Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Hier ook goed nieuws: net terug van de 12 weken echo en allebei de baby's helemaal goedgekeurd! Ze zijn al rond de 6 cm, ik vind het groot! Ben erg blij...

Super blij voor je Caroline!!! Wat een wonder is het toch!

XXX Claus

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ caroline, top meid dat alles goed is met de mini twins!!!

Wij zijn weer thuis van een hectisch spannend dagje. Ik zal jullie het zielige gedrag van vriendlief besparen...maar hij is echt heeeeeel zielig.

Tese goed gegaan, morgen horen we of en wat er gevonden is. Hij heeft nu wel veel pijn, dus ligt op bed met ijskompressen in zijn broek....

De punctie bij mij ging ook goed, 2 eitjes!!! Nu maar hopen dat ze goed zijn en bevrucht worden!

Nu helemaal op, dus lig op de bank. Paps en mams zijn nog hier, dus dat is fijn.

Liefs

Geplaatst

@Joske Heel veel sterkte meid, rust lekker uit!

@Nikkie Hoe is je acu gegaan? Ik ben net weer terug van de 2e sessie, erg bijzonder, heb er een goed gevoel over.

@Sas Dikke knuf en zie sms. Ben trots op je!!! Komt wel goed met je mannetje, dont worry, denk ook aan jezelf meid. Denk aan het resultaat.

En alle zwangere meiden, zorg goed voor jullie kleintjes, ze zijn erg bijzonder en de moeder helemaal, dat zijn stuk voor stuk toppers!!!

xxxfijne avond, ga weer even relaxen want mijn buik gaat aardig tekeer..:36_2_63:

Geplaatst

Dankje Chablis! Ik ga de komende weken jullie verhalen volgen en heel hard duimen en hopen voor iedereen...ben zelf pas over enkele weken weer aan de beurt...succes allemaal!

Nine

Geplaatst

Lieve meiden,

Even zeggen dat jullie allemaal toppertjes zijn en dank voor alle lieve woorden. Gaat goed hoor hier. Het "lijdend"voorwerp, vriend genaamd. ligt in zijn bedje en volgens mij gaat het best wel een beetje beter dan dat hij zegt:-)

Meldt mij morgen weer als ik meer weet.

Liefs

Geplaatst

@Caroline Gefeliciteerd nog met je 2 wondertjes, zo gaaf! Je zal wel ongelofelijk blij zijn, ik wel voor jou!

@Itsus Dat zal goed komen met je kaartjes, als ze er net zo mooi uit zien als jullie babykamer.

@Sas Onze grootste topper! Ik denk aan julliexxx

Geplaatst

@Caroline. Wat mooi en fijn om te horen dat alles zo goed gaat met je kindjes. Wees inderdaad maar heerlijk blij en geniet vooral heel veel van die 6 cm ukkies in je buik!

Liefs, Nikkie

Geplaatst

Meiden,

Net gebeld door DD. van de 2 gevonden eitjes is er 1 bevrucht. Ben er blij mee maar had een beetje gehoopt op een tp van 2. En er zijn nog 8 rietjes met zwemmertjes in de vriezer dankzij de tese!! De zwemmers waren zeer beweeglijk! Dus je snapt dan man iets wat zielige man wel blij is dat hij niet voor niets de tese heeft laten doen......

Advies om morgenvroeg nog even te bellen naar DD om zeker te weten dat de verdere deling goed is gegaan.

Nogmaals allemaal bedankt voor jullie steun en lieve woorden!

Geplaatst

@Itsus. Wat een ellende meid die slapeloze nachten. Wat een tijden joh waarop je mailt, dan hoor je lekker te slapen en uit te rusten voor je kindje. Haal je die slaap overdag wel in? Je baby boy ligt er in ieder geval goed bij met zijn koppie naar beneden.

@Sas. Je mannetje heeft het doorstaan, en je weet het ... mannen zijn meestal iets kleinzeriger dan wij sterke vrouwen ... ;-) ... als ze maar een beetje verkouden zijn dan zijn ze al heel zielig. Nu wil ik deze ingreep bij je man absoluut niet vergelijken met een verkoudheidje hoor ... maar je begrijpt hopelijk wat ik probeer te zeggen ... :-). Ik moest wel lachen om je uitdrukking "lijdend" voorwerp ... haha. Jij 2 eitjes, goed gedaan! Ik hoop en duim zo met je mee voor een goede & mooie bevruchting. Spannend hoor. Wees extra lief voor elkaar, hij de TESE en jij de punctie, zorg goed voor elkaar en doe rustig aan.

@Mees. Jij stuitert gewoon lekker door, goed zo!

@Vio-La. Thanks voor je succes PB. Maandag dus mijn eerste sessie gehad. Weet eerlijk gezegd nog niet zo goed wat ik er van moet denken ... Heb nog steeds zo'n houding van baat het niet dan schaadt het niet. Ze heeft mijn "knelpunten" ontdekt en gaat daar nu aan werken en mijn lichaam gereed maken voor de volgende ronde. Ik heb het niet zo op naalden (ben jarenlang bloed donor geweest en dat heb ik volgehouden door naar het plafond te staren in plaats van naar die enge naald -> helaas mag ik nu om medische redenen geen bloed meer geven) maar moet zeggen dat ik deze naaldjes wel mee vond vallen, hoewel ik ze niet uitvoerig bekeken heb hoor, dus toch nog niet zo'n held. Het deed geen pijn, hoewel ik die naald in mijn hoofd heel eng vond, dat gaf een drukkend gevoel maar geen pijn en dat hoorde heb ik me laten vertellen. Ik weet ook nog niet zo goed wat ik van haar moet vinden, ze weet wel veel maar ik ben er nog niet achter of dat door haar medische achtergrond komt (ze is jarenlang IC verpleegkundige geweest) of dat het haar acupunctuur kennis en ervaring is ... Jij vandaag voor sessie 2, toch?

Geplaatst

@IVFmoeder. Ik kan me heel goed voorstellen hoor dat het moeilijk is je niet druk te maken als de babykamer nog gedaan moet worden ... maar toch proberen hoor, is beter voor jou en uk. Stress is niet goed, voor niemand van ons.

@Essie. Oei, jij bent heftig ongi. Gaat het inmiddels weer een beetje? Wanneer hoor je wanneer de volgende poging kan starten? Wil je even rust nemen of gelijk door gaan? Lekker vooruitzicht om een weekje met je man naar het zonnetje te gaan, dat vooruitzicht moet je een positieve boost geven denk ik.

Geplaatst

@nikkie

Ik heb het ziekenhuis net gemaild of ze mij vrijdag willen vertellen wanneer we meteen door kunnen.

Wij willen wel meteen door als het kan.

Ja ben nu op de laatste dag maar liep echt leeg niet normaal.

En we gaan lekker even samen eruit even bijtanken we hebben een mooi hotel gevonden in griekenland dus even afwachten waneer we verder kunnen en dan boeken wij.

Ik voel mij verder goed nu.

@sas gefeliciteerd wat heerlijk zoveel rietjes en 1 bevruchting meis.

Geplaatst

@Sas Fijn zeg dat er 1 bevrucht is en ook heel positief dat het sperma zo goed beweeglijk is. Steeds een stapje dichter bij. Rustig aan en we duimen verder! Ik begrijp je heel goed dat je het liefst 2 had, ik had hetzelfde gevoel toen. Kom op meid nog eventjes..

@Nikkie Gister had ik de 2e behandeling, ja de tijd gaat snel haha..

Fijn dat je het mee vond vallen, het is inderdaad niet zo pijnlijk. Maar dat ligt ook aan je pijngrens denk ik. Ik had ook behoorlijk angst voor naalden, maar ben er nu toch aardig over heen door alles. Ik vindt haar erg prettig, heel persoonlijk en open.

Voel je ook dat je darmen erg bezig zijn als je ligt? De dag erna moet ik rustig aan doen, veel drinken, dat heb ik dan ook echt nodig. Groetjes en succes!

Geplaatst

Caroline

Wat fijn dat beiden het goed maken, en dat ze allebei zijn gegroeid. Je bent bijna 13 weken.

sas67

Wat goed dat er een bevruchting heeft plaatsgevonden. En ook fijn dat jullie ook wat rietjes in de vriezer hebben.

Het is toch bekend dat vrouwen meer 'vent' zijn dan mannen als het om pijn gaat :-)

Als een man zou moeten bevallen, zou het bij een kind blijven.

Linda_

Als ukkie er is, zal hij je ook storen in je nachtrust ;-) Maar, ik weet wel wat je bedoelt hoor.

Itsus

Half vijf wakker! Wat vervelend die sleepless nights. Ik ken ze van mijn vorige zwangerschap.

Grappig om te lezen dat jullie geen ruimte voor de datum hadden. Klein detail :-)

Essie

Wat lekker dat jullie er even tussenuit. Mooi weer en lekker eten in Griekenland. Ik krijg er honger van als ik eraan denk.

De schilder heeft de planken van de inbouwkast gedaan. Ik kan weer verder met de babykamer, en verhuisdozen uitpakken. Een vluchtkoffer heb ik nog niet. Ik maak me wel zorgen dat ik die nog niet heb. Ik moet me gewoon richten op een ding tegelijk. Zennnn...

Geplaatst

Super Sas, dat je eitje bevrucht is!!:clap2::clap2::clap2::clap2::clap2:

En dan ook nog eens goed bewegend zaad! Nou, gaat helemaal goed! Wanneer heb je de tp? Heel veel succes jullie!!

xxx

Geplaatst

Hoi meiden,

ik heb vandaag 1 emmie teruggeplaatst gekregen van superkwaliteit!! Dat is al veel beter dan de andere 2 keren, dank zij de Tese!!!

Nu broeden en heel hard duimen voor een mooie innesteling.

Manlief heeft nog wel veel pijn en de wond bloedt nog wel. Maar ja dat zal ook wel beter gaan.

Lieve meiden allemaal bedankt voor de lieve steun, Itsus en Viola ook voor jullie smsjes!!

Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden