Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@marianne,

Ik heb iedere dag 4 ampullen menopur met 2 ampullen water en 1 decapetine.

Hihi jouw man deed het ook voor jou fijn is dat he.

Ik merk wel dat ik een opgeblazen buik krijg en mijn eierstokken werken lekker zijn zo gevoelig bah bah.

Wat heerlijk dat jij niet meer naar het AMC hoeft.

Maar we houden elkaar op de hoogte.

Voor maandag ben ik wel nerveus hoor.

Maar zo te voelen doet de menopur zijn werk erg goed....

Geplaatst

Meiden die high tea wordt vast heel gezellig! Ik heb vandaag een lunch gehad met de pauze meisjes en dat was superleuk! Zo leuk om elkaar in het echt te zien! Veel plezier alvast en als jullie nog een keer afspreken probeer ik er zeker bij te zijn! (Was namelijk wel de oudste met mijn 42 jaar en bij jullie valt dat niet zo op, haha!)

Caroline

Geplaatst

Lieve meiden, bedankt voor alle liefs ! Ik moet ook lachen om die emo van vio-la ! ha ha !!!

Vanochtend was ik weer in het ziekenhuis er was een info bijeenkomst voor alle zwangeren ivm de kraamsuites. Mooie kamers die wel iets weg hebben van hotelkamers met oa. eigen douche, senseo en koelkastjes. Toen we beneden zaten te wachten in de hal van het ziekenhuis kwam een man met zń vrouw voorrijden en die klemde zich vast aan een paaltje. Duidelijk erge last van weeen, Gauw een rolstoel pakken en doorpuffen. En daar zitten dan 50 man/vrouw naar te kijken en ik denk alleen over een paar weken hang ik hier waarschijnlijk zelf een paaltje vast te houden ! En het zal mij ook een reet roesten wie het ziet !

Geplaatst

Hi Claus,

Wat leuk dat je reageert! Je hebt t niet makkelijk gehad met die mk, dus t is heel begrijpelijk dat je dat moet verwerken. Heel fijn dat je nu weer zon beetje bij beetje aan de volgende poging kan gaan denken eind mei.

Wat je schreef over je ex heb ik ook gehad, na 10 jaar relatie en n abortus waar ik nooit met hem over kon praten maar wel op zijn aandringen had gedaan, heb ik r ook n punt achter gezet. Toen kwam ik m'n huidige man tegen, die na n paar jaar onvruchtbaar bleek. Tja en onder tussen werd ik alsmaar ouder.

Fijn dat jullie nog steeds samen ervoor gaan, dat maakt de relatie wel sterk hè? En dat is nog altijd t belangrijkste, toch?

Nou meis, ik wens je veel sterkte en plezier samen de komende tijd, zodat jullie weer positief en vol vertrouwen t traject in kunnen gaan! En t gaat jullie ook lukken! Je bent immers al zo ver geweest, dat moet gewoon!

Hele dikke knuf, xxx

Geplaatst
Ik doe ook mee eind mei/begin juni!!!

XXX Claus

Helemaal top!! Kunnen we elkaar goed steunen. Fijn dat het al iets beter met je gaat en langzaam weer omhoog gaat, laat die beren maar gaan, want jij bent veel sterker:bicycle: Fijne zondag xx

Geplaatst

@Essie Veel succes morgen! Komt vast goed, ik denk aan je en een fijne zondag!

Geplaatst
Hoi Meiden,

Topic dag

Ik mail morgen de gegevens van de high tea door aan Viola, die zet het dan door aan jullie.

Liefs en fijn weekend

Hoi Sas, ik heb je een pb gestuurd! Fijne dag :icon_flower:

Geplaatst
Hai Marianne,

Het ging even niet zo lekker met me de laatste tijd. Zo sterk als ik me voelde na de curattage zo zwak voelde ik me de afgelopen tijd. Zag overal leeuwen en beren in. Onzeker over alles, zowel privé als op mijn werk. Om gek van te worden. Had ook helemaal niet meer het geloof en de hoop dat het ons zou gaan lukken. Ik ben dus ook erg blij dat we de derde poging pas eind mei hebben, ik voel dat ik die tijd echt nodig heb. De zin om door te gaan en het zelfvertrouwen beginnen langzaam aan ook weer terug te komen dus om nog even de tijd hebben voelt goed.

Bij ons zou het als het mag lukken ook het eerste kindje zijn. Vriendlief heeft net als ik ook een relatie van 10 jaar achter de rug zonder kinderen. Zijn kinderwens was niet zo groot dus toen zijn ex het niet wilde vondt hij dat prima. Mijn ex wilde ook geen kinderen wat mede de oorzaak was van onze breuk. Toen vriendlief er met mij over begon dat hij er toch wel voor wilde gaan zwanger te worden (wetende dat het voor mij een grote wens was) kreeg hij een ernstig motorongeluk waardoor onze toekomst in 1 klap super onzeker werd omdat we niet wisten of hij ooit weer zou kunnen werken. Ook geen goede tijd om een kindje op de wereld te zetten. Gelukkig is hij er aardig bovenop gekomen (bij elkaar bijna 2 jaar uit de runnig geweest) maar hierdoor zijn we wel weer een paar jaar verder en OUDER helaas! Hihi.

Fijn weekend verder en lief dat je aan me dacht!

Knuf Claus

Lieve Claus, goed om je weer te horen! Ik begrijp heel goed hoe je je voelt en hebt gevoeld.Het is ook niet niks wat je te verstouwen hebt gekregen. Maar fijn dat je weer de positieve kant op gaat!

Liefs

Geplaatst

'Rond de 40' topicdag Zaterdag 23 april

1.Sas67- auto Jeanine1970 kan meerijden

2.Jeanine1970- auto kan meerijden met Sas67

3.Itsus- auto

4.Marianne(69)- auto wil meerijden met Claus en Viola

5.Vio-la- OV met Marianne(69)

6.Linda- waarschijnlijk auto, nog plek voor meerijders (ik woon ca. 20 km. boven Amsterdam)

7.Nal- auto/ov afh van locatie

8.Trish ? Gaat proberen te komen maar hangt even af v "programma" huwelijksfeest ouders

9.Yola- OV ? Onbekend of ze meegaat

Naar al deze meiden heb ik de mail gestuurd van Saskia:icon_flower:

Geplaatst
Lieve meiden, bedankt voor alle liefs ! Ik moet ook lachen om die emo van vio-la ! ha ha !!!

Vanochtend was ik weer in het ziekenhuis er was een info bijeenkomst voor alle zwangeren ivm de kraamsuites. Mooie kamers die wel iets weg hebben van hotelkamers met oa. eigen douche, senseo en koelkastjes. Toen we beneden zaten te wachten in de hal van het ziekenhuis kwam een man met zń vrouw voorrijden en die klemde zich vast aan een paaltje. Duidelijk erge last van weeen, Gauw een rolstoel pakken en doorpuffen. En daar zitten dan 50 man/vrouw naar te kijken en ik denk alleen over een paar weken hang ik hier waarschijnlijk zelf een paaltje vast te houden ! En het zal mij ook een reet roesten wie het ziet !

HIHI nou ik heb ze in het ziekenhuis wel eens aan iets anders zien hangen dan aan een paaltje. Of nog erger met geweld door manlief de kraamafdeling op geduwd worden terwijl de mama in spe krijsend riep: "ik ga niet, ik wil het niet gevolgd door een hoop gevloek....Maar je hebt gelijk hoor, het zal je zeker aan je reet roesten.

Jij houdt wel daarna je kleine uk vast( beter dan een paaltje)

Liefs

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik heb gisteren een geweldige vriendinnendag gehad. Lekker met 3 andere meiden ,we kennen elkaar nu ruim 25 jaar, heerlijkgepraat, gelachen en gehuild( ja ik natuurlijk, ben de enigste zonder kindje, dus hupakke daar kwamen dan toch de waterlanders) maar vooral heel veel gelachen. En een heerlijke high tea gedaan in een theetuin in Eemnes. Echt super leuke lokatie en heerlijke zoete en hartige happen( heel erg goed voor de toch al niet slanke lijn....). Als het as zaterdag met de topicdag ook zo is...mmm

Vandaag dus maar even een magere happen dag.

Geniet van het mooie weer en fijne zondag!

Liefs

Geplaatst
Meiden die high tea wordt vast heel gezellig! Ik heb vandaag een lunch gehad met de pauze meisjes en dat was superleuk! Zo leuk om elkaar in het echt te zien! Veel plezier alvast en als jullie nog een keer afspreken probeer ik er zeker bij te zijn! (Was namelijk wel de oudste met mijn 42 jaar en bij jullie valt dat niet zo op, haha!)

Caroline

He" oudje", gewoon meegaan met ons de volgende keer...weet je zeker dat je niet de oudste bent....

Geplaatst

@ all

We zijnNet terug uit het AMC alles was helemaal goed.het zag er mooi en rustig uit het baarmoederslijm was mooi dik aan het worden en we hadden al 3 grote eitjes de rest was nog te klein om te meten mss donderdag wel we moeten verder gaan met spuiten en donderdag weer 2e echo. Vanmiddag hoor ik of de medicijnen verhoogd gaan worden. Wij zijn er erg blij mee met dit resultaat.

Geplaatst

Mooi essie! Altijd fijn als je blij bent met het resultaat!

Haha Sas, ben ik ook zeker van plan!

Ik kreeg vanmorgen een telefoontje van het zh dat alle bloedonderzoeken weer goed waren (was het alweer bijna vergeten, was 2 weken geleden geprikt) dus dat we in principe kunnen starten. Ik wacht nog wel tot eind mei omdat we bij mijn volgende menstruatie op vakantie zijn en dat vind ik zo onhandig.

Geplaatst

Hier ook nog geen kindjes, maar wel 5 keer zwanger geweest, die helaas allen zijn geeindigd in een miskraam. Wel kort hoor de langste was nog geen 3 maandjes.

@Linda, vond het wel interessant om te lezen dat de stollingsafwijking pas op latere leeftijd een rol gaat spelen.

Klinkt logisch, maar ook wel weer verontrustend, omdat ik dit jaar 38 wordt en blijkbaar dit bij mij ook misschien meer een rol gaat spelen.

Als ik dan google op factor v leiden lees ik toch vaker verhalen van vrouwen die ondanks deze afwijking toch kindjes hebben gekregen.

Maar er zijn ook vrouwen die door deze afwijkig juist de ene na de andere miskraam krijgen. Mijn eerste miskraam was toen ik 35 was.

Toen werd dit in NL aan mijn leeftijd verweten. Nu achteraf blijkt het zaad van manlief ook een rol hierin te hebben gespeeld.

Weet jij of een hogere leeftijd bij miskramen met een stollingsafwijking is gebaseerd op een onderzoek?

Is dit ergens op internet te lezen?

Geplaatst

@Essielief, geweldig op naar de 2e echo!

@Elinorac, spannend dat je binnekort weer mag starten. Wordt nog druk hier op forum rond die tijd.

Geplaatst

essieislief

ik zie dat jij vandaag jouw 1e fm hebt gehad. wat een fijn resultaat. een mooi begin. ik hoop dat de follikels hun best voor jullie aan het doen zijn. :gekruiste vingers 2

Jeanine1970

wat fijn dat de 'kleine' met z'n koppie al beneden zit. misschien ook wel lekker dat je eind mei bent uitgerekend. om de hele zomer je nog moe, lamlendig en misselijk te voelen is ook niks. weet je hoeveel de kleine gaat wegen?

wat betekent eiwitten in de urine eigenlijk?

dat verhaal over het paaltje herken ik wel van mezelf. maar dan in een andere vorm (brugleuning en lift in het ziekenhuis) - haha. goh, wat was die brug (over een amsterdamse gracht) in ene steil.

sas67

wel dapper van jou om met jouw vriendinnen af te spreken. althans, ik zou het ook een beetje moeilijk vinden.

een neefje vierde elk jaar zijn verjaardag in een zaaltje dat zijn ouders voor hem huurden. vol kinderen. en het gespreksonderwerp... kinderen. ja, dat was dan heel moeilijk voor me. ik voelde me ergens wel een buitenbeentje. maar ja, dat had ik ook als vrijgezel op een bruiloftsfeest tijdens een schuifelliedje. :sad:

Claus69

wat een verhaal. sterkte meid. ik las dat je lichamelijk sneller herstelt van een miskraam dan geestelijk. geestelijk kan het nog wel een tijdje duren. en dan heb je ook nog de vruchtbaarsbehandeling zelf die lichamelijk maar ook vooral geestelijk heel erg zwaar is. neem de tijd, meid. ga ervoor als je er echt klaar voor bent.

ik ben blij dat je vriend er bovenop is gekomen. ik rijd zelf ook bike.gif, en weet hoe kwetsbaar je op zo'n ding bent.

ook fijn dat jouw vriend ook een kinderwens heeft, en dat jullie er allebei voor willen gaan.

ja, die biologische :clock: is onze grote vijand. het zou een stuk relaxter zijn als we die niet op de achtergrond hoorden tikken.

voor de meiden die voor het wacht-:sofa:-je in mei / juni gaan: SUCCES!!!

Geplaatst

Net gebeld door het zieknhuis ze gaan mijn dosis verhogen met 2 ampullen per dag.

Dan heb ik 6 flesjes en 2 ampullen water menopur en 1 spuit deca erbij.

Spannend weer donderdag.

Geplaatst

@essie zo das ff fijn dat je een mooie fm had. Nu de dosis ook nog verhogen dus donderdag zal het helemaal toppie zijn. Succes!!

@Claus meis tis niet niks wat je hebt meegemaakt! Begrijpelijk dat je daardoor ff niet lekker in je vel zat. Hoop dat je snel weer de oude bent en vol goede moet kunt beginnen aan een nieuwe poging, een nieuwe kans!!!

@leeuwinnetje tjee das ook best heftig zoveel miskramen, en zelfs bij 3 mnd, nou dat vind ik toch al ver hoor. Zoveel weken blij en verheugd en dan zo'n tegenslag, verschrikkelijk. Ook voor jullie hoop ik van ganserharte dat de volgende poging positief zal uitpakken en jullie droom/wens in vervulling zal gaan.

@Linda hoe is het bij jou? Lekker aan het genieten!? Voel jij het kindje al? Wij zijn op dezelfde datum uitgerekend, ik weet nog steeds niet zeker of ik het kindje voel of dat het m'n darmen zijn!

@jeanine las dat je naar de info dag can het zh was geweest! ga jij naar het kraamhotel na de bevalling? Wij zijn dat wel van plan als het kan en als er ruimte is. Ze hebben maar 6 kamers bij ons.

@mees lekker aan het genieten van het kleine ukkie in je buik?!!

Ik probeer ondanks de zwangerschapskwaaltjes ieder moment te genieten! Dit zal mijn enige zwangerschap zijn dus wil alles bewust beleven. Geniet ook enorm van het merel nestje in de tuin. Meerdere keren per dag kijk ik ff in het nestje naar de 4 kleintjes. Tjee die groeien snel zeg, en paps en mams hebben het er erg druk mee, vliegen af en aan met voer in de bek! Zo leuk om te zien hoe de kleintjes gevoerd worden.

Manlief is lekker met de babykamer bezig en er komen steeds meer spulletjes in huis te staan!

Meiden geniet lekker van dit heerlijke voorjaar!

Geplaatst

@itsus

Ja ik weet niet wat ik donderdag mag en kan verwachten is mijn 1e keer.

Ik weet niet of er dan meer eitjes zijn of alleen die 3 van vandaag?

Heerlijk dat je zo van je zwangerschap aan het genieten bent doe je goed.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden