Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@mees en joske: ben ontzettend aan het genieten, K is geweldig. Lief en heel tevreden, slim en snel. En dan maakt het me niet uit dat ik heel moe ben......

Zijn er overigens plannen voor een 40+ meeting ergens in de nabije toekomst? Zou het leuk vinden eens wat meer forummeiden te ontmoeten.

Fijne zaterdag, ik ga naar buiten,

Liefs, Lot

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nikkie ik weet nog dat ik heel zenuwachtig was over het mengen: ben na twee pogingen op Menopur overgestapt van Gonal, maar het is na 2 keer appeltje eitje, dan weet je niet beter. Helaas hebben de eerste 2 Menopur pogingen mij geen zwangerschap opgeleverd, pas de derde... maar ik hoop voor jou op direct resultaat! Succes!!

Geplaatst

Super Lot! Heerlijk hè?! En grappig; klinkt net zo als m'n zoontje :-)

En de kleine geeft me energie. Soms vragen ze: zeker vermoeiend hè, zo n kleintje. Nou, helemaal niet. t Is echt genieten. Geniet zelfs van poepbroeken, haha.

Komt natuurlijk ook omdat hij zo zoet is. Met n huilbaby of veel krampjes is het natuurlijk anders.

Nikkie, ja, t valt mee hoor. Ff de 1e x goed de bijsluiter lezen en dan valt t mee. Je zuigt eerst het 'water' op en dan zet je de spuit in dat rubber en dan er door heen duwen. Spuit leegmaken in poederampul, schudden en spul opzuigen. Dit herhalen bij de vlg ampullen. Hebben ze het niet voorgedaan? Bij ons wel. Dat maakt het makkelijker.

O ja, ik had geen bijwerkingen ervan. Dus positieve ervaringen.

Succes hè, met spuiten!!

Xxx, mees

Geplaatst

Hoi Ellie,

ik heb mijn vriend zeker moeten overhalen voor ecd. Eigenlijk ook al voor ICSI. Zijn kinderwens is eigenlijk heel klein, terwijl hij gek is op kids. Maar hij is 53 en had dat jaren geleden al afgesloten. Heel eerlijk als hij de keus alleen had gehad was er geen ICSI geweest. Maar hij doet het voor mij uit liefde voor mij( en stiekem omdat hij het idee van een ukkie ook wel leuk vindt)

Voor als je wordt uitgelogd en daardoor je bericht kwijt lijkt te zijn: gewoon klikken op snel reageren en dan op meer opties . Vervolgens kun je opnieuw inloggen en wordt je bericht gewoon geplaatst.

Sas, ik wens je veel succes. Het beginnetje is gemaakt. Vraagje: Heb jij jouw man moeten overreden om voor ECD te gaan?

Geplaatst
@nikkie: goede ervaring met menopur, na 2 mislukte pogingen met gonal, zwanger met menopur en inmiddels een prachtige dochter. Wel wat omslachtiger, maar de moeite waard. Mijn gyn zei betere resultaten re hebben bij 40+ met menopur, dus: succes!!!!!! Ik duim!Liefs, Lot

Kijk Lot ... dat wil ik graag horen ... :-) ... betere resultaten bij 40+ met menopur ... you make my day!

En van Caroline & Mees & Sas begrijp ik ook dat het even wennen is maar uiteindelijk prima te doen, dus ... gaat goed komen!

De laatste keer kregen we voor het eerst Pregnyl en toen hebben we zo staan tobben met het breken van die vloeistof ampul ... overal glas enzo ... maar zal een kwestie van oefenen zijn ... na een paar dagen weten we waarschijnlijk niet beter.

Geplaatst
@mees en joske: ben ontzettend aan het genieten, K is geweldig. Lief en heel tevreden, slim en snel. En dan maakt het me niet uit dat ik heel moe ben......

Zijn er overigens plannen voor een 40+ meeting ergens in de nabije toekomst? Zou het leuk vinden eens wat meer forummeiden te ontmoeten.

Fijne zaterdag, ik ga naar buiten,

Liefs, Lot

Lot ik heb toevallig een paar weekjes geleden een oproepje gedaan voor een 40+ meeting. Lijkt mij namelijk ook heel leuk om jullie te ontmoeten. Sas heeft positief gereageerd en nog iemand volgens mij, sorry meiden wie was dat ook al weer??? Misschien bij deze gelijk een nieuwe oproep voor degene die het niet gelezen hebben ...

Lieve 40+ topic vriendinnetjes .... wie heeft er nog meer zin in een 40+ meeting?

Geplaatst

Vind het wel gezellig maar ligt er een beetje aan waar het is en natuurlijk wanneer...

Nikkie de eerste keer pregnyl had ik een bloedende hand... stom, had er een zakdoekje omheen moeten doen! Daarom was ik ook zo zenuwachtig om Menopur te gaan gebruiken maar de gouden tip was om met je duim te duwen zeg maar, om zo heel makkelijk de ampul te breken, zonder scherven... Effe uitproberen maar in ieder geval een papiertje er omheen!

Geplaatst

Ik ben altijd in een voor een meeting!! We hebben dat met een aantal meiden van 40+ topic vorig jaar april gedaan en was super. Inmiddels zitten er weer nieuwe meiden bij dus ik vindt het helemaal leuk

Even een lijstje maken?

wie doet er mee met 40+ meiden ?

Saskia

Geplaatst

Wie doet er mee met 40+ meiden ?

Saskia

Nikkie

Eer

Lot69

Gezellig! Vandaag toevallig Marianne69 ontmoet met haar schattige dochtertje, erg leuk!

Groetjes,

Lot

Geplaatst

@Lala. Hoe gaat het met Matt? Nog laatste nieuws over zijn niertje? En hoe gaat het met jou meis? Volop aan het genieten van je kleine manneke. Denk je ook een beetje aan je eigen herstel. Liefs van Nikkie

Geplaatst

Vandaag een telefoontje van de dokter, voor de uitslagen. Pff als ik nu al zoveel spanning voel, gaat dat wat worden in de komende tijd. Gelukkig alles goed, suiker, eigen eisprong gelukkig, dat is ook belangrijk.. Ijzer is goed eigenlijk alles Behalve sporen van chlamidya.... :s

Bij beide dus aan een anti biotica. Is wel preventief, want ze kon niet met alle zekerheid zeggen als het er ook actief was. Waar dat nou weer vandaan komt? Maar goed voor de rest alles goed, dus nu nog het gesprek met de arts over de long embolie volgende week en dan eind april de beslissing.. Heeft iemand ervaring met een longembolie in het verleden en wat voor invloed dat heeft op de ivf behandeling?

Geplaatst

Geboren wonders

Sandra (Mamasan) (1966) - 46 jaar - 2x IVF, 1x escape IUI, op 10 november 2010 bevallen van C.aitlyn

Mees - 46 haar - 1e kindje - 2x IVF, 5x ICSI, november 2011 bevallen van een zoontje

Caroline - 43 jaar - 5x ICSI, op 14 februari 2012 bevallen van Kaat en Bram

Angela (Lala)- 41 jaar - 1ste kindje - 1x ivf - 2x icsi - Matt geboren uit cryo. Op 8 maart 2012

Chablis - 40 jaar (nu 41 jaar) - 1ste kindje - 2x icsi - Kenzy geboren op 27 jan 2011 uit cryo

In happy verwachting

Eer- 42 jaar - 8 juli uitgerekend 1e kindje

Mom's to be in de mmm

Babs (Sometimes)- 42 jaar - 2e kindje - start IVF ?

Nikkie - 42 jaar - 1e kindje - 2x IUI, 1x IVF, 2x ICSI, 1x cryo, 29 maart start ICSI 3

Saskia - 44 jaar - 3x ICSI, Nu ECD in Cyprus, april TP

Yanine(Nine) - 40 jaar - 2e kindje - 3x IUI, april start IVF 1

Ellie - 40 jaar - 1e kindje - 4x iui - 2x ivf - vervolg april

Geplaatst

Geboren wonders

Sandra (Mamasan) (1966) - 46 jaar - 2x IVF, 1x escape IUI, op 10 november 2010 bevallen van C.aitlyn

Mees - 46 haar - 1e kindje - 2x IVF, 5x ICSI, november 2011 bevallen van een zoontje

Caroline
- 43 jaar - 5x ICSI, op 14 februari 2012 bevallen van Kaat en Bram

Angela (Lala)- 41 jaar - 1ste kindje - 1x ivf - 2x icsi - Matt geboren uit cryo. Op 8 maart 2012

Chablis - 40 jaar (nu 41 jaar) - 1ste kindje - 2x icsi - Kenzy geboren op 27 jan 2011 uit cryo

Rachel-45 jaar Lars geboren 2007 Max geboren 17 juni 2011 uit 12e cryo

In happy verwachting

Eer
- 42 jaar - 8 juli uitgerekend 1e kindje

Mom's to be in de mmm

Babs (Sometimes)
- 42 jaar - 2e kindje - start IVF ?

Nikkie
- 42 jaar - 1e kindje - 2x IUI, 1x IVF, 2x ICSI, 1x cryo, 29 maart start ICSI 3

Saskia
- 44 jaar - 3x ICSI, Nu ECD in Cyprus, april TP

Yanine(Nine)
- 40 jaar - 2e kindje - 3x IUI, april start IVF 1

Geplaatst

Geboren wonders

Lot69 - 43 jaar - 3 x IVF, op 10 juni 2011 bevallen van een prachtige dochter K.arlijn

Mees - 46 jaar - 1e kindje - 2x IVF, 5x ICSI, november 2011 bevallen van een zoontje

Caroline
- 43 jaar - 5x ICSI, op 14 februari 2012 bevallen van Kaat en Bram

Rachel-45 jaar Lars geboren 2007 Max geboren 17 juni 2011 uit 12e cryo

In happy verwachting

Eer
- 42 jaar - 8 juli uitgerekend 1e kindje

Mom's to be in de mmm

Babs (Sometimes)- 42 jaar - 2e kindje - start IVF ?

Nikkie - 42 jaar - 1e kindje - 2x IUI, 1x IVF, 2x ICSI, 1x cryo, 29 maart start ICSI 3

Saskia - 44 jaar - 3x ICSI, Nu ECD in Cyprus, april TP

Yanine(Nine) - 40 jaar - 2e kindje - 3x IUI, april start IVF 1

Geplaatst

Hoi meiden,

Het spijt me dat ik zo veel afwezig ben op de lijst, maar ik merk dat ik zo crisis veel bezig ben met het zwanger worden, dat het eigenlijk niet zo goed is voor mij. Ik probeer dus ook al te veel lezen en schrijven te vermijden.

Zoals jullie in mijn handtekening kunnen zien, is ook mijn derde TP mislukt... Ik ben er echt behoorlijk van van de kaart. Alles leek perfect, de dag van terugplaatsing was precies goed en de twee cryo's waren van goede kwaliteit..... Maar het mocht weer niet zo zijn...

Ik begin langzaam te twijfelen of het nog wel is weggelegd voor ons:-(

Liefs Miranda

Geplaatst

Mirke rot om te horen dat de poging weer is mislukt, maar geef niet op.

Je hebt toch nog cryo's?

Ik had ook veel cryo's en pas de 6e tp is gelukt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden