Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ben het laatste half jaar niet meer actief geweest op het forum maar ga nu weer de behoefte voelen om een en ander van me af te schrijven. Ik ben bijna 42 jaar en mijn biologische klok tikt keihard door. Vorig jaar hebben we onze tweede IUI poging moeten afbreken omdat ik een schildklierontsteking kreeg. Na 7 maanden ben ik eindelijk weer genezen en zijn we kort geleden gestart met IVF. Vandaag zou de terugplaatsing zijn ... inderdaad zou want de bevruchting is niet gelukt ... dit bericht is keihard aangekomen en we zijn erg verdrietig. Binnenkort volgt een gesprek met onze eigen arts en dan gaan we waarschijnlijk het ICSI traject in. Ik had vier mooie en rijpe eicellen en het zaad van mijn vriend zat 2 miljoen boven de ondergrens, prima dus was de reactie van het ziekenhuis, maar dat bleek achteraf dus toch niet voldoende. Heeft iemand enig idee hoeveel miljoen zaadcellen er nodig zijn?

Vorig jaar zat ik op het IUI forum maar ik denk dat ik me meer "thuis" ga voelen op dit 40+ IVF forum. Fijn om even mijn hart te luchten.

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Nikkie, welkom hier. Dit is echt een heel fijn topic met allemaal meiden die 40 zijn op al 40+. Wat ontzettend sneu dat er geen bevruchting heeft plaatsgevonden. Wat een teleurstelling voor jullie. Herkenbaar verhaal van je. Ik ben al ruim 43 en de tijd schiet voorbij. Bij ons is het probleem leeftijd, steeds maar 1 eicel en slecht zaad. Weet niet meer de getallen maar mijn vriend zijn zaadproduktie is minimaal. Bij de laatste icsi poging was er maar 1 zaadcel, wel een bevruchting gekomen met die ene eicel en zaadcel.

Wij lopen in Dusseldorf omdat UMC ons niet in IVF wilde hebben vanwege mijn weinige eicellen. Vriendlief gaat wrs voor een tese en dan doen we nog 1x een icsi. Als die poging mislukt is onze enige optie nog ECD en daar denken we nu over na.

Groetjes

Geplaatst

@nikkie

Welkom op dit hele gezellige forum het is hier een warm bad.

Wat erg voor jullie.

Je hoopt toch dat er minimaal 1 wordt bevrucht.

Ik ben bijna 41 en ik had 9 eitjes waarvan 2 bevrucht waren.

Onze eerste poging is mislukt.

Wij beginnen in juni weer met deca spuiten en eind juli

weer punctie.

Wij zijn ook bang lukt het wel weer en hoeveel nu.

Ik heb een hele trage schildklier maar sta al jaren ieder half jaar onder controlle omdat dat kleine rotdingetje je hele lichaam op zijn kop kan gooien.

Ik heb een hele trage schildklier en slik al jaren iedere dag

Thyrax.

Sterkte en hou hoop hè.

Geplaatst

Sas, gelei duurt weer ff een paar dagen voordat het gaat werken. Ik ben soms naar van de pijn en neem dan een paracetamol. Liever niet maar ja als het niet te harden is. Manlief is gelukkig weer thuis. Hij is 3u weggeweest de kinderen naar huis brengen en daarna nog wat ophalen van Marktplaats. Gelukkig geen buikpijn of gebroken vliezen. Z´n ex is in Brabant gaan wonen en de kids zijn om de 2 weken hier. Zij brengt ze vrijdags en hij brengt ze zondags weer thuis. Vandaag iets eerder dan normaal. Niet dat je in 3u bevalt maar het idee dat hij ver weg zat vond ik toch minder. Nou ja wat is ver, jou mannetje zit natuurlijk een heel stuk verder !

Nikkie, welkom op het Forum en dit topic ! Ik ben zelf heel blij dat er zoiets bestaat en zoals blijkt zijn er zat lotgenoten die je tot steun kunnen zijn. Alleen je hart luchten kan al fijn zijn !

Geplaatst

@Jeanine, logisch hoor dat je nu niet graag lang alleen bent en natuulijk zit mijn mannetje echt ver weg( weet niet eens hoeveel 1000km het is, weet alleen dat hij het koud heeft ,sneeuw en dat de zee nog bevroren is) maar ik sta ook niet op het punt van bevallen( nog niet :)).

Laat je maar lekker verwennen door je man en veel sterkte met de pijn.

Geplaatst

Lieve dames,

Hier weer een berichtje vanuit deze kant.

Ik heb van de week eindelijk de laatste resultaten van mijn bloedtesten naar Spanje gestuurd. Zoals jullie weten, moest ik wat extra testjes ondergaan. Ik denk, dat zijn er misschien 2 of 3 meer. Nou, ze hebben 16 buisjes moeten tappen. Ik wist niet wat ik zag, toen de dames met hun handen vol an buisjes aan kwamen lopen. Achteraf viel het allemaal gelukkig mee. De verpleegster die mijn bloed afnam, bleek ook ongewest kinderloos te zijn, en ze heeft gelukkig mij weten af te leiden.

Om een lang verhaal kort te maken, heb ik na ruim 2 weken alle uitslagen gekregen, en doorgestuurd. Nu is het wachten op Spanje. Zij hebben hier 2-3 weken de tijd voor nodig.

Ik heb de afgelopen tijd wel alle verhalen meegevolgd hoor, alleen bleef even op de achtergrond. Soms heb je nou eenmaal van die momenten.

Heb van de week ook naar Babyboom gekeken. Ik was toch alleen thuis, kon dus lekker meehuilen met alles. Mn het verhaal van het stelletje dat na ca 20 wk hun kindje verloren....

Lieve Sas, dank voor je pb'tje. Zag 'm zojuist, en natuurlijk volg ik jou. Linksom, rechtsom...zolang we onze doel maar halen, toch?

Liefs, Nal.

Geplaatst
@ mees wat fijn dat jij ook zo'n moooie echo gehad hebt! Hopelijk gaat jou misselijkheid wel snel afnemen! En wat spannend dat jullie niet willen weten wat het wordt, dan is het wel een hele verrassing als het geboren wordt, knap hoor!! Geniet maar lekker van je zwangerschap!!

Ff late reactie want donderdag migraine, vrijdag en zaterdag aan de overgeef. Nu nog niet! Hoop dat zo te houden vandaag ;-)

Dankjewel Itsus:-) !! Ja, zo blij! Zo'n wonder ook dat alles goed gaat. De gyn. was ook zo aardig. Vond alles goed gaan en beeb en ikke heel gezond (bloeddruk en gewicht/BMI). Zei ook dat ik me geen zorgen hoefde te maken. Was ook erg tevreden met uitslag nekplooimeting.

Daarna wel 4 afspraken gemaakt voor allerlei dingen. Echt leuk!!

Ja, we willen verrast worden als beeb geboren is. Lijkt me geweldig om na de bevalling (waah, eng!!) te horen: het is een ....! En dan beeb in je armen te krijgen!

Bijna 13 weken. Wauw!!!

Xxx, mees

Geplaatst

Itsus, zo erg dat het nog niet beter gaat met je moeder. Ik hoop zo dat het toch langzaam wat beter mag gaan.

Fijn dat je je beeb hebt gevoeld. Lijkt me zo bijzonder !!

Grote knuffel en veel sterkte!! mees

Geplaatst

@nal gelukkig ben je er weer!! Denk veel aan je hoor, en vind het super spannend wanneer je weer wat van eugin hoort! Jullie verdienen gewoon hetzelfde resultaat als wij!!

Succes meis.

@Viola hoe is het met jou lieverd?

@jeanine SPANNEND voor jou zeg! Hoop dat je niet al te lang meer moet wachten en dat je dan van veel kwaaltjes verlost bent. Toi toi toi.

@ivfmoeder hoe gaat het met je? Sterkte!

@mees wwhhhaaaaa 13 wkn alweer, geweldig. Hoop dat jij wel snel vd misselijkheid af bent. Hier helaas met bijna 22 wkn nog altijd last van. Voel me liever ook top fit, maar ach ik ben zwanger en maak dit maar 1x mee!

@Linda hoe gaat ie met je?

Gister weer bezig geweest met de babykamer. Een onwijs gave tekst op de muur gemaakt. Slaap kindje slaap in zijn geheel, en op de plek waar het woordje schaap hoort niet het woord maar een "tekening" van een schaapje! Zooooo leuk en lief. Nog een paar dingetjes en dan is het kamertje al helemaal klaar! Wwhhhhaaaaaa.

Geplaatst

Mooi Itsus, jullie kamertje. Klinkt fantastisch!

Jij nog steeds missy? Ik hoop echt dat het gaat stoppen. En zo niet, blijf ik heel slank ;-)

Xxx

Geplaatst

Jonghu Mees,

Alweer de twaalf weken voorbij, proficiat wijfie!!

Ik duim met je mee dat de misselijkheid snel verleden tijd is.

Take care,

Moto

Geplaatst

Dankjewel lieve Moto!!

Ja, k vind het nog steeds bizar! Hoe is het mogelijk hè?

Zo gaaf!

Ja, nu misselijkheid nog weg en dan helemaal top :-)!!

Hoe is ie met jou?

Xxx

Geplaatst

Ow Mees je gaat mij niet nadoen he ! Hooguit tot 16 weken misselijk zijn hoor ! En migraine ik heb het ook gehad en nog heb ik vaak slecht zicht ik noem het dan kabbelend water en ga dan even liggen. Tuurlijk zijn we heel blij met de zwangerschap maar die misselijkheid is niet makkelijk hoor ! Je bent alweer 12 weken ? Jeetje gaat snel he ! Ga jij t.z.t ook een 3D/4D echo doen ?

Itsus, fijn dat je weer op het Forum bent wn bedankt voor je lieve woorden ! Leuk die tekst voor de babykamer. Ik heb van die letters op de slaapkamer deur ( master bedroom) woonkamerdeur ( livingroom) and wc deur ( toilet) Ik heb ze geloof ik van Maison Marcella en vind wat jij hebt ook erg leuk maar al onze muren zijn gespoten en bobbelig dus dat plakt niet. O ja ik heb ook nog een tekst aan de bovenkant van onze landelijk kast met sierletters : Home is......Were Happy Memories Grow.

Geplaatst

:aaaflowersmiley:Hallo meiden, hier even een dikke knuffel voor jullie! Het gaat goed met mij, we hebben goede gesprekken en onderzoeken gehad, nu laten we het bezinken en dan gaan we er voor!!

@ Jeanine1970 Heel veel succes meid, zet hem op, ik denk aan je hoor! :15_5_18:

Geplaatst

Itsus..... dank je wel meis!

Viola, ik had je toendertijd een PBtje gestuurd over DD. Was het de moeite? en heb je er een goed gevoel bij?

Weet je ook of dr. S graag wil dat er bloedgeprikt wordt op AMH? Anders doe ik dit nu in Nederland.

meiden ik moet me nog ff inlezen, ik loop een beetje achter :)

liefs joske

Geplaatst

Hi Jeanine,

Ja, ik wil jou echt niet nadoen! Blèr ;-)

Dus het gaat ophouden, dat misselijk zijn. Lig nu in bed maar de misselijkheid zit zo hoog dat ik misschien zo het bed uit spring naar de badkamer...

En, nu na 12 uur, ben ik precies 13 weken. Smile!!! :-)

Lijkt me gaaf 3 of 4 D echo. Kan dat ook zonder het geslacht te weten? En moet je dat ergens speciaal afspreken?

Hoe ga jij dan? Wat schiet het op voor jou. Niet voor te stellen. Zo snel!! Echt gaaf; bijna je ukje in je armen!!

Viola, ook succes weer. En Joske, hoe is het?

Itsus, knuffel voor je mams.

Rest allemaal succes!

Xxx

Geplaatst

Mees, ik ben bij babyview geweest die zitten in meerdere plaatsen in nederland. Je kan van te voren zeggen dat je het geslacht niet wil weten en dat laten ze dan ook niet zien en zeggen het ook niet. Je kan kiezen wat je wil foto's ( en hoeveel) een dvd etc. Gemiddeld is ze ruim een uur bezig en kost het zo rond de 100 euro afhankelijk van wat je wil. Het liefst hebben ze dat je voor een bepaald aantal weken komt omdat na een bepaald aantal weken 28 ???? ofzo het kindje al zo groot is dat het moeilijker is een mooi beeld te krijgen. Maar dat moet je even vragen of lezen op de site dat weet ik niet meer precies. Maar ook weer niet te vroeg zoals nu is nog te vroeg.

Ik ben het wachten zat en ben nu 39 weken maar ja geduld is een schone zaak ! Ga alleen nog even met de auto naar de winkel en verder kom ik nergens meer. Kindje is nog niet ingedaald dus gelijk gaan liggen als het water breekt. Ik slaap slecht en ga elke ochtend als manlief naar zń werk is weer terug naar bed. De hond is net uit geweest en ligt ook alweer te ronken ha ha !!! Ja niet op bed hoor daar houd ik niet van.

Morgen is m'n schoonvader jarig en wordt 82 jaar. Hij viert het voor een uurtje buiten de deur. Hij is ziek ( nierkanker) en wil die drukte niet thuis maar wil het ook niet voorbij laten gaan. Dus we gaan even in een zaaltje een kopje koffie drinken en een taartje eten. Donderdag weer voor controle naar het ziekenhuis.

Fijne dag allemaal !

Geplaatst

@Joske, ik zou de AMH gewoon vast laten prikken hier,maar je kan het ook in DD doen,misschien wil Dr scholtes nog wel meer waarden weten.

Succes!

@Jeanine, gefeliciteerd met je schoonvader. Goed dat jullie het ondanks zijn ziekte toch een beetje vieren.

@Viola, ik had je al een pb tje gestuurd,maar top dat jullie de gesprekken hebben gehad!

Liefs

Geplaatst

Gaaf idee Jeanine! Ga ik zeker doen! Dankjewel voor de info! Ik wil alles, foto's, dvd :-)

En jij 39 weken. Wauw!! Ja, kan me voorstellen dat beeb nu mag komen.

En super balen dat je zo'n last hebt van je knie.

Hoop dat de ha kan helpen vanmiddag. Wel lang wachten trouwens.

Gefeli morgen met je schoonvader. Misschien laatste feestje met dikke buik. Spannend!!!

Xxx

Geplaatst

De huisarts zei weer dat buiten je bekken je op meer plekken weke delen kan hebben tijdens de zwangerschap. Hij heeft mń knie ingetaped en ik moet blijven smeren met pijngel . Mag alleen paracetamol en af en toe 20 min lang een zak ijsklonten op mḿ knie dat voorspoedigd ook de doorbloeding. Hij hoopt dat ik gauw mag bevallen anders ik wel ha ha !!!! Heb net weer zitten janken van de pijn het is net of ze met een mes in je knie zitten te hakken. Nou ben ik wel wat gewend maar dit is zo pijnlijk.

Verder kreeg ik weer mail er is weer iemand van de zwangerschapsgym bevallen nummer 2 ! Lange aanloop qua weeen die niet goed doorzetten toen naar het het ziekenhuis waar ze graag een ruggeprik wilde ivm slechte vorige bevalling maar daar was geen tijd voor binnen een uur bevallen.

Geplaatst

Even een korte reactie van mij:

@Jeanine

Ik hoop dat je binnenkort een voorspoedige bevalling zult hebben. Toen ik voor het eerst ging bevallen ben ik vooraf naar de acupuncturist geweest. Er wordt geprikt tegen angst en voor een voorspoedige bevalling. Bovendien kunnen ze vlak voor de uitgerekende datum bepaalde punten aanprikken om de bevalling op gang te brengen. Daarnaast slikte ik druppels Leonorus Cardiaca. Dat bespoedigt de bevalling ook (een week voor de uitgerekende datum mee beginnen). Heeft het geholpen bij mij? Dat weet je natuurlijk nooit zeker maar ik ben uiteindelijk twee weken voor de uitgerekende datum bevallen in 1 uur en 50 minuten van eerste wee tot laatste pers! Aan de Leonorus was ik dus nooit toegekomen maar je kunt daar ook mee beginnen zodra de weeën beginnen. Bovendien helpt het om de baarmoeder te herstellen dus het is nooit weg. Dus als je het nog kunt opbrengen om iets voor jezelf te regelen: probeer het!

@Joske

Als je in NL je AMH waarde gaat laten prikken raad ik je aan om vantevoren te informeren hoe lang je op de uitslag moet wachten. Uiteindelijk heb ik drie maanden moeten wachten op de uitslag! (mijn IVF poging was toen inmiddels al voorbij en mislukt). Het ziekenhuis waar ik heb laten prikken stuurde mijn bloed door naar het UMCU en daar bepalen ze eens in de twee maanden AMH waarden... Ik heb begrepen dat ze In Duitsland vaak dezelfde dag de uitslag al hebben...

@ IVF moeder

Heel veel sterkte toegewenst!

Ook alle andere dames en nieuwkomers wens ik weer heel veel succes. Voor de zwangeren, geniet ervan.

Wat mezelf betreft, wij zijn er nog niet uit hoe we door gaan. Misschien gaan we een IUI proberen omdat dit de eigen cyclus minder verstoort. Ik ben per slot van rekening driemaal

zwanger geraakt op eigen kracht en nog nooit met IVF. Maar we moeten het nog even laten bezinken. Vorige week had ik babyboom gemist. In het weekend heb ik op uitzending gemist alsnog gekeken. Ik vond het wel heftig ik verband met het stel dat met 22 weken hun kindje verloor. Dat kwam wel binnen en ik zat direct bij mijn gevoel van twee jaar geleden. Gelukkig voel ik me verder prima en niet down. Kennelijk begin ik te accepteren dat we met zijn drietjes zullen blijven

Groetjes en liefs voor allemaal,

Pherenike

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden