Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jaja, ben alweer zenuwachtig... mag om 10 over 11... Eigenlijk bloeddrukcontrole omdat die aan de hoge kant is maar ik geloof dat ie ook wel even een echo gaat maken... blijft spannend hoor!!

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sas! wat ontzettend k*t! Na alle toestanden weer met lege handen. En weer de twijfels: gaan we door of stoppen? Meid, neem de tijd om t te laten bezinken.

grote digiknuf, Yola

Geplaatst

@Sas. Ach nee Sas ... verdorie zeg. Wat een grote teleurstelling en een enorm verdriet weer. Veel sterkte gewenst. Neem je tijd. Dikke knuf voor jou meis.

Geplaatst

@Caroline. Hoe is het met je bloeddruk? En hoe was de echo?

@Essie. Ik doe ook acupunctuur onder het mom van baat het niet dan schaadt het niet, want ik ben er nog niet helemaal uit wat ik er nou van moet denken ...

Wat betreft het afvallen. De fertiliteitsverpleegkundige in mijn ziekenhuis is onlangs naar een congres in het buitenland geweest omdat zij iets bedacht heeft voor vollere vrouwen die willen afvallen en zwanger willen worden. Ze heeft er net geen prijs mee gewonnen maar was dus wel genomineerd. Woon je toevallig in Zuid Holland want wellicht heb je dan wat aan haar methode? Ik heb er geen ervaring mee, ik ben nu wel wat te zwaar maar dat gaat maar om een paar kilo (ondanks dat het er maar een paar zijn zitten ze me wel dwars hoor, krijg mijn broeken niet meer dicht). In ieder geval succes met je acupunctuur in combinatie met afvallen. Vervelend hoor voor je die schildklierafwijking.

Geplaatst

Nikkie, bloeddruk nog steeds te hoog maar hij geeft me het voordeel van de twijfel omdat ik altijd zenuwachtig ben... Over 3 weken weer en volgens mij gaat hij dan beslissen wel of geen medicijnen...

Echo was kort maar mooi weer! Ze groeien en bewegen goed! Helaas niet opgemeten en ook vergeten een foto/afdruk te vragen, maar het gaat goed dus weer voorlopig gerustgesteld!

Geplaatst

@nikkie

Nee ik woon in noord holland

ik ga er met een open visie heen en zie wel wat acupunctuur mij brengt,

En ik ben weer met het eiwitdieet begonnen dan verlies je snel kilo's en je mag veel eten.

Bedankt voor je tips.

Geplaatst

:blowkisses:@Sas Nogmaals een hele dikke hugh voor je!! Hopelijk ben je redelijk snel weer de oude Saskia. Maar voor nu laat je alles maar lekker stromen.

Geplaatst

Wij gaan er even tussenuit voor we weer beginnen. Lekker naar het zonnetje toe, die mis ik nu wel. Daarna gaan wij weer beginnen. Ik heb mijn schema al, alleen even data prikken. Succes allemaal.

Geplaatst

Caroline

Ben jij altijd zenuwachtig voor een echo, omdat je bang bent dat er iets mis? Ik ben ook altijd wat meer gespannen, opgewonden. Ik kan me ook niet ontspannen als ze mijn bloeddruk willen meten.

Gelukkig maken je kleintjes het goed, en bewegen en groeien ze goed. Dat is wel geruststellend. Hoe was jouw bloeddruk voor de zwangerschap? Ook al hoog?

Ik voel me een stuk beter. Mijn verkoudheid neemt af, de stress ook. We hebbben nog wel werklui over de vloer. Dit weekend ga ik me bezighouden met de babyuitzet. En ook gordijnen ophangen in een tweetal kamers.

Geplaatst

Hoi, mijn bloeddruk was van tevoren al hoog. Mijn 'normale' bloeddruk is 130-90 en dat vinden verschillende huisartsen in de loop der jaren acceptabel. Alleen begin van het jaar is de man van een vriendin plotseling overleden en ik ben daar nauw bij betrokken geweest. Nog eigenlijk. Toen heb ik mijn bloeddruk en nog wat dingen laten checken omdat ik daar heel erg van geschrokken was en bleek ie te hoog. De huisarts zei toen ook: als je zwanger wordt moet je goed in de gaten worden gehouden. Nou ja, dat doen ze nu ook.

Ja, ik zei al gisteren tegen de gyn: misschien kun je beter eerst een echo maken dat ik weet dat het goed gaat en dan pas bloeddruk meten maar zo snel kon je niet reageren zei die. Ik hoop dat ik ze snel ga voelen (heb al wel een paar keer wat plopjes gevoeld) want ik denk dat als ik ze elke dag voel, ik ook niet meer zo zenuwachtig ben voor de echo...

Geplaatst

Caroline

Die onzekerheid herken ik. Ik voelde me gerust als ik een echo had gehad, en een dag na de echo maakte ik me alweer zorgen. Dit kwam ook omdat ik na de punctie altijd wel wat bloedverlies heb gehad tijdens mijn zwangerschap, en vanwege mijn historie en leeftijd; dat was iets wt ik niet kan/kon loslaten. Het blijft ook altijd spannend als ze naar het hartje luisteren. Ik denk dat ik pas rond mijn 17e-18e week wat voelde. miischien zal jij wat eerder iets voelen.

Goh, dat emotionele dingen een grote invloed op je bloeddruk en dus lichaam kunnen hebben is idd om in de gaten te houden. Was jij diegene die je behandeling even stop zette om er voor je vriendin te zijn?

Het leek mij ook een goed idee om eerst de echo te doen, en daarna bloeddruk te meten. Maar dat heeft dus geen zin volgens jouw gyn.

Geniet lekker van je beebs en zwangerschap.

Karin

Geplaatst

Ja dat was ik, ik zou toen twee cryo's terugkrijgen in februari en heb dat een maand uitgesteld. Dwz: er is alsnog niets gebeurd want ze waren niet goed ontdooid.

Ik heb met 12 weken al een paar keer plopjes gevoeld en afgelopen dinsdag weer... maar dan weer dagenlang niks, lijkt me heerlijk en zo geruststellend om iedere dag beweging te voelen! Maar ik groei behoorlijk en nog geen druppel bloedverlies gehad, dus ik maak me niet superveel zorgen ofzo, alleen wil ik heel graag die bevestiging en daarom ben ik toch de hele ochtend zenuwachtig voor elke echo... stom he! Mijn vriend heeft alle vertrouwen en is heel nuchter dus de gyn zei gisteren: jullie vullen elkaar mooi aan!

Geplaatst

Hoi Caroline:

Over bloeddruk: de hoogste getal is idd op korte termijn beïnvloedbaar dus onder stress of inspanning gaat deze snel omhoog maar ook weer omlaag zodra je ontspant. Het laagste getal is op korte termijn niet beïnvloedbaar. Vandaar dat t niet uitmaakt of je eerst je echo doet. Dus aan het laagste getal zien ze of je hoge bloeddruk hebt. 90 is idd iets aan de hoge kant. Fijn dat ze je goed in de gaten houden, toch? En hoe reageerde je vriendin voor wie je t inderdtijd had uitgesteld? Zeker wel heel blij voor je!

Geplaatst

Sas, meis knuf voor jou en je mannetje. Zoveel moeite doen, en dan nog niets. Weet hoe je je voelt. Het ecd verhaal komt voor ons steeds dichterbij. Wij beginnen over drie weken weer. Als dat niets wordt tja.

Geplaatst

Sas, meis knuf voor jou en je mannetje. Zoveel moeite doen, en dan nog niets. Weet hoe je je voelt. Het ecd verhaal komt voor ons steeds dichterbij. Wij beginnen over drie weken weer. Als dat niets wordt tja.

Geplaatst

Hoi meiden, was ff weg van het forum. Even eea verwerken. Is nog niet helemaal gelukt maar we komen er wel. @itsus, mijn lief gaat morgen weer weg voor zeker 8 weken. Moeilijk vind ik het en hij ook. Wond is aan het genezen, is nog wel gevoelig. Ben zo trots op hem. @ joske, ja meis moeilijk he. Hoop zo dat jullie volgende poging gaat lukken en je niet over ecd hoeft na te denken. Alle meiden bedankt voor de steun.Liefs

Geplaatst

sas67

Acht weken is idd lang. Maar misschien een goede gelegenheid om afstand van alles te nemen en iets voor jezelf te doen of om afleiding te zoeken.

Het klopt toch dat jullie een #zaadcellen over een paar rietjes hebben kunnen invriezen? Krijgen jullie nog een evaluatiegesprek als je man terugkomt?

Ik kan begrijpen dat je je man vreselijk zal missen. Sterkte de komende tijd.

Geplaatst

@Sas. Begrijpelijk dat je even wat tijd voor jezelf nodig hebt na deze enorme teleurstelling en daarom dus even weg blijft van het forum. Het verdriet moet weer een plekje krijgen in de spreekwoordelijke rugzak en dat heeft tijd nodig. En moeilijk hoor dat je het juist nu weer 8 weken zonder je lief moet doen en hij zonder jou. Sterkte voor jullie allebei.

@Vio-la. Geniet van jullie vakantie. Waar gaan jullie heen? Lekker opladen in het zonnetje zodat jullie strax uitgerust weer van start kunnen.

@Essie. Hoe was je eerste acupunctuur afspraak?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden