Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oke Mirke, ik ga je toch voorzichtig feliciteren!

Mely, ik lees mooie berichten van afgelopen week. Gaan de andere embryo's de vriezer in? Dat is een heel mooi aantal!

Nikkie, vandaag weer een echo. Succes!

Geplaatst

@ Mirke gefeliciteerd meid, het ziet er gewoon uit uit als een Super Positieve Test. Je bent Zwanger. Geniet dr maar van :)

@ Nikki hoe gaat het met je? Binnenkort weer FM, he. Ik hb een vervolgafspraak bij marianne als ik begin met prikken, hopelijk donderdag... Hahaha, ik kan voor het eerst van me leven niet wachten tot ik ongesteld wordt. Ben zo regelmatig als een klok, dus hoe ik ook kijk, ik wordt wss echt pas donderdag ongi ;)

@ Allen Op de andere fora is een ware baby boom, ik lees daar alleen mee en jeetje.. bijna allemaal zwanger... :)

Weliswaar jongere dames,maar toch..

Nu hier nog..

Geplaatst

@Mirke. Gefeliciteerd en nu genieten!

@Sometimes. Tja normaal wil je niet ongi worden en nu kan je niet wachten tot je ongi wordt ... ik herken dat gevoel.

@Allen. Meiden, vanochtend 2e FM gehad. Baarmoederslijmvlies ziet er prima uit. 3 mooie follikels ... minder dan anders :-( ... ben wel een beetje teleurgesteld hoor ... zal wel door de Menopur komen, maar als het goed is zijn ze door die Menopur ook beter van kwaliteit, dus ik buig het negatieve maar weer om naar het positieve ;-) ... Vanavond de laatste Deca en Menopur, morgenavond de Ovitrelle, vrijdag de punctie, met hopelijk de maximale score dus 3 uit 3 en dan duimen voor een mooie bevruchting want dan is maandag de terugplaatsing. Ik zeg ... spannend!!!

Geplaatst

Nikkie,

Als t goed is zijn ze idd van betere kwaliteit. Laatste poging ook veel minder dan de eerste twee keren maar uiteindelijk is er wel een mooi mannetje uit gekomen. :-) positief blijven is het beste nu.

succes hoor!

Sometimes,

hier ook zo regelmatig als een klok, behalve als ik wilde starten. Dan kon ik er grif een paar dagen bij tellen.

hoop dat jouw klokje gewoon zn werk doet :-)

Vandaag weer laten bloedprikken bij Matt, ging dit keer wél goed. Maar enorm druk in ziekenhuis. Is vakantietijd en meteen na een vrije dag. Was te merken.

Moet aquariumpomp gaan ophalen.

tot!

Xx

Geplaatst

@ Nikki, wat spannend meid. Nou hopelijk zijn ze gewoon van betere kwaliteit, ik duim met je mee voor een goeie groei, bevruchting en terugplaatsing ;)

Het hele pakket dit keer, meid.

Geplaatst

@ Lala ik hoop idd dat mijn klokkie gewoon goed werkt, en niet wegblijft door de spanning. Heb als 4 dagen krampjes, dus moet dr nu wel aankomen, vandaag of morgen..

Geplaatst
Nikkie,

Als t goed is zijn ze idd van betere kwaliteit. Laatste poging ook veel minder dan de eerste twee keren maar uiteindelijk is er wel een mooi mannetje uit gekomen. :-) positief blijven is het beste nu.

succes hoor!

Vandaag weer laten bloedprikken bij Matt, ging dit keer wél goed. Maar enorm druk in ziekenhuis. Is vakantietijd en meteen na een vrije dag. Was te merken.

Op dit soort positieve berichten zit ik te wachten Lala ... thanks!

Wat is het toch sneu dat er bij zo'n klein wurmpie bloed geprikt moet worden. Je ondergaat het dan liever zelf maar dat gaat helaas niet. Zet hij het op een krijsen of valt het mee?

Geplaatst

@Nikkie wat spannend maar echo zeg ook niet alles bij mijn punctie was er verrassing ipv 8 waren 14 dus ( dus dat kan ook, hoop ik ook voor jou je weet maar nooit) en je weet zelf geen zorgen maken ga voor je heb ze in ieder geval toch , ik duim met je mee voor een goeie groei, bevruchting en terugplaatsing ;)

@Ellie71 er zijn nu 6 ingevroren voor de zekerheid ik hop dat ik ze niet nodig heb.

Geplaatst

Nikkie ik had het geloof ik al een keer geschreven maar zoals je in mijn handtekening ziet had ik bij de laatste poging de minste eitjes en wel zwanger... van 2! Dus... kan heel goed! En misschien inderdaad stiekem een paar meer, bij mij zag ze steeds 4 follikels maar toch 5 aangeprikt en 5 eitjes.

Geplaatst
Nikkie ik had het geloof ik al een keer geschreven maar zoals je in mijn handtekening ziet had ik bij de laatste poging de minste eitjes en wel zwanger... van 2! Dus... kan heel goed! En misschien inderdaad stiekem een paar meer, bij mij zag ze steeds 4 follikels maar toch 5 aangeprikt en 5 eitjes.

Ook van dit bericht word ik blij Caroline ... thanks! En wat je zegt hoe vaak gebeurt het niet dat er stiekum toch een paar meer zitten. Komt vast goed, ik hou volop vertrouwen!

Geplaatst
@Nikkie

Spannend hoor!

Succes met de punctie en tp.

:duimen draaien:

Dank je wel Karin! Met jou alles goed? Nog steeds zo moe?

Geplaatst

@Nikkie, dit wordt 'm! Met Menopur idd minder eitjes, maar als het goed is van betere kwaliteit.

Mijn "Menopur" eitje is in ieder geval van uitstekende kwaliteit gebleken en loopt inmiddels achter haar wagentje door de kamer te stappen.

Zet hem op!

@Mely: de wachtweken.... killing, ik duim voor je.

@Mirke: spannend! je bent zwanger! Gefeliciteerd!

@Ellie71: juni 2012 moet gewoon jouw maand worden. Ook voor jou duim ik !

Alle andere 40+-ers hier: pluk de dag!

liefs,

Lot

Geplaatst

@ nikki ik duim voor goeie kwaliteit plakkertje(s). ;)

@ mely, pff succes met je wachtweken, meid

Hier nog steeds geen rood, helemaal niets. Maak me wss te druk, meestal als ik het niet wil, omdat ik andere spannende dingen wilde doen, lol. Dan werd ik het nog diezelfde avond en zaten we saampies teleurgesteld op de bank te knuffelen.

En nu komt er niets... Zucht...diepe zucht...

Geplaatst

Sometimes, zucht er maar eens goed bij! Het komt wel hoor, maar ik kan me je ongeduld goed voorstellen. Je wil gewoon beginnen.

Je bent toch niet spontaan.....

Geplaatst

@ Mirke..fantastisch nieuws..gefeliciteerd met je zwangerschap!

@ Mely..succes met de wachtdagen..hopelijk voor jou ook snel felicitaties..

@ Nikkie..alvast heel veel succes met de punctie morgen, dit gaat m worden!

Ben een tijdje niet actief geweest, maar heb wel meegelezen hoor!

Ik heb afgelopen zaterdag mijn eerste punctie gehad. Teleurstellend was er maar eicel te vinden die uiteindelijk niet te bevruchten bleek. In de aanloop naar de punctie heb ik altijd meerder follikels..maar die lijken opeens te verdwijnen..op Koniginnedag kreeg ik te horen dat er dus geen TP is..en heb ik er maar meteen een fikse huilbui tegenaan gegooid. Gelukkig heeft mijn schatje me weer lief toegesproken. Ik mag van hem nog niet opgeven, al had ik dat bijna gedaan.. .we gaan door tot de laatste eicel gevonden is! ;) we kunnen nu eenmaal geen wonderen verwachten op mijn leeftijd en zeker niet bij de eerste poging..maar toch, de hoop is er natuurlijk altijd en de teleurstelling is dan groot zoals jullie allemaal weten! Meiden, wat heb ik een respect voor diegene van jullie die al langer in dit traject meelopen..Sas, Nikkie..en alle anderen natuurlijk…jullie zijn zo positief en pakken elke keer de moed weer bij elkaar in dit emotionele traject! Ondanks alle tegenslagen..Ik laat me door 1 nukkige eicel bijna uit het veld slaan..Ik voel me zo dubbel..heb het gevoeld dat ik bejaarde eierstokken heb..Vanochtend met Dr S. gebeld voor het vervolg…eerst ongi afwachten, dan een maand niets en dan starten we weer met een nieuwe poging..pff..ik kan niet wachten ;)

Geplaatst

Dames dank jullie wel voor jullie reacties ik ben wel aan het lezen en weer terug aan het werk wel slopend als je fullteame moet werken en soory daardoor kan ik niet op alles reageren hoe graag ik ook wil.(kom ik thuis en meteen ga ik op bank liggen ben bekaf.)

Nog steeds geen symtomen wel last van opvligers ...maar ja weet niet nog tevroeg denk ik...

@Nikkie veel succes morgen , ik duim voor jou heel hard !!!

@Nine71 Ik ben ook in 1971 geboren dus jij ben helemaal niet oud !!!! gewoon voor gaan !!!

Groetje aan iedereen en succes .

Geplaatst

@Nine. Ach meis, wat heb jij een vervelende tijd achter de rug ... Ik begrijp je zo goed ... de hoop, de teleurstelling, de wanhoop, de huilbuien, het niet meer zien zitten, jezelf toch weer bij elkaar rapen ... all die mixed feelings, wat zitten we toch in een heftige & emotionele rollercoaster. Probeer vertrouwen te blijven houden. Blijf erin geloven. Dikke knuf van Nikkie

Geplaatst

Nine, hier nog iemand uit hetzelfde bouwjaar. Ik heb ook 'bejaarde eierstokken'.

Wat een enorme teleurstelling dat er geen bevruchting is geweest. Je wil meteen verder, maar even pauze om tot jezelf te komen heb je wel nodig. Dan vind je de positiviteit en moed ook wel weer terug.

Ondertussen gooi je het hier en met een fikse huilbui er maar even uit.

Geplaatst

@Nikkie: succes vandaag, op naar een paar mooie eitjes en goede bevruchtingen.

@Nine, je teleurstelling is zo herkenbaar, maar hou vol. Er zijn zoveel succes verhalen, hou je daar aan vast en ga positief de volgende ronde in.

Liefs voor allen,

Lot

Geplaatst

Nikkie, we hebben bij de vorige meeting via agendaprikker( zo heet het geloof ik) op internet een datum geprikt. En daarna besloten waar we afspraken, beetje centraal voor iedereen.

Wie doet er mee met 40+ meiden date?

Saskia

Nikkie

Eer

Lot69

Sometimes

Joske (onder voorbehoud)

Nine71

Sas, hoe hebben jullie dat aangepakt bij de vorige 'meeting'???

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden