Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieve meiden,

Hier ben ik weer even, heb vanmiddag een paar uur op de triage gynaecologie afdeling gelegen in Utrecht. Ik had vanochtend vochtverlies met wat bloed erin en voelde de kleine minder bewegen. Heb een tijdje aan de hartslagmeter gelegen en het vocht is onderzocht. Bleek na lang wachten geen vruchtwater te zijn waarschijnlijk urine ? Maar dat bloed konden ze niet echt verklaren. Maar was niet helderrood maar meer ranja door de urine zeg maar. Het hartje deed het goed gelukkig. Ik mocht net weer naar huis en morgen weer terugkomen voor controle. Tevens werd er gezegd dat het een groot kind is ! AArrgghhh !!! Nou ja we zien wel.

Vanavond weer babyboom kijken. Nu ff liggen ben zo moe en wat een drukte op de weg zeg.

Pherenike, ik denk niet dat het nog gaat lukken maar bedankt voor de tip !

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mees het gaat goed hoor! merk wel dat ik steeds meer rekening hou dat het misschien niet meer gaat lukken met mijn eigen eicellen.

Maar ik geef de moed nog niet op. Ik zag op TV dat het gemiddeld 7 maanden duurt voordat een stel zwanger wordt, Als ze gewoon op hun vruchtbaarst zijn qua leeftijd dan..., en ach dan doe ik het nog niet eens zo slecht met mijn 43 jaar.. ha ha.

dus we prutsen gewoon door.

Phereninke jezus kan dat zo lang duren? pfff. en Sas, inmiddels heb ik mijn AMH FSH en LH laten prikken. Alleen wisten ze niet wat AMH was, zowel de huisarts niet als het prikvrouwtje.

ha ha, moest ik dus aan hun vertellen wat dat was, huisarts heeft meteen op internet gekeken.

ik heb wel gevraagd hoe lang het kan duren, en het prikvrouwtje vertelde dat de uitslag van het bloedonderzoek van hormoonwaardes je toch wel 20 dagen voor moet uittrekken, maar van de AMH wist ze het dus niet.

Maar dat zou dan net kunnen voor de intakegesprek.

Jeanine, wat spanned meid! zie je tegen de bevalling op?

liefs joske

Geplaatst

Mooi gezegd Joske; we prutsen gewoon door.

Ja, duurt zelfs lang bij super vruchtbare stellen.

Wel fijn dat je binnenkort weer in 'actie' gaat. Ja, zeker niet de moed opgeven hoor. Half 2009 dacht ik: ok, het is over. En tijdens die kerst dacht ik: ik geef niet op. Ik ga kijken buiten onze grens en kwam zo in DD. En nu? :-))))

Dus meid, op naar mama worden...!

Jeanine, wat n heftige dag!! Ik hoop dat je pijn minder wordt in je knie. En dat je snel mag bevallen. Zo spannend!

Veel sterkte met alles!

Xxx

Geplaatst

@Joske, herkenbaar hoor. Ik ben inmiddels zo ver dat ik echt niet meer denk dat het met mijn steeds een eicel gaat lukken. Vandaar ook mijn steeds grotere voorkeur voor ecd. Maar als vriendlief de tese doet dan mogelijk doen we nog 1x eigen eicel.

@ Mees, ja jij bent ons voorbeeld hoor!!!

@ Jeanine, wat een stress voor je. Hou je goed meid!

Mijn mannetje komt vrijdag weer thuis!!!( als alles meewerkt) ip over 4 weken, betekent wel dat alle schema in mijn hoofd weer op de schop liggen. Hij zal dan wrs 3wk thuis zijn en dan voor langer dan anders weg zijn.

Dus we hebben veel om over te praten en te beslissen en dan een planning te gaan maken

Liefs

Geplaatst

Hoi meiden, bedankt voor het welkom op dit forum. Ik heb het idee dat jullie elkaar al tijden kennen dus vind het best een beetje moeilijk om hier tussen te komen. Ik heb wat pagina's terug gelezen in de hoop jullie op deze manier ook een beetje te leren "kennen", dat maakt het misschien wat makkelijker voor me. Dus hier ga ik:

@Jeanine: het is bijna zover, dan sluiten jullie baby boy in jullie armen, veel succes met je bevalling.

@Joske: goed dat je de moed nog niet opgeeft, inderdaad proberen positief te blijven.

@Nal: jeetje 16 buisjes en dan nu 2-3 weken wacht op Spanje ... spannnend, sterkte met wachten.

@Mees: 13 weken zwanger, leuk voor jullie, geniet er volop van.

@Viola: goede gesprekken en onderzoeken gehad begrijp ik, en zoals je zelf al zegt ... er voor gaan ... succes en hou moed.

@IVFmoeder: gecondoleerd met het verlies van je schoonvader. Heftig enerzijds dit grote verdriet en anderzijds die grote zwangerschaps blijdschap.

@Sas67: wat fijn dat je man weer thuis komt, sterkte met het vele praten, nadenken, plannen en beslissen ... jullie krijgen het druk.

@Itsus: met 22 weken nog steeds last van misselijkheid, vervelend voor je zeg, maar wat je zelf al zegt je bent zwanger en daar gaat het om, lekker genieten. Hoewel dat ook moeilijk zal zijn met je zieke moeder ... sterkte.

@Essielief: wij gaan ook in juni weer beginnen met deca, dus wij gaan zo'n beetje gelijk lopen. Ook voor jullie ... blijf hopen.

@Marianne69: lekker genieten van je zwangerschap en van Ibiza.

@Pherenike: sterkte met het nemen van jullie beslissing hoe nu verder te gaan ... neem jullie tijd.

@Moto: wat fijn dat jullie zwanger zijn van jullie wonder, lekker genieten van de zwangerschap.

Ik hoop dat ik iedereen gehad heb maar ik zal er misschien nog wel een aantal vergeten zijn, als dat het geval is ... sorry meiden.

Wij hebben volgende week een gesprek met onze arts, dan zijn de resultaten van het lab als het goed is binnen. Wij willen direct door gaan met de volgende poging. Dat zal waarschijnlijk ICSI gaan worden. Volgens de verpleegkundige zou het misschien de verkorte variant kunnen worden. Geen idee wat dat precies inhoudt maar dat horen we volgende week wel. Ik ga maar gewoon (nou ja gewoon ... hihi) uit van de "lange" variant, dus starten met deca 21 dagen na ongesteldheid. Wordt het eerder en kan het sneller dan horen we dat van zelf.

groetjes, Nikkie

Geplaatst

@Nikkie, je komt er zo tussen hoor! Velen van ons zitten al langer op het topic en sommigen hebben elkaar in april met een high tea gezien, wat erg leuk was. Plannen zijn er om weer een keer iets te organiseren voor een ieder die wil en erbij kan zijn.

Succes!

Geplaatst

@nikkie

Ik heb besloten een beetje op afstand mee te lezen en even niet meer zo heel aktief te zijn op de forums.

Komt wel weer.

Gewoon even rust voor mijn lichaam en geest.

Ik voel ook dat de hormonen best veel met je doen emo enz en dat ik daar nu een beetje af ben .

Nog een maandje dan beginnen wij inderdaad ook weer met spuiten en metingen in het AMC.

Waar lopen jullie?

Geplaatst

Sas, zo gaaf dat ik jullie voorbeeld mag zijn. Kan het soms nog niet bevatten. Dan zeg ik (begin het nu te vertellen): ik ben zwanger en dan hoor ik mezelf dat zeggen en denk: ben ik dat? En gaaf hoor, wordt zo blij gefeliciteerd door ze!! De meesten staan helemaal versteld omdat ik juist zo slank ben geworden. (mmm, vannacht weer overgegeven)

En fijn dat je vriend er weer bijna is. Ja, dan gaan jullie beslissen tese en/of ecd. Hoe dan ook, je gast 'gewoon' zwanger worden!!

Dankjewel Nikkie! Leuk dat je hier ook bent. Je zit er zo 'tussen' hoor.

Veel succes; je gaat al snel weer in 'actie'.

Iedereen slaap lekker! Xxx, mees

Geplaatst

Ik ben net weer terug uit Utrecht. Ik zat bij de arts en barstte ineens in tranen uit. Alles kwam eruit want ik ben het zo zat. Al 8 maanden overgeven , zo moe maar het ergste in momenteel m’n knie. Ik heb er zo’n pijn aan dat ik geen oog dicht doe ’s nachts amper kan lopen en ik het genoeg vind geweest. Ik ben zo moe dat ik als een berg opzie tegen de bevalling ik heb daar zo geen energie meer voor. En toen zeiden ze gisteren ook nog dat het een groot kind zou zijn, pffft !!! Ga d’r maar aan staan. De arts was zo begripvol en heeft mij 2 receptjes voorgeschreven. 1 met slaappillen en een goede pijnstiller ( iets waar de huisarts niet aan wilde maar paracetamol helpt echt geen drol !) Ik heb wel gevraagd of beiden geen kwaad konden maar dat was gelukkig niet zo. Inleiden doen ze liever niet voor week 41 en ze wil gewoon dat ik een goed nachtrust heb zodat je ik alles weer wat beter aan kan. Toen nog een echo en een inwendig onderzoek. De baarmoedermond is al aan het verstrijken, de baby ingedaald en ik heb al ruim een centimeter ontsluiting. Ik heb gerommel in m’n buik en draderige licht bloederige afscheiding. Je gaat niet meteen bevallen zei ze maar er is al wat aan de gang. Dus wie weet, ik hoop dit weekend. En toen lag er net een lief kaartje op de deurmat van 1 van de meiden van de "pufclub" zo lief ! Dat maakt m'n dag weer goed.

Tot zover het laatste nieuws.

Geplaatst

Ja Jeanine, het gaat nu erg dichtbij komen! Wow, zo spannend! Ik duim voor je dat alles voorspoedig zal gaan! Dat mag ook wel na al "die tegenslagen"!

Knuf Claus

XXX

Geplaatst

We hebben er weer een probleem bij, zucht ! Ik vanmiddag met het recept naar de apotheek en daar gingen gelijk de alarmbellen rinkelen. Ik slik nl. al het een en ander aan medicijnen of ik wel wist dat dat niet samen ging ? Nou dat weer. Ik zei ik dan heeft de arts in Utrecht niet goed gekeken wat ik al slikte. ( was ook een ander dan die ik altijd heb) Ze zijn een half uur aan het zoeken en overleggen geweest bij de apotheek en uiteindelijk kreeg ik beide soorten pillen toch voorgeschreven. Kindje kan het benauwd krijgen van de combi dat wil ik niet op mń geweten hebben. Dus morgen eerst maar weer Utrecht bellen om te vragen want zo durf ik ze niet eens te slikken. Dus vannacht maar weer pijn lijden en slecht slapen. En wie weet krijg ik weeen. Ik heb nu elke keer pijnscheuten onderin de buik. Kortom er rommelt iets maar het zijn geen weeen.

Geplaatst

ff een snelle reactie, voel mezelf namelijk niet al te best!

Jeanine heel veel succes met echt de allerlaatste loodjes! Ik hoop voor je dat de bevalling zich snel zal aandienen!

Sterkte met de pijnen die je hebt!

Geplaatst

Jeanine heel veel succes met het laatste stuk! Vervelend dat je weinig energie hebt, hopelijk ga je iets beter slapen!

Itsus ook sterkte met alles!

Claus, hoe is het met jou? Ben je eigenlijk alweer begonnen?

Ik zit te wachten tot ik ongesteld word (een dezer dagen) en dan gaat de eerste spuit er weer in! Moet nog even aan het idee wennen moet ik zeggen... maar weer met goede moed proberen.

Geplaatst

@Jeanine, laat de uk nu maar komen lijkt mij. Succes meid!!

@Itsus, jij een dikke knuffel voor jezelf en je moeder.

@Elinorac, wat spannend weer voor jullie. Hoop dat je snel kan beginne met spuiten

@Mees, ja als we voo ecd gaan dan heb ik een heleboel vragen voor je.

Andere meiden, allemaal succes en een knuffel

Ik ga zo heerlijk mijn mannetje van Schiphol halen. Ben weer helemaal blij! Maandag is hij jarig dus het kan niet beter.

Geplaatst

@all,

ziekenhuis belde mij net we hebben gewoon nog 6 rietjes over er is er maar 1 gebruikt zijn we heel blij mee,

En ze zeiden dat de menopur meteen hoog wordt gezet waar ik de laatste keer mee eindigde start ik nu meteen mee.

Ze willen meer eitjes en 3 emmys terugplaatsen als wij er zoveel hebben deze keer.

Affijn eind juni start ik weer met de decaspuiten en daarna met de menopur in juli starten dan weer FM en uiteindelijk eind juli een punctie.

Gelijk aangegeven dat de pijn te erg was met de punctie en ik net als mijn moeder en zus imuum ben voor morfine dus deze wordt ook meteen aangepast met de punctie.

Beetje jammer dat ik dat niet eerder had gemeld.

Kortom rust voor mij.

Geplaatst
Jeanine heel veel succes met het laatste stuk! Vervelend dat je weinig energie hebt, hopelijk ga je iets beter slapen!

Itsus ook sterkte met alles!

Claus, hoe is het met jou? Ben je eigenlijk alweer begonnen?

Ik zit te wachten tot ik ongesteld word (een dezer dagen) en dan gaat de eerste spuit er weer in! Moet nog even aan het idee wennen moet ik zeggen... maar weer met goede moed proberen.

Bij mij hetzelfde als bij jou, ik moet ook een dezer dagen ongi worden en dan moet ik naar het ziekenhuis voor een uitgangsecho. Als daar geen gekke dingen op te zien zijn (ik ben nog al van de cystes helaas) dan mag ik ook beginnen. Dus we lopen waarschijnlijk gelijk op! Ik vind het ook wel weer een raar idee hoor om weer te beginnen. Zo naar uitgekeken maar ook wel weer super eng dat het nu echt de laatste keer is! Brrrrrrrr. Zo spannend!

Geplaatst

@Essieislief & Elironac & Claus69: meiden volgens mij zitten wij momenteel in dezelfde fase ... wachten op ongesteldheid en dan beginnen met spuiten. Rare gewaarwording hoor ... normaal vind ik het vreselijk als ik ongesteld word ... weer die teleurstelling & het verdriet dat het die maand weer niet gelukt is ... en nu kijk ik juist uit naar die ongesteld ... kunnen we tenminste weer verder met het traject, hoe eerder hoe beter wat mij betreft. Herkennen jullie dit dubbele gevoel?

@Jeanine1970: succes met je laatste loodjes, hopelijk ben al je pijn en ellende snel vergeten als je binnenkort jullie prachtige baby-tje in je armen houdt. Nog even volhouden en sterkte met je bevalling meis.

Geniet allemaal van jullie weekend meiden. Ik ga naar het Toppers concert en ben van plan me lekker uit te leven en alle frustraties en verdrietjes van onze laatste mislukte IVF poging daar achter me te laten door lekker mee te bleren en te dansen!

Geplaatst

Wilde ik ook nog even vragen ... doet jullie verzekeringsmaatschappij ook zo moeilijk over IVF vergoeding? Wij hebben gisteren een afwijziging gekregen. Volgens het regionale verzekeringskantoor kunnen we nog wel proberen een bezwaarschrift in te dienen. Dat gaan we zeker proberen, wie niet waagt die niet wint, toch?! Iemand wellicht nog tips voor ons?

groetjes, Nikkie

Geplaatst

@nikkie,

Ik heb tot nu toe geen problemen met de verzekering laten we hopen dat dat zo blijft :-)

Ik wordt begin juni ongi en moet dan 23 dagen daarna pas de eerste deca spuit zetten dus eind juni.

Ik weet wel al dat ze de menopur meteen hoog inzetten op 450.

Daar eindigde ik laatst mee dus ze starte hoog en hopen op meer eitjes en meer emmys dan krijg ik als dat lukt 3 TP.

heel veel succes en plezier bij de toppers.

@ jeanine

He is het zit er al meer beweging in de baby.

Ik duim op een mooie bevalling.

Geplaatst

Nikkie waarom hebben ze je afgewezen dan? Je hebt toch recht op 3 keer IVF/ICSI? Ik heb nooit wat gehoord van de verzekering, de gyn. heeft destijds een verzoek ingediend en dat is kennelijk goedgekeurd, nooit zelf iets van gezien.

Dubbel gevoel heb ik al een tijd niet meer omdat ik weet dat het zaad dusdanig slecht is dan de kans miniem is... Enkele keer stiekem een beetje hoop maar meeste maanden niet. Zit nu wel echt te wachten want had het vrijdag verwacht en nog steeds geen echt bloed gezien...

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik heb ook nooit iets van mijn ziektenkostenverzekeraar gehoord. Ik ga er ook van uit dat het wel goed zit anders hadden ze allang aan de bel getrokken denk ik.

Ook ik ben nog ik afwachting van de ongi. Moet het nu toch ongeveer wel worden (zit op cyclusdag 28) maar nog geen voortekenen helaas! We wachten maar "geduldig" af! (en stiekum hoop ik toch dat ik het niet word! Hihi).

Knuf Claus

Geplaatst

Dat zou mooi zijn Claus!!! :clap2:

heb ik gehad, dat ik net voor de ivf zwanger was.... ben je zo verbaasd!

liefs joske

Geplaatst

Die hoop is voor mij vervlogen... zojuist eindelijk ongesteld geworden! Morgen dus bellen en dan (neem ik aan) morgenavond weer beginnen, brrr!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden