me wel voorstellen dat de tijd te langzaam voor je gaat. Gelukkig komt maar eraan.

Geplaatst

Caroline, toch wel fijn als de arts zegt dat het vast nog komt. Maar goed, hoop dat het snel komt en anders de echo uitsluitsel biedt. En je kan um haast niet gemist hebben, als je steeds testte.

Nal, ja, ik houd je op de hoogte. Spannend allemaal!

Als je daar eenmaal een gesprek hebt gehad, gaat het behoorlijk snel. Hoorde ik van forumgenootjes. Dus je hebt al geinformeerd bij zh. (Ja, ik ga naar DD voor de echo's.) Fijn dat ze het in de buurt kunnen doen. Ja, ze hoeven alleen je bms te meten en dan geef je dat door aan de kliniek. Dus hoeven niet veel te doen. Ik heb maar 1 bms echo gehad en die was goed. Daarna blijft je bms met medicijnen 'goed'. (Hopelijk, haha)

Ik zou ook zeker niet op je nieuwe werk wat vertellen. Haha, ff wachten totdat je onmisbaar bent ;-) of helemaal niet vertellen.

Dankjewel ivfmoeder! Ik weet eigenlijk nog niet hoelang de vlucht duurt. Ik denk een paar uur. We weten nog geen data, dus hebben nog niet zo goed gekeken naar vluchten. Spannend allemaal. Maar goed, nu nog ff wachten op nieuws. Heb het idee dat het nog wel ff gaat duren (paar daagjes).

Succes allemaal! Mees

Geplaatst

hiiii

hier weer een berichtje van mij.

Claus: wil je heel veel sterkte wensen wat afschuwelijk (en dit is nog een understatement) dat je nu op de "miskraambevalling" zit te wachten..had het echt anders voor je gehoopt!!!! Snal heel goed dat je moet denken aan hoe anders het had kunnen zijn, op dit moment...Ik denk aan je.

Nal: ben "tussentijds" 1x in DD geweest, en nu weer terug in Adam. De reden is, dat ik van de 2e IVF poging de laatste 2 cryos zelf naar Dusseldorf mee heb genomen (op de achterbank hihi) en daar met hen assisted hatching zou gaan doen. Echter, hebben wel de rit overleefd maar helaas op de dag v TP hoorden we dat ze het ontdooien niet overleefd hebben. Vond dr Scholten echt heel fijn, gewoon zakelijk maar zoals Mees al zegt, heel erg kijkend specifiek naar jouw situatie. Hij wilde ook een eicelonderzoek gaan doen, waarvan ze later in adam weer zeiden: onzin dat doen we allemaal niet hier...

Heb na de 2e poging ruim en half jaar pauze ingelast (trouwen, verhuizen :)))) en in oktober toch mr weer in adam begonnen, omdat ik dat wel even goed vond zo. Als ik evt 4e poging toch zelf moet gaan betalen dan wschijnlijk weer terug nr DD of nr Belgie (zou toch nog graag volgens mij van Nal, wat willen horen over het "schoonmaken vd baarmoederwand" in belgie?)

Mees, zit jij nu ook in DD, en tevens in Spanje? Mag ik vragen waarom?

IVFmoeder: haha heb direkt nog even met m gepraat en ...voel ik m nou gelijk????!!!! hahaaa zal mn verbeelding wel zijn

Geplaatst

@trish, goh als ik dan lees hoe ze in NL reageren op onderzoeken in het buitenland maakt mij pissed off. In NL vinden ze volgens mij alles onzin. Dit soort reacties heb ik ook gehad, ben dan wel nog niet zwanger, maar weet dankzij DD wel wat er aan ons beiden mankeert. Terwijl wij hier in NL al bijna 7 jaar voor de gek zijn gehouden door ons te bestempelen als onverklaard onvruchtbaar. Nu zoveel jaar later blijkt mijn man zijn zaad slechter te zijn dan uit onderzoeken in NL is uitgekomen, en ik blijk een een stollingsafwijking te hebben.

Men is in NL ook van mening dat in het buitenland commerciele klinieken betreft die aan ons willen verdienen. Wat ik zeer onterecht vind. Als je al die verhalen van lotgenootjes leest die uiteindelijk in DD of Belgie toch nog zwanger zijn geworden zegt mij genoeg. Ik denk dat ze in NL zien dat clienten uitwijken naar het buitenland, en daar zijn ze natuurlijk niet blij mee.

Wat betreft het "schoonmaken vd baarmoederwand" klinkt interessant, ga ik ook eens voorstellen.

@Sas67, gezien het feit dat jouw man veel weg is, vroeg ik mij af of het invriezen van zijn zaad geen mogelijkheid kan zijn? Je zou het aan dr. Scholtes kunnen voorstellen.

Weet niet of het kan hoor, maar dacht ze gebruiken toch ook donorzaad, dat ingevroren is geweest!!

@Mees, goed idee om alle tips mbt innesteling, zwangerschap, vitamines, leefgewoonten etc. in een aparte forum te zetten, zodat ieder zijn ervaringen hierop kan vermelden. Zal zo is ff opzoeken waar dit staat.

Geplaatst

Mees, ik ben op internet op zoek gegaan naar info over DD. Vond jij het handig om eerst een onderzoek in DD gedaan te hebben, alvorens je voor ECD ben gegaan. Het is net als de vrouwelijke leeuw zegt, vlgs de ned artsen is er geen verklaring voor dat ik maar niet zwanger wordt. 'Waarschijnlijk" vanwege mijn leeftijd. Nu ik zo jullie info lees, blijken er veel meer mogelijkheden voor onderzoeken te zijn, om toch enigszins vast te kunnen stellen wat de reden is. En op zich, ik ben nu wel zover, dat ik wel voor ECD wil gaan, omdat ze je daar gewoonweg veel meer kans geven. En als je toch zelf moet betalen nu, dan deze optie. En ik denk dan ook, als mijn verz toch niets meer vergoed inhk van IVF, waarom allerlei onnodige kosten door extra onderzoeken te laten doen. Met ECD heb je ze toch niet nodig, of zie ik het verkeerd? HELP.....

Geplaatst

Dankjewel Leeuwinnetje!

Haha, ik zie dat Nal je ook vrouwelijke leeuw noemt :-)

Ja, is handig he. Er zijn in 1 dag al heel veel berichten geplaatst. Alleen was het om half 8 verplaatst naar het babyhoekje (NOT handig) en ik gevraagd of het weer terug kon. Gelukkig heeft Jheroen dat gedaan, dus nu kun je het weer makkelijk vinden. Gewoon onder 40+.

Ja, klopt wb DD. Dr S zag in 1 oogopslag dat ons zaad ook niet goed was. Bij andere zh zeiden ze dat het goed was en stelden ivf voor. Maar omdat het weinig beweegt en veel anti-stoffen heeft, moet je icsi doen. Nou, dat moet je maar weten. En dat hoorden we pas bij Scholtes.

Nal, we zouden eigenlijk ff 'gewoon' moeten praten :-) Maar zo kan het ook hoor ;-)

Ik ben in Dusseldorf, ook nu met ecd, omdat ik al van ned. zh-en naar Dusseldorf was gegaan toen ik het nog 'zelf' probeerde. Hij noemde in het 1e gesprek al meteen ecd als optie, als het niet zou mogen lukken. Omdat we niet eindeloos wilden blijven proberen (kosten lopen ook op) hebben we na 2 pogingen met tp i.o.m. DD besloten ecd te gaan doen. Omdat alles al bekend is in DD door mijn vorige pogingen én DD samenwerkt met een kliniek in Spanje, doen we ecd via DD.

Als ik niet al in DD zou zijn geweest, hadden we waarschijnlijk het niet via DD gedaan, maar direct met de kliniek zelf.

Dus dat kan jij ook doen, direct via de spaanse kliniek.

Ik weet niet precies welke onderzoeken ze nodig hebben voor ecd, maar dat hoor je als je je intake hebt daar. (wij hebben dus geen intake daar gedaan, omdat we dat in DD deden). Volgens mij niet zoveel. Bloed, sperma, uitstrijkje, mammo. Wel doen ze een proefcyclus normaliter, maar dat hoefde bij mij niet aangezien mijn 'cyclus' al bekend was in DD.

Ja, precies wat je zegt, als je zelf het moet betalen, heb je voor 2 icsi's ook een ecd.

Geef maar een gil als je meer vragen hebt.

Hey Trish, ik doe ecd via DD omdat ik daar 'normale' pogingen hebt gedaan. DD werkt samen met een kliniek in Spanje en heb daarom besloten het zo te doen. Alle medische dingen zijn dan bekend en qua communicatie is dit ook makkelijker, stel dat er problemen zijn. DD is toch dichterbij dan Spanje.

Ben je nog aan het relaxen?

xxxx Mees

Geplaatst

Lieve Mees, ik wil best een keer 'gewoon' praten hoor, no problemo. En je hebt ook helemaal gelijk, laat ik nou eens gewoon eerst mijn gesprek met Eugin afwachten, en kijken wat zij zeggen. Voordat ik in 10, 100 sloten tegelijk ga lopen. Ik zie mijn hubby al: "nog meer kosten"...hahahah...Ik had misschien veel eerder op pad moeten gaan voor info, en niet wachten tot na de 3de behandeling. Maar dat is allemaal achteraf. Op naar de volgende avontuur. Maar ben wel heeeeeel blij met al jouw info....Zank joe!

@trish: ik heb mijn baarmoederwand niet laten laseren. Dat was Itsus. Kan je daar niet mee helpen. wb ECD is Spanje. Mees en ik gaan toevallig allebei voor ECD in Spanje. Er zijn meer landen waar je deze behandeling kan krijgen, Spanje spreekt mij om verschillende redenen meer aan. Volgens mij kan je ook naar Oost-Europa hierover, en andere landen. Ik werd gek genoeg door mijn arts in zh hierop gewezen. Haar collega was niet echt blij met dit advies, jammer dan...hahahha...

Geplaatst

Hihi, joe aar welcomm.

Nou, ik was ook niet zo vlot met dingen uitzoeken. Heb het ook pas na de 3e behandeling gedaan.

Maar voor ons is het makkelijker, omdat DD alles regelt in Spanje.

Hadden jullie nou al een datum voor het gesprek bij Eugin? En joh, die kosten. Zeg maar tegen je hubby dat jij dat méér dan waard bent. En voor een goed doel ;-) !!

Wat goed trouwens dat de arts in het zh jullie hierop wees! Ik had er ook niet eerder aan gedacht dan dat de arts in DD het zei.

Ben er heel blij mee.

Nu gaan we nog zwanger worden natuurlijk!

Liefs, Mees

Geplaatst

he leeuwin:

sterker nog`; het laatste bezoek in het OLVG (voor degenen die het gevolgd hebben) waarbij de vervangende arts aangaf dat het na zoveel x proberen iedere keer minder kansen geeft..diezelfde vervangende (vrouwelijke)arts gaf aan dat ze onlangs nog alle nieuwe "opties" bekeken hebben (AH, PCD etc etc, kortom wat men in het buitenland aanbiedt, en dat ze wederom tot de conclusie komen dat het allemaal niet wetenschappelijk bewezen is en dus dat ze het niet opgaan pakken, wat ik toen ook aangaf alleen acupunctuur staan ze achter, zei ze. En:"we staan er al helemaal niet achter dat mensen in het buitenland gaan shoppen"! Ook bij mij gaf ze aan: het is gewoon je leeftijd. Niets aan te doen, en we doen ook geen onderzoek waarom het niet innestelt en PSD wilde ze ook niet doen bij mij (terwijl ik wel veel embryos heb, zou dit dus best graag willen)

Ik schrik wel dat jullie aangeven dat men in NL getest heeft en dat bv zaad v goede kwaliteit zou zijn, en dat dan in bv DD blijkt dat dat niet zo is..En wellicht heb ik dat ook wel een stollingsafwijking, je weet het niet. Ik gebruik nu iig de kinderaspirine.

Mees en Nal: ben misschien heel dom maar ECD is eiceldonatie toch? Betekent dit dat jullie eigen eicellen niet "werken"? `Jullie hebben embryos gehad alle2 toch? en is dan wellicht via..PSD gevonden dat eea niet goed was, nou je ziet het snap t niet helemaal .

En Mees, ja nog steeds redelijk rustig hoor. Ik voel nl niet zoveel; en vorige keer was dit voor de eerste keer heel veel (wat ik voelde) dus was toen helemaal in de bonen..dacht: ooww missch wel zwanger, deze keer. Nu al die gevoelens dus ook niet, omdat ik niet zoveel voel, kan t wschijnlijk daardoor nog steeds een beetje relativeren.

Geplaatst

Hey trish,

het typen gaat langzaam want ik heb maar 1 hand. de andere houdt mn kleine ukpoesje vast die in mn arm ligt te slapen. ze is zo lief!!! ze ligt op 'kus'hoogte dus ze krijgt 100 minikusjes :-), ondertussen typend.

geen hoofdletters ook.

anyway, ff to the point. ja, ecd is eiceldonatie. dat doe ik (volgens mij nal ook) vanwege de kleine kans op een goede zwangerschap. ja, ik had steeds bevruchte eicellen maar ze nestelden niet in. dat komt door de leeftijd van mijn eicellen en ook is innestelen van oudere eicellen moeilijker. het blijft een lot uit de loterij om daarvan zwanger te worden. ah kan helpen, maar dat heeft mij niet geholpen. we hadden het nog een paar keer kunnen proberen (sommigen zijn bij hun 8e tp pas zwanger) maar de kans zou steeds heel klein zijn.

ik was echt toe aan een grotere kans. het is toch steeds een teleurstelling als het niet lukt. daarbij word je er niet jonger op. dus vandaar dat we besloten om ecd te doen.

Ja, zeker suf vd ned. zh-en. zijn bang voor concurrentie. en wb het zaad. ja, als we het niet hadden geweten hadden we voor niks ivf laten doen. terwijl met zijn zaad het alleen met icsi zou werken. en dit alles zag de arts meteen toen ik hem de uitslag vh sperma onderzoek vanuit nederland gaf.

Ah, ik kan weer hoofdletters doen. Klein ukje blijft hangen op mijn 'borst' in mijn trui die ik dubbel heb gedaan. Dat typt ff makkelijker.

Nou meid, heel veel succes he. En lekker relaxed blijven. En...ook als je niets voelt kan het lukken he! Ik duim....!

Liefs, Mees

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden