Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

De eerste twee pogingen hebben wij er maar 1 gedaan, heb ik nu nog spijt van... Ik was toen 39 en 40 en het werd afgeraden om de redenen die jij noemt. Toen ik bij de derde poging 2 wilde, gaf de arts me gelijk: de kans op een tweeling boven de 40 schijnt erg klein te zijn... Sindsdien laat ik er 2 terugplaatsen, zit nu in de ww van de 5e poging, de derde en vierde hebben dus ook met 2 niks opgeleverd...

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Mees,meid wat schiet jij al lekker op! Verveeldn dat je zo misselijk bent maar ja wat wil je met al dat gestuiter:)

@ Caroline, dag 7 nu toch? Spannend voor je, zeker die laatste wachtweek is killing. Ik duim voor je en hou hoop he!

@ Jeanine, ik ben blij te horen dat Storm het zo goed doet. Het is ook een schatje om te zien. Wat k...voor je als je idd SLE hebt. Je zou tosch denken dat 1 auto-imuunziekte genoeg is......

@Nikke, ik heb geen ervaring met het maken van een keuze, bij mij is er steeds maar 1 embryo. Maar ik zou als ik de keus had voor 2 gaanondanks mogelijk een hoger risico. Maar ja dat is zoals je al zegt een persoonlijke keuze.

@ Claus, nog 2weken geduld en dan hopen dat alles goed is en je groen licht hebt om te starten!

@IVF moeder, hie is het nu met de uitslag en de jeuk?

Hier gaat alles zijn gangetje. Ben al weer gewend aan het 'alleen" zijn. De eerste 2dagen zijn altijd naar en daarna dan gaat het wel weer. Maar mis hem wel.

Liefs

Geplaatst
Momenteel zitten we in de aanloop naar onze ICSI poging. Mijn vriend spuit weer dagelijks mijn deca shot (haha). Ik word helemaal "gek" van de twijfel ... wat moeten we doen ... 1 of 2 embryo's terug plaatsen? Het voordeel van 2 is dat we meer kans hebben, meer kans dat 1 van de 2 zich weet in te nestelen. Ze zouden zich ook allebei kunnen innestelen, een tweeling. Dit hebben samen al besproken en een tweeling zou zo welkom zou zijn, we kunnen dit financieel, geestelijk en lichamelijk aan dus dat is het probleem niet. Maar een nadeel van een tweelingzwangerschap op oudere leeftijd is dat dit vaak een veeeeeels te vroege geboorte met zich meebrengt. Enerzijds wil je dus je kansen vergroten door 2 embryo's terug te plaatsen maar anderzijds niet tegen elk risico. Ik vind het zo moeilijk wat we moeten doen ... Ik weet dat het een hele persoonlijke beslissing blijft. Toch zou ik het fijn vinden om jullie ervaringen te horen en hoop ik dat jullie deze willen delen.

Hoi Nikkie,

Deze site was een tip van onze IVF-arts. Misschien heb je er wat aan.

http://www.umcn.nl/Zorg/Afdelingen/VerloskundeenGynaecologie/voortplantingsgeneeskunde/Pages/IVFKeuzehulp.aspx

Claus

Geplaatst
De eerste twee pogingen hebben wij er maar 1 gedaan, heb ik nu nog spijt van... Ik was toen 39 en 40 en het werd afgeraden om de redenen die jij noemt. Toen ik bij de derde poging 2 wilde, gaf de arts me gelijk: de kans op een tweeling boven de 40 schijnt erg klein te zijn... Sindsdien laat ik er 2 terugplaatsen, zit nu in de ww van de 5e poging, de derde en vierde hebben dus ook met 2 niks opgeleverd...

Onze 1ste poging deden we toen ik 37 was. En ik heb vanaf het begin af aan steeds terugplaatsingen van 2 embryo's gehad.

En to be honest ... als we beslissen dat we toch nog voor een 2e gaan (ik ben nu 40) dan zal ik toch ook weer 2 embryo's terug laten plaatsen,

ondanks dat na mijn ziekenhuiservaringen een tweelingzwangerschap scary vind.

Geplaatst

Hoi nikkie,

Bij het AMC werden bij mij zelfs 3 embryo's teruggeplaatst om de kans op zwangerschap bij oudere vrouwen te vergroten. Ik was 40 en 41: bij de derde en laatste keer dus raak en nu zwanger van 1. Ons doel was zwanger te worden en daarna zouden we wel weer zien. Er werd ons verteld dat een drieling nog nooit was voorgekomen, maar er wel een kans op n tweeling zou zijn. Die had ook welkom geweest, maar over de risico's hebben we niet nagedacht: eerst maar zwanger worden.

Succes met het nemen van jullie beslissing!

Liefs

Marianne

Geplaatst
Hoi nikkie,

Bij het AMC werden bij mij zelfs 3 embryo's teruggeplaatst om de kans op zwangerschap bij oudere vrouwen te vergroten. Ik was 40 en 41: bij de derde en laatste keer dus raak en nu zwanger van 1. Ons doel was zwanger te worden en daarna zouden we wel weer zien. Er werd ons verteld dat een drieling nog nooit was voorgekomen, maar er wel een kans op n tweeling zou zijn. Die had ook welkom geweest, maar over de risico's hebben we niet nagedacht: eerst maar zwanger worden.

Succes met het nemen van jullie beslissing!

Liefs

Marianne

Wij dachten inderdaad ook eerst maar zwanger worden en dan zien we verder :laughing9:

Ik heb inderdaad ook gehoord dat in het AMC ook wel eens 3 terug werden geplaatst.

Geplaatst

Nee het wachten zal ook niet heel lang meer duren. Ik wacht nog op wat uitslagen van een onderzoek wat ik heb laten doen

en dan weten we meer. Binnen nu en 4 weken zouden die binnen moet zijn.

Officieel zei de arts dat ik een jaar moest wachten na de keizersnee, maar ik heb toen maar even duidelijk gemaakt dat ik toch

al 40 ben en dat een jaar wachten en dan pas de '1ste' poging doen ten koste kan gaan van het resultaat.

Geplaatst

Hoi Chablis,

Ondanks dat ik nog moet bevallen, zitten we nu al soms te denken over een tweede. vooral dat t voor onze kleine meis zo leuk zou zijn. Hoe lang is het nu voor jou geleden dat je bevallen bent? En heb jij nog pogingen tegoed of niet? Wij niet nl., maar gelukkig nog wel 2x2 cryootjes.

Ik hoop dat je uitslagen goed zijn en je mag starten.

Liefs

Marianne

Geplaatst

Hoi Marianne,

Ik ben 27 januari bevallen via een keizersnee.

Wanneer je een x aantal (weet even niet uit mijn hoofd hoeveel wkn) zwanger bent geweest of wanneer je een volledig voldragen zwangerschap hebt gehad

gaan de pogingen opnieuw tellen. Dus we hebben gewoon weer recht op 3 pogingen.

Wel hebben we nog wat cryo'sliggen.

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik dacht dat als je bevallen bent de teller weer op nul gaat voor de ziektenkostenverzekeraar. Zelfs als er een miskraam is geweest na 12 weken.

Correct me if i'm wrong!

Claus

Geplaatst

Oh wat fijn, dat heb ik nooit geweten! Bedankt Claus en chablis! Fijn dat je nog cryos hebt, chablis.

En voor jou, Claus, staat de teller weer op 0 dus, want je was de 12 weken al voorbij toch? Ik hoop toch ook zo voor je dat het nu allemaal goed mag komen!

Liefs, en n fijne zondag, temperatuuurtje gaat de goede kant op, nu t zonnetje nog.. :)

Geplaatst

Oh heb nog even zitten rekenen, Chablis, wat heerlijk dat je na je keizersnee al zo snel weer op de rit bent en de onderzoeken al lopen. Eind juli krijg ik via de gyn te horen of we ook n keizersnede krijgen. Ik hoop van niet natuurlijk, maar het is fijn om te weten dat je er "snel" weer van kunt herstellen.

Geplaatst

Ja Marianne, ik heb op de 12de week de curretage gehad maar bij de 8ste week klopte het harte al niet meer. De ziekenkostenverzekeraar heeft de grens op 10 weken maar ik weet niet of je dan ook 10 weken echt zwanger moet zijn geweest.

Als de teller weer op nul staat heb ik een probleem met mijn gevoel en verstand. We hadden besloten dat dit de laatste keer zou worden ook al zouden er weer 3 pogingen vergoed gaan worden. Zo moeilijk!

XXX Claus

Geplaatst

Claus moeilijk he?

Wij hadden ook al besloten te stoppen en ik wilde toch nog een poging doen en die

had ik niet willen missen.

Jij weet in ieder geval dat je zwanger kan worden en dat scheelt al een hoop.

Ik zou doorgaan als ik jou was, maar je moet het wel aankunnen.

sterkte

Geplaatst

@Jeanine Wat een toestand allemaal. Een auto-immuunziekte erbij en gekke plekken op jouw been! Morgen de uitslag van de onderzoeken he?

En ik maak me druk om wat uitslag en jeuk (dat wel aan het afnemen is, @sas67).

Vrijdag was ik reuzeblij, en had ik een leuke dag met man en zoontje in de Efteling; we hadden mooi weer, en het was er lekker rustig. Maar, gisteren en vandaag voelde ik me niet happy, en ik had nergens zin in. Hormonen? Zooo zonde van het weekend. Ik hoop dat ik me morgen beter voel.

Geplaatst

Hoi Claus,

Ja ik kan je t dillema wel n beetje voorstellen. Wij hadden ook zo iets gister, toen ik m'n man vertelde dat deteller straks weer op 0 staat. We gingen er ook vanuit dat we alleen nog maar de cryos gaan laten terugplaatsen. Hij reageerde verrast op jullie berichten maar kon ook ff niet verder denken, net als ik.

Ik hoop dat deze poging jouw laatste zal zijn en je niet verder hoeft te denken, "gewoon" omdat t gaat lukken. Het is immers net als Rachel al schreef je al gelukt om zwanger te worden. Hoe was eigenlijk de kwaliteit van de embryos toen bij tp? Waren t cryos of embryo's?

Geplaatst

@IVF moeder, fijn dat de jeuk afneemt. Voel je je vandaag wat beter? Hormonen onder controle:)

@ Caroline, hoe is het met jou?? Vrijdag testen of ga je eerder testen?

@ Marianne69, lekker aan het groeien????

Geplaatst

Meiden ik kan het zelf nog niet geloven maar ik heb vanmorgen positief getest! Ik had er echt een hard hoofd in de laatste dagen, steeds hoofdpijn verder voel ik weinig, maar toch: 2 streepjes! Nog een lange weg te gaan maar dit hebben we vast! Ben zo blij!

Caroline

Geplaatst

De internist heeft gisteren gebeld. Mń HB is nog steeds 5 veels te laag dus. Ik blijf trouw de staalpillen slikken , die ik via hem kreeg voorgeschreven slik ik nu een week. Dat het HB niet omhoog gaat komt waarschijnlijk ook door mń auto imuunziekte. Verder zijn er nog steeds ontstekingen in het bloed waar te nemen en vertrouwd hij het niet . Omdat het ook in de hoek van de reuma te zoeken is wordt ik doorgestuurd naar de reumatoloog daar krijg ik een oproep van, Verder moet ik weer Plaquenil gaan slikken dit heb ik jaren geslikt vanwege mń auto imuunziekte maar destijds gestopt nu moet ik dus toch weer beginnen. Als de plekken op mń been erger worden moet ik weer kontakt opnemen en naar het ziekenhuis komen. Storm sliep byzonder slecht gisteren mede door de warmte en de krampen.

Net ging de telefoon ik kan donderdag al terecht bij de reumatoloog. Net gedoucht en nu al weer bloed heet. Slecht weer op komst eerder dan gepland hoorde ik net, in Zeeland is het al begonnen. Ik krijg zo weer kraamvisite. Gauw nog een wasje aan zetten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden