Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hihi, het late tijdstip komt door mij; ga erg laat naar bed. (ik houd van lange avonden ;-) En als we dan richting bed gaan om half 2/2 uur dan gaan meesje en ik altijd nog lekker babbelen en spelen (trappelen, zwaaien en giechelen) in bed. Dus wordt het heel laat. Heerlijk hoor.

Meesje slaapt dan gewoon door tot wanneer we eruit gaan. Met veel gebabbel weer in de ochtend;-) Fijn , zo n flexibel kind :-)

Kan me voorstellen dat de spanning even z'n tol eist. Het is ook heel zwaar allemaal.

Maar nu lekker chillen en broeden hè! Knuffel voor je tweetal!

Hi Sas, vlge maand! Yes!

Lala, nog x knuf!

Xxx, mees

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zoooo!!! 7 uur waren we thuis!! De prof vond n operatie nu nog te last en te risicovol maar vond ook dat langer wachten (lees:tot 38 weken) ook geen goed idee was. Dus, hij heeft ook een kindernefroloog gesproken die was t roetend met hem eens, en hij heeft contact gehad met Maastricht. Het plan is nu: longrijping meds maandag en dinsdag en dan woensdag inleiden of keizersnee. Meneer ligt nog in stuit nl.

Pff...

Dit betekent feitelijk dat elke dag wachten t risico op blijvende nierschade groter maakt en dat is minder wenselijk dan kleine laten groeien. Weer n domper maar daarentegen kan ik wel komde week mn kadootje eindelijk zien en vasthouden. Ook wat voor te zeggen hoor!!

Had ie nu twee niertjes had t niet zo'n vaart gelopen maar hij heeft er maar eentje, dus daar moeten we zuinig mee doen.

Tot zover!!

Hou jullie op de hoogte, kan ns na t weekend zijn ;)

Geplaatst

Lala, wat n dag hebben jullie gehad.

Ja, met 1 niertje is het zeker belangrijk dat die het niet te zwaar krijgt. Dus nog n paar dagen n 'boost' voor zn longen en dan bevallen. Het gaat nu opeens snel! Dus al bijna de kleine man in je armen.

Wel spannend allemaal!

Veel sterkte en geluk komende dagen...!

Xxx, mees

Geplaatst

@lala

Over een paar dagen is het zover. Spannend hoor.

Nog even alles dubbel checken. Vluchtkoffertje mee, accu fototoestel opladen, etc. :)

Had je verwacht dat het een keizersnee zou worden? Ben je dan onder volledige narcose?

Sterkte

Karin

Geplaatst
Zoooo!!! 7 uur waren we thuis!! De prof vond n operatie nu nog te last en te risicovol maar vond ook dat langer wachten (lees:tot 38 weken) ook geen goed idee was. Dus, hij heeft ook een kindernefroloog gesproken die was t roetend met hem eens, en hij heeft contact gehad met Maastricht. Het plan is nu: longrijping meds maandag en dinsdag en dan woensdag inleiden of keizersnee. Meneer ligt nog in stuit nl.

Pff...

Dit betekent feitelijk dat elke dag wachten t risico op blijvende nierschade groter maakt en dat is minder wenselijk dan kleine laten groeien. Weer n domper maar daarentegen kan ik wel komde week mn kadootje eindelijk zien en vasthouden. Ook wat voor te zeggen hoor!!

Had ie nu twee niertjes had t niet zo'n vaart gelopen maar hij heeft er maar eentje, dus daar moeten we zuinig mee doen.

Tot zover!!

Hou jullie op de hoogte, kan ns na t weekend zijn ;)

HI Lala,

Wat gaat het ineens snel. Hoeveel weken ben je nu?

Hoe zit je er zelf in?

Geplaatst

@Lala, jeetje wat gaat het allemaal snel nu. Maar het is zoals het is en het moet voor Jay. Maar kan mij voorstellen dat het wel allemaal anders is dan je zou willen en had gehoopt. Maar inderdaad je kan dan wel heel snel je dappere sterke kadootje in je armane houden.

Liefs

Geplaatst

@Lala. Zo, dat was een lange heavy dag in het ziekenhuis. Lieve Lala, weet dat ze het allerbeste doen voor jullie Jay. Ze zijn zuinig op zijn ene niertje en ze willen alle mogelijke schade zoveel mogelijk beperken. Als dat betekent dat hij eerder geboren moet worden dan is dat beter voor jullie kleine wonder. Ik begrijp dat je je zwangerschap liever voldragen zou hebben maar je laat wel je positieve spirit zien (respect!) ... wat je zegt nu al je kadootje zien, voelen, ruiken, knuffelen ... heerlijk toch! Sterkte & succes meis!

Geplaatst

Hier alles goed. Heb gisteren Cyprus gesproken omdat ik van de huisarts een antibiotocakuur heb gekregen vanwege een blaasontsteking en hopelijk werkt die ook tegen de restanten van de griep. Wilde even van Cyprus horen of dat mijn behandeling bij hun zou beinvloeden voordat ik aan de kuur begin. Maar de arts zei gewoon nemen, ik heb liever dat je in een topconditie bent met een kuur dan kwakkelen zonder kuur. Verder was er nog niets bekend aangaande donor oid.

Vriendlief komt as dinsdag al weer thuis,na 1 week Singapore. Weet niet wat mij overkomt,ben dat niet gewend dat hij zo kort weg is,haha.

Geplaatst
@nikkie yes you go gril lekker broeden ik kwam daarom even gluren xxx

Hey Essieislief! Wat lief van je, thanxxx

Hoe gaat het met jou meis? Nog midden in je verwerkingsproces, moet zwaar voor je zijn ... Sterkte.

Geplaatst

@Mees. Inderdaad wat een nachtbraker ... hihi ... ik word al moe als ik er aan denk ;-)

@Chablis. Hoe is het met jou en Kenzy?

@Sas. Door je kuurtje ben inderdaad straks toppie fit en er helemaal klaar voor! Alle communicatie met Cyprus zal in het Engels gaan, lijkt me best lastig met al die medische termen of valt dat reuze mee? Fijn dat je mannetje al weer snel thuis komt.

Mijn ingelaste rustdag heeft geholpen ... de spanning is eruit, ik ben niet meer zo mega moe en mijn hoofdpijn is ook weg. Ik voel me dus prima. Voel niets van een innesteling of zo, weet ook niet precies wanneer ik dat eventueel zou moeten voelen hoor. Ik wacht maar rustig af tot ik mag testen. Zo even wandelend richting dorp wat boodschappen doen, dan heb ik gelijk mijn dagelijkse doorbloedingswandeling maar weer gehad.

Fijn weekend meiden!

Geplaatst
HI Lala,

Wat gaat het ineens snel. Hoeveel weken ben je nu?

Hoe zit je er zelf in?

Ben 34 weken morgen. Dus t kan wel. De planning is eigenlijk altijd 38 weken geweest, dus nu een kleine 4 eerder.

Ik weet dat dit t beste voor hem is, anders hadden ze t niet eens gezegd, baal er wel van dat het opeens zo had achteruit gegaan is, en nu dan opeens zo snel gaat.

De angst voor mn kleine man dat ie operaties moet ondergaan, die is er nog niet, maar zal op de dag(en) zelf wel giga groot zijn. Ik ben al geen held als een van mn hondjes wat heeft en onder t mes moet. Zo zielig!

Ach ja, zal daar nog maar niet aan denken anders wordt ik inderdaad een dweil. :-)

Voor de rest, is eigenlijk alles al geregeld en klaar. Gek genoeg hadden we toch al een voorgevoel dat we moesten opschieten met alles. Alleen de fotograaf afbellen, daar hadden we over een twee weken een fotoshoot, en we gaan een paar verjaardagen missen, denk ik, maar die halen we nog wel eens in.

Vluchtkoffer even snel nakijken en misschien wat andere dingetjes inpakken. Misschien moeten we nu maar ook een heeeel klein maatje zoeken?

Ks komt goed, ook daar had ik me eigenlijk al de hele zwangerschap op voorbereid, meneer ligt (net als zn pa en zn oom) in stuit en had niet verwacht dat ie zou draaien. En dat zal ie vast niet doen ook.

volledige narcose denk ik niet Karin. Er is met mij verder niks aan de hand, dus ik gok op een ruggeprik(waar ik dan weer níet op zit te wachten) ik wil nl ook borstvoeding gaan geven dus denk ik dat ik maar 'half' weg ben :-)

Sas, wat je mannie alweer bijna thuis? Is t al kerst? Hahaha fijn hoor!

Dank jullie wel dames!

dikke zoen voor jullie, doet goed!

Xx

Geplaatst

@Nikkie, thats the spirit!! Lekker gaan wandelen en proberen je hoofd leeg te houden!! Ja de communicatie gaat in engels,maar dat gaat best goed. Ze zijn gewend om met allerlei nationaliteiten te werken dus leggen het gewoon nog eens uit als je het niet begrijpt.

@ Lala, je hebt gewoon een enorme eigenwijse beeb, dus maak je borst maar nat voor de komende 18 jaar...

En nee het is niet eens Kerst. Ik wist wel dat hij niet lang weg zou zijn,maar 1 week??? Maa rhij gaat dan ergend 3de week maart weer weg hoor voor een week of 2 en dan half mei echt weer heeeel lang weg , week of 10. Ach alles went:-)

Liefs

Geplaatst

@nikkie

ja het is wel heel zwaar maar sla mij er goed doorheen. Ik heb een prachtige tattoo op mijn voet laten zetten ter nagedachtenis. Een vrouw op haarknieen met haar gezicht op de grond van verdriet met de vleugels van een vlinder uit haar rug ter nagedachtenis van de kindjes die helaas niet gelukt zijn. Ik heb mij erin berust met af en toe een traan.

Geplaatst

Essieislief

Een mooie tattoo zoals je dat omschrijft. Een eigen idee/ontwerp?

Ik zag gisteren een herhaling van KRO De Wandeling. Een vrouw had een armbandje met negen verschillende vlindertjes en een niet perfect gevormd hartje. Ook heel mooi hoe die haar gevoelens weergaven.

Lief dat je even komt gluren, gezien de omstandigheden.

lala

Ja, goed idee om een aantal kleertjes in een klein maatje aan te schaffen.

Bijzonder dat je al een voorgevoel had dat je moet opschieten met alles.

Rust de komende dagen goed uiit en probeer te ontspannen, zodat je straks goed uitgerust bent.

PS

Grappig hoe jij jezelf omschrijft als je hondjes ziek zijn.

Karin

Geplaatst

@Essieislief. Wat mooi zeg om zo'n bijzondere en mooie tattoo als nagedachtenis te plaatsen. Meis wat klink je ongelooflijk sterk.

@Karin. Ik viel vanochtend in het laatste gedeelte van De Wandeling. Dat was ook heftig zeg haar verhaal. Volgens mij geeft zij nu workshops om door middel van een sieraad je gevoelens te uiten en dingen af te sluiten, mooi hoor.

@Lala. Probeer je de komende dagen niet te druk te maken, wees extra lief voor jezelf en voor Jay, laat je man je maar lekker vertroetelen, ontspan en geniet nog even van je dikke buik want woensdag laat jullie kleine wonder zich zien :-)

Geplaatst

@nikkie @sas @Karin @lala

Ja deze tattoo heb ik samen met een vriend van ons die een eigen tattooshop heeft ontworpen. Iedereen die hem ziet is onder de indruk en ontroerd missie geslaagd. Ik voel mij ook heel sterk hoe erg ik het ook vind ik moet wel verder met mijn/ons leven en die is echt te mooi goed en gezellig om dit in een dip te gooien. Daarbij krijg ik door bij de pakken neer te zitten helaas nooit een kindje dus maak ik er liever iets moois van met af en toe een flinke huilbui kom ik er wel. En mijn man ook. @sas voor jou schiet ook alles op nu spannend. @lala jeetje jij gaat de laatste loodjes in hè. @karin hoe gaat het met jou/jullie. @nikkie voel jij je goed?

Geplaatst
Ben 34 weken morgen. Dus t kan wel. De planning is eigenlijk altijd 38 weken geweest, dus nu een kleine 4 eerder.

Ik weet dat dit t beste voor hem is, anders hadden ze t niet eens gezegd, baal er wel van dat het opeens zo had achteruit gegaan is, en nu dan opeens zo snel gaat.

De angst voor mn kleine man dat ie operaties moet ondergaan, die is er nog niet, maar zal op de dag(en) zelf wel giga groot zijn. Ik ben al geen held als een van mn hondjes wat heeft en onder t mes moet. Zo zielig!

Ach ja, zal daar nog maar niet aan denken anders wordt ik inderdaad een dweil. :-)

Voor de rest, is eigenlijk alles al geregeld en klaar. Gek genoeg hadden we toch al een voorgevoel dat we moesten opschieten met alles. Alleen de fotograaf afbellen, daar hadden we over een twee weken een fotoshoot, en we gaan een paar verjaardagen missen, denk ik, maar die halen we nog wel eens in.

Vluchtkoffer even snel nakijken en misschien wat andere dingetjes inpakken. Misschien moeten we nu maar ook een heeeel klein maatje zoeken?

Ks komt goed, ook daar had ik me eigenlijk al de hele zwangerschap op voorbereid, meneer ligt (net als zn pa en zn oom) in stuit en had niet verwacht dat ie zou draaien. En dat zal ie vast niet doen ook.

volledige narcose denk ik niet Karin. Er is met mij verder niks aan de hand, dus ik gok op een ruggeprik(waar ik dan weer níet op zit te wachten) ik wil nl ook borstvoeding gaan geven dus denk ik dat ik maar 'half' weg ben :-)

Sas, wat je mannie alweer bijna thuis? Is t al kerst? Hahaha fijn hoor!

Dank jullie wel dames!

dikke zoen voor jullie, doet goed!

Xx

Ok, 34 weken dus. Ons kleine meisje is ook met 34 weken geboren en de kansen zijn dan aanzienlijk beter. Je hebt echter wel met een prematuurtje te maken.

Mijn tip: go with the flow. Het komt absoluut allemaal goed!!

Mocht je nog wat extra info/ervaringen willen, laat maar weten.

Wat handig is is om sowieso een 3-tal rompertjes te kopen in een prematuren maat. Echter, laat hubby dat doen na de geboorte want dan kun je wat beter inschatten welke maat. Kenzy's eerste rompertje kwam van Lief. Zij hebben rompertjes voor prematuren hoewel die niet in de rekken hangen bij Lief maar je erom moet vragen.

Heel veel sterkte! xxx

Geplaatst

@Nikkie

Hier alles ok! Kenzy is een drukke meid wat overdag af en toe erg vermoeiend kan zijn, maar ze slaapt 's nachts prima door. Dus tja .....

Inmiddels loopt ze zichzelf vasthoudend al rondjes rond de tafel en bank en nog wat andere plekken huis. De eerste pogingen om de trap op te klimmen

heeft ze ook al gewaagd hoewel wij dat nu nog echt geen goed plan vinden!

Geplaatst
Ok, 34 weken dus. Ons kleine meisje is ook met 34 weken geboren en de kansen zijn dan aanzienlijk beter. Je hebt echter wel met een prematuurtje te maken.

Mijn tip: go with the flow. Het komt absoluut allemaal goed!!

Mocht je nog wat extra info/ervaringen willen, laat maar weten.

Wat handig is is om sowieso een 3-tal rompertjes te kopen in een prematuren maat. Echter, laat hubby dat doen na de geboorte want dan kun je wat beter inschatten welke maat. Kenzy's eerste rompertje kwam van Lief. Zij hebben rompertjes voor prematuren hoewel die niet in de rekken hangen bij Lief maar je erom moet vragen.

Heel veel sterkte! xxx

We hebben al een paar dingetjes gekocht. Gelukkig hangen de mini-maatjes in Duitsland zo in de rekken. Het enige dat we NIET gevonden hebben zijn rompertjes, gek he?

maar heb n paar vestjes, n broek en n boxpakje.

Komt goed hoor!

en go with the flow, zal wel moeten. We hebben geen enkel idee wat en wanneer en hoeveel er gedaan moet worden aan ons mannetje. Dus, zei net ook al: vanaf na geboorte zullen we t echt per keer/dag moeten gaan bekijken.

ik geniet nu nog even vd relatieve rust en kalmte. Het zal hectisch genoeg zijn binnenkort.

Dank je wel! De steun hier op t forum is enorm en doet ons goed hoor!

Xx

Geplaatst

Lala, fijn dat je toch al 34 weken bent. Dat is al ver hoor.

Ja, het wordt n spannende tijd! Wel fijn dat je nu snel de kleine kunt verwelkomen :-)

En bij h en m heb je ook maat 44. Ook rompertjes.

Veel succes!!

Sas en nikkie, ja, ging altijd al laat. En nu nog hihi. Vannacht ook weer 3 uur en 8 weer fris en fruitig ;-) En moest laatst iets afmaken en ging de nacht door. En gewoon 42 uur opgebleven. Heb er geen last nog.

Alleen tijdens de wachtweken ging ik bewust eerder; vóór 12en. En sas, nu al terug, je hubbie? (dinsdag dan ;-) Heel goed!

Essie, klinkt mooi zeg, je tattoo!

Nou, ik ga nog ff wat actiefs doen hier (nee, bedoel niet 'bed'actie ;-)...heerlijk, de avonden/nachten..!!

Xxxx en xtra voor Lala en Lala man

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden