Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zooooo, fan denk je dat alles wel geregeld is.....

Vanochtend gebeld, drie keer doorverbonden en eindelijk n secretaresse die navraag zou doen. Komt binnen vijf minuten terug met de mededeling: dossier is gelezen, er gast nu overleg plaatsvinden u wordt binnen n uur terug gebeld.

Heb twee en een half uur later maar zelf weer gebeld. Zelfde sectetaresse, werd meteen doorverbonden met gyn.

Die vertelde me dat andere gyn met nefroloog aan t overlggen was en we teruggebeld zouden worden. Dat klopte wel.

Wat er daarna niet klopte was: vrijdag in Leuven de afspraak gemaakt dat ik vndaag de longrijping spuiten zou krijgen en dan woe of do de opname zou zijn. Nou....Maastricht zag dat toch anders, hadden overleg gepleegd met Nijmegen en volgens T azM en Nijmegen was t beter te wachten tot week 36-37. Zij vonden de risico's van n prematuur kindje niet opwegen tegen de kansen op permanente nierschade. Dus, kom morgen maar op spreekuur en dan bespreken we t nog eens "face to face". Peter had de helft maar meegekregen dus die vroeg ook de arts aan de lijn, en P werd me toch n beetje pissig!

we hebben dus zeer duidelijk gemaakt dat we niet gaan wachten en meneer laten halen. In Leuven dan.

De gyn ging dit voor ons regelen. En we zouden teruggebeld worden.

is idd gebeurd. We werden om vijf gebeld met de mededeling dat we donderdag verwacht worden in Leuven en zij ons nog zouden bellen over de details. En dat we, ik, me vandaag ergens kon melden bij de verloskamers voor de longrijpingsspuit.

komen we hier aan, worden we n kamer ingeleid en krijgen we koffie. Leuk! Lief, enzo....maar waarom kamer?

nou, omdat ze me hier houden. Tot waarschijnlijk donderdag ochtend. En vanaf hier vertrekken naar Leuven. Tja, en dan heb je op zo'n moment nét die vluchtkoffer niet bij je, gezien je dit niet verwacht.....

Maar goed, spuit gehad....die zeer doet, zelfs in de bil, en aan de ctg. Die vervolgens toch regelmatig hatde buiken liet zien. Laat ik die nou niet registreren als harde buiken......

maar nu ik t weet, heb ik idd al zeeeer regelmatig harde buiken....

Geen tv op kamer, daar was ik te laat voor, maar P heeft koffer en spul (leesvoer/ipad) opgehaald. Kan me vermaken!

Tot zover mijn stressloze (ahum) dag......

Komt goed, nu is t echt aftellen tot donderdag.....

Trek ik t nog? Jawel, maar t moet niet veel gekker worden!

Xxx

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

lala meid wat een rollercoaster waar je dan ineens in zit! Laat het over je heen komen, deze dagen kom je ook nog wel door, sterkte, vooral voor donderdag!!

Geplaatst

@Lala. Wat een hectiek, stress, verwarring, onduidelijkheden ... maar inmiddels lig je lekker geinstalleerd in je ziekenhuisbed, jij en Jay zijn in goede handen en geef het nu maar over ... Je bent volgens mij een sterke vrouw dus je gaat dit allemaal trekken, komt goed meis. Veel sterkte de komende dagen en vooral voor donderdag. Liefs van Nikkie

Geplaatst

Lala, ik lees af en toe een bericht van je hier en wil je veel sterkte wensen. Hopelijk heb je vandaag nog een dagje met iets minder stress(inderdaad ahum).

Geplaatst

Hahaha....ja gaat goed hoor, heb inmiddels mn breiwerkje, 2 dikke boeken en mn iPadje, dus hou me goed bezig. Is voor mij relaxen, kan ik lekker mn hoofd door leegmaken. Klinkt raar....je zou zeggen: breien, dan moet je gaan malen, maar nee, is voor mij, blik op oneindig en gaan, zeg maar.

hihihi

Ik blijf lekker tot donderdag ochtend en ga dan fijn met manlief samen naar Leuven. Komt helemaal goed.

alleen manlief nog even zeggen dat hij Leuven nog even moet bellen over hoe t met de laxeermiddelen is. Of zij dat doen of dat dat hier moet gebeuren nog.

Gaat lekker dus!

Tot zover!

Xxx

Geplaatst

lala

Oei, wat een verwarring allemaal. Fijn dat er weer rust in de tent is, en dat je al je spulletjes bij je hebt. Handig he , een iPad? :)

Ja, vluchtkoffertje klaar staan, maar niet bij je hebben, omdat je het niet verwachtte. Niemand ook die het je vertelt. Gelukkig had je hem klaar staan, en hoefde manlief het koffertje alleen nog op te halen.

Achteraf wel goed dat je onder controle staat na het longrijpingsspuitje. En eigenlijk ook wel logisch denk ik.

Spannend hoor.

Hoever is het naar Leuven voor jullie?

Moet je je paspoort mee?

Karin

Geplaatst

Hoi Karin,

paspoort hoeft alleen mee omdat ook in belgië een identificatieplicht is.

Van ons af is t ongeveer n uurtje rijden, buiten de spits om. Bijkomend voordeel: minder bezoek. ;-)

niet dat ik bezoek niet apprecieer, in tegendeel, thuis staat bij wijze van de deur open en dag en nacht koffie en soep klaar. Maar nu knul niet helemaal in orde is, en er best wel wat aan hem gepeuterd moet worden, vind ik t wel fijn dat er dan even geen extra friemel handen bijkomen. Tenminste niet al teveel friemel handen.

ik weet toch dat hij uiteindelijk n doorgeef baby gaatbworden. De enige aan P's kant en de enige van "de jongste en ons enig meisje" aan mijn kant. Is voor ouders toch altijd bijzonder als t om hun dochter gaat....

trouwboekje moet wel mee, want meneer krijgt automatisch ook de Belgische nationaliteit. Misschien wel handig als hij ooit nederland wilt ontvluchten hahaha

Maar t gaat goed wel. Vannacht iets beter geslapen dan gisternacht. Begin wel ook spierpijn te krijgen bovenaan mn rug, zal vast door de toeter en zwaardere bosten komen. Als ik mezelf zo bekijk, is t maar goed dat hij nu gehaald wordt en ik niet nog 6 weken moet. Met deze mate van groei zou ik n rollator voor mn buik nodig hebben gehad hihihi.

De spuiten zorgen er wel voor dat ik kleine man minder goed en minder vaak voel. Da's dan wel minder leuk.....

Voor de rest: amuseer me prima met mn breiwerk en mn boekkie en iPadje :-) zeeeeer fijne uitvinding.

Geplaatst

Hoi meiden,

Vandaag weer een TP van minimaal één waarschijnlijk twee emmy's.....

Ik hou jullie op de hoogte!

Miranda

Geplaatst

@Lala, lees even heel snel je verhaal......wat een hectiek!!!!

Ga later vandaag goed lezen en reageren. Voor nu een hele dikke knuffel voor jou, je man en Jay!!!

Geplaatst

Mirke, succes!!!

Hou je voeten en je rug lekker warm, en elke dag bewegen is altijd goed!

Dames, weet niet wanner ik na vandaag weer internet heb. We gaan morgenvroeg heeeeeel vroeg nasr Leuven. Hoop rond deze tijd morgen middag mn knullie al in mn armen gehad te hebben.

Sas, dank je voor je knuffel!! Hoop dat je zwemmers goed kunnen vliegen! :-)

ik eeet dat manlief t april 2012 topic en t maart 2010 topic wel weet te vinden om er iets neer te zetten mocht mij t niet lukken. Maar ik probeer asap weer online te zijn na de ks morgen.

Tot!

xxx

Geplaatst

@Lala. Hopelijk vannacht nog lekker slapen en dan is het morgen D-day ... eehhhh Jay-day ... Heel veel sterkte morgen. Laat het op je afkomen. Geef je over. En dan heb je morgen eindelijk jullie grote wonder Jay in je armen, dat wordt genieten zeg! Knuffel voor jou en je man

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik heb net een mail gekregen van cyprus met een 4tal donorvoorstellen waaruit we mogen kiezen en een protocol met wanneer starten met welke medicatie en recepten. Manlief ligt al in bed, last van jetlag, dus ik zit hier te trillen van de zenuwen. Het is nu wel heel erg echt en dichtbij,brrr.

Tja hoe kies je nu een donor?? Het enige wat er staat bij deze 4 dames zijn uiterlijke kenmerken als lengte, gewicht leeftijd, kleur ogen ,kleur haar, beroep en opleiding en nationalitiet... nou kies in elk geval voor de lichtste in kg, haha.

Ga zo lekker naast mijn mannetje liggen en hou het nog even voor mijzelf. Manlief moet morgen weer vroeg op naar kantoor. Ga ik morgen op mijn gemak de mail lezen en dan morgenavond eens bespreken met mijn mannetje.

Ben happy maar nu ook zenuwachtig....

Liefs

Geplaatst

:hugg:

Sas, wie je ook kiest, t is altijd goed. Snap dat t nu spannend is, nu gaat t echt gebeuren!! Komt goed. Ga er maar eerst ns lekker slapen, rest komt morgen wel :-) succes met kiezen.

Duik ook mn nestje in. Tot binnenkort dames!!

Xxx

Geplaatst

Jippie Sas, wat spannend!! ik kan me voorstellen dat je het even moet laten bezinken.

tjee meid je gaat echt gauw van start!!

wel mooi dat je ook weet wat voor opleiding je evt. donors hebben gehad, ik wist niet dat ze dat ook prijs gaven.

Ik dacht alleen uiterlijke kenmerken.

Lala, meis ik wil je onwijs veel succes wensen!! bijna je kleine knul in je armen.

groetjes joske

Geplaatst

@Sas. Wat leuk en fijn voor je dat de donorvoorstellen binnen zijn ... joepie! Kan me heel goed voorstellen dat je er een beetje zenuwachtig van wordt maar tegelijkertijd heel happy bent ... het komt nu allemaal zo dichtbij ... dat is leuk maar ook eng ... een mix van emoties dus! Ik had geen idee dat ze zoveel informatie zouden doorgeven. Lekker op je gemakkie lezen en op je in laten werken, succes met kiezen meis. Ben blij voor je!

Geplaatst

@Joske en Nikkie, ja ze vertellen best veel, wist ik ook niet.

Had het er net over met mijn beste vriendin en die zei jammer dat ze geeen geboortedatum geven, kun je ook zien of het qua sterrenbeeld bij elkaar past. Vind ik ook wel een leuke. Ga het misschien gewoon vragen aan cyprus.

Geplaatst

... vanochtend rood bij vegen ... nog even afwachten of het doorzet maar ik vrees met grote vrezen ...

Ik ben er niet gerust op. Ik ben al dagen heel onrustig en zenuwachtig, die onzekerheid knaagt ontzettend aan me, maakt me "gek". Eigenlijk wil ik gewoon weten waar ik aan toe ben, ook al betekent dat negatief bericht, ik wil van die onrust verlost zijn ... Ik blijf natuurlijk wel hoop houden zolang de ongi niet echt doorzet ... maar op dit moment voelt het eerlijk gezegd een beetje als tegen beter weten in ...

Geplaatst

@Nikkie, wanneer mocht je testen?? Moeilijk he om zo in onzekerheid te zitten, dat vondt ik ook altijd erger dan de uitslag zelf.

Meis ik hoop zo dat je vrees niet bevestigt wordt.

Ik duim voor je en dikke knuffel

Geplaatst

he getver Nikkie..wat vervelend! Wat een vervelend traject is dit toch..het ene moment wil je juist ongesteld worden omdat je weer kunt starten met een poging, het andere moment wil je nooit meer ongesteld worden..wat een emotionele achtbaan waar we met z'n allen inzitten..hier is het ook onrust en spanning..voorlopig kunnen we niet starten met een IVF poging..moet eerst 6 weken DHEA slikken..iemand hier ervaring mee? Gisteren ook nog te horen gekregen dat mijn contract niet verlengd wordt..aannemers in ons nieuwe huis die hun beloftes niet nakomen..bleh bleh! Positief nieuws is dat manlief morgen eindelijk weer terug komt..en de zon probeert net een beetje door te breken..;)

Geplaatst

@Nine,

Balen dat jullie nu niet verder kunnen. Ik heb geen ervaring met DHEA dus kan je niet helpen. Wel weer fijn dat je man terugkomt. Lang weggeweest?? Die van mij is sinds dinsdag weer thuis ,maar was nu maar 1 week weg. Wist niet wat mij overkwam....Nu gaat hij eind maart weer 2weken weg en dan half mei voor minimaal 9 weken, dus dat ik wel weer heel errrug lang....

Geplaatst
... vanochtend rood bij vegen ... nog even afwachten of het doorzet maar ik vrees met grote vrezen ...

Ik ben er niet gerust op. Ik ben al dagen heel onrustig en zenuwachtig, die onzekerheid knaagt ontzettend aan me, maakt me "gek". Eigenlijk wil ik gewoon weten waar ik aan toe ben, ook al betekent dat negatief bericht, ik wil van die onrust verlost zijn ... Ik blijf natuurlijk wel hoop houden zolang de ongi niet echt doorzet ... maar op dit moment voelt het eerlijk gezegd een beetje als tegen beter weten in ...

Nikki, even een hart onder de riem voor jou: De laatste keer toen ik zwanger was heb ik een dag voordat ik mocht testen bloed verloren, maar ik bleek de volgende dag toch zwanger te zijn.

Die onzekerheid, het vreet aan je, ik weet er alles van. Ik hoop dat er nog eens een test wordt uitgevonden die na een paar dagen( een stuk of drie of zo) al kan zeggen of je zwanger bent of niet. Dat zou toch een hoop minder stress geven.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden